Ello !.
Wiem ,że niestety z powodu cen paliwa, ażne jest dla nas jego spalanie.
Moj Tygrys zadawala sie srednio 5,8l /100km ... i jest to srednia z tych prawie 20 000km.
Oprocz samej predkosci ..wazne jest jak sie do niej dochodzi ...
Ostatnio wybralem sie z kolega na przejazdzke ...W-wa - Kazimierz - Janowiec - Kozienice - W-wa .... predkosc pomiedzy 90 a 140 oraz troche miasta ...
spalanie wyszlo mi 5.2.
Co do osiagow i elastycznosci silnika i skrzyni ... sadze ..ze wystarczy obejrzec ponizszy filmik ...zwroccie szczegolna uwage na obrotomierz i predkosciomierz .. a dokladnie ... jak w pewnym momencie ida w miare rowno w gore.
http://www.youtube.com/watch?v=d8VBRTLo ... re=related
Teraz na temat mojego Tygrysa.
Moj Tygrys jest z 2003 ...z aktualnym przebiegiem okolo 78500. Zakupilem go, gdy mial 59500.
Czy to duzo ? .... trudno powiedziec ... ale nie zauwazylem roznicy w kulturze pracy i odglosach silnika po zakupie i przy obecnym stanie licznika.
Dla porownania ... mojego Ta z 96 roku sprzedalem z przebiegiem troche ponad 92 000km .... i tez nie slyszalem roznicy w pracy
Wiec albo nie mam sluchu i nie docieraja do mnie subtelnosci wynikajace z przebiegu ... ale po prostu nic sie nie dzieje.
Ktos sie pytal o gmole.
Mam gmole firmy H&B ... generalnie te gmole wygladaja na delikatne i malo co chroniace.
Nic bardziej mylnego ... moto po przewrotce lezy na gmolu i podpiera sie kierownica ..albo na calym gmolu (oslania rowniez zbiornik).
Mimo iz w bolnej czesci nie jest do niczego przymocowany .... jest tylko polaczony z gmolem z drugiej strony.
Wiem, gdyz niestety mialem wypadek ... jedyne co widac ..to slad na dolnej czesci gmola
Jezeli chodzi o naciaganie lancucha.
To wg mnie taki mechanizm powinien byc stosowany w kazdym moto, gdyz ..do naciagniecia lancucha wystarczy jedna osoba (nie potrzeba centralki) i
2 imbusy. Kolo po regulacjach zawsze jest prosto ustawione wzgledem kierunku jazdy ! Nie trzeba bawic sie w porownywanie znacznikow ... odkrecasz kontre, naciagasz lancuch i zakrecach kontre.
Jako ze Wilczek i Baran opisali jaki to on jest super ... opisze jego wady.
1. dostepnosc czesci nie serwisowych .... niestety albo ASO albo ebay ..albo allegrosz ..gdzie czesto ludzie chca chore pieniadze.
ale z drugiej strony ..w moim Tygrysie zaciski z przodu i z tylu sa takie same ..co wiecej .. takie same jak w TA z 96 roku.
wiec np szpilki trzymajace klocki i zaslepki tych szpilek mozna zakupic w ASO ...
2. slabo osloniete i zrobione z alu dzwignie zmiany biegow i hamulca.
Po 2 paciakach i wypadku ... dzwignia sie tylko skrzywila ... wladowalem ja w imadlo i delikatnie naprostowalem.
Podobno pasuja o jakiejs yamahy i kawasaki .. zamierzam to sprawdzic.
3. elektryka ... warto co jakis czas przeczyscic, przepsikac i zabezpieczyc kostki. Jest to o tyle wazne ... ze w pewnym momencie mialem u siebie na aku okolo 12,5-13V ...sporo za malo ... okazalo sie ..ze gdzies pomiedzy regulatorem a aku mam spadek napiecia. Zrobilem bypass i mam 14,5V (przy wlaczonych manetkach, dlugich i podlaczonej navi)
4. wskaznik paliwa .... niestety (mowie to swiadomie) ... jest tylko wskaznik ... ale na szczescie dla nas .. mamy kontrolke rezerwy ... gdyby nie ona ... byloby zle. Wolalbym kranik ... mimo iz to stare rozwiazanie, ale skuteczne i pewne.
U mnie ... po zatankowaniu pod korek .... wskazowka dochodzi do polowy gdy mam przejechane jakies 240-250km (miasto) ...ktos sobie pomysli ... ze w takim razie ... zostalo mi na drugie 250km ... nic bardziej mylnego ... wskazowka szybko leci w dol.
5. Felgi i opony ... w TA.podobnie jak w Tygrysie mam takie same opony (rozmiar) .. wiec nie odczuwam roznicy. Nie powiem nic o roznicach pomiedzy szprychowymi a alu ...
poza tym co cwierkaja wrobelki na necie ... ze szprychowe sa elastyczniejsze niz alu, ale za to wiecej roboty przy naprawie kapcia.
6. W sumie Baran juz wspomnial, ale powtorze .... ma malo miejsca pod kanapami ... mam zbiorniczek olejarki, i kilka dodatkowych rzeczy .. i nie mam pomyslu gdzie umiejscowic sterownik grzanych manetek (poki co mam przy regulatorze).
7. Owiewka - mimo iz mam fajniutki deflektor ..to uwazam ..ze mozna bylo lepiej ja zrobic ...
8. bagaznik centralny .... chyba ktos na glowe upadl ... bo naklejka mowi ze mozna do niego wladowac z 5 (8 ??) kg !!! Jakis zart.
9. subiektywne odczucia zwiazane z wygladem ... odpowiem tak jak kolega mi caly czas powtarza ..gdy mu mowie ..ze Tygrys jest brzydki .... mowi "a co Ci sie nie podoba w zegarach i wlewie paliwa" ... bo w sumie tyle sie widzi siedzac na Tygrysie. Tylu ilu nas jest ..tyle moze byc opinii ... po prostu niektorym sie podoba .. innym nie ...
Powtorze i zgodze sie z kolega z precli ... gdybym mial moto z buda Varadero i ukladem napedowym Tygrysa ..to byloby to najlepsze moto turystyczne.
Varadero - oslona przed wiatrem i woda jest zaj***sta + sam wyglad (wg mnie) ladniejszy) ....
Tygrys - elastycznosc silnika ... po prostu bajka.. czesto lapie sie na tym ..ze nie jestem pewien ktory mam bieg i probuje wrzucic kolejny .. a jak sie nie daje ..to zerkam na predkosciomierz i robie sie pokorniejszy.
10. Baran pisal o wygladzie stelaza zegarow, ktory moglby troche wytrzymac. u mnie byl powyginany po wypadku.
11. To co mi sie w nim nie podoba w porownaniu do innych moto ktorym sie przygladalem to ... niechlujstwo przy projektowaniu wypelnienia zegarow i czachy.
Po prostu calosc powinna byc zaprojektowana, zeby oslaniac bebechy kolo zegarow ... w Tygrysie widac kabelki lekko wystajace spod wypelnienia zegarow.
12. Powtorze za innymi ... kiepska jakosc gum .widac to na oslonach gwintów przy lusterkach, oslonie gniazda elektrycznego hamulca noznego, czy na korku wlewu plynu do zbiorniczka wyrownawczego.
13. Jak dla mnie za waskie lusterka, ktore skladaja sie z 3 elementow (1 wkrecamy w gniazdo na manetkach, potem w niego wkrecamy pret a potem do niego lusterko) ... dlatego tez wywalilem oryginalne mocowania (pozostawilem sobie tylko ich gorna czesc).... poprosilem slusarza o dorobienie i nagwintowanie preta w taki sposob, aby lusterka byly wyzej i szerzej.
14. Common faults: tak naprawde to tylko korek chlodnicy (bo termostat jest czescia eksploatacyjna) ... i chyba powoli dopada mnie problem z wskaznikiem paliwa (czasami mam pusty zbiornik, czasami tyle ile powinno byc).
15. Branie oleju .... ja leje syntetyk liqui moly racing 10W50 ... od wymiany do wymiany dolewam okolo 200-300 .. widze jak ubywa przy wiekszych predkosciach.
16. Pozycja kierowcy i pasazera ... mi osobiscie bardziej pasuje pozycja w trampku (nogi sa mniej podkulone) ..
17. Dosc male kufry boczne (mowa o oryginalnych kufrach). Szczegolnie prawy, ktory oslania wydech. Fakt .. dzieki zmyslnym stelazom i kufrom ...moto nie robi sie zbyt szerokie ..ale przydalyby sie pojemniejsze kufry.
18. Rodzynek zostawilem sobie na koniec .... po calej robocie zwiazanej z projektowaniem Tygrysa ..projektanci byli cholernie zmeczeni ... albo ktoremus musialo sie urodzic dzien wczesniej dziecko ... o ile calosc wzglednie wyglada .. o tyle korek wlewu plynu do zbiorniczka wyrownawczego ... jest po prostu nieporozumieniem. Pierwsza mysl ... spryskiwacz szyby (jak w Fiatach 126p)...a moze swiatel ??? Po prostu obciach na calego.
A na koniec subiektywne podsumowanie po przejechaniu 20kkm, wypadku itp.
- jezeli chodzi o kase ... to motor godny uwagi w klasie ciezszych motocykli turystycznych ... (a nie offroadowych) ... wiem wiem ... mozna nim jezdzic w terenie jak afryka ..moze nawet i GS 1200 Adventure .. mozna .. ale ilu wlascicieli tych motocykli wjezdza w teren ? Mnie osobiscie ciagnie w teren .. ale nie tym motocyklem. 240-250kg ..w terenie ..to pomylka.
- fajny bonus od firmy w postaci standardowego wyposazenia: kufry, manetki, centralka, ... miłe.
- rozsadne zuzycie paliwa ... od 5,2do 6 litrow w zaleznosci od pory roku, zaladowania, predkosci .. to niewygorowana wartosc dla silnika litrowego.
- poraz kolejny powtorze .. elastycznosc silnika ... jest to najwieksza zaleta tego motocykla. Czy jedziesz sam, czy z pasazerem , czy z tobolkami ... jedynym problemem moga byc tylko umiejetnosci kierownika ... czy da rade prowadzic tak obciazone moto ... sam motocykl, silnik ..spokojnie sobie z tym poradzi.
- dzwiek silnika .... jest cichszy (mowie o niskich predkosciach) ... do tego stopnia ..ze moje psy duzo wczesniej wiedzialy ze wracam do domu na TA ... niz obecnie na tygrysie.
Aha ..w sprawie pytania o swist powietrza .... to zalezy jaki sie ma filtr ... mialem papierowy i nie bylo tego efektu ... od miesiaca jezdze na K&N .. i to dzieki niemu jest ten dzwiek.
Btw ... wiecie ze podobno na 100% ludzi jezdzacych Nissanem Patrolem w terenie, ktorzy kupili sobie nowszego Patrola ... tylko 10% wlascicieli nadal jezdzi w terenie).
PS. W Tygrysie hamulce sa znacznie lepsze niz w TA 600 i 650 (700 nie jezdzilem) ... ale slyszalem od kolegow ktorzy troche pojezdzili Tygrysami, ze sa motocykle majace jeszcze lepsze hamulce).