Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Mam pytanie . Jaki przekaźnik , czy może przekaźniki trzeba założyć do halogenów Hella micro DE .
Chcę też zamontować gniazdo zapalniczki ,woltomierz ,amperomierz ,zegarek i może światła led do jazdy dziennej ,żeby nie zużywać prądu do jazdy w ciągu dnia halogenami .Więc kolejne pytanie ,do których odbiorników warto założyć przekaźnik ,a jeżeli tak to jaki
Chcę też zamontować gniazdo zapalniczki ,woltomierz ,amperomierz ,zegarek i może światła led do jazdy dziennej ,żeby nie zużywać prądu do jazdy w ciągu dnia halogenami .Więc kolejne pytanie ,do których odbiorników warto założyć przekaźnik ,a jeżeli tak to jaki
- Bugi
- swobodny rider
- Posty: 3271
- Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
napewno do halogenow, ja mam jakis standardowy, mialem w zestawie juz, powiesz w sklepie motoryzacyjnym ze potrzeba Ci przekaznika do halogenow i cos Ci doradza.
np
http://allegro.pl/przekaznik-wtrysku-po ... 13255.html
np
http://allegro.pl/przekaznik-wtrysku-po ... 13255.html
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Przekaźnik na 30A nawet gdzieś mam ,a co w związku z pozostałymi gadżetami
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 83
- Rejestracja: 12.01.2012, 21:25
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Gniazdo zapalniczki rzecz gustu może być bezpośrednio do aku przez bezpiecznik wtedy masz możliwość ładowania aku przez gniazdo bez odkręcania bocznej osłony, może być przez przekaźnik tak że po włączeniu stacyjki daje prąd na gniazdko lub bezpośrednio pod stacyjkę podpinasz -wszystko też zależy jakiej mocy odbiorniki będą zasilane z gniazdka.
Wolt,amper to raczej po włączeniu zapłonu + podświetlenie po załączeniu świateł.
Zegarek cały czas pod czuwanie (nie wiem jaki masz model) i dodatkowo przewód zasilający po włączeniu zapłonu.
Ledy do jazdy dziennej zgodnie z obowiązującymi przepisami myślę że bez przekaźnika z uwagi na niską moc, tylko jakiś włącznik można zamontować na kierownicy.
Wolt,amper to raczej po włączeniu zapłonu + podświetlenie po załączeniu świateł.
Zegarek cały czas pod czuwanie (nie wiem jaki masz model) i dodatkowo przewód zasilający po włączeniu zapłonu.
Ledy do jazdy dziennej zgodnie z obowiązującymi przepisami myślę że bez przekaźnika z uwagi na niską moc, tylko jakiś włącznik można zamontować na kierownicy.
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Właśnie , zapomniałem dodać jaka moc do jakich odbiorników :
Gniazdo zapalniczki zamierzam używać głównie do nawigacji ,a prąd ma popłynąć dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce ,zabezpieczenie ze względu na chamskie społeczeństwo w naszym kraju .
Ledy do jazdy dziennej mają moc po 7 wat sztuka ,i razem z halogenami Hella micro DE ,przez przełącznik zamierzam podpiąć pod św. postojowe .
Zegarek kupiłem na Allegro od cinquecento ,pobór mocy właściwie żaden ,tylko jedna żarówka podświetlająca ,którą będę włączał tylko do sprawdzenia godziny ,ze względu na przegrzanie , zamierzam wpakować go do szczelnej aluminiowej obudowy .
I pozostałe wskaźniki , jak woltomierz ,amperomierz i wskaźnik ciśnienia oleju , to też głównie żarówki podświetlające .
Więc podsumowując czy tylko do halogenów i gniazdo zapalniczki należy podpiąć przekaźnik ?
I czy 30A będzie wystarczający ?
Gniazdo zapalniczki zamierzam używać głównie do nawigacji ,a prąd ma popłynąć dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce ,zabezpieczenie ze względu na chamskie społeczeństwo w naszym kraju .
Ledy do jazdy dziennej mają moc po 7 wat sztuka ,i razem z halogenami Hella micro DE ,przez przełącznik zamierzam podpiąć pod św. postojowe .
Zegarek kupiłem na Allegro od cinquecento ,pobór mocy właściwie żaden ,tylko jedna żarówka podświetlająca ,którą będę włączał tylko do sprawdzenia godziny ,ze względu na przegrzanie , zamierzam wpakować go do szczelnej aluminiowej obudowy .
I pozostałe wskaźniki , jak woltomierz ,amperomierz i wskaźnik ciśnienia oleju , to też głównie żarówki podświetlające .
Więc podsumowując czy tylko do halogenów i gniazdo zapalniczki należy podpiąć przekaźnik ?
I czy 30A będzie wystarczający ?
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 83
- Rejestracja: 12.01.2012, 21:25
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Ale czy bezpiecznik i instalacja z postojowych wytrzyma podłączenie halogenów???
Sprawdź jaki bezpiecznik oryginalnie zabezpiecza ukł, świateł pozycyjnych jak jest 5A to za mało i trzeba szukać wpięcia na przewodzie zasilającym główne światła
Jak chodzi o gniazdko do gps i np. lampki campingowej typu led to nie trzeba przekaźnika.
DO halogenów sprawdź koniecznie źródło zasilania (średnica przewodu i zabezpieczenie fabryczne)
Zegar od CC ma podtrzymanie pamięci (wtedy nie świeci a zlicza) a podświetlenie możesz zrobić zamiast oryginalnej żarówki wstawić jakiegoś leda albo żarówkę 1,2W, voltomierz proponuję zrobić z ciągłym podświetleniem
Ładny ten Twój trampi -co to za szybka taka wysoka ???
Sprawdź jaki bezpiecznik oryginalnie zabezpiecza ukł, świateł pozycyjnych jak jest 5A to za mało i trzeba szukać wpięcia na przewodzie zasilającym główne światła
Jak chodzi o gniazdko do gps i np. lampki campingowej typu led to nie trzeba przekaźnika.
DO halogenów sprawdź koniecznie źródło zasilania (średnica przewodu i zabezpieczenie fabryczne)
Zegar od CC ma podtrzymanie pamięci (wtedy nie świeci a zlicza) a podświetlenie możesz zrobić zamiast oryginalnej żarówki wstawić jakiegoś leda albo żarówkę 1,2W, voltomierz proponuję zrobić z ciągłym podświetleniem
Ładny ten Twój trampi -co to za szybka taka wysoka ???
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 83
- Rejestracja: 12.01.2012, 21:25
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
A dokładnie to jaką masz wysokość od podstawy mierząc na środku szyby (nad lampą) -bez dokładki.
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Siema,Moli pisze:...voltomierz proponuję zrobić z ciągłym podświetleniem
sorki, ale pomysł bez sensu...
Po co ma cały czas świecić i do tego ciągnąc prąd...? Wszystkie wskaźniki powinny mieć podświetlanie tylko i wyłącznie po stacyjce!
Pomijam już fakt, że np. wieczorem w stojącym motocyklu np. na ulicy taki "bajer" od razu przyciąga debili i gówniarstwo...
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Dokładnie to jeszcze nie szyba tylko wzór ,na wiosnę zrobię taką z pleksi ,a wysokość to 44 cm i jadąc w swobodnej pozycji przy wzroście 170 cm sięga mi mniej więcej tak jak na fotce odchylając strugę powietrza tak , że wreszcie nie będę musiał czyścić szybki w kasku z robaliMoli pisze:A dokładnie to jaką masz wysokość od podstawy mierząc na środku szyby (nad lampą) -bez dokładki.
Można spokojnie jeździć ,nie przeszkadza
Ostatnio zmieniony 31.01.2012, 18:13 przez andy237, łącznie zmieniany 2 razy.
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Zgadzam się z tobą falko , ale myślę że Moli chodziło o ciągłe podświetlenie po przekręceniu kluczyka w stacyjce .falco pisze:Siema,Moli pisze:...voltomierz proponuję zrobić z ciągłym podświetleniem
sorki, ale pomysł bez sensu...
Po co ma cały czas świecić i do tego ciągnąc prąd...? Wszystkie wskaźniki powinny mieć podświetlanie tylko i wyłącznie po stacyjce!
Pomijam już fakt, że np. wieczorem w stojącym motocyklu np. na ulicy taki "bajer" od razu przyciąga debili i gówniarstwo...
Co dziwne jak podłączyłem woltomierz to wskazówka od razu się zaświeciła ,a dodatkowe przewody podświetlają tylko podziałkę . Bez sensu , po przekręceniu kluczyka podświetlenie wskazówki od razu będzie mi żreć prąd
Trzeba będzie zobaczyć czy da się to zmienić
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Podświetlenie dodatkowych wskaźników najlepiej podłączać nie tyle po samej stacyjce co po włączeniu świateł pozycyjnych. Wtedy, to ma nie tylko sens, ale jest także bezpieczne.andy237 pisze: Zgadzam się z tobą falko , ale myślę że Moli chodziło o ciągłe podświetlenie po przekręceniu kluczyka w stacyjce .
Nie bardzo rozumiem, więc nie pomogę, jeśli chcesz, to pokaż o jaki wskaźnik chodzi, zrób fotkę reversu, to postaram(y) się pomóc.andy237 pisze: Co dziwne jak podłączyłem woltomierz to wskazówka od razu się zaświeciła ,a dodatkowe przewody podświetlają tylko podziałkę .
Zazwyczaj, to podłączenie jest banalne, czyli:
"+" wiadomo do zasilania
"-" czyli masa, co w naszych Trampkach równa się z "karoserią" vel ramą...
"G" (zazwyczaj w niemieckich), czyli czujnik, ale to dotyczy np. ciśnienia/temperatury oleju, bo przy woltomierzu nie ma.
podświetlenie to zazwyczaj 1 kabel od żarówki/diody, czasem (w starszych zegarach) jest dodatkowa masa do żarówki/diody, którą wystarczy połączyć z główną masą zegara, czyli "-"
Woltomierz, co już było mnóstwo razy opisywane najpewniej jest podłączyć po stacyjce a podświetlenie właśnie do świateł postojowych. Wtedy wszystko "zapala się" i "gaśnie" razem z głównymi wskaźnikami.
P.S. falco nie falko, tak sobie wymyśliłem w podstawówce, czyli... wieki temu i jakoś zostało...
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Chyba masz rację z tymi postojowymi ,mają cieniutkie przewody .Moli pisze:Ale czy bezpiecznik i instalacja z postojowych wytrzyma podłączenie halogenów???
Sprawdź jaki bezpiecznik oryginalnie zabezpiecza ukł, świateł pozycyjnych jak jest 5A to za mało i trzeba szukać wpięcia na przewodzie zasilającym główne światła
Więc może tak dla pewności , halogeny podepnę pod światła mijania ,a dzienne ledowe pod światła pozycyjne
- airwolf
- pałujący w lesie
- Posty: 1521
- Rejestracja: 29.04.2011, 00:34
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
ja osobiscie bym zrobil odzielna instalacje na grubych kablach z przekaznikiem zakupilem u kolgi szparaga gniazdo zapaliniczki wlasnie z takim kablem i wszystkie akcesoria podlaczam wlasnie pod ta instalacje
po pierwsze nic nie zadziala bez perzekrecenia kluczyka
po drugei jak mi cos z gadzetow zrobi zwarcia albo namiesza w elektryce to wystarczy ze odepne ta dodatkowa galaz i moge dalej jechac bo nie ruszam oryginalnej instalacji motocykla
po pierwsze nic nie zadziala bez perzekrecenia kluczyka
po drugei jak mi cos z gadzetow zrobi zwarcia albo namiesza w elektryce to wystarczy ze odepne ta dodatkowa galaz i moge dalej jechac bo nie ruszam oryginalnej instalacji motocykla
Ostatnio zmieniony 31.01.2012, 17:25 przez airwolf, łącznie zmieniany 1 raz.
XL600v -> XRV 750 RD04 -> CRF1000
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Dokładnie taki ,podłączyłem plus do plusa ,działał jak należy ,i bardzo się zdziwiłem jak wskazówka od razu się zaświeciłafalco pisze:
Nie bardzo rozumiem, więc nie pomogę, jeśli chcesz, to pokaż o jaki wskaźnik chodzi, zrób fotkę reversu, to postaram(y) się pomóc.
Zazwyczaj, to podłączenie jest banalne, czyli:
"+" wiadomo do zasilania
"-" czyli masa, co w naszych Trampkach równa się z "karoserią" vel ramą...
"G" (zazwyczaj w niemieckich), czyli czujnik, ale to dotyczy np. ciśnienia/temperatury oleju, bo przy woltomierzu nie ma.
podświetlenie to zazwyczaj 1 kabel od żarówki/diody, czasem (w starszych zegarach) jest dodatkowa masa do żarówki/diody, którą wystarczy połączyć z główną masą zegara, czyli "-"
Woltomierz, co już było mnóstwo razy opisywane najpewniej jest podłączyć po stacyjce a podświetlenie właśnie do świateł postojowych. Wtedy wszystko "zapala się" i "gaśnie" razem z głównymi wskaźnikami.
P.S. falco nie falko, tak sobie wymyśliłem w podstawówce, czyli... wieki temu i jakoś zostało...
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 83
- Rejestracja: 12.01.2012, 21:25
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Dokładnie chodziło mi o podświetlenie stałe oczywiście podczas pracy (przy włączonej stacyjce) a nie załączane dodatkowym przyciskiem żeby akurat zobaczyć wskazania.falco pisze:Siema,Moli pisze:...voltomierz proponuję zrobić z ciągłym podświetleniem
sorki, ale pomysł bez sensu...
Po co ma cały czas świecić i do tego ciągnąc prąd...? Wszystkie wskaźniki powinny mieć podświetlanie tylko i wyłącznie po stacyjce!
Pomijam już fakt, że np. wieczorem w stojącym motocyklu np. na ulicy taki "bajer" od razu przyciąga debili i gówniarstwo...
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Dlatego na przewodzie między oryginalną instalacją a dodatkowym odbiornikiem założę bezpieczniki a do świateł przełączniki zaraz za bezpiecznikami i jak będzie zwarcie , obojętnie czy w przełączniku czy dalej , bezpiecznik odwali robotę odcinając prąd .airwolf pisze:ja osobiscie bym zrobil odzielna instalacje na grubych kablach z przekaznikiem zakupilem u kolgi szparaga gniazdo zapaliniczki wlasnie z takim kablem i wszystkie akcesoria podlaczam wlasnie pod ta instalacje
po pierwsze nic nie zadziala bez perzekrecenia kluczyka
po drugei jak mi cos z gadzetow zrobi zwarcia albo namiesza w elektryce to wystarczy ze odepne ta dodatkowa galaz i moge dalej jechac bo nie ruszam oryginalnej instalacji motocykla
- airwolf
- pałujący w lesie
- Posty: 1521
- Rejestracja: 29.04.2011, 00:34
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Ale wtedy ingerujesz w oryginalną instalacją bo musisz gdzieś ją rozgałezić, ja mam podłączony ten dodatkowy kabel pod akumulator i przekaźnik pod stacyjkę i to przylutowany a nie skręcony żeby nie było problemów ze zwarciami, iskrzeniami itp. i wszystko podlączam pod ten przewódandy237 pisze:Dlatego na przewodzie między oryginalną instalacją a dodatkowym odbiornikiem założę bezpieczniki a do świateł przełączniki zaraz za bezpiecznikami i jak będzie zwarcie , obojętnie czy w przełączniku czy dalej , bezpiecznik odwali robotę odcinając prąd .airwolf pisze:ja osobiscie bym zrobil odzielna instalacje na grubych kablach z przekaznikiem zakupilem u kolgi szparaga gniazdo zapaliniczki wlasnie z takim kablem i wszystkie akcesoria podlaczam wlasnie pod ta instalacje
po pierwsze nic nie zadziala bez perzekrecenia kluczyka
po drugei jak mi cos z gadzetow zrobi zwarcia albo namiesza w elektryce to wystarczy ze odepne ta dodatkowa galaz i moge dalej jechac bo nie ruszam oryginalnej instalacji motocykla
Ostatnio zmieniony 31.01.2012, 17:43 przez airwolf, łącznie zmieniany 1 raz.
XL600v -> XRV 750 RD04 -> CRF1000
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Moli - teraz wszystko jasne.
airwolf dobrze gada, słuchać i naśladować, ja też nie lubię cięcia oryginalnych kabli...
airwolf dobrze gada, słuchać i naśladować, ja też nie lubię cięcia oryginalnych kabli...
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
Myślałem o tym żeby pociągnąć gruby przewód od akumulatora ,i od niego rozgałęzienia do wszystkich dodatkowych odbiorników ,tym bardziej że chcę podłączyć amperomierz ,więc przewód i tak muszę pociągnąć .airwolf pisze: Ja mam podlaczony ten dodatkowy kabel pod akumulator i przekaznik pod stacuyjke i to przylutowany a nie skrecony zeby nie bylo problemow z e zwarciami iskrzeniami itp i wszystko podlaczam pod ten przewod
Ale nie wiem jak to podpiąć żeby szło przez stacyjkę
- airwolf
- pałujący w lesie
- Posty: 1521
- Rejestracja: 29.04.2011, 00:34
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko
dlatego używa sie przekaźnika który zamyka obwód po przekręceniu stacyjki. z przekaźnika wychodzi dodatkowy kabel do stacyjki który inforumje przekaźnik czy jest włączony zapłon (to tak w skrócie łopatologicznie)
co d oamperomierza to tez chciałem go montowac ale to jest dużo bardziej skomplikowane i wymaga koniecznej ingerencji instalacje oryginalną a tego niechciałem robić za zadne skarby bo każde łączenie to jest potencjalne miejsce awarii (przebicia, zwarcia itp.). Dobry woltomierz w zupełności wystarczy i ampromierza nie potrzeba
co d oamperomierza to tez chciałem go montowac ale to jest dużo bardziej skomplikowane i wymaga koniecznej ingerencji instalacje oryginalną a tego niechciałem robić za zadne skarby bo każde łączenie to jest potencjalne miejsce awarii (przebicia, zwarcia itp.). Dobry woltomierz w zupełności wystarczy i ampromierza nie potrzeba
XL600v -> XRV 750 RD04 -> CRF1000
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości