SUNSTAR WADA

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
high
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 15.01.2017, 14:19
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Wieliczka

SUNSTAR WADA

Post autor: high »

Witam, jeżeli ktoś planuje zakup nowych zębatek do XL700V to odradzam zakup tylnej zębatki sunstar - różnica w naciągu łańcucha wynosi 2 cm i cała partia może być wadliwa.

Założyłem przed sekundą nową zębatkę JT JTR300-47 i wszystko jest jak należy. Miejmy nadzieję że tylko mi trafił się wadliwy egzemplarz SUNSTAR.

Maiłem jeszcze przygodę z wieloklinem na wałku zdawczym, wyrypany może nie aż tak bardzo ale nowa zębatka miała luzy. Czytałem na forach wiele opinii na temat jak to zrobić, zawsze sprowadzało się do klejenia a wiec uczyniłem podobnie.

Nową zębatkę docisnąłem maksymalnie tak aby załapała kawałek zdrowego wieloklina i osadziłem ją na kleju anaerobowym czerwonym - temperatura przy której puszcza to 200 st. cel. wiec użyłem tego co miałem pod ręką - K2 Prolok czerwony koszt 5.5 zł, przed nałożeniem kleju należy odtłuścić wałek i zębatkę - inaczej klej może nie związać, ja użyłem do tego celu alkoholu IPA, czas schnięcia kleju 24h, na ten czas posmarowałem przylegającą część zębatki do wałka smarem aby odciąć dopływ tlenu.

W starym zabezpieczeniu spiłowałem zęby tak aby dolegało do nowej zębatki i otwory przez które przechodzą dwie śruby były na równo do otworów w zębatce.

Potrzebne jest nowe zabezpieczenie i podkładka między nowe a stare zabezpieczenie (jest luz który trzeba zniwelować), ja wyciąłem to kawałka gumy na której odrysowałem kształt od zabezpieczenia, tutaj najlepiej zastosować nie gruby (ok 1,5 - 2 mm) miękki materiał aby z oporem nasunąć nowe zabezpieczenie wałka.

Zrobiłem test około 100km i wszystko się trzyma jak należy, co wyjdzie po 1000km, napiszę ale ważne jest to aby zębatka siedziała na części zdrowej wałka.
Ostatnio zmieniony 15.06.2017, 12:08 przez high, łącznie zmieniany 4 razy.
high
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 15.01.2017, 14:19
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Wieliczka

Re: SUNSTAR WADA

Post autor: high »

Dodam jeszcze jedno, po założeniu nowego zestawu napędowego warto sprawdzić naciąg łańcucha w różnych miejscach, podejrzewam że większość wymieniających jest uśpiona faktem że nowe to nowe i olewa to regulując luz w jednym miejscu.
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: SUNSTAR WADA

Post autor: ArturS »

yyy... aż jutro sprawdzę wszystko co mam na stanie. Pierwsza myśl, która mi się nasuwa, to raczej wina łańcucha, a nie zębatki. Zębatka musiałaby być zdrowo jajowata żeby mieć wpływ na naciąg, albo musiałaby mieć źle wypośrodkowany wewnętrzny otwór - nie wiem czy to możliwe.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: SUNSTAR WADA

Post autor: Kristobal »

Potwierdzam coś jest nie tak. Założyłem niedawno DID vx2 i sunstary (przednia ząbek więcej niż ori nie wiem czemu) do Versysa i napęd pracuje nierówno jakby miał z 10kkm.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: SUNSTAR WADA

Post autor: ArturS »

Przyłożę jutro do zębatki JT, może się wyjaśni :niewiem:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
high
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 15.01.2017, 14:19
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Wieliczka

Re: SUNSTAR WADA

Post autor: high »

Mierzyłem suwmiarką głębokość rowków i różnica po przeciwnych stronach wynosi około 1mm - to wystarczy żeby łapał luz i naprężenie. Dodam że po założeniu starej zębatki problem znika i jest idealnie.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: SUNSTAR WADA

Post autor: Kristobal »

Rowków znaczy wgłebień w zębach ? Jeśli tak u mnie czy to postawa do reklamacji ?
Ps. DID nie daje gwarancji gdy łańcuch jest na zapinkę, choć ją sprzedaje z łańcuchem.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
high
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 15.01.2017, 14:19
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Wieliczka

Re: SUNSTAR WADA

Post autor: high »

Kristobal pisze:Rowków znaczy wgłebień w zębach ? Jeśli tak u mnie czy to postawa do reklamacji ?
Ps. DID nie daje gwarancji gdy łańcuch jest na zapinkę, choć ją sprzedaje z łańcuchem.

Jak ma wadę to myślę że można reklamować. Jak nie wyrzuciłeś starej zębatki to ją zmontuj i sprawdź jak wygląda naciąg, jak coś to mogę podesłać Ci moją starą zębatkę dla której naciąg jest równy.
Jak mogę, to chętnie pomogę.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość