Strona 12 z 12

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

: 25.08.2015, 20:27
autor: Bosman78
A czy ktoś ma moze jakieś doswiadczenie/opinie o tigerze 800 xc? Wersja mocniej uofowionia

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

: 05.10.2015, 15:24
autor: sumik
Bosman78 pisze:A czy ktoś ma moze jakieś doswiadczenie/opinie o tigerze 800 xc? Wersja mocniej uofowionia
Miałem okazje zrobić w tym roku jakieś 500 km 800 XCx (to samo co XC tylko dodali trochę pierdół :wink: ) , ponieważ jestem leniwy, więc wklejam kawałek moich luźnych przemyśleń na temat tego motocykla.

"....Dla mniej poinformowanych, motocykl który ujeżdżałem to Triumph 800 XCx Tiger, podobny do wersji XC, ale bardziej na wypasie Emotikon wink. Główna wada to fakt, że miałem go tylko na jeden dzień. Teraz pora na plusy. Jako, że jeżdżę na Honda XL 650, nazywany pieszczotliwie Trampkiem (zresztą na którym bardzo dobrze mi się jeździ), Triumph ma odpowiedni rozmiar kół, czyli przód 21 cali i tył 17 cali, najważniejsze jest przednie koło, które przy tej wielkości idealnie tłumi niedoskonałości polskich dróg. Kolejna sprawa to masa motocykla, która jak na ten motocykl wydaje mi się ok, dodając do tego moc o 40 KM większą niż w trampku, czyni pojazd ten, jakby był szyty pode mnie. Silnik to trzy rzędówka, co jest dosyć "hipsterskie" wśród motocykli, które znam, ale jego kultura pracy nadrabia to, że nosi "rurki" ;D. Elastyczność mnie powaliła, można powiedzieć, że prawie na każdym biegu i przy każdej prędkości, gotowy jest do akcji, przy tym niezbyt pazerny na paliwo. Zawieszenie dosyć sztywne, ale nie bawiłem się regulacją, bo się nie znam. W zakrętach wydaje się bardzo przewidywalny, ale nie ukrywajmy, że mając świadomość wpłaconej kaucji przez jednego osobnika Emotikon wink, wolałem nie sprawdzać na ile je stać. Z tego samego powodu nie pchałem się w teren ( + opony typowo szosowe), ale myślę, że spełniłby moje oczekiwania. Komfort jazdy dla zawodnika jak ja, czyli 178 cm wzrostu i 65 kg +-40 kg wagi Emotikon grin , jak najbardziej mnie przekonuje ( warto zauważyć, że kanapę można regulować o kilka cm bez żadnych narzędzi). Do tego wszystkie przyciski na kierownicy są na swoim miejscu i tu się zaczynają małe schody, ponieważ większość są od elektroniki. Z tą, nie dość, że obsługa salonu nie za bardzo sobie radziła, to ja który posiadam motocykl, w którym jedynie zegarek jest elektroniczny Emotikon grin, nie czułem się zbyt komfortowo... ale trzeba iść za duchem czasu Emotikon wink. Inne rzeczy, które mnie nie przekonały, to słaba ochrona przed wiatrem i najjjjgorsze..... to wydech, który brzmi jak niedoruchana szlifierka. Pierwsze co, to bym wymienił ten układ Emotikon wink. Jeżeli któryś z szanownych gości doczytał to.... to gratuluje i jeszcze raz dziękuje, dla fanów tego rodzaju motocykli, jak najbardziej polecam. Ja już zacząłem zbierać Emotikon wink"

Gdyby nie brak środków na pewno brałbym Triumpha, ale niestety pozostają mi poszukiwania Varadero lub Caponorda.

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

: 10.12.2015, 15:34
autor: Bosman78
Czy ktoś wie jaki przeswit ma 800 xc? Za cholere nie moge znaleźć w sieci

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

: 10.12.2015, 17:45
autor: Nadol
Bosman, tu: http://www.gaadi.com/bikes/model-Specif ... iger_800XC piszą, że 203 mm. Na pewno ma mniejszy prześwit niż GS800 ale też siedzi się niżej.

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

: 13.12.2015, 18:50
autor: Bosman78
W takim razie jak dla mnie na chwilę obecną jest to jedyny następca TA :sile : gs za drogi podobnie jak nowa AT zreszta zanim nowa uzywana AT bedzie dostepna to wieki mina

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

: 14.11.2016, 20:16
autor: KrzysieG
Czy dla takiego knypka jak ja (170cm) ta machina (955i) jest do ogarnięcia. Mój trampek ma wysokość siedzenia 840 i jakoś to ogarniam. Jak to wygląda w tigrze 995i ? Tak pytam na przyszłość, bo może coś kiedyś...

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

: 14.11.2016, 20:22
autor: spaw
Zawsze możesz założyć niższą kanapę :)

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

: 14.11.2016, 23:41
autor: wilczek
Jest fabryczna reg wys kanapy kierownika. Poza tym, jak pisał spaw , można obniżyć jeszcze trochę kanapą akcesoryjną. Pytanie , czy ogarniesz tygrysa... zależy , co rozumiesz pod tym hasłem . Jestem niższy od Ciebie i latam takim , nawet na Sowę ( na turancach dla mnie to był wyczyn ) bez gleby wjechałem i zjechałem . Parkingowo itp, obsługuję moto jednonóż. Kwestia przyzwyczajenia i wyrobienia odpowiednich nawyków. Z założeń
, nie jeżdżę z plecakiem, tylna kanapa służy u mnie do mocowania miękkiej sakwy, dzięki temu nie poszerzam moto kuframi (chociaż akurat w kocie te fabryczne mocno nie wystają ) . Musiałbyś zrobić rachunek oczekiwań/ możliwości , najlepiej po solidnych jazdach testowych, żeby mieć swój punkt odniesienia. W mojej ocenie , wcześniej miałem ta 650, kot po przeróbce kanapy ( np w Mariomoto ) i wymontowaniu fabrycznej reg kanapy, nie różni się istotnie wysokością od trampka. Jest cięższy trochę, ale w zamian lepiej wyważony ( inny też kąt główki ) i przez to dużo bardziej poręczny w manewrowaniu przy małych prędkościach.

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

: 15.11.2016, 07:53
autor: KrzysieG
Dzieki Wilczek za tą esencje wiedzy, usłyszałem wszystko co istotne dla mnie. Przyszły rok jeszcze na pewno przelatam Trampkiem, może na zlocie w Lipie uda się coś oblukać, przymierzyć się.