Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: andy237 »

Mam pytanie . Jaki przekaźnik , czy może przekaźniki trzeba założyć do halogenów Hella micro DE .
Chcę też zamontować gniazdo zapalniczki ,woltomierz ,amperomierz ,zegarek i może światła led do jazdy dziennej ,żeby nie zużywać prądu do jazdy w ciągu dnia halogenami .Więc kolejne pytanie ,do których odbiorników warto założyć przekaźnik ,a jeżeli tak to jaki
Awatar użytkownika
Bugi
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3271
Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: Bugi »

napewno do halogenow, ja mam jakis standardowy, mialem w zestawie juz, powiesz w sklepie motoryzacyjnym ze potrzeba Ci przekaznika do halogenow i cos Ci doradza.
np
http://allegro.pl/przekaznik-wtrysku-po ... 13255.html
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: andy237 »

Przekaźnik na 30A nawet gdzieś mam ,a co w związku z pozostałymi gadżetami
Moli
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 83
Rejestracja: 12.01.2012, 21:25
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: Moli »

Gniazdo zapalniczki rzecz gustu może być bezpośrednio do aku przez bezpiecznik wtedy masz możliwość ładowania aku przez gniazdo bez odkręcania bocznej osłony, może być przez przekaźnik tak że po włączeniu stacyjki daje prąd na gniazdko lub bezpośrednio pod stacyjkę podpinasz -wszystko też zależy jakiej mocy odbiorniki będą zasilane z gniazdka.
Wolt,amper to raczej po włączeniu zapłonu + podświetlenie po załączeniu świateł.
Zegarek cały czas pod czuwanie (nie wiem jaki masz model) i dodatkowo przewód zasilający po włączeniu zapłonu.
Ledy do jazdy dziennej zgodnie z obowiązującymi przepisami myślę że bez przekaźnika z uwagi na niską moc, tylko jakiś włącznik można zamontować na kierownicy.
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: andy237 »

Właśnie , zapomniałem dodać jaka moc do jakich odbiorników :
Gniazdo zapalniczki zamierzam używać głównie do nawigacji ,a prąd ma popłynąć dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce ,zabezpieczenie ze względu na chamskie społeczeństwo w naszym kraju .
Ledy do jazdy dziennej mają moc po 7 wat sztuka ,i razem z halogenami Hella micro DE ,przez przełącznik zamierzam podpiąć pod św. postojowe .

Obrazek
Obrazek

Zegarek kupiłem na Allegro od cinquecento ,pobór mocy właściwie żaden ,tylko jedna żarówka podświetlająca ,którą będę włączał tylko do sprawdzenia godziny ,ze względu na przegrzanie , zamierzam wpakować go do szczelnej aluminiowej obudowy .
I pozostałe wskaźniki , jak woltomierz ,amperomierz i wskaźnik ciśnienia oleju , to też głównie żarówki podświetlające .
Więc podsumowując czy tylko do halogenów i gniazdo zapalniczki należy podpiąć przekaźnik ?
I czy 30A będzie wystarczający ?
Moli
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 83
Rejestracja: 12.01.2012, 21:25
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: Moli »

Ale czy bezpiecznik i instalacja z postojowych wytrzyma podłączenie halogenów???
Sprawdź jaki bezpiecznik oryginalnie zabezpiecza ukł, świateł pozycyjnych jak jest 5A to za mało i trzeba szukać wpięcia na przewodzie zasilającym główne światła
Jak chodzi o gniazdko do gps i np. lampki campingowej typu led to nie trzeba przekaźnika.
DO halogenów sprawdź koniecznie źródło zasilania (średnica przewodu i zabezpieczenie fabryczne)
Zegar od CC ma podtrzymanie pamięci (wtedy nie świeci a zlicza) a podświetlenie możesz zrobić zamiast oryginalnej żarówki wstawić jakiegoś leda albo żarówkę 1,2W, voltomierz proponuję zrobić z ciągłym podświetleniem
Ładny ten Twój trampi -co to za szybka taka wysoka ???
Moli
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 83
Rejestracja: 12.01.2012, 21:25
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: Moli »

A dokładnie to jaką masz wysokość od podstawy mierząc na środku szyby (nad lampą) -bez dokładki.
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: falco »

Moli pisze:...voltomierz proponuję zrobić z ciągłym podświetleniem
Siema,
sorki, ale pomysł bez sensu...

Po co ma cały czas świecić i do tego ciągnąc prąd...? Wszystkie wskaźniki powinny mieć podświetlanie tylko i wyłącznie po stacyjce!
Pomijam już fakt, że np. wieczorem w stojącym motocyklu np. na ulicy taki "bajer" od razu przyciąga debili i gówniarstwo...
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: andy237 »

Moli pisze:A dokładnie to jaką masz wysokość od podstawy mierząc na środku szyby (nad lampą) -bez dokładki.
Dokładnie to jeszcze nie szyba tylko wzór ,na wiosnę zrobię taką z pleksi ,a wysokość to 44 cm i jadąc w swobodnej pozycji przy wzroście 170 cm sięga mi mniej więcej tak jak na fotce :grin: odchylając strugę powietrza tak , że wreszcie nie będę musiał czyścić szybki w kasku z robali :yaho:
Można spokojnie jeździć ,nie przeszkadza :thumbsup:


Obrazek
Ostatnio zmieniony 31.01.2012, 18:13 przez andy237, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: andy237 »

falco pisze:
Moli pisze:...voltomierz proponuję zrobić z ciągłym podświetleniem
Siema,
sorki, ale pomysł bez sensu...

Po co ma cały czas świecić i do tego ciągnąc prąd...? Wszystkie wskaźniki powinny mieć podświetlanie tylko i wyłącznie po stacyjce!
Pomijam już fakt, że np. wieczorem w stojącym motocyklu np. na ulicy taki "bajer" od razu przyciąga debili i gówniarstwo...
Zgadzam się z tobą falko , ale myślę że Moli chodziło o ciągłe podświetlenie po przekręceniu kluczyka w stacyjce . :grin:
Co dziwne jak podłączyłem woltomierz to wskazówka od razu się zaświeciła ,a dodatkowe przewody podświetlają tylko podziałkę . Bez sensu , po przekręceniu kluczyka podświetlenie wskazówki od razu będzie mi żreć prąd :thumbsdown:
Trzeba będzie zobaczyć czy da się to zmienić
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: falco »

andy237 pisze: Zgadzam się z tobą falko , ale myślę że Moli chodziło o ciągłe podświetlenie po przekręceniu kluczyka w stacyjce . :grin:
Podświetlenie dodatkowych wskaźników najlepiej podłączać nie tyle po samej stacyjce co po włączeniu świateł pozycyjnych. Wtedy, to ma nie tylko sens, ale jest także bezpieczne.
andy237 pisze: Co dziwne jak podłączyłem woltomierz to wskazówka od razu się zaświeciła ,a dodatkowe przewody podświetlają tylko podziałkę .
Nie bardzo rozumiem, więc nie pomogę, jeśli chcesz, to pokaż o jaki wskaźnik chodzi, zrób fotkę reversu, to postaram(y) się pomóc.
Zazwyczaj, to podłączenie jest banalne, czyli:
"+" wiadomo do zasilania
"-" czyli masa, co w naszych Trampkach równa się z "karoserią" vel ramą... ;)
"G" (zazwyczaj w niemieckich), czyli czujnik, ale to dotyczy np. ciśnienia/temperatury oleju, bo przy woltomierzu nie ma.
podświetlenie to zazwyczaj 1 kabel od żarówki/diody, czasem (w starszych zegarach) jest dodatkowa masa do żarówki/diody, którą wystarczy połączyć z główną masą zegara, czyli "-"

Woltomierz, co już było mnóstwo razy opisywane najpewniej jest podłączyć po stacyjce a podświetlenie właśnie do świateł postojowych. Wtedy wszystko "zapala się" i "gaśnie" razem z głównymi wskaźnikami.

P.S. falco nie falko, tak sobie wymyśliłem w podstawówce, czyli... wieki temu i jakoś zostało... ;)
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: andy237 »

Moli pisze:Ale czy bezpiecznik i instalacja z postojowych wytrzyma podłączenie halogenów???
Sprawdź jaki bezpiecznik oryginalnie zabezpiecza ukł, świateł pozycyjnych jak jest 5A to za mało i trzeba szukać wpięcia na przewodzie zasilającym główne światła
Chyba masz rację z tymi postojowymi ,mają cieniutkie przewody .
Więc może tak dla pewności , halogeny podepnę pod światła mijania ,a dzienne ledowe pod światła pozycyjne :smile:
Awatar użytkownika
airwolf
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1521
Rejestracja: 29.04.2011, 00:34
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: airwolf »

ja osobiscie bym zrobil odzielna instalacje na grubych kablach z przekaznikiem zakupilem u kolgi szparaga gniazdo zapaliniczki wlasnie z takim kablem i wszystkie akcesoria podlaczam wlasnie pod ta instalacje

po pierwsze nic nie zadziala bez perzekrecenia kluczyka

po drugei jak mi cos z gadzetow zrobi zwarcia albo namiesza w elektryce to wystarczy ze odepne ta dodatkowa galaz i moge dalej jechac bo nie ruszam oryginalnej instalacji motocykla
Ostatnio zmieniony 31.01.2012, 17:25 przez airwolf, łącznie zmieniany 1 raz.
XL600v -> XRV 750 RD04 -> CRF1000
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: andy237 »

falco pisze:
Nie bardzo rozumiem, więc nie pomogę, jeśli chcesz, to pokaż o jaki wskaźnik chodzi, zrób fotkę reversu, to postaram(y) się pomóc.
Zazwyczaj, to podłączenie jest banalne, czyli:
"+" wiadomo do zasilania
"-" czyli masa, co w naszych Trampkach równa się z "karoserią" vel ramą... ;)
"G" (zazwyczaj w niemieckich), czyli czujnik, ale to dotyczy np. ciśnienia/temperatury oleju, bo przy woltomierzu nie ma.
podświetlenie to zazwyczaj 1 kabel od żarówki/diody, czasem (w starszych zegarach) jest dodatkowa masa do żarówki/diody, którą wystarczy połączyć z główną masą zegara, czyli "-"

Woltomierz, co już było mnóstwo razy opisywane najpewniej jest podłączyć po stacyjce a podświetlenie właśnie do świateł postojowych. Wtedy wszystko "zapala się" i "gaśnie" razem z głównymi wskaźnikami.

P.S. falco nie falko, tak sobie wymyśliłem w podstawówce, czyli... wieki temu i jakoś zostało... ;)
Dokładnie taki ,podłączyłem plus do plusa ,działał jak należy ,i bardzo się zdziwiłem jak wskazówka od razu się zaświeciła
Obrazek
Moli
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 83
Rejestracja: 12.01.2012, 21:25
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: Moli »

falco pisze:
Moli pisze:...voltomierz proponuję zrobić z ciągłym podświetleniem
Siema,
sorki, ale pomysł bez sensu...

Po co ma cały czas świecić i do tego ciągnąc prąd...? Wszystkie wskaźniki powinny mieć podświetlanie tylko i wyłącznie po stacyjce!
Pomijam już fakt, że np. wieczorem w stojącym motocyklu np. na ulicy taki "bajer" od razu przyciąga debili i gówniarstwo...
Dokładnie chodziło mi o podświetlenie stałe oczywiście podczas pracy (przy włączonej stacyjce) a nie załączane dodatkowym przyciskiem żeby akurat zobaczyć wskazania.
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: andy237 »

airwolf pisze:ja osobiscie bym zrobil odzielna instalacje na grubych kablach z przekaznikiem zakupilem u kolgi szparaga gniazdo zapaliniczki wlasnie z takim kablem i wszystkie akcesoria podlaczam wlasnie pod ta instalacje

po pierwsze nic nie zadziala bez perzekrecenia kluczyka

po drugei jak mi cos z gadzetow zrobi zwarcia albo namiesza w elektryce to wystarczy ze odepne ta dodatkowa galaz i moge dalej jechac bo nie ruszam oryginalnej instalacji motocykla
Dlatego na przewodzie między oryginalną instalacją a dodatkowym odbiornikiem założę bezpieczniki a do świateł przełączniki zaraz za bezpiecznikami :grin: i jak będzie zwarcie , obojętnie czy w przełączniku czy dalej , bezpiecznik odwali robotę odcinając prąd . :ok:
Awatar użytkownika
airwolf
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1521
Rejestracja: 29.04.2011, 00:34
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: airwolf »

andy237 pisze:
airwolf pisze:ja osobiscie bym zrobil odzielna instalacje na grubych kablach z przekaznikiem zakupilem u kolgi szparaga gniazdo zapaliniczki wlasnie z takim kablem i wszystkie akcesoria podlaczam wlasnie pod ta instalacje

po pierwsze nic nie zadziala bez perzekrecenia kluczyka

po drugei jak mi cos z gadzetow zrobi zwarcia albo namiesza w elektryce to wystarczy ze odepne ta dodatkowa galaz i moge dalej jechac bo nie ruszam oryginalnej instalacji motocykla
Dlatego na przewodzie między oryginalną instalacją a dodatkowym odbiornikiem założę bezpieczniki a do świateł przełączniki zaraz za bezpiecznikami :grin: i jak będzie zwarcie , obojętnie czy w przełączniku czy dalej , bezpiecznik odwali robotę odcinając prąd . :ok:
Ale wtedy ingerujesz w oryginalną instalacją bo musisz gdzieś ją rozgałezić, ja mam podłączony ten dodatkowy kabel pod akumulator i przekaźnik pod stacyjkę i to przylutowany a nie skręcony żeby nie było problemów ze zwarciami, iskrzeniami itp. i wszystko podlączam pod ten przewód
Ostatnio zmieniony 31.01.2012, 17:43 przez airwolf, łącznie zmieniany 1 raz.
XL600v -> XRV 750 RD04 -> CRF1000
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: falco »

Moli - teraz wszystko jasne. :thumbsup:
airwolf dobrze gada, słuchać i naśladować, ja też nie lubię cięcia oryginalnych kabli...
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1013
Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Prawie Warszawa :)

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: andy237 »

airwolf pisze: Ja mam podlaczony ten dodatkowy kabel pod akumulator i przekaznik pod stacuyjke i to przylutowany a nie skrecony zeby nie bylo problemow z e zwarciami iskrzeniami itp i wszystko podlaczam pod ten przewod
Myślałem o tym żeby pociągnąć gruby przewód od akumulatora ,i od niego rozgałęzienia do wszystkich dodatkowych odbiorników ,tym bardziej że chcę podłączyć amperomierz ,więc przewód i tak muszę pociągnąć .
Ale nie wiem jak to podpiąć żeby szło przez stacyjkę :sad:
Awatar użytkownika
airwolf
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1521
Rejestracja: 29.04.2011, 00:34
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jakie przekaźniki do halogenów i nie tylko

Post autor: airwolf »

dlatego używa sie przekaźnika który zamyka obwód po przekręceniu stacyjki. z przekaźnika wychodzi dodatkowy kabel do stacyjki który inforumje przekaźnik czy jest włączony zapłon (to tak w skrócie łopatologicznie)

co d oamperomierza to tez chciałem go montowac ale to jest dużo bardziej skomplikowane i wymaga koniecznej ingerencji instalacje oryginalną a tego niechciałem robić za zadne skarby bo każde łączenie to jest potencjalne miejsce awarii (przebicia, zwarcia itp.). Dobry woltomierz w zupełności wystarczy i ampromierza nie potrzeba
XL600v -> XRV 750 RD04 -> CRF1000
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości