SUNSTAR WADA
SUNSTAR WADA
Witam, jeżeli ktoś planuje zakup nowych zębatek do XL700V to odradzam zakup tylnej zębatki sunstar - różnica w naciągu łańcucha wynosi 2 cm i cała partia może być wadliwa.
Założyłem przed sekundą nową zębatkę JT JTR300-47 i wszystko jest jak należy. Miejmy nadzieję że tylko mi trafił się wadliwy egzemplarz SUNSTAR.
Maiłem jeszcze przygodę z wieloklinem na wałku zdawczym, wyrypany może nie aż tak bardzo ale nowa zębatka miała luzy. Czytałem na forach wiele opinii na temat jak to zrobić, zawsze sprowadzało się do klejenia a wiec uczyniłem podobnie.
Nową zębatkę docisnąłem maksymalnie tak aby załapała kawałek zdrowego wieloklina i osadziłem ją na kleju anaerobowym czerwonym - temperatura przy której puszcza to 200 st. cel. wiec użyłem tego co miałem pod ręką - K2 Prolok czerwony koszt 5.5 zł, przed nałożeniem kleju należy odtłuścić wałek i zębatkę - inaczej klej może nie związać, ja użyłem do tego celu alkoholu IPA, czas schnięcia kleju 24h, na ten czas posmarowałem przylegającą część zębatki do wałka smarem aby odciąć dopływ tlenu.
W starym zabezpieczeniu spiłowałem zęby tak aby dolegało do nowej zębatki i otwory przez które przechodzą dwie śruby były na równo do otworów w zębatce.
Potrzebne jest nowe zabezpieczenie i podkładka między nowe a stare zabezpieczenie (jest luz który trzeba zniwelować), ja wyciąłem to kawałka gumy na której odrysowałem kształt od zabezpieczenia, tutaj najlepiej zastosować nie gruby (ok 1,5 - 2 mm) miękki materiał aby z oporem nasunąć nowe zabezpieczenie wałka.
Zrobiłem test około 100km i wszystko się trzyma jak należy, co wyjdzie po 1000km, napiszę ale ważne jest to aby zębatka siedziała na części zdrowej wałka.
Założyłem przed sekundą nową zębatkę JT JTR300-47 i wszystko jest jak należy. Miejmy nadzieję że tylko mi trafił się wadliwy egzemplarz SUNSTAR.
Maiłem jeszcze przygodę z wieloklinem na wałku zdawczym, wyrypany może nie aż tak bardzo ale nowa zębatka miała luzy. Czytałem na forach wiele opinii na temat jak to zrobić, zawsze sprowadzało się do klejenia a wiec uczyniłem podobnie.
Nową zębatkę docisnąłem maksymalnie tak aby załapała kawałek zdrowego wieloklina i osadziłem ją na kleju anaerobowym czerwonym - temperatura przy której puszcza to 200 st. cel. wiec użyłem tego co miałem pod ręką - K2 Prolok czerwony koszt 5.5 zł, przed nałożeniem kleju należy odtłuścić wałek i zębatkę - inaczej klej może nie związać, ja użyłem do tego celu alkoholu IPA, czas schnięcia kleju 24h, na ten czas posmarowałem przylegającą część zębatki do wałka smarem aby odciąć dopływ tlenu.
W starym zabezpieczeniu spiłowałem zęby tak aby dolegało do nowej zębatki i otwory przez które przechodzą dwie śruby były na równo do otworów w zębatce.
Potrzebne jest nowe zabezpieczenie i podkładka między nowe a stare zabezpieczenie (jest luz który trzeba zniwelować), ja wyciąłem to kawałka gumy na której odrysowałem kształt od zabezpieczenia, tutaj najlepiej zastosować nie gruby (ok 1,5 - 2 mm) miękki materiał aby z oporem nasunąć nowe zabezpieczenie wałka.
Zrobiłem test około 100km i wszystko się trzyma jak należy, co wyjdzie po 1000km, napiszę ale ważne jest to aby zębatka siedziała na części zdrowej wałka.
Ostatnio zmieniony 15.06.2017, 12:08 przez high, łącznie zmieniany 4 razy.
Re: SUNSTAR WADA
Dodam jeszcze jedno, po założeniu nowego zestawu napędowego warto sprawdzić naciąg łańcucha w różnych miejscach, podejrzewam że większość wymieniających jest uśpiona faktem że nowe to nowe i olewa to regulując luz w jednym miejscu.
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: SUNSTAR WADA
yyy... aż jutro sprawdzę wszystko co mam na stanie. Pierwsza myśl, która mi się nasuwa, to raczej wina łańcucha, a nie zębatki. Zębatka musiałaby być zdrowo jajowata żeby mieć wpływ na naciąg, albo musiałaby mieć źle wypośrodkowany wewnętrzny otwór - nie wiem czy to możliwe.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: SUNSTAR WADA
Potwierdzam coś jest nie tak. Założyłem niedawno DID vx2 i sunstary (przednia ząbek więcej niż ori nie wiem czemu) do Versysa i napęd pracuje nierówno jakby miał z 10kkm.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: SUNSTAR WADA
Przyłożę jutro do zębatki JT, może się wyjaśni
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Re: SUNSTAR WADA
Mierzyłem suwmiarką głębokość rowków i różnica po przeciwnych stronach wynosi około 1mm - to wystarczy żeby łapał luz i naprężenie. Dodam że po założeniu starej zębatki problem znika i jest idealnie.
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: SUNSTAR WADA
Rowków znaczy wgłebień w zębach ? Jeśli tak u mnie czy to postawa do reklamacji ?
Ps. DID nie daje gwarancji gdy łańcuch jest na zapinkę, choć ją sprzedaje z łańcuchem.
Ps. DID nie daje gwarancji gdy łańcuch jest na zapinkę, choć ją sprzedaje z łańcuchem.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Re: SUNSTAR WADA
Kristobal pisze:Rowków znaczy wgłebień w zębach ? Jeśli tak u mnie czy to postawa do reklamacji ?
Ps. DID nie daje gwarancji gdy łańcuch jest na zapinkę, choć ją sprzedaje z łańcuchem.
Jak ma wadę to myślę że można reklamować. Jak nie wyrzuciłeś starej zębatki to ją zmontuj i sprawdź jak wygląda naciąg, jak coś to mogę podesłać Ci moją starą zębatkę dla której naciąg jest równy.
Jak mogę, to chętnie pomogę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość