Usunięcie oczyszczacza spalin
Usunięcie oczyszczacza spalin
TO NIE JEST ODDLAWIANIE TYLKO ZDEJMOWANIE "OCZYSZCZACZA SPALIN". USUNIECIE NIE PODNOSI MOCY MOTOCYKLA
a wiec dzisiejszego popoludnia po powaznej rozmowie z trampkiem doszlismy do wniosku ze czas na male zmiany nie robilem specjalnych przygotowan, po prostu wyciagnalem narzedzia z szafki i do roboty. do zabawy porzebny jest klucz 8 nasadowy oraz kombinerki.
najpierw przygotowanie pacjenta do operacji usuwania "guza"
...czyli trzeba zdjac lewy przedni boczek, siedzenie oraz zbiornik paliwa
tego trzeba sie pozbyc!!
teraz fotka zdemontowanego "guza" zeby latwiej wytlumaczyc o co biega:
generalnie do urzadzenia wchodza/wychodza 4 wezyki.
2 z nich wychodza na boki i nalozone sa na metalowe rurki prowadzace do cylindrow:
z tych wezykow zdejmujemy(luzujemy) zaciski trzymajace je na tych wlasnie metalowcych rurkach.
z przodu wychodzi najgrubszy waz ktory dalej prowadzi gdzies "wglab motocykla":
...zdejmujemy go z urzadzenia.
pozostaje najcienszy wezyk, wychodzacy z tylu ktory laczy sie z plastikowym trojnikiem:
...odczepiamy go od trojnika.
teraz wystarczy odkrecic trzy srubki. znajduja sie one w miejscach zaznaczonych na czerwono kilka zdjec wczesniej. po odkreceniu srubek urzadzenie latwo wychodzi.
pamietajcie zeby zaraz po wyciagnieciu urzadzenia wkrecic dwie dluzsze srubki z powrotem poniewaz one trzymaja dekiel silnika!!!! trzeciej srubki wkrecac nie trzeba.
koniec najgrubszego weza jest tutaj:
zsuwamy go po czym "ciagnac" za koniec ktory wchodzil do urzadzenia dlawiacego, wyciagamy z motocykla i odkladamy - nie bedzie juz potrzebny.
wszystko co zbedne jest juz usuniete...
pozostaje sprawa zaslepienia wszystkich wezykow i otworkow. jako ze wczesniej nie przygotowalem sie do operacji to uzylem tego co mialem pod reka a wiec:
- otwor w czarnej "puszce powietrznej" (ten po najgrubszym wezu) zakrylem gumowa, pelna uszczelka i owinalem calosc tasma izolacyjna.
- w trojnik wetknalem kawalek gwozdzia i calosc owinalem samoprzylepna tasma z folii aluminiowej (lepsze rozwiazanie - dokupic kawalek wezyka paliwowego o tej samej srednicy i calkowicie wyeliminowac trojnik)
- w metalowe rurki wetknalem owiniete wspomniana juz folia aluminiowa sruby a nastepnie obwinalem dookola ta folia (najlepiej metalowe rurki odkrecic calkowicie od cylindrow i zaslepic w jakis sposob otwory co bede chcial kiedys zrobic)
calosc wyglada teraz tak:
po skonczeniu, skladamy motocykl i wszystko powinno dzialac.
ja oczywiscie nie wiedzialem co sie stanie, pelen nadziei zalozylem zbiornik, wlaczylem zaplon, rozruch i...dziala lekka przegazowka - nic podejrzanego sie nie dzieje. od razu zauwazylem lepsza prace silnika na wolnych obrotach i wskazowka obrotomierza bardziej spokojna. z
poki co jest to prowizorka, musze wymienic wezyk na dluzszy i pozbyc sie trojnika oraz tych rurek dochodzacych do cylindrow jak tylko to zrobie to dopisze tutaj.
uff...rozpisalem sie w razie pytan sluze pomoca!
a wiec dzisiejszego popoludnia po powaznej rozmowie z trampkiem doszlismy do wniosku ze czas na male zmiany nie robilem specjalnych przygotowan, po prostu wyciagnalem narzedzia z szafki i do roboty. do zabawy porzebny jest klucz 8 nasadowy oraz kombinerki.
najpierw przygotowanie pacjenta do operacji usuwania "guza"
...czyli trzeba zdjac lewy przedni boczek, siedzenie oraz zbiornik paliwa
tego trzeba sie pozbyc!!
teraz fotka zdemontowanego "guza" zeby latwiej wytlumaczyc o co biega:
generalnie do urzadzenia wchodza/wychodza 4 wezyki.
2 z nich wychodza na boki i nalozone sa na metalowe rurki prowadzace do cylindrow:
z tych wezykow zdejmujemy(luzujemy) zaciski trzymajace je na tych wlasnie metalowcych rurkach.
z przodu wychodzi najgrubszy waz ktory dalej prowadzi gdzies "wglab motocykla":
...zdejmujemy go z urzadzenia.
pozostaje najcienszy wezyk, wychodzacy z tylu ktory laczy sie z plastikowym trojnikiem:
...odczepiamy go od trojnika.
teraz wystarczy odkrecic trzy srubki. znajduja sie one w miejscach zaznaczonych na czerwono kilka zdjec wczesniej. po odkreceniu srubek urzadzenie latwo wychodzi.
pamietajcie zeby zaraz po wyciagnieciu urzadzenia wkrecic dwie dluzsze srubki z powrotem poniewaz one trzymaja dekiel silnika!!!! trzeciej srubki wkrecac nie trzeba.
koniec najgrubszego weza jest tutaj:
zsuwamy go po czym "ciagnac" za koniec ktory wchodzil do urzadzenia dlawiacego, wyciagamy z motocykla i odkladamy - nie bedzie juz potrzebny.
wszystko co zbedne jest juz usuniete...
pozostaje sprawa zaslepienia wszystkich wezykow i otworkow. jako ze wczesniej nie przygotowalem sie do operacji to uzylem tego co mialem pod reka a wiec:
- otwor w czarnej "puszce powietrznej" (ten po najgrubszym wezu) zakrylem gumowa, pelna uszczelka i owinalem calosc tasma izolacyjna.
- w trojnik wetknalem kawalek gwozdzia i calosc owinalem samoprzylepna tasma z folii aluminiowej (lepsze rozwiazanie - dokupic kawalek wezyka paliwowego o tej samej srednicy i calkowicie wyeliminowac trojnik)
- w metalowe rurki wetknalem owiniete wspomniana juz folia aluminiowa sruby a nastepnie obwinalem dookola ta folia (najlepiej metalowe rurki odkrecic calkowicie od cylindrow i zaslepic w jakis sposob otwory co bede chcial kiedys zrobic)
calosc wyglada teraz tak:
po skonczeniu, skladamy motocykl i wszystko powinno dzialac.
ja oczywiscie nie wiedzialem co sie stanie, pelen nadziei zalozylem zbiornik, wlaczylem zaplon, rozruch i...dziala lekka przegazowka - nic podejrzanego sie nie dzieje. od razu zauwazylem lepsza prace silnika na wolnych obrotach i wskazowka obrotomierza bardziej spokojna. z
poki co jest to prowizorka, musze wymienic wezyk na dluzszy i pozbyc sie trojnika oraz tych rurek dochodzacych do cylindrow jak tylko to zrobie to dopisze tutaj.
uff...rozpisalem sie w razie pytan sluze pomoca!
Ostatnio zmieniony 08.01.2009, 23:46 przez orzeł, łącznie zmieniany 1 raz.
Lanstralp
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
tylko po co to robić???
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
Co daje taka zmiana, podnosi moc motocykla, jak duzo?
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
nic to nie daje, poza bardziej toksycznymi spalinami
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
czyli nie ma sensu robic czegos co nic nie daje
- NaczelnyFilozof
- czyściciel nagaru
- Posty: 585
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
- Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
- Kontakt:
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
Zawsze coś daje, nawet jeśli tego nie widać. Waga motocykla mniejsza o 200gr(?) Więc jakieś 0,05 KM w gratisie.czarny pisze:czyli nie ma sensu robic czegos co nic nie daje
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 284
- Rejestracja: 13.06.2008, 11:34
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
Orzeł się do tego przymierzał, bo sądził (i ja także) że po usunięciu tego "dziadostwa" zyska parę koników. Wersje z dopalaniem spalin ("Szwajcarki") są słabsze (z tego co pamiętam to miał na hamowni ok. 40 koni).
Niestety dopalanie spalin to nie tylko te parę rurek...
Niestety dopalanie spalin to nie tylko te parę rurek...
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
teoretycznie transalp szwajcarka ma 27kW co daje jakies 35KM jezeli dobrze dobrze licze. o ile pamietam to po zdjeciu tego badziewia podskoczyla mi moc o 2 kucyki - mierzone na hamowni...
Lanstralp
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
po pierwsze: jesli oczyszczacz (SLS) jest uszkodzony moga byc straty mocy. jest to urzadzenie podcisnieniowe polaczone z gaznikami. posiada dwie blaszkowe zastawki po jednej na kazdy cylinder i membrane, wiec ew. ma co szwankowac.
po drugie: dwa pomiary na hamowni w innej temp. powietrza i cisnieniu atm. dadza rezne wyniki
i na koniec: wersje szwajcarskie maja inne glowne dysze paliwowe w gaznikach
po drugie: dwa pomiary na hamowni w innej temp. powietrza i cisnieniu atm. dadza rezne wyniki
i na koniec: wersje szwajcarskie maja inne glowne dysze paliwowe w gaznikach
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
Widziałem usuwanie takiego ustrojstwa w jakimś starszym motocyklu (to nie był trampek). Mechanik, który to usuwał twierdził, że to coś powoduje nierównomięrną pracę silnika. Faktyczanie po usunięciu tego czegoś i zaślepieniu niepotrzebnych już otworów pozostałych po operacji usuwania, silnik zaczął pracować równiutko (szczególnie na biegu jałowym).
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 284
- Rejestracja: 13.06.2008, 11:34
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
Paweł, w takim razie oprócz operacji którą przeprowadził Orzeł konieczne byłoby jeszcze wymienienie dysz? Czy to całość zabiegów?
Wiesz to z obdukcji, masz jakieś info na ten temat?
Sam mam szwajcarkę i mnie to żywotnie interesuje...
Wiesz to z obdukcji, masz jakieś info na ten temat?
Sam mam szwajcarkę i mnie to żywotnie interesuje...
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
nie wiem roznice tkwia tylko w dyszach.
napisz jaki masz rocznik, a ja podam Ci jakie prawdopodobnie sa tam dysze, a jakie np. w otwartej wersji niemieckiej.
co do SLS, to probowalem odlaczac to w dwóch dominatorach i nie bylo zadnych odczuwalnych roznic na wolnych i na podwyzszonych obrotach.
napisz jaki masz rocznik, a ja podam Ci jakie prawdopodobnie sa tam dysze, a jakie np. w otwartej wersji niemieckiej.
co do SLS, to probowalem odlaczac to w dwóch dominatorach i nie bylo zadnych odczuwalnych roznic na wolnych i na podwyzszonych obrotach.
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 284
- Rejestracja: 13.06.2008, 11:34
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
Paweł, rocznikowo '92 (stara czacha jeszcze)
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
jesli ta szwajcarka jest taka slaba to raczej musi byc kastrat, albo jest z niemiec bo tam na pewno byly wersje zdlawione a na inne rynki-nie wiem.
pablo:
88-93
55 KM/8000
gazniki keihin VDFKA, wolne 1200+/-50, inne kraje VDF0A, wolne 1300+/-100, niemiec kastrat VDF0C
glowne dysze paliwowe 120, na inne kraje przedn. 128, tyl 130, niemiec kastrat F-132, R-130
2,25 obr wykrecenie srubki skladu mieszanki
pablo:
88-93
55 KM/8000
gazniki keihin VDFKA, wolne 1200+/-50, inne kraje VDF0A, wolne 1300+/-100, niemiec kastrat VDF0C
glowne dysze paliwowe 120, na inne kraje przedn. 128, tyl 130, niemiec kastrat F-132, R-130
2,25 obr wykrecenie srubki skladu mieszanki
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
- Komar
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 288
- Rejestracja: 24.08.2008, 16:31
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: warszawa
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
W takim razie jeśli nie podnosi mocy usunięcie oczyszczacza spalin to po co go eliminować? W jakim on jest celu i rzeczywiście własności jezdne nie spadają?
... wolność i przestrzeń niczym nieograniczona ...
-
- Czytacz
- Posty: 7
- Rejestracja: 08.01.2009, 11:00
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
what is this???orzeł pisze:
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1142
- Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Leszno
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
be more precise ... u mean this ?
coz on your img its Transalp 93' Brought from Switzerland
it just be prepared for removal of catalyst
coz on your img its Transalp 93' Brought from Switzerland
it just be prepared for removal of catalyst
- Przemek XL600V
- Czytacz
- Posty: 6
- Rejestracja: 28.12.2008, 13:53
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Harbutowice
Re: Usunięcie oczyszczacza spalin
Patrząc na to zdjęcie nasuwa mi się tylko jedna rada ) jeżeli to twój tarmpek zmień sobie położenie modułów bo będziesz miał przykrą niespodziankę w trasie ))) pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość