Wymiana oleju w lagach
-
- Czytacz
- Posty: 9
- Rejestracja: 17.02.2013, 19:12
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: tomaszów maz.
Re: Wymiana oleju w lagach
ja tylko piszę jaką role spełnia a jak kolega chce to może nalac sobie piwa kiedyś się przyda
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Wymiana oleju w lagach
Role poduszki pełni powietrze którego ma być tyle a tyle i nie więcej... można regulować trochę jeśli ktoś ma inne preferencje co do zawieszenia - można to regulować ale trzeba być też świadomym tego co się robi.sergio1973 pisze:olej w lagach ma rolę poduszki czyli większej różnicy w lepkosci nie ma
Olej pełni role nośnika temperatury, chłodzi cały układ - tak jak obudowa lagi z aluminium jest radiatorem...bo pewnie wiesz że lagi się bardzo nagrzewają podczas pracy.
Pełni też role smarną oraz odpowiada za tłumienie, minimalizuje zużycie ruchomych elementów jak tulejki teflonowe.
Powinien mieć specjalne dodatki antypienne oraz właściwą lepkość dostosowaną do potrzeb użytkownika, rodzaju i przeznaczenia motocykla.
Temat olejów jest trochę szerszy niż się wielu osobom wydaje. To nie jest tak że wleje się cokolwiek tłuste i wio. O tylnym amorze nie wspominając.
Ktoś kto wymaga od swojego zawieszenia czegoś więcej niż tylko żeby trzymało przednie koło na dole, powinien o pewnych sprawach wiedzieć.
Jest masa możliwości regulacji zawieszenia nawet w tak prostym zawiasie jak trampek też się da popracować nad charakterystyką.
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana oleju w lagach
Thorgal, nie musisz strzępić klawiatury, przecież Sergio wie lepiejThorgal77 pisze:Role poduszki pełni powietrze którego ma być tyle a tyle i nie więcej... można regulować trochę jeśli ktoś ma inne preferencje co do zawieszenia - można to regulować ale trzeba być też świadomym tego co się robi.sergio1973 pisze:olej w lagach ma rolę poduszki czyli większej różnicy w lepkosci nie ma
Olej pełni role nośnika temperatury, chłodzi cały układ - tak jak obudowa lagi z aluminium jest radiatorem...bo pewnie wiesz że lagi się bardzo nagrzewają podczas pracy.
Pełni też role smarną oraz odpowiada za tłumienie, minimalizuje zużycie ruchomych elementów jak tulejki teflonowe.
Powinien mieć specjalne dodatki antypienne oraz właściwą lepkość dostosowaną do potrzeb użytkownika, rodzaju i przeznaczenia motocykla.
Temat olejów jest trochę szerszy niż się wielu osobom wydaje. To nie jest tak że wleje się cokolwiek tłuste i wio. O tylnym amorze nie wspominając.
Ktoś kto wymaga od swojego zawieszenia czegoś więcej niż tylko żeby trzymało przednie koło na dole, powinien o pewnych sprawach wiedzieć.
Jest masa możliwości regulacji zawieszenia nawet w tak prostym zawiasie jak trampek też się da popracować nad charakterystyką.
Sergio: jeśli uważasz, że to olej pełni role poduszki to się mylisz. Jeśli uważasz, że to co napisałem nie ma sensu to się mylisz. I chyba konkludując to co do tej pory napisałeś: jeśli uważasz, że wiesz coś nt zawieszenia to się mylisz. Dlatego prosze o dwie rzeczy: pierwsza to to, żebyś nie odnosił się do moich słów, bo każdy może mieć własne zdanie i ani ja nie będe majstrował przy Twoim zawiasie ani Ty przy moim, a druga sprawa to nie udzielaj rad innym w temacie, którego sam nie ogarniasz. Ja nt zawieszenia wiem bardzo mało, ale myśle, że jednak nieco więcej niż Ty. Jeśli zechcesz prowadzić dyskusję to zapraszam do niej. Jedyny warunek to rzeczowe argumenty poparte doświadczeniami i prawami fizyki
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
-
- Czytacz
- Posty: 9
- Rejestracja: 17.02.2013, 19:12
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: tomaszów maz.
Re: Wymiana oleju w lagach
właściwości smarne okej ale teflon ma sam w sobie właściwości smarne olej w zawieszeniu trampka to nic innego jak rola odboju by w momencie dużego skoku nie było dobicia teleskopu a pneumatyka stosowana jest by skrócić skok lagi ale nie w trampku tylko tak jak pisałem np w hondzie cbr gdzie są zaworki.........bez urazy ja nikomu nic nie zarzucam próbuje dołączyć się grzecznie do tematu a odnośnie wiedzy to nigdzie nie napisałem ze wiem lepiej
Ostatnio zmieniony 27.03.2013, 08:38 przez Wolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ort
Powód: ort
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Wymiana oleju w lagach
yosergio1973 pisze:właściwości smarne okej ale teflon ma sam w sobie właściwości smarne olej w zawieszeniu trampka to nic innego jak rola odboju by w momencie dużego skoku nie było dobicia teleskopu a pneumatyka stosowana jest by skrócić skok lagi ale nie w trampku tylko tak jak pisałem np w hondzie cbr gdzie są zaworki.........bez urazy ja nikomu nic nie zarzucam próbuje dołączyć się grzecznie do tematu a odnośnie wiedzy to nigdzie nie napisałem ze wiem lepiej
Nikt tu na nikogo nie naskakuje - looz...
Napisz czym zalewasz swoje lagi...
Napisz czy robiłeś już jakieś zawieszenia klasyczne lub z "komorami"...inaczej - katridżami.
Uzasadnij swoje spostrzeżenia .... - tak z ciekawości...
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- borowek
- romeciarz
- Posty: 26
- Rejestracja: 11.09.2009, 00:11
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana oleju w lagach
Kupiłem dzisiaj coś takiego
Motul Fork Oil Expert 10W 1L
Castrol Fork Oil Synthetic 5W 0,5l
Jak zmieszam będzie hulało?
Motul Fork Oil Expert 10W 1L
Castrol Fork Oil Synthetic 5W 0,5l
Jak zmieszam będzie hulało?
- ural2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 423
- Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: Wymiana oleju w lagach
A po co mieszać dwa różne oleje? NO chyba że chcesz drugiego użyć jako dolewkę bo 1l na dwie lagi nie wystarczy.
Nie lepiej było kupić dwa litry tego samego oleju?
Nie lepiej było kupić dwa litry tego samego oleju?
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
- miroslaw123
- oktany w żyłach
- Posty: 3622
- Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wymiana oleju w lagach
Jak pomiesza będzie miał 7,5 W
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana oleju w lagach
Np. dlatego, że olej 7,5 często jest dużo droższy.ural2 pisze:A po co mieszać dwa różne oleje? NO chyba że chcesz drugiego użyć jako dolewkę bo 1l na dwie lagi nie wystarczy.
Nie lepiej było kupić dwa litry tego samego oleju?
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- ural2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 423
- Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: Wymiana oleju w lagach
Teraz ogarniam temat
Aspekt ekonomiczny. Dzięki!
Aspekt ekonomiczny. Dzięki!
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Wymiana oleju w lagach
aż tak dużo nie kosztuje a mam 7 nawet w 1,5 L opakowaniu
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 209
- Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łuków
Re: Wymiana oleju w lagach
Nie chcę się mądrzyć matematykiem nie jestem i nie wiem czy to będzie miało większe znaczenie dla borowkowych amortyzatorów ale mi wyszło 8.3333 W
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Wymiana oleju w lagach
A skąd pewność, że zmieszanie dwóch olejów da gęstość "pośrodku"? Może z tego wyjdzie breja o losowych cechach?
Na prostą logikę to zmieszanie ma sens, ale przecież skład tych płynów jest złożony, to nie woda. Kilka razy czytałem o mieszaniu, ale nigdy nie widziałem uzasadnienia. Producent oleju dopuszcza takie postępowanie? Na zdjęciu powyżej olej pochodzi od dwóch różnych producentów.
Idąc dalej tropem mojego pytania, to ze zmieszania 0W40 i 15W40 na pewno nie wyjdzie nam półsyntetyk 7,5W 40
I ostatnia sprawa, znów może się mylę, ale 10W lub 5 W to lepkość zimowa, a my przecież jeździmy w lecie
Na prostą logikę to zmieszanie ma sens, ale przecież skład tych płynów jest złożony, to nie woda. Kilka razy czytałem o mieszaniu, ale nigdy nie widziałem uzasadnienia. Producent oleju dopuszcza takie postępowanie? Na zdjęciu powyżej olej pochodzi od dwóch różnych producentów.
Idąc dalej tropem mojego pytania, to ze zmieszania 0W40 i 15W40 na pewno nie wyjdzie nam półsyntetyk 7,5W 40
I ostatnia sprawa, znów może się mylę, ale 10W lub 5 W to lepkość zimowa, a my przecież jeździmy w lecie
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Wymiana oleju w lagach
Siema,
jak dla mnie, to kompletnie bez sensu, bo co to ma na celu??
Oszczędność? Jaka?
Poprawa pracy zawiechy? Jaka?
A na pewno pozostaje jedno podstawowe pytanie, które zadał sam autor - co z tego wyniknie...?
Bez sensu...
jak dla mnie, to kompletnie bez sensu, bo co to ma na celu??
Oszczędność? Jaka?
Poprawa pracy zawiechy? Jaka?
A na pewno pozostaje jedno podstawowe pytanie, które zadał sam autor - co z tego wyniknie...?
Bez sensu...
- CUinHell
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 426
- Rejestracja: 01.09.2009, 22:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa- Wesoła
Re: Wymiana oleju w lagach
Stąd, że ludziska mieszają te oleje od lat Jest różnica między 10W a 7,5W w TA wyraźnie odczuwalna. Oczywiście nie ma gwarancji, że po wymieszaniu będzie równo 7,5 ale to nie apteka, chodzi o to aby było mniej sztywnotomekpe pisze:A skąd pewność, że zmieszanie dwóch olejów da gęstość "pośrodku"? Może z tego wyjdzie breja o losowych cechach?
Oleje do amorów nie mają tulu dodatków i bajerów co oleje silnikowe, nie ma co porównywać.
Teraz Africa Twin RD04 HRC, KTM 990 Adventure
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana oleju w lagach
Znowu, podobnie jak w temacie o olejach silnikowych dzielicie włos na czworo.
Nie czujcie się dotknięci, (nie możecie, bo sam latałem kilka sezonów Trampim ), ale Trampek ma tak gówniane zawieszenie, że naprawdę nie ma większego znaczenia, czy nalejecie 8W czy 7,5W, czy będzie tego 5 czy 10 ml mniej...tak czy inaczej pozostanie prymitywnym w budowie i działaniu miękkim jak puchowa poducha pozbawionym precyzji prowadzenia widelczykiem
Naturalnie, żeby nie było- sam kombinowałem, żeby jego pracę poprawić- sprężyny zaworowe, różne oleje, różne ilości itp. ale wiecie rozumiecie... WP czy Wilbersa z tego nie zrobicie, żeby aż tak się roztkliwiać
Nie czujcie się dotknięci, (nie możecie, bo sam latałem kilka sezonów Trampim ), ale Trampek ma tak gówniane zawieszenie, że naprawdę nie ma większego znaczenia, czy nalejecie 8W czy 7,5W, czy będzie tego 5 czy 10 ml mniej...tak czy inaczej pozostanie prymitywnym w budowie i działaniu miękkim jak puchowa poducha pozbawionym precyzji prowadzenia widelczykiem
Naturalnie, żeby nie było- sam kombinowałem, żeby jego pracę poprawić- sprężyny zaworowe, różne oleje, różne ilości itp. ale wiecie rozumiecie... WP czy Wilbersa z tego nie zrobicie, żeby aż tak się roztkliwiać
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- Zaix
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 487
- Rejestracja: 11.10.2010, 20:06
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Re: Wymiana oleju w lagach
do wpka to mu zawsze będzie brakować ale ja po wymianie na świeży trochę gęstszy olej poczułem dużą poprawę za dosłownie 50zł
- borowek
- romeciarz
- Posty: 26
- Rejestracja: 11.09.2009, 00:11
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana oleju w lagach
szkoda że nie wiedziałem wcześniejThorgal77 pisze:aż tak dużo nie kosztuje a mam 7 nawet w 1,5 L opakowaniu
na olejach półsyntetycznych często jest napisane że mieszają się z syntetykami i minerałami -> wniosek kupiłem półsyntetyk i syntetyk myślę że się zmieszają.
Kiedyś na recepturze robiłem emulsje i uwierzyłem że olej również miesza się z wodą, oczywiście w odpowiednich warunkach. A może to jest mieszanina jednorodna, zawieszony olej w wodzie lub woda w oleju.
Gęstość po wymieszaniu mogę +- policzyć i zastosować odpowiednią proporcję
Wnioskuję skoro trampek ma archaiczne zawieszenie nie jestem mu w stanie bardzo zaszkodzić a świeża oliwka = lepsza oliwka
- Cenio
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 200
- Rejestracja: 25.03.2010, 11:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Maków Podhalański
Re: Wymiana oleju w lagach
Czy ma ktoś może sprawdzony sposób na wbicie panewki w lagę z powrotem podczas składania wszystkiego do kupy, tej szerszej, bo mnie już krew zalewa. HELP
Dawniej NotariuS
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana oleju w lagach
Sprawdzony niejednokrotnieCenio pisze:Czy ma ktoś może sprawdzony sposób na wbicie panewki w lagę z powrotem podczas składania wszystkiego do kupy, tej szerszej, bo mnie już krew zalewa. HELP
Panewka węższą stroną, uszczelniacze szerszą.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość