halogeny
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 35
- Rejestracja: 11.01.2013, 14:17
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: halogeny
gdzie mozna kupic takie obejmy na gmole ?
Chce do nich przymocować halogeny hella micro de.
Chce do nich przymocować halogeny hella micro de.
- wilq.bb
- Kontroler
- Posty: 2673
- Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: halogeny
W sklepie z częściami do kibli albo w innej kaufhali - mówisz, że chcesz obejmę na rurę - średnice dobierasz wg grubości gmola - w leży tego tam tyle, że aż sprzedają za jakieś rozsądne pieniądze.admo pisze:gdzie mozna kupic takie obejmy na gmole ?
Chce do nich przymocować halogeny hella micro de.
Tu np możesz kupić :
http://sklep.tim.pl/obejma-do-rur-12-ca ... arna-ob-02
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 35
- Rejestracja: 11.01.2013, 14:17
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: halogeny
Git dziekiwilq.bb pisze:W sklepie z częściami do kibli albo w innej kaufhali - mówisz, że chcesz obejmę na rurę - średnice dobierasz wg grubości gmola - w leży tego tam tyle, że aż sprzedają za jakieś rozsądne pieniądze.admo pisze:gdzie mozna kupic takie obejmy na gmole ?
Chce do nich przymocować halogeny hella micro de.
Tu np możesz kupić :
http://sklep.tim.pl/obejma-do-rur-12-ca ... arna-ob-02
jeszcze jedno pytanie.. a gdzie kupic taki włacznik do mocowania na kierownicy, zeby te halogeny załączyć ?
oczywiście wodoszczelny, cos w stylu
http://www.czesci-motocyklowe.pl/pl/prz ... -moto.html
- radzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 428
- Rejestracja: 06.06.2012, 10:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław, DW
Re: halogeny
Ja kupiłem za niecałe 3-dyszki przekaźnik zintegrowany do skutera. Podpiąłem halo pod przełącznik długie-krótkie, a oprócz tego miałem jeszcze sterowanie woltomierza klaksonem i możliwość wyłączenia przekaźnika na kierunkowskazie
halogeny
mam zamiar dorzucić do swojego trampa 650 halogeny 2x 55w made in 'JULA" myślicie że dla resztą elektryki w moto nie bedzie problemu? tzn alternator, aku itp. mam zamiar podłączyc te "luxy" osobnym przewodem z 10A bezpiecznikiem. podanie napięcia po przekreceniu stacyjki.
- spaw
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 321
- Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Tychy
Re: halogeny
Załóż na przekaźniku, wtedy nke będziesz obciążał obecnej instalacji. Problem polega na tym że w sumie dorzucisz 110w, pytanie czy przy dłuższym używaniu bedziesz miał wystarczajaco pradu?
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: halogeny
Nie żebym Cię na siłe chciał przekonywać, ale czy naprawdę nie wolisz LED-ów? świecą tak samo jak żarnikowe a prądu 10razy mniej idze? Pomyśl na spokojnie.miarka pisze:mam zamiar dorzucić do swojego trampa 650 halogeny 2x 55w made in 'JULA" myślicie że dla resztą elektryki w moto nie bedzie problemu? tzn alternator, aku itp. mam zamiar podłączyc te "luxy" osobnym przewodem z 10A bezpiecznikiem. podanie napięcia po przekreceniu stacyjki.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 25.05.2017, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wieruszów
Re: halogeny
Witam kolegę !falco pisze:Siema,
obiecałem fotorelację, może komuś się przyda...
Poniżej szczegóły dotyczące wiązki elektrycznej, którą wreszcie wczoraj zrobiłem (chyba 2 lata się zbierałem). Nad samymi mocowaniami jeszcze kombinuję, ale mam ambitny plan iść za ciosem, by nie bać się ciemności nocy jeżdżąc w (tym) sezonie... :cool:
XL 600 '97
Ponieważ halogeny karmią się sporą ilością prądu 2x55W (docelowo będę szukał alternatywy, może LED-y) wyprowadziłem od akumulatora dodatkową wiązkę oczywiście z wodoszczelnym bezpiecznikiem 15A (na próbę) - sugestia Wacka, możliwe, że będzie potrzebny 20A.
Dodatkowe bezpieczniki daję przy aku, aby mieć wszystko w 1 miejscu, z łatwym dostępem, ale osłonięte od wody i syfu.
Przewód min. 1.5mm (oprawka ma nawet 2.5mm) oczywiście puszczony w osłonie, razem z wiązką do gniazda zapalniczki i grzanych minetek...
Nie cierpię dodatkowych pstryczków-elektryczków wiszących na kierownicy czy dziurawienia deski, gdzie swoją drogą jest utrudniony dostęp podczas jazdy (odrywanie rąk).
Chcąc mieć układ ergonomiczny i estetyczny za razem :cool: wykorzystałem włącznik do mrugania długimi "zajączek". Dzięki temu mogę w każdej chwili, gdy potrzebuję szybko i bezpiecznie doświetlić drogę włączając halogeny bez szukania i puszczania kierownicy a także błyskawicznie wyłączyć.
Układem steruje specjalny przekaźnik bistabilny (szczegółowy opis w sieci), schowany z lewej strony pod czaszą/zegarami. Dzięki temu mam łatwy dostęp (w miarę potrzeby) a całość jest osłonięta od czynników atmosferycznych. Wtyczkę dodatkowo uszczelnię gumowymi kondonikami.
Przyczepiłem taśmą 2stronną + trytrytką do mocowania czaszy, dodatkowe mocowanie, jeśli taśma by puściła. Kable dałem w podobnych do hondowskich kolorach, aby zawsze wiedzieć co do czego podpinam.
- czerwony "+" od akumulatora,
- zielony "-" (masa),
- szary w niebieski kwadraciki bierze sygnał z "zajączka" (oryginał jest niebieski w czarne kwadraciki),
- czarno-czerwony sygnał wyjściowy do halogenów.
Przekaźnik bistabilny pokrótce działa tak:
- wykorzystuje już istniejący włącznik w układzie, niezależnie dublując jego działanie,
- wysyła sygnał zasilający gdy zostanie włączony <2sek, jeśli włączymy na dłużej niż 2 sek, pozostaje bez reakcji.
Mówiąc jeszcze prościej:
- pyknięcie "zajączkiem" powoduje mrugnięcie długimi + włączenie halogenów,
- ponowne pyknięcie powoduje mrugnięcie długimi + wyłączenie halogenów (działanie 0-1 pod warunkiem zachowania czasu <2sek).
Przy włączonych halogenach, mogę dodatkowo włączyć długie (oryginalnym, czerwonym włącznikiem), dowolnie je włączać/wyłączać (bez reakcji halogenów), zachowując min. czas pracy <2sek, co jest normalne, bo długie włączamy na dłużej. ;) Jeśli głównego włącznika długich użyjemy jako "zajączka", czyli chwilowo (poniżej 2 sek.) dodatkowo włączymy halogeny.
Przy włączonych długich aby włączyć halogeny, trzeba wpierw wyłączyć długie, włączyć halogeny i potem jak wyżej. Wszystko jest intuicyjne, choć może mój opis nie do końca to sugeruje.
Dzięki temu bez dodatkowych włączników mam niezależne tryby oświetlenia:
- długie,
- halogeny,
- długie + halogeny i na odwrót. ;)
Koszty:
- przekaźnik ok. 3 dyszki,
- oprawka bezpiecznika, taśma 2stronna, kable, wsuwki, termokurczki mam zawsze w garażu, ale powiedzmy, że 10 zeta (wliczając VAT, eee 1 browar).
Satysfakcja bezcenna... :thumbsup:
Czy mógłbyś podesłać foty z tego posta ? Chciałbym zamontować cały układ tak jak Ty to zrobiłeś.
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: halogeny
Bardzo mi przykro mi, ale zdjęć na Forum oprócz wymaganej 1 szt do ogłoszeń nie mam już cierpliwości wrzucać.mielcar631 pisze: Czy mógłbyś podesłać foty z tego posta ? Chciałbym zamontować cały układ tak jak Ty to zrobiłeś.
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 25.05.2017, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wieruszów
Re: halogeny
ok, rozumiem - będziem próbować
Co do przekaźnika, mógłbyś pokazać, który Ty wybrałeś ? Jest ich sporo. Nie znam schematu podłączeń. Chciałbym kupić dobry przekaźnik
Co do przekaźnika, mógłbyś pokazać, który Ty wybrałeś ? Jest ich sporo. Nie znam schematu podłączeń. Chciałbym kupić dobry przekaźnik
Ostatnio zmieniony 08.06.2017, 14:45 przez wilq.bb, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączyłem posty.
Powód: Połączyłem posty.
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: halogeny
Było to już bardzo dawno, ale na 99,9% przekaźnik bistabilny warunkowy (ON-OFF) 4DRP (sterujący plusem), polskiego producenta, kosztował ok. 3 dych.
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: halogeny
Znów chce doposażyć motocykl w dodatkowe oświetlenie, i znów zastanawiam się nad "zabójcami wiewiórek" w nocy naprawdę robiły robotę, ale nie nadawały się do jazdy dziennej, w związku z powyższym wpadłem na pewien pomysł - może ktoś już to testował.
Są moduły robiące z świateł drogowych światła dzienne w samochodzie - obniżenie mocy świecenia do 30% - w samochodzie działają w następujący sposób
Po zapaleniu samochodu dzienne włączają się po kilku sekundach o ile mamy wyłączone mijania, świecą wtedy na 30% mocy
Po włączeniu "zajączka" od drogowych światła świecą na 100%, po włączeniu mijania gasną.
Czy dałoby się po podpięciu odpowiednich przewodów zmienić nieco zastosowanie układu?
Np mam włączone mijania - ledy świecą na 30%
Włączę drogowe - ledy świecą na 100%
Chociaż z drugiej strony z takiego zastosowania mogą wyniknąć pewne niedogodności, bo np jadąc w nocy na światłach mijania ledy świecące tylko na 30% i tak mogą oślepiać kierowców, więc trzeba by je wyłączyć.
Ale jak już przejedzie z naprzeciwka jakiś samochód to chciałbym przyświecić drogowymi z owymi ledami na 100% ale niestety nie mogę bo muszę pierw włączyć światła.
I tak źle i tak niedobrze
Są moduły robiące z świateł drogowych światła dzienne w samochodzie - obniżenie mocy świecenia do 30% - w samochodzie działają w następujący sposób
Po zapaleniu samochodu dzienne włączają się po kilku sekundach o ile mamy wyłączone mijania, świecą wtedy na 30% mocy
Po włączeniu "zajączka" od drogowych światła świecą na 100%, po włączeniu mijania gasną.
Czy dałoby się po podpięciu odpowiednich przewodów zmienić nieco zastosowanie układu?
Np mam włączone mijania - ledy świecą na 30%
Włączę drogowe - ledy świecą na 100%
Chociaż z drugiej strony z takiego zastosowania mogą wyniknąć pewne niedogodności, bo np jadąc w nocy na światłach mijania ledy świecące tylko na 30% i tak mogą oślepiać kierowców, więc trzeba by je wyłączyć.
Ale jak już przejedzie z naprzeciwka jakiś samochód to chciałbym przyświecić drogowymi z owymi ledami na 100% ale niestety nie mogę bo muszę pierw włączyć światła.
I tak źle i tak niedobrze
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
-
- naciągacz linek
- Posty: 69
- Rejestracja: 06.08.2013, 12:44
- Mój motocykl: XL600V
Re: halogeny
na wszystkie Twoje rozterki i wątpliwości polecam tę wiązkę: http://shop.4xled.com/pl/p/DRL-wiazka/146, masz tu moduł DRL który redukuje moc ledów, przełącznik 1,2,0 oraz niebieski przewód do podłączenia pod długie w motocyklu, gdy go podłączysz to przy włączeniu długich zawsze będziesz miał ledy na pełnej mocy, na mijania możesz mieć całkowicie wyłączone ledy (pozycja 0 na przełączniku), włączone na tryb zredukowany (pozycja jeden na przełączniku), włączone na pełną moc (pozycja dwa na przełączniku)
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: halogeny
Dzięki, fajny moduł wraz z przełącznikiemMotopodróżnik pisze:na wszystkie Twoje rozterki i wątpliwości polecam tę wiązkę: http://shop.4xled.com/pl/p/DRL-wiazka/146, masz tu moduł DRL który redukuje moc ledów, przełącznik 1,2,0 oraz niebieski przewód do podłączenia pod długie w motocyklu, gdy go podłączysz to przy włączeniu długich zawsze będziesz miał ledy na pełnej mocy, na mijania możesz mieć całkowicie wyłączone ledy (pozycja 0 na przełączniku), włączone na tryb zredukowany (pozycja jeden na przełączniku), włączone na pełną moc (pozycja dwa na przełączniku)
Miejmy nadzieje że będzie działać z innymi halogenami, bo w cenie tego jednego "mini" mam 2 szt zabójców wiewiórek
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość