wymiana płynu chłodzącego
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: wymiana cieczy chlodzącej
No bo jak jeździsz po mieście to nic dziwnego, mi też wskakuje często na 3/4 a nawet ciut więcej w korkach, ale wystarczy że motek ruszy i już mocno leci w dół. Jak w zeszłym sezonie zacząłem jeździć na TA to miałem wrażenie że mam zepsuty termostat i mi silnika nie dogrzewa bo na trasach to wskazówka ledwo sie podnosiła. Ale ktoś mi wytłumaczył że TA ma bardzo dobra chłodzenie i jest liczona z dużym zapasem bilansu cieplnego (podróże po ciepłych krajach kształcą) A skoro ci się wentylator uruchamia to wydaje się wszystko oki. A chłodnica sama sobie zassie płyn ze zbiorniczka wyrównawczego przy stygnięciu silnika o ile nie masz nieszczelnego korka chłodnicy i podciśnienie gdzieś ucieka. A żeby się tam dostać wystarczy zdjąć prawy przedni boczek.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- ant6
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 849
- Rejestracja: 17.03.2013, 20:10
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Wrocław
Re: wymiana cieczy chlodzącej
no z tym spadkiem temp. po ruszeniu to tak średnio bo spada do połowy i tak sobie pomyślałem, że pewnie trochę mało płynu jest właśnie w chłodnicy. Muszę sprawdzić. Jakieś tragedii nie ma ale w te upały to dobrze by był chłodzony odpowiednio
If nobody hates you, you're doing something wrong
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: wymiana cieczy chlodzącej
Bo pewnie masz Ja kupiłem porządny termostat do Tico (Vernet za 30-40 zł, nie polecam chińskich/tajwańskich za 15-20 zł) i jest prawidłowo. Trzyma temperaturę w 1/3 skali, szybciej się nagrzewa. Wiatrak włącza się lekko ponad 1/2 skali. Spalanie również spadło po wymianie o ok. 0,5l/100km.grad74 pisze:Jak w zeszłym sezonie zacząłem jeździć na TA to miałem wrażenie że mam zepsuty termostat i mi silnika nie dogrzewa bo na trasach to wskazówka ledwo sie podnosiła. Ale ktoś mi wytłumaczył że TA ma bardzo dobra chłodzenie i jest liczona z dużym zapasem bilansu cieplnego (podróże po ciepłych krajach kształcą)
A miejskie legendy dot. chłodzenia trampka/afryk krążą też na tym forum.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: wymiana cieczy chlodzącej
Ojj nie wolno tak człowiekowi z nagła "ćwieka" do myślenia zabić . Ale fakt skoro mówisz że u Cienbie jest inaczej i jakby bardziej prawidłowo to spróbuję, w kóńcu korek od Tico nie majątek a płyn i tak będę za kilka dni wymieniał. Dzięks.mishieck pisze:Bo pewnie masz Ja kupiłem porządny termostat do Tico (Vernet za 30-40 zł, nie polecam chińskich/tajwańskich za 15-20 zł) i jest prawidłowo. Trzyma temperaturę w 1/3 skali, szybciej się nagrzewa. Wiatrak włącza się lekko ponad 1/2 skali. Spalanie również spadło po wymianie o ok. 0,5l/100km.grad74 pisze:Jak w zeszłym sezonie zacząłem jeździć na TA to miałem wrażenie że mam zepsuty termostat i mi silnika nie dogrzewa bo na trasach to wskazówka ledwo sie podnosiła. Ale ktoś mi wytłumaczył że TA ma bardzo dobra chłodzenie i jest liczona z dużym zapasem bilansu cieplnego (podróże po ciepłych krajach kształcą)
A miejskie legendy dot. chłodzenia trampka/afryk krążą też na tym forum.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: wymiana cieczy chlodzącej
Po kupnie termostatu sprawdź go w garnku z wrzatkiem czy się prawidłowo otwiera. Jak masz termometr to profilaktycznie sprawdź temp. otwarcia.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: wymiana cieczy chlodzącej
No dzięki za podpowiedź , ale na szczęście o tym pamiętałem b wiem że nowe też lubią czasem nie działać. A na korpusie powinny mieć wybite temp otwarcia i w ten sposób można sobie dobrać termostat do swojego układu chłodzenia, mniej lub bardziej czystego.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- mario1225
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 213
- Rejestracja: 24.10.2011, 17:45
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Opole
Re: wymiana cieczy chlodzącej
I weź ze sobą drymelka ,bo będziesz musiał lekko pod szlifować blaszki w termostacie,gdyż inaczej nie schowa Ci się całkiem w obudowę termostatugrad74 pisze:Nie miałbym ale najprawdopodobniej będę to i inne rzeczy przy motku robił już na urlopie u rodziców na wsi, tam wiadomo ... i zalpecze warsztatowe lepsze
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: wymiana cieczy chlodzącej
Niekoniecznie, są różne termostaty do Tico - niektóre pasują plug&playmario1225 pisze:I weź ze sobą drymelka ,bo będziesz musiał lekko pod szlifować blaszki w termostacie,gdyż inaczej nie schowa Ci się całkiem w obudowę termostatu
- Darick 81
- naciągacz linek
- Posty: 69
- Rejestracja: 20.05.2013, 10:38
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: wymiana płynu chłodzącego
Dzięki opisowi wymiana banalnie prosta, fakt w 650 wystarczy odkręcić i odgiąć plastykową osłonę chłodnicy i ukazuje si korek wlewu chłodnicy, tu się martwiłem,że trzeba będzie pół moto rozkręcać. Reszta jak wyżej, spuszczenie starego płynu przez śrubę spustową w pompie, płukanka wodą, zalanie na bocznej, odpalenie do włączenia wentylatora, dolewka i śmigamy.
-
- naciągacz linek
- Posty: 56
- Rejestracja: 22.04.2013, 17:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Żory
Re: wymiana płynu chłodzącego
Witam,podepne się pod temat z takim pytaniem,można przepłukać chłodnice ,wymienić płyn ,termostat bez wyjmowania chłodnicy z moto, zabieram się za to po raz pierwszy w życiu i niezbyt wiem jak to wszystko zrobić.Pozdro
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: wymiana płynu chłodzącego
Nie trzeba ściągać chłodnicy. Więcej się narobisz przy zdejmowaniu owiewek w 650-ce
Ściągnij owiewki (poszukaj informacji na forum lub w haynesie jak to ściągnąć bez szkód - w 650 jest trochę zabawy). Jak masz gmole to zdejmij - będzie łatwiej. Ściągnij lub zsuń bak. Potem już masz z góry.
Zdejmij osłonę silnika. Spuszczasz płyn (korek na pompie wody - zaopatrz się w nową podkładkę miedzianą pod korek).
Termostat w 650tce jest z lewej strony - łatwiejszy dostęp niż w 600-tce.
Wyciągasz stary termostat, skręcasz obudowę termostatu, płukasz układ wodą. Spuszczasz wodę, zakładasz nowy termostat, zalewasz nowym płynem.
Składasz całość do kupy.
Płukasz kierownika
Ściągnij owiewki (poszukaj informacji na forum lub w haynesie jak to ściągnąć bez szkód - w 650 jest trochę zabawy). Jak masz gmole to zdejmij - będzie łatwiej. Ściągnij lub zsuń bak. Potem już masz z góry.
Zdejmij osłonę silnika. Spuszczasz płyn (korek na pompie wody - zaopatrz się w nową podkładkę miedzianą pod korek).
Termostat w 650tce jest z lewej strony - łatwiejszy dostęp niż w 600-tce.
Wyciągasz stary termostat, skręcasz obudowę termostatu, płukasz układ wodą. Spuszczasz wodę, zakładasz nowy termostat, zalewasz nowym płynem.
Składasz całość do kupy.
Płukasz kierownika
-
- naciągacz linek
- Posty: 56
- Rejestracja: 22.04.2013, 17:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Żory
Re: wymiana płynu chłodzącego
Dzięki wielkie jak będę miał problemy to znów sie odezwę
-
- naciągacz linek
- Posty: 56
- Rejestracja: 22.04.2013, 17:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Żory
Re: wymiana płynu chłodzącego
Jak rozkręcić obudowę termostatu bo nie chce puścić?
-
- naciągacz linek
- Posty: 56
- Rejestracja: 22.04.2013, 17:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Żory
Re: wymiana płynu chłodzącego
I jak powinna wyglądać obudowa termostatu bo moja jest cała z plastiku a jak zaglądałem na zdjęcia to wygląda inaczej ,nie wiem czy mam jakiś inny czy może ślepne w młodym wieku
Re: wymiana płynu chłodzącego
wita, przykleje sie do tematu dosc rozległego. Jaki płyn do chłodnicy polecacie??? Nie wiem co mam w chlodnicy ale mam za to pusto w zbiorniczku wyrównawczym. I pytanie kolejne bo czytałem rózne opinie na ten temat, czy uzupełniajac plyn do zb. wyr. robi sie proporcje z woda destylowana 50/50??? Tak wyczytalem na forum ale sam nie wiem po co to niby ma słuzyc. Chce obalic ten mit albo to potwierdzic. Ale sodno sprawy brzi jaki stosowac płyn???
- Pilgrim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 137
- Rejestracja: 10.07.2013, 12:01
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wymiana płynu chłodzącego
Rodzaj płynu ma właściwie drugorzędne znaczenie moim zdaniem, chociaż jak już lać to coś "ponad" borygo. Ja leję Castrol Radicool Premix i daje radę.
Co do uzupełniania w zbiorniczku, to pytanie: dlaczego nie masz w nim już płynu? Ja jestem za uzupełnianiem płynu przez korek chłodnicy z całą procedurą nagrzewania silnika.
pzdr.
Co do uzupełniania w zbiorniczku, to pytanie: dlaczego nie masz w nim już płynu? Ja jestem za uzupełnianiem płynu przez korek chłodnicy z całą procedurą nagrzewania silnika.
pzdr.
Honda, głupcze!
Re: wymiana płynu chłodzącego
Pilgrim nie wiem dlaczego, bo sie skonczyl?? chce dolac do zbiornika wyrównawczego płynu.. mialem na minimum w zborniku a teraz juz nic nie ma..
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: wymiana płynu chłodzącego
Skoro płyn skończył się w wyrównawczym to najpierw zacznij od sprawdzenia/uzupełnienia w chłodnicy a dopiero potem dolej do wyrównawczego.
Ja tak jak Pilgrim używam Castrol Radicool.
Ja tak jak Pilgrim używam Castrol Radicool.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Re: wymiana płynu chłodzącego
ok Panowie tak zrobie.....!!
Re: wymiana płynu chłodzącego
Panowie a wiec dolalem brakujecy płyn do zbiorniczka wyrównawczego, było ponizej minimum... Po odpaleniu trampka i rozgrzaniu sie do temperatury nominalnej on dalej sie rozgrzewał, 3/4 tarczy pokazywala wskazówka i właczyl sie wentylator.. wiec to nie to. Rozkreciłem góre aby dostac sie do korka od chlodnicy i zobaczylem to...
https://plus.google.com/photos/10278242 ... 2408290841
iii tooo
https://plus.google.com/photos/10278242 ... 2408290841
Czy to jest przyczyna tego ze motor sie tak szybko grzeje???
Moim zdaniem to stary płyn a na korku osadzil sie taki dziwny jakby smar ( nie wiem jak nazwac ten nalot ) i osad od jakby z wody...nie jestem mechanikiem wiec
podzielcie sie swoim doswiadczeniem. Pozdro
https://plus.google.com/photos/10278242 ... 2408290841
iii tooo
https://plus.google.com/photos/10278242 ... 2408290841
Czy to jest przyczyna tego ze motor sie tak szybko grzeje???
Moim zdaniem to stary płyn a na korku osadzil sie taki dziwny jakby smar ( nie wiem jak nazwac ten nalot ) i osad od jakby z wody...nie jestem mechanikiem wiec
podzielcie sie swoim doswiadczeniem. Pozdro
Ostatnio zmieniony 24.09.2014, 16:19 przez Tini88, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość