Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
wilczek
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1831
Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wilczek »

Podnóżki nie są cofnięte, bardzo dobrze lata się stojąc :wink: :thumbsup:
Awatar użytkownika
souler
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 27.05.2011, 09:52
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: souler »

Panowie, dajcie mi takie info, bo nie mam doświadczenia...Obniżyłem dziś zawias w Tygresie(był ustawiony wysoko - prawie na max. twardo), teraz jest miękki i mam bliżej do ziemi nogami, ale jeszcze nie jechałem. Pytanie brzmi: czy będzie się gorzej kładł w zakręty? Ogólnie, czy będzie gorzej na asfalcie, bo w terenie wiem, że będzie lepiej :grin:
Awatar użytkownika
spaw
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 321
Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Tychy

Re: Odp: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: spaw »

souler pisze:
spaw pisze:Panowie, a kto z Was (tygrysiątek) wybiera się ną jesienny zlot do Scyzorykowa?
Jakoś w okolicy nie mogę znaleźć żadnego Tygrysa żeby chociaż dotknąć palcem i porównać z moim Trampkiem...
Jestem zapisany, ale żona uświadomiła mi, że może wtedy rodzić więc odpadam :egh: . Ale zapraszam do Krakowa, będziesz mógł dotknąć wszystkimi palcami :lol:
W takim razie chętnie do Krakowa przyjadę, ale to dopiero po 10-tym ;)
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
Awatar użytkownika
souler
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 27.05.2011, 09:52
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: souler »

OK :thumbsup:
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wojs »

Ło matko !!!

ale sie watek rozkrecil.
souler, przeczytaj moje info na temat regulacji zawieszenia w punkcie 1.

Kilka moich uwag:
1. regulacja zawieszenia w Tigerze 955i : pod siedzeniem kierowcy masz stelaz ktory mozesz wykorzystac do podniesienia/opuszczenia samego siedziska (3 pozycje) ...dalej .. na dole amorka masz srube na plaski srubowkret do regulacji wstepnego napiecia sprezyny ... na koneic .. pod kanapa kierownica masz takie srebrne cos ze sruba (chyba 13) ..sluzy to do regulacji twardosci zawieszenia ... od polozenia miekkiego do twartego masz 40 polozen. Majac 185cm wzrostu jezdze w konfiguracji : siedzisko najnizsze polozenie, wstepne ugiecie sprezyny HIGH oraz 30 pozycja regulacji amorka (liczac ze 0 to miekkie zawieszenie).
Aby obnizyc zawieszenie (bez wplywu na jego charakterystyke) polecam: odnizyc samo siedzisko oraz ustawic na SOFT wstepne napiecie sprezyny na dole amorka (przy wahaczu).

2. Tiger 800XC .... i Tiger 1200 Explorer ... jezdzilem obydwoma ... okolo 250km ... w trybie : autostrada - droga krajowa - droga gminna - torche szutrow.
Oba motocyklami jezdzi sie naprawde swietnie ... kompletnie nie czuc masy czy to podczas jazdy ..czy podczas manewrow parkingowych. Po prostu sa dobrze wywazone.

I tak naprawde .... mimo sympatii do 800-tki (gdyz to wlasnie na nia stawialem w przyszlosci) .... to niestety nie zachwycila mnie w porownaniu do 1200 bo 800:
- jest nizsza od 1200 - wygladalem "jak na kocie"
- ma mniejsza szybke - odczuwa sie przy wiekszych predkosciach
- troche gorsza pozycja za kierownica + gorsza oslona przed wiatrem
- no i ... po prostu slabsza niz 1200 ...

1200 jest po prostu lepsza niz 800 ... bo:
- po przejechaniu w/w 250km (z duzymi predkosciami przelotowymi na autostradzie, agresywnym przyspieszaniem, spokojna jazda pod innych drogach) ..srednie spalanie 1200 bylo mniejsze o litr w porownaniu do 800 ... 1200 spalila cos okolo 7 litrow.
- jest mocniejsza, ma spory zapas mocy - wiec latwiej przyspiesza
- ma troche wyzej kierownice ..dla mnie wygodniej
- mniejsze obroty (w tym halas) przy tej samej predkosci co 800 - po prostu zapas mocy powoduje, ze nie trzeba tak wysoko krecic silnika.

Ale ...zeby nie bylo tak pieknie ... mimo iz sam nie jezdze offroadowo ... to oba motocykle maja (moga miec) potencjalna wade ...dla kierowcow offroad jak i onroad.
Mianowicie .. manetka gazu dziala elektronicznie a nie tak jak to jest w starszych modelach .. poprzez linke.
Zaleta - motocykl blyskawicznie przyspiesza, nie ma oporow przy kreceniu manetka
Wada - styki w koncu sie wytra, zasyfia ..itp.

Po powrocie z przejazdzki bylem bardzie ciekawy jaka jest roznica technologiczna miedzy 955i a 800 + 1200.
No i ... oprocz tego ze trzeba dolozyc dodatkowa sile na przekrecenie manetki ..oraz wyraznie czuc roznice w technologii (nowsze modele wyraznie zwawiej przyspieszaly ... 955i .. z wyraznym opoznieniem) .... to wcale nie ma takiej tragedii ..jakiej sie spodziewalem. Gdyby nie ta zwloka przy przyspieszaniu (ale to zwalam na silnik, ktory ma juz sporo przejechane .. oraz technologie z 2003 roku) .... to motocykl naprawde niewiele sie rozni od tych najswiezszych.

Tak czy innaczej .. polecam zapisac sie na jazdy testowe na 800 i 1200.
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
souler
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 27.05.2011, 09:52
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: souler »

wojs pisze:Ło matko !!!

ale sie watek rozkrecil.
souler, przeczytaj moje info na temat regulacji zawieszenia w punkcie 1.

Kilka moich uwag:
1. regulacja zawieszenia w Tigerze 955i : pod siedzeniem kierowcy masz stelaz ktory mozesz wykorzystac do podniesienia/opuszczenia samego siedziska (3 pozycje) ...dalej .. na dole amorka masz srube na plaski srubowkret do regulacji wstepnego napiecia sprezyny ... na koneic .. pod kanapa kierownica masz takie srebrne cos ze sruba (chyba 13) ..sluzy to do regulacji twardosci zawieszenia ... od polozenia miekkiego do twartego masz 40 polozen. Majac 185cm wzrostu jezdze w konfiguracji : siedzisko najnizsze polozenie, wstepne ugiecie sprezyny HIGH oraz 30 pozycja regulacji amorka (liczac ze 0 to miekkie zawieszenie).
Aby obnizyc zawieszenie (bez wplywu na jego charakterystyke) polecam: odnizyc samo siedzisko oraz ustawic na SOFT wstepne napiecie sprezyny na dole amorka (przy wahaczu).
Dziś zrobiłem pierwszą przejażdżkę po zmiękczeniu zawiasu pod siedziskiem (te 40 pozycji, a śruba to 10 :tongue: - myślałem, że popsute i dlatego da się tyle kręcić :grin: ), moto wyraźnie obniżone no i miękkie. Dzięki, że napisałeś jakie ustawienie zostawić żeby nie zgubić charakterystyki. Swoją drogą się przyzwyczaiłem do jazdy na twardym i mi teraz jakoś dziwnie, ale z drugiej strony przesiadłem się na twarde z miękkiego trampka i też mi było dziwnie :lol:
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wojs »

Ja przez dluzszy czas jezdzilem na SOFT (napiecie wstepne) + pozycja twardosci 20.
Teraz mam HARD + 30.

W trasie ..rewelacja.
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
Renard
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 22.07.2014, 20:07
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Lublin

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Renard »

Po wizycie w powitalni, pierwsze kroki kieruję tutaj :) Od dwóch dni jestem właścicielem Tigera 955i. Do tego wyboru częściowo przyczyniła się lektura tego wątku ;)
Co do pomysłu powstania dedykowanego forum jestem jak najbardziej ZA. W tej chwili forum TA jest chyba najbardziej Tigerowym miejscem w sieci. Pewnie będę miał trochę pytań, bo po przesiadce z DR 600 na Tigera, już nic nie będzie takie samo :)
Kuzomen
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 69
Rejestracja: 28.10.2010, 16:04
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Kuzomen »

Gratulacje! Będzie pan zadowolonyyy :ok:
Awatar użytkownika
wilczek
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1831
Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wilczek »

Renard- Witaj , gratuluję trafnego wyboru :wink: :ok: obyś był tak zadowolony z Tygrysa jak my :crossy:
Awatar użytkownika
souler
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 27.05.2011, 09:52
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: souler »

Nic dodać, nic ująć :thumbsup:
Awatar użytkownika
mad.dog
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 472
Rejestracja: 25.01.2009, 12:53
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: mad.dog »

Cześć,
i na mnie przyszła kolej. Od wczoraj jeżdżę tajgerem 885. Dziękuję udzielającym się w wątku za spostrzeżenia, które pomogły mi zainteresować się bliżej tą marką.
Dziękuję również Wojsowi za pomoc w oględzinach :thumbsup:

Do zobaczenia na drodze!
one life. live it.

Tiger T709 '01
Kuzomen
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 69
Rejestracja: 28.10.2010, 16:04
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Kuzomen »

Pięknie! :ok: Zaraza jakaś z tymi Tygrysami :grin:
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wojs »

souler pisze:Nic dodać, nic ująć :thumbsup:
No gratulacje ;)
Jakie wrazenia ?
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
miroslaw123
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3622
Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Kraków

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: miroslaw123 »

eeee trampek jest lepszy, tiger to tylko do lansu :lol:
Obrazek
souler, jak się zgodzisz to następnym razem przetestuje tego brzydala :haha:
Awatar użytkownika
souler
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 27.05.2011, 09:52
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: souler »

miroslaw123 pisze: souler, jak się zgodzisz to następnym razem przetestuje tego brzydala :haha:
Nie widzę problemu...Widzę, że zaraza zatacza coraz szersze kręgi :lol:
Na czwartkowym mnie nie będzie, ale możemy się ustawić jakoś w przyszłym tygodniu to popróbujesz :crossy: , najlepiej jakieś winkle i szutry, wtedy robi największe wrażenie :ok:
Awatar użytkownika
Renard
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 22.07.2014, 20:07
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Lublin

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Renard »

Obrazek

Mój jest taki sam zielony i pierwsza myśl, którą mam po zakupie to zmiana przedniego błotnika na wysoki (wiadomo, że to znacznie poprawia właściwości terenowe ;) Od czego jest ten błotnik na zdjęciu?
Jeśli chodzi o pierwsze wrażenia, to po przesiadce z singla był szok i przerażenie. Mam wrażenie, że Tiger ma napęd atomowy :) Natomiast do kultury pracy skrzyni trzeba się przyzwyczaić. W starej DRce skrzynia chodziła lżej.
Awatar użytkownika
souler
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 27.05.2011, 09:52
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: souler »

Renard pisze: Mój jest taki sam zielony i pierwsza myśl, którą mam po zakupie to zmiana przedniego błotnika na wysoki (wiadomo, że to znacznie poprawia właściwości terenowe ;) Od czego jest ten błotnik na zdjęciu?
Jeśli chodzi o pierwsze wrażenia, to po przesiadce z singla był szok i przerażenie. Mam wrażenie, że Tiger ma napęd atomowy :) Natomiast do kultury pracy skrzyni trzeba się przyzwyczaić. W starej DRce skrzynia chodziła lżej.
Błotnik jest od CRki. Ale żeby się zmieścił to trzeba naciąć czachę jakieś 2-3 cm. Montaż na płaskowniku z dziurkami (gotowce są w Castoramie).
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: falco »

Cholera! Jakby przymknąć oko i nie patrzeć na wybałuszone gały, to wersja "zielono mi" jest... w dechę! :thumbsup:
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wojs »

falco pisze:Cholera! Jakby przymknąć oko i nie patrzeć na wybałuszone gały, to wersja "zielono mi" jest... w dechę! :thumbsup:
zawsze mozna przerobic przednie swiatla ;)
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości