Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp
- Bosman78
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wa-wa Mokotow
Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp
A czy ktoś ma moze jakieś doswiadczenie/opinie o tigerze 800 xc? Wersja mocniej uofowionia
DL650A
Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp
Miałem okazje zrobić w tym roku jakieś 500 km 800 XCx (to samo co XC tylko dodali trochę pierdół ) , ponieważ jestem leniwy, więc wklejam kawałek moich luźnych przemyśleń na temat tego motocykla.Bosman78 pisze:A czy ktoś ma moze jakieś doswiadczenie/opinie o tigerze 800 xc? Wersja mocniej uofowionia
"....Dla mniej poinformowanych, motocykl który ujeżdżałem to Triumph 800 XCx Tiger, podobny do wersji XC, ale bardziej na wypasie Emotikon wink. Główna wada to fakt, że miałem go tylko na jeden dzień. Teraz pora na plusy. Jako, że jeżdżę na Honda XL 650, nazywany pieszczotliwie Trampkiem (zresztą na którym bardzo dobrze mi się jeździ), Triumph ma odpowiedni rozmiar kół, czyli przód 21 cali i tył 17 cali, najważniejsze jest przednie koło, które przy tej wielkości idealnie tłumi niedoskonałości polskich dróg. Kolejna sprawa to masa motocykla, która jak na ten motocykl wydaje mi się ok, dodając do tego moc o 40 KM większą niż w trampku, czyni pojazd ten, jakby był szyty pode mnie. Silnik to trzy rzędówka, co jest dosyć "hipsterskie" wśród motocykli, które znam, ale jego kultura pracy nadrabia to, że nosi "rurki" ;D. Elastyczność mnie powaliła, można powiedzieć, że prawie na każdym biegu i przy każdej prędkości, gotowy jest do akcji, przy tym niezbyt pazerny na paliwo. Zawieszenie dosyć sztywne, ale nie bawiłem się regulacją, bo się nie znam. W zakrętach wydaje się bardzo przewidywalny, ale nie ukrywajmy, że mając świadomość wpłaconej kaucji przez jednego osobnika Emotikon wink, wolałem nie sprawdzać na ile je stać. Z tego samego powodu nie pchałem się w teren ( + opony typowo szosowe), ale myślę, że spełniłby moje oczekiwania. Komfort jazdy dla zawodnika jak ja, czyli 178 cm wzrostu i 65 kg +-40 kg wagi Emotikon grin , jak najbardziej mnie przekonuje ( warto zauważyć, że kanapę można regulować o kilka cm bez żadnych narzędzi). Do tego wszystkie przyciski na kierownicy są na swoim miejscu i tu się zaczynają małe schody, ponieważ większość są od elektroniki. Z tą, nie dość, że obsługa salonu nie za bardzo sobie radziła, to ja który posiadam motocykl, w którym jedynie zegarek jest elektroniczny Emotikon grin, nie czułem się zbyt komfortowo... ale trzeba iść za duchem czasu Emotikon wink. Inne rzeczy, które mnie nie przekonały, to słaba ochrona przed wiatrem i najjjjgorsze..... to wydech, który brzmi jak niedoruchana szlifierka. Pierwsze co, to bym wymienił ten układ Emotikon wink. Jeżeli któryś z szanownych gości doczytał to.... to gratuluje i jeszcze raz dziękuje, dla fanów tego rodzaju motocykli, jak najbardziej polecam. Ja już zacząłem zbierać Emotikon wink"
Gdyby nie brak środków na pewno brałbym Triumpha, ale niestety pozostają mi poszukiwania Varadero lub Caponorda.
koko dżambo i naprzód !!!
- Bosman78
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wa-wa Mokotow
Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp
Czy ktoś wie jaki przeswit ma 800 xc? Za cholere nie moge znaleźć w sieci
DL650A
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp
Bosman, tu: http://www.gaadi.com/bikes/model-Specif ... iger_800XC piszą, że 203 mm. Na pewno ma mniejszy prześwit niż GS800 ale też siedzi się niżej.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- Bosman78
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wa-wa Mokotow
Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp
W takim razie jak dla mnie na chwilę obecną jest to jedyny następca TA :sile : gs za drogi podobnie jak nowa AT zreszta zanim nowa uzywana AT bedzie dostepna to wieki mina
DL650A
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp
Czy dla takiego knypka jak ja (170cm) ta machina (955i) jest do ogarnięcia. Mój trampek ma wysokość siedzenia 840 i jakoś to ogarniam. Jak to wygląda w tigrze 995i ? Tak pytam na przyszłość, bo może coś kiedyś...
- spaw
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 321
- Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Tychy
Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp
Zawsze możesz założyć niższą kanapę
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
- wilczek
- szorujący kolanami
- Posty: 1831
- Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp
Jest fabryczna reg wys kanapy kierownika. Poza tym, jak pisał spaw , można obniżyć jeszcze trochę kanapą akcesoryjną. Pytanie , czy ogarniesz tygrysa... zależy , co rozumiesz pod tym hasłem . Jestem niższy od Ciebie i latam takim , nawet na Sowę ( na turancach dla mnie to był wyczyn ) bez gleby wjechałem i zjechałem . Parkingowo itp, obsługuję moto jednonóż. Kwestia przyzwyczajenia i wyrobienia odpowiednich nawyków. Z założeń
, nie jeżdżę z plecakiem, tylna kanapa służy u mnie do mocowania miękkiej sakwy, dzięki temu nie poszerzam moto kuframi (chociaż akurat w kocie te fabryczne mocno nie wystają ) . Musiałbyś zrobić rachunek oczekiwań/ możliwości , najlepiej po solidnych jazdach testowych, żeby mieć swój punkt odniesienia. W mojej ocenie , wcześniej miałem ta 650, kot po przeróbce kanapy ( np w Mariomoto ) i wymontowaniu fabrycznej reg kanapy, nie różni się istotnie wysokością od trampka. Jest cięższy trochę, ale w zamian lepiej wyważony ( inny też kąt główki ) i przez to dużo bardziej poręczny w manewrowaniu przy małych prędkościach.
, nie jeżdżę z plecakiem, tylna kanapa służy u mnie do mocowania miękkiej sakwy, dzięki temu nie poszerzam moto kuframi (chociaż akurat w kocie te fabryczne mocno nie wystają ) . Musiałbyś zrobić rachunek oczekiwań/ możliwości , najlepiej po solidnych jazdach testowych, żeby mieć swój punkt odniesienia. W mojej ocenie , wcześniej miałem ta 650, kot po przeróbce kanapy ( np w Mariomoto ) i wymontowaniu fabrycznej reg kanapy, nie różni się istotnie wysokością od trampka. Jest cięższy trochę, ale w zamian lepiej wyważony ( inny też kąt główki ) i przez to dużo bardziej poręczny w manewrowaniu przy małych prędkościach.
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp
Dzieki Wilczek za tą esencje wiedzy, usłyszałem wszystko co istotne dla mnie. Przyszły rok jeszcze na pewno przelatam Trampkiem, może na zlocie w Lipie uda się coś oblukać, przymierzyć się.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości