Wałek zdawczy do oceny
Wałek zdawczy do oceny
Cześć wszystkim,
Dzisiaj pierwszy raz zajrzałem do napędu w moim trampku. Co sądzicie o tym wałku zdawczym?
https://1drv.ms/f/s!AormC6SAe0M3gooo7tKBkEHHZFbTNQ
Chyba jest OK, ale ja się tak średnio znam Liczę na Wasze rady i spostrzeżenia.
Na zdjęciach jest też zębatka - moim zdaniem jest do wymiany bo zęby ma jakby "krzywe".
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.
Dzisiaj pierwszy raz zajrzałem do napędu w moim trampku. Co sądzicie o tym wałku zdawczym?
https://1drv.ms/f/s!AormC6SAe0M3gooo7tKBkEHHZFbTNQ
Chyba jest OK, ale ja się tak średnio znam Liczę na Wasze rady i spostrzeżenia.
Na zdjęciach jest też zębatka - moim zdaniem jest do wymiany bo zęby ma jakby "krzywe".
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.
- giermo
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 255
- Rejestracja: 13.03.2010, 15:32
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Chełm
Re: Wałek zdawczy do oceny
git ale z zębatki zaczyna się chyba słoneczko robić
Nie nie nie prędkość była ok tylko zakręt trochę za ciasny ....
Zdjęcia https://picasaweb.google.com/bbtchelm
Zdjęcia https://picasaweb.google.com/bbtchelm
- velmafia
- osiedlowy kaskader
- Posty: 120
- Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Wałek zdawczy do oceny
Jak dla mnie nie ma tragedii, ale sprawdzałbym bardziej pod kątem luzów pomiędzy wałkiem a założoną zębatką. Mi zębatka latała, więc wkleiłem ją na http://technicqll.pl/index.php/pl/produ ... epoksydowy zrobiłem już jakieś 3000-4000 km i trzyma.
Na pewno zacząłbym się rozglądać za nowym zabezpieczeniem zębatki zdawczej, moje wyglądało podobnie i skończyło się pierwszego dnia 2 tyg wyjazdu, przez cały wyjazd leczyłem się prowizorkami, bo nigdzie nie mogłem dostać takiego zabezpieczenia. Ale to dlatego że wałek był już wyrobiony i zębatka miała luzy.
Mniej smaruj łańcuch, albo czekaj aż smar wyschnie, bo po silniku widać że smaru nie żałujesz.
Na pewno zacząłbym się rozglądać za nowym zabezpieczeniem zębatki zdawczej, moje wyglądało podobnie i skończyło się pierwszego dnia 2 tyg wyjazdu, przez cały wyjazd leczyłem się prowizorkami, bo nigdzie nie mogłem dostać takiego zabezpieczenia. Ale to dlatego że wałek był już wyrobiony i zębatka miała luzy.
Mniej smaruj łańcuch, albo czekaj aż smar wyschnie, bo po silniku widać że smaru nie żałujesz.
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
Re: Wałek zdawczy do oceny
Dzięki Panowie za rady Zębatkę i zabezpieczenie wymienię i zobaczę czy będą luzy.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
- velmafia
- osiedlowy kaskader
- Posty: 120
- Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Wałek zdawczy do oceny
Ja bym sprawdzał luzy na starej zębatce, bo jeśli stara się wyrobiła, to nowa też się podobnie wyrobi.
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
Re: Wałek zdawczy do oceny
Wałek zdawczy jest ok. Trochę już liźnięty, ale do uratowania. Trzeba o niego zadbać póki jest dobry. Czasami jak jest delikatnie podjechany to dalej potrafi polecieć w kilka tyś.
Nowa zębatka oryginał i proponuję zrobić tak:
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p ... tcount=153
Ponad 10 czy 11 tyś km nic się nie dzieje - beton i zero dalszego zużycia wałka, zębatki lub łańcucha.
Nowa zębatka oryginał i proponuję zrobić tak:
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p ... tcount=153
Ponad 10 czy 11 tyś km nic się nie dzieje - beton i zero dalszego zużycia wałka, zębatki lub łańcucha.
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Wałek zdawczy do oceny
No tak, dziekiArtek pisze:Ściągaczem.mirekm71 pisze:Jak to pozniej zdemontowac?
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Re: Wałek zdawczy do oceny
Hej Panowie,
Dzięki za odpowiedzi. Nowa oryginalna zębatka Hondy już założona (zabezpieczenie też nowe). Nie było nawet najmniejszych luzów przy ruszaniu zębatką (ruch "kręcący" ) Więc jestem już spokojny o wałek. Nasmarowałem jeszcze wielowypust smarem molibdenowym dla zmniejszenia tarcia. Teraz już tylko jeździć
Pozdro!!!
Dzięki za odpowiedzi. Nowa oryginalna zębatka Hondy już założona (zabezpieczenie też nowe). Nie było nawet najmniejszych luzów przy ruszaniu zębatką (ruch "kręcący" ) Więc jestem już spokojny o wałek. Nasmarowałem jeszcze wielowypust smarem molibdenowym dla zmniejszenia tarcia. Teraz już tylko jeździć
Pozdro!!!
Re: Wałek zdawczy do oceny
Luz jest na 100% - wystarczy spojrzeć na wałek - szczególnie to zdjęcie i klin po prawej stronie - całkiem solidne wyrobienieciuri pisze:Hej Panowie,
Nie było nawet najmniejszych luzów przy ruszaniu zębatką (ruch "kręcący" )
https://qazvlq.dm2304.livefilestore.com ... jpg?psid=1
to, że go nie czujesz kręcąc ręką to jasne jeżeli np. mocno dociągnąłeś do zabezpieczenia, ale twoja ręka 50KM raczej nie ma i wałek pod obciążeniem będzie się wyrabiał dalej.
Cudów nie ma, założyłeś zębatkę dopasowaną do idealnego, niewyrobionego wałka, a Twój jest wyrobiony - jakby luzu nie było, to na nowy by nie weszła w takim razie
Inną sprawą jest ja szybko poleci - pewnie kilkanaście/kilkadziesiąt tyś. wytrzyma jeżeli czegoś się z tym nie zrobi - taki dystans często wystarcza na zmianę kilku właścicieli motocykla. Problem jest. Jest znany i opisany. Nie ma co chować głowy w piasek - z każdym szarpnięciem tłoka zębatka będzie bardziej stukać o wieloklin - przy małych RPM nawet bardziej - jeżeli chcesz zobaczyć mocne siły tam działają to zrób doświadczenie: postaw motocykl na centralce, wrzuć np. dwójkę i zobacz jak szarpie i "wali" w wałek przy niskich obrotach - jak się zobaczy to szoku można doznać
Re: Wałek zdawczy do oceny
Mallroy, fakt, 50KM w rękach nie mam, możliwe że podczas pracy silnika luzy występują. Ale chwilowo nie chcę wklejać zębatki na klej. Jeśli wałek się zużyje, to po prostu go wymienię (wiem z czym to się wiąże - trudno). Moim skromnym zdaniem wklejanie zębatki to trochę "rzeźba" i wolałbym tego uniknąć.
A mam jeszcze 2 pytania z innej beczki - chodzi o śruby mocujące zabezpieczenie do zębatki.
1. Czy używacie do nich kleju do gwintów?
2. Czy te śruby są jakieś "specjalne" ? Pytam, bo zauważyłem że jedna ma delikatnie uszkodzony gwint. Czy to są normalne śruby które można dostać w sklepie metalowym, czy lepiej kupić oryginalne u Pana Hondy?
Pozdrawiam!
A mam jeszcze 2 pytania z innej beczki - chodzi o śruby mocujące zabezpieczenie do zębatki.
1. Czy używacie do nich kleju do gwintów?
2. Czy te śruby są jakieś "specjalne" ? Pytam, bo zauważyłem że jedna ma delikatnie uszkodzony gwint. Czy to są normalne śruby które można dostać w sklepie metalowym, czy lepiej kupić oryginalne u Pana Hondy?
Pozdrawiam!
- velmafia
- osiedlowy kaskader
- Posty: 120
- Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Wałek zdawczy do oceny
Sprawdź luzy na starej zębatce ze starym zabezpieczeniem, nowa zębatka wyrobi się podobnie po jakimś czasie, to będzie bardziej miarodajne. Teraz może się opierać na zabezpieczeniu, a ono poleci bardzo szybko.
Ja mam wklejoną zębatkę bo stwierdziłem że wolę wydać 25zł i rozwiązać problem, niż 2500zł na remont silnika którego nie potrzebuję. Przy klejeniu najgorsze co się może stać, to klej puści i będziesz miał to samo co teraz bez kleju. mallory zrobił ~10k km, ja ok 3k km, klej dalej trzyma i podejrzewam że wytrzyma do wymiany zębatki, tak więc IMO rozwiązanie jest trwałe.
Ale, rób jak uważasz - twój motor, twoja kasa.
ad1. Nigdy nie rozumiałem klejenia śrub klejem do gwintów, śruby do wkręcania nie wklejania. Nigdy tego nie robię, przy tych śrubach też nie i mimo przelatania ok 30k km, nie zauważyłem na tych śrubach luzu.
ad2. Najzwyklejsza śruba jako może być. Kup ją gdziekolwiek.
Ja mam wklejoną zębatkę bo stwierdziłem że wolę wydać 25zł i rozwiązać problem, niż 2500zł na remont silnika którego nie potrzebuję. Przy klejeniu najgorsze co się może stać, to klej puści i będziesz miał to samo co teraz bez kleju. mallory zrobił ~10k km, ja ok 3k km, klej dalej trzyma i podejrzewam że wytrzyma do wymiany zębatki, tak więc IMO rozwiązanie jest trwałe.
Ale, rób jak uważasz - twój motor, twoja kasa.
ad1. Nigdy nie rozumiałem klejenia śrub klejem do gwintów, śruby do wkręcania nie wklejania. Nigdy tego nie robię, przy tych śrubach też nie i mimo przelatania ok 30k km, nie zauważyłem na tych śrubach luzu.
ad2. Najzwyklejsza śruba jako może być. Kup ją gdziekolwiek.
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
Re: Wałek zdawczy do oceny
Luz jest bo widać to po zabezpieczeniu które jest zużyte. Wklej na klej Loctite superior metal jest to sprawdzone i dobre rozwiązanie.
Re: Wałek zdawczy do oceny
Wkleiłem zębatkę na Loctite Superior Metal. Dałem kleju na wałek, założyłem zębatkę i zakręciłem zabezpieczenie. Po ok 500km nie było luzu. Po nieco ponad 1000 pojawił się minimalny luz. Pomyślałem, że zdejmę i wkleję jeszcze raz. Zdziwiłem się jednak, bo zębatka nie zejdzie. Niby jest ten mały luz ale po wałku się nie przesuwa. I teraz nie wiem czy jest sens ją ściągaczem zdzierać, czy jeździć tak aż się zębatka nie skończy?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość