Regeneracja zawieszenia w XL700

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
maeco
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 64
Rejestracja: 30.12.2013, 15:13
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Warszawa

Regeneracja zawieszenia w XL700

Post autor: maeco »

Witam,
Potrzebuję waszej pomocy.
Posypały mi się łożyska w zawieszeniu (kiwaczka i oś wahacza). Niestety koledzy z serwisu twierdzą, że nie bardzo mają skąd wyrwać części na wymianę i wychodzi na to, że czeka mnie zabawa z szukaniem gratów.
W związku z tym mam do Was pytanie, czy ktoś ćwiczył już wymianę łożysk w tylnym zawieszeniu 700-ki lub potrafi powiedzieć jakie tam są potrzebne łożyska i uszczelniacze i gdzie to można ewentualnie dostać? Może są jakieś zestawy naprawcze?
Trochę "macam" temat, bo dosłownie przed chwilą dostałem tel. z warsztatu i tego jeszcze na oczy nie widziałem. Zakładam jednak wersję pesymistyczną, tzn. wymianę wszystkich łożysk i uszczelniaczy. Ośka pewnie też do wymiany...
Z góry dziękuję
Awatar użytkownika
chankrymski
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 536
Rejestracja: 02.03.2010, 13:44
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Krosno

Re: Regeneracja zawieszenia w XL700

Post autor: chankrymski »

W końcu ktoś kto robi zawieszenie w xl700! Niestety nie potrafię pomóc, ale z ciekawością będę obserwował temat. Do tej pory wszyscy raczej sprzedawali moto niż dotrwali to takiej awarii...
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2517
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Regeneracja zawieszenia w XL700

Post autor: Artek »

Dominator.
Losi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 05.12.2015, 13:56
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Kielce

Re: Regeneracja zawieszenia w XL700

Post autor: Losi »

Idziesz do najbliższego salonu Hondy i zamawiasz. Dostępne jest wszystko tylko chcesz.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Regeneracja zawieszenia w XL700

Post autor: Kristobal »

I te nadwiślańskie ceny... bezcenne.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Regeneracja zawieszenia w XL700

Post autor: Solidworks »

Losi pisze:Idziesz do najbliższego salonu Hondy i zamawiasz. Dostępne jest wszystko tylko chcesz.
Nie wszystko. Może w 700 jeszcze tak, ale w 650 już tak różowo nie jest. Im starsze motocykle tym trudniej z częściami nawet u Pana Hondy.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
maeco
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 64
Rejestracja: 30.12.2013, 15:13
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja zawieszenia w XL700

Post autor: maeco »

Artek - dzięki za link (tego mi brakowało).
Wracając do tematu. Pofatygowałem się wczoraj do serwisu zobaczyć na własne oczy jaki jest rozmiar zgłoszonej tragedii.
Moje obserwacje są następujące:
- Łożyska nie nie wyglądają na rozsypane, ale to taka ocena "na oko". Natomiast ośka wahacza ma lekki luz w tulejach łożysk - pytanie czy tak nie powinno być i dopiero skręcenie całości ma dać sztywność. Może lekki luz poprzeczny na wahaczu (1-2 mm przy szarpaniu kołem) był spowodowany za słabym skręceniem?
- Między dwoma skręconymi elementami kiwaczki jest wyczuwalny lekki luz, a chyba go nie powinno być. Na tych łożyskach, do których miałem dostęp tzn. mocowanie z amortyzatorem i osadzenie w wahaczu też nie czuć luzu. Czy jest możliwe, że poddały się szpilki (wytarły) a łożyska są ok, bo różnica w twardości materiału (szpilka/tuleja łożyska) jest oczywista.
Najlepsze jest to, że motocykl ma oryginalny przebieg 25 kkm i nie był katowany w terenie, więc teoretycznie na taką naprawę jest trochę za wcześnie.
Zapytam jeszcze, czy kiwaczka i/lub oś wahacza z 650 podejdzie do 700?
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3967
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: Regeneracja zawieszenia w XL700

Post autor: ostry »

Przy tym przebiegu to na zużycie łożysk bym nie liczył. Mój nie ma lekko, a nic się tam nie dzieje. Blisko 100 tys. Jedynie łożyska tylnego koła poszły , błoto z offa i myjka ciśnieniowa też robi swoje.
Wahacz i prolink na tyle na ile porównywałem organoleptycznie to jest taki sam jak w 650-tce.
Jednak dla pewności, czy pasuje to napisz/zadzwoń do herni74 - wstawił wahacz od 700-tki do swojej 650.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
pyrexia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 18.06.2008, 12:28

Re: Regeneracja zawieszenia w XL700

Post autor: pyrexia »

maeco wlasnie na przegladzie sie dowiedzialem, ze tez mam luz na wahaczu, w sumie to sie zastanawiam, co tam trzeba wymienic, jest tam sporo czesci i dwa lozyska kulkowe i jedno igielkowe. Wystarczy wymienic lozyska? czy trzeba wszystko? jak chcesz to Ci podesle scany z manuala, chyba ze juz zrobiles to daj znac co wymieniles. ja mam 53kkm nakrecone, glownie po twardych drogach, ale z obciazeniem.
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1430
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Regeneracja zawieszenia w XL700

Post autor: herni74 »

Nie wiem co wy robicie ale ja w 650 to dopiero przy 200tys miałem luzy na zawieszeniu wiec ze względu na koszt regeneracji około 600zł minimum, zdecydowałem się na kupno całego używanego od jak najmłodszej 700setki , kompletnego wahacza za 150zł (tanie te kpl. wahacze bo się nie zużywają i dużo tego jest na rynku) i mam spokój na kolejne 100 - 150 tys. :zabawa:
Ostatnio zmieniony 19.04.2017, 18:42 przez herni74, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1430
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Regeneracja zawieszenia w XL700

Post autor: herni74 »

Losi pisze:Idziesz do najbliższego salonu Hondy i zamawiasz. Dostępne jest wszystko tylko chcesz.
tiaa i kosztuje trylion złotych..
Awatar użytkownika
Waldek1968
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 05.03.2017, 10:57
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Poznań

Re: Regeneracja zawieszenia w XL700

Post autor: Waldek1968 »

Witam.

To chyba dobre miejsce, aby poszukać dolnej półki ze sztycą.
Otóż podczas serwisu mojego Transalpa (700 xl) znaleziono ślady spawania na sztycy.
Ponoć zrobione porządnie, ale zawsze zrobione.

Czy ktoś z Was ma takowy element z dawcy?

Waldek.
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3967
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: Regeneracja zawieszenia w XL700

Post autor: ostry »

Hmmm.. wydaje mi się że pasować to powinna od wszystkich innych Transalpów ale pewności nie mam. Musiałbyś porównać. Ewentualnie jak nie zapomnę, to jutro to sprawdzę.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
maeco
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 64
Rejestracja: 30.12.2013, 15:13
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja zawieszenia w XL700

Post autor: maeco »

Pyrexia,
U mnie temat skończył się optymistyczną wersją, tzn. odpowiednie dokręcenie śrub załatwiło problem. Odpowiednie, a nie siłowe.
Dodam, że wcześniej pojechałem do warsztatu i osobiście sprawdziłem łożyska i nie miały wyczuwalnego luzu na bieżniach. Teraz całość nie "chodzi" na boki.
Niemniej zdążyłem rozpoznać temat łożysk - są do kupienia na rynku poza ASO Hondy, ale to dalej koszt około 400-500 PLN plus wymiana. Znalazłem też używaną kiwaczkę z 700 za 190 PLN, więc wydaje mi się, że jeśli faktycznie masz zniszczone łożyska, to zakup używki jest lepszą opcją.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość