Odcinka zapłonu?
Odcinka zapłonu?
Witam. Dzisiaj z ciekawości postanowiłem zobaczyć jak brzmi odcinka mojego Transalpa. Ku mojemu zdziwieniu silnik przekręcił się poza 9 tys obrotów. Teraz moje pytanie do Was: czy Honda Transalp 600 93' ma w ogóle odcięcie zapłonu?
Re: Odcinka zapłonu?
Mam z tego rozumieć, że jest niebezpieczeństwo przekręcenia silnika bo silnik może osiągnąć za wysokie obroty?Sniki pisze:Jeśli liczysz na łu, tu, tu, tu, tu, tu... to nie ma.
- Sniki
- wiejski tuningowiec
- Posty: 108
- Rejestracja: 23.06.2014, 19:37
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Odcinka zapłonu?
Mistyczny pisze:Mam z tego rozumieć, że jest niebezpieczeństwo przekręcenia silnika bo silnik może osiągnąć za wysokie obroty?Sniki pisze:Jeśli liczysz na łu, tu, tu, tu, tu, tu... to nie ma.
Już sprobowales i nic nie wybuchło. Natomiast na dłuższą metę silnik bez obciążenia może trafić szlag.
P.s. odcinka też nie chroni przed uszkodzeniami silnika. Często w serwisowkach producent umieszcza stosowne ostrzeżenie. I zdał bym się na ich wiedzę. Widziałem już dziury w bloku i oliwę na asfalcie. Najczęściej na obstawach ślubów
0 Rh-
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Odcinka zapłonu?
Jak sie używa glowy nie tylko do noszenia kasku to moim zdaniem nie ma zadnego niebezpieczenstwa. Nigdy w zyciu nie mialem wTrampku obrotow wyzszych niz 7000 bo niby do czego maja sluzyc takie obroty?
Re: Odcinka zapłonu?
Odcinka zapłonu ma zapobiec wejściu silnika na zbyt wysokie obroty. Wiadomo, że nikt o zdrowych zmysłach nie będzie tak wysoko kręcił Transalpa... Może się jednak zdarzyć, że przy glebie gaz odkręci się na maksa i problem gotowy. Dziwi mnie, że inżynierowie Hondy nie zastosowali tego patentu w Transalpie. Co do obrotów to najlepsze dla przyśpieszeń są między 6 tys a 8 tys. P.S. Dzięki za odpowiedzi :)
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2518
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Odcinka zapłonu?
Trampek jak upada to i tak nie ma smarowania olejem i go szlag trafia, niezależnie czy ma odcinkę czy nie.Mistyczny pisze:Odcinka zapłonu ma zapobiec wejściu silnika na zbyt wysokie obroty. Wiadomo, że nikt o zdrowych zmysłach nie będzie tak wysoko kręcił Transalpa... Może się jednak zdarzyć, że przy glebie gaz odkręci się na maksa i problem gotowy. Dziwi mnie, że inżynierowie Hondy nie zastosowali tego patentu w Transalpie. Co do obrotów to najlepsze dla przyśpieszeń są między 6 tys a 8 tys. P.S. Dzięki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 19.10.2014, 16:10 przez Artek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dominator.
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Odcinka zapłonu?
Dlatego wymyślili kill switch. Przy upadku powinno się jak najszybciej jego użyć.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość