Lark Freebird 35 AT Moto
- Pingwin
- czyściciel nagaru
- Posty: 561
- Rejestracja: 06.12.2008, 00:10
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Nysa/Reykjavik
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Gdzieś już pisałem na ten temat(też tak miałem) - gumka recepturka i po kłopocie
Dawniej gdziala
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
posiadam baterie do larka cena 5 zl , uchwyty na kierownice lark oryginał 50 zl , uchwyty typu RAM do KTM czyli wieksza kierownica pod HR cena ok 50-60 zl , pokrowce wodoodporne na smartfony nawigacje 50 zl
przy okazji testowałem mapy osmanda , darmowe z sklep play , mapy sa super dokładne i można pobrać praktycznie cały świat , testowałem ostatnio Portugalie i Gruzje , nie ma nic dziś nic lepszego za darmo
ma tez wsparcie WIKI ale to już płatna opcja http://osmand.net/
przy okazji testowałem mapy osmanda , darmowe z sklep play , mapy sa super dokładne i można pobrać praktycznie cały świat , testowałem ostatnio Portugalie i Gruzje , nie ma nic dziś nic lepszego za darmo
ma tez wsparcie WIKI ale to już płatna opcja http://osmand.net/
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Postanowiłem że zobaczę co to jest warty na żywo ten Lark 35 AT. Pół forum na tym jeździ, może trafi mi się sprawna sztuka
Albo się utwierdzę w opinii albo ją zmienię
Pozdrawiam
zimny
EDIT 18.06.13 - skonczyło sie jednak na starym dobrym znajomym (oregon 450)
Albo się utwierdzę w opinii albo ją zmienię
Pozdrawiam
zimny
EDIT 18.06.13 - skonczyło sie jednak na starym dobrym znajomym (oregon 450)
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
-
- romeciarz
- Posty: 30
- Rejestracja: 13.05.2009, 13:00
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Mam taka sytuację z moim larkiem. Byłem teraz na wyjeździe i zauważyłem, że pod koniec dnia Lark zaczął się wyłączać. Było to spowodowane wyczerpaniem się akumulatorka. Sprawdziłem napięcie na uchwycie, jest 5,27V. Czy jest to zbyt małą wartość. Jak podepnę nawigację to wskazuje, że jest ładownie. Mimo tego na wyjeździe pod koniec dnia wyłączała się i abym mógł korzystać następnego dnia musiałem podłączać ją pod ładowarkę sieciową. Czy mieliście podobne problemy?
TT 800 XC
-
- łamacz szprych
- Posty: 761
- Rejestracja: 06.09.2011, 13:13
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Tak, chyba mam właśnie taki problem od niedawna
5V na uchwycie to prawidłowa wartość, choć uczciwie byłoby zmierzyć to podczas obciążenia. Zdarzyło mi się to dopiero raz, teraz naładowałem Larka po USB do pełna i zobaczę w weekend czy się rozładuje w trasie. Takie zachowanie byłoby, niestety, zgodne z tym co zdarza się innym użytkownikom - nagły brak ładowania. Planuję wyczyścić też styki, może zaszły czymś i to jest problem.
5V na uchwycie to prawidłowa wartość, choć uczciwie byłoby zmierzyć to podczas obciążenia. Zdarzyło mi się to dopiero raz, teraz naładowałem Larka po USB do pełna i zobaczę w weekend czy się rozładuje w trasie. Takie zachowanie byłoby, niestety, zgodne z tym co zdarza się innym użytkownikom - nagły brak ładowania. Planuję wyczyścić też styki, może zaszły czymś i to jest problem.
Niech będzie odpalony!
-
- łamacz szprych
- Posty: 726
- Rejestracja: 26.07.2010, 15:19
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Oddałem mój kupiony rok temu badziew do reklamacji RTV Euro AGD , trwało to i trwało w końcu dostałem odpowiedz ze wymienią na nowy. W sklepie mieli ostatnią sztuke powystawową więc oddali mi kasę. Sprawdzali w innych salonach i też mieli same końcówki, wygląda na to, że albo Lark się wycofuje, albo Euro postanowiło się z tego wycofać. Tak bajdełej to sprzedawca mi powiedział, że mają mnóstwo reklamacji.
Pytanie: mam 399 zł w kieszeni, co robić? brać Larka ze sporym ryzykiem powtórki czy coś dołożyć i kupić coś lepszego (ile kosztuje najtańszy Garmin?) hę?
Pytanie: mam 399 zł w kieszeni, co robić? brać Larka ze sporym ryzykiem powtórki czy coś dołożyć i kupić coś lepszego (ile kosztuje najtańszy Garmin?) hę?
Motocyklistę jest w stanie zrozumieć tylko pies wystawiający pysk za okno jadącego samochodu
TA XL 650 '01 => AT XRV 750 '02
TA XL 650 '01 => AT XRV 750 '02
- miroslaw123
- oktany w żyłach
- Posty: 3622
- Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
399 ale ojro ja teraz wziął by zwykłą samochodówkę z otwartym windowsem i używał tak jak obecnego, też jakiegoś larka, mante czy inny wynalazek za 200-300 zł. a do tego etui wodoodporne i z głowy
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Moim zdaniem - samochodówka w pokrowcu. Ale nie jakas szajsowa tylko np. garmin. Ekrany samochodowych garminow sa lepsze od larkow itp.
Mam w sumie na sprzedaz nowego Garmina Nuvi2300 z pokrowcem na moto i CNE 2013.40 bodajze. Mam tez PDA mio p350 - tanio oddam. Ale z tej dwojki garmin jest znacznie lepszy..
Prawie kupilem larka 35at ale zobaczylem jak to jest wykonane i....wysupłalem na garmina oregona bo potrzebuje takze do pieszych wedrowek i czegos niezawodnego
Na sensownego garmina wodoszczelnego z uchwytem RAM przynajmniej 1000 trzeba liczyć nestety. Zalezy tez kto czego potrzebuje - ja np. preferuje nawi turystyczna a nie typowo dedykowana na moto. Na przyklad taki Zumo350 za 1600 oferuje w sofcie podobne mozliwosci jak nuvi2300 za 350zl. Poza tym oczywiscie wodoszczelnosc i lepszy ekran.
Pozdrawiam
zimny
Mam w sumie na sprzedaz nowego Garmina Nuvi2300 z pokrowcem na moto i CNE 2013.40 bodajze. Mam tez PDA mio p350 - tanio oddam. Ale z tej dwojki garmin jest znacznie lepszy..
Prawie kupilem larka 35at ale zobaczylem jak to jest wykonane i....wysupłalem na garmina oregona bo potrzebuje takze do pieszych wedrowek i czegos niezawodnego
Na sensownego garmina wodoszczelnego z uchwytem RAM przynajmniej 1000 trzeba liczyć nestety. Zalezy tez kto czego potrzebuje - ja np. preferuje nawi turystyczna a nie typowo dedykowana na moto. Na przyklad taki Zumo350 za 1600 oferuje w sofcie podobne mozliwosci jak nuvi2300 za 350zl. Poza tym oczywiscie wodoszczelnosc i lepszy ekran.
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Miałem dokładnie taki sam problem.kinsol pisze:Mam taka sytuację z moim larkiem. Byłem teraz na wyjeździe i zauważyłem, że pod koniec dnia Lark zaczął się wyłączać. Było to spowodowane wyczerpaniem się akumulatorka. Sprawdziłem napięcie na uchwycie, jest 5,27V. Czy jest to zbyt małą wartość. Jak podepnę nawigację to wskazuje, że jest ładownie. Mimo tego na wyjeździe pod koniec dnia wyłączała się i abym mógł korzystać następnego dnia musiałem podłączać ją pod ładowarkę sieciową. Czy mieliście podobne problemy?
Oddałem do reklamacji, wymienili mi uchwyt motocyklowy wraz kablem i zasilaczem. Dodatkowo dali trzecią baterię.
Na razie działa wszystko ok, ale na wszelki wypadek zawsze wożę zapasową, naładowaną baterię.
Jak urządzenie nie jest włączone, to w uchwycie moto powinno się naładować.
Biedron
- Dłubacz
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 481
- Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
- Mój motocykl: XL600V
- Kontakt:
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Dokładnie takie same obiawy spowodowane były wyrobieniem się się kabla od ładowarki, w miejscu skręcania kierownicy - prawie trzy lata zrobiły swoje . Jak dla mnie zestaw jest genialny .
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Solucja: Gniazdo zapalniczki a w nim adapter USB i połączenie kabelkiem miniUSB do navi.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Nie trzeba, Lark ma ładowarkę pod gniazdo 12V. Wystarczy ją mieć przy sobie.nadol pisze:Solucja: Gniazdo zapalniczki a w nim adapter USB i połączenie kabelkiem miniUSB do navi.
Biedron
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Mi się gdzieś zagubiła, poza tym duża była ta ładowarka Larkowa. Adapter ma tę zaletę, że może siedzieć cały czas w gnieździe i można jego użyć do podładowania rożnych urządzeń wożąc tylko 2 małe kabelki - miniUSB i microUSB albo kabelek z rożnymi końcówkami.Biedron pisze:Nie trzeba, Lark ma ładowarkę pod gniazdo 12V. Wystarczy ją mieć przy sobie.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- Dłubacz
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 481
- Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
- Mój motocykl: XL600V
- Kontakt:
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Wszytko fajnie jeśli jeździcie w tej konfiguracji po asfalcie jak jest sucho .Biedron pisze:Nie trzeba, Lark ma ładowarkę pod gniazdo 12V. Wystarczy ją mieć przy sobie.nadol pisze:Solucja: Gniazdo zapalniczki a w nim adapter USB i połączenie kabelkiem miniUSB do navi.
Oczywiście warto wozić ładowarki, o których piszecie, ale przy mokrych przeprawówkach odsłonięte gniazdo z wetkniętą wtyczką to... ostateczność . Oryginalny uchwyt z ładowaniem sprawdza się świetnie w takich warunkach.
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Ja po prostu mam ze sobą ... na wszelki wypadek. Miałem 2 sytuacje gdy korzystałem z połączenia kabelkiem. W obu sytuacjach byłem za granicą i gdyby nie GPS, błądziłbym i tracił czas. W pierwszym wypadku zagotowała się przetwornica (był straszny upał, dodatkowo moto zostało na słońcu), w drugim problem był z połączeniem zasilania (obluzowany konektor). Nigdy nie miałem problemu z uchwytem, stykami i bezpośrednim połączeniem zasilania z nawigacją. Zasilany uchwyt to super wynalazek.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
-
- łamacz szprych
- Posty: 761
- Rejestracja: 06.09.2011, 13:13
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Chodzi o to, że nie po to kupiłem uchwyt i zabudowaną nawigację aby robić dodatkowe kable, etui i co tam jeszcze Dzięki temu uniknąłem konieczności montażu gniazda na kierze. Miało być kompaktowo i działać niezależnie od pogody. Zdarzają się egzemplarze sprawne przez trzy lata, więc najwyżej będę wymieniał do skutku i będę miał za każdym razem nową gwarancję
Niech będzie odpalony!
-
- romeciarz
- Posty: 30
- Rejestracja: 13.05.2009, 13:00
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Panowie prawda jest taka, że skoro jest możliwość ładownia podczas jazdy bez zbędnego okablowania to powinno to funkcjonować poprawnie. Mi navi wyłączało się pod koniec dnia podczas wyprawy. Jest to wkurzające, bo prawie jesteś u celu i nagle jest problem z nawigowaniem i opaleniem sprzętu. Dlatego po powrocie z wyjazdu postanowiłem sprawdzić ładowanie na uchwycie i podpytać się Was, gdzie może być przyczyna.
Widzę, że reklamowaliście urządzenia, tak więc chyba ja też to będę musiał zrobić. Tylko co zareklamować samą nawigację, czy też uchwyt. Wolałbym go nie demontować wraz z całym okablowaniem. Może sam uchwyt a kabel wyłącznie zdemontuje na złączu skręcanym. Czy ten element w drugiej część kabelka to jakiś stabilizator, czy coś takiego, żeby podawać na pięcie 5V?
Widzę, że reklamowaliście urządzenia, tak więc chyba ja też to będę musiał zrobić. Tylko co zareklamować samą nawigację, czy też uchwyt. Wolałbym go nie demontować wraz z całym okablowaniem. Może sam uchwyt a kabel wyłącznie zdemontuje na złączu skręcanym. Czy ten element w drugiej część kabelka to jakiś stabilizator, czy coś takiego, żeby podawać na pięcie 5V?
TT 800 XC
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Mój Lark podczas powrotu ze zlotu zaniemógł - najpierw siadło ładowanie z uchwytu, a pod koniec podróży także kabelkowe usb.
Obejrzałem dokładnie nawigację (na szczęście była po gwarancji, więc ominęły mnie miesiące czekania na serwis Larka) i znalazłem przyczynę - w moim przypadku uszkodzeniu uległ element, który styka się z baterią (taki metalowy styk). O dziwo, po przyklejeniu napięcie na styku było OK, ale nawigacja chodziła tylko z usb, bateria się nie ładowała, wyjęcie kabla wyłączało sprzęt.
Skoro serwis gwarancyjny odpadł, zaniosłem sprzęt do lokalnego serwisu GSM. Styk był źle naprawiony (przeze mnie) i pomimo napięcia prąd był za mały, by to mogło działać. Po fachowej naprawie, dziś odebrałem sprawnego Larka. Zapłaciłem niewiele, a problem ustąpił, nawigacja z powrotem ładuje baterię i działa na baterii.
Na jak długo, to będę jeszcze testował. Niemniej na kłopoty z ładowaniem polecam wizytę w zwykłym serwisie elektroniki (na PW podam namiar do mojego serwisu, Warszawa-Włochy). Pewnie nie tylko mnie nawalił ten styk - wystarczy lekki brak kontaktu i ładowanie znika. Być może ma to też wpływ na problemy z ładowaniem w uchwycie?
Obejrzałem dokładnie nawigację (na szczęście była po gwarancji, więc ominęły mnie miesiące czekania na serwis Larka) i znalazłem przyczynę - w moim przypadku uszkodzeniu uległ element, który styka się z baterią (taki metalowy styk). O dziwo, po przyklejeniu napięcie na styku było OK, ale nawigacja chodziła tylko z usb, bateria się nie ładowała, wyjęcie kabla wyłączało sprzęt.
Skoro serwis gwarancyjny odpadł, zaniosłem sprzęt do lokalnego serwisu GSM. Styk był źle naprawiony (przeze mnie) i pomimo napięcia prąd był za mały, by to mogło działać. Po fachowej naprawie, dziś odebrałem sprawnego Larka. Zapłaciłem niewiele, a problem ustąpił, nawigacja z powrotem ładuje baterię i działa na baterii.
Na jak długo, to będę jeszcze testował. Niemniej na kłopoty z ładowaniem polecam wizytę w zwykłym serwisie elektroniki (na PW podam namiar do mojego serwisu, Warszawa-Włochy). Pewnie nie tylko mnie nawalił ten styk - wystarczy lekki brak kontaktu i ładowanie znika. Być może ma to też wpływ na problemy z ładowaniem w uchwycie?
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- Roland
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 271
- Rejestracja: 30.08.2011, 12:12
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
@kinsol - jak w ramach jednej z trzech napraw gwarancyjnych nie działało właśnie ładowanie w uchwycie to kazali mi oddać nawigację, uchwyt (ramkę - nie to co montujesz do kierownicy bo to nie ma znaczenia) + ładowarkę motocyklową.
Oczywiście jak to serwis Larka nie ogarnęli tematu i po wielu tygodniach wymienili na nowy. Mam wrażenie, że nawet najprostsze naprawy ich przerastają i wymieniają sprzęt na nowy. Niestety w większości się tłumaczą, że nie mają na stanie więc od momentu oddania nawigacji do serwisu do momentu odebrania nowej sztuki mijają przeciętnie 2 miesiące.
Oczywiście jak to serwis Larka nie ogarnęli tematu i po wielu tygodniach wymienili na nowy. Mam wrażenie, że nawet najprostsze naprawy ich przerastają i wymieniają sprzęt na nowy. Niestety w większości się tłumaczą, że nie mają na stanie więc od momentu oddania nawigacji do serwisu do momentu odebrania nowej sztuki mijają przeciętnie 2 miesiące.
- emdi
- naciągacz linek
- Posty: 64
- Rejestracja: 04.01.2012, 16:58
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Lark Freebird 35 AT Moto
Żadna solucja niestety Od początku ładuję Larka z USB, bo nie chciało mi się bawić z kabelkami i podłączać do akumulatora. Objawy mam takie same jak wszyscy. Po 3-4 godzinach jazdy na ładowaniu pada i nie wstaje, chyba że podładuję go z aku przy wyłączonym silnikunadol pisze:Solucja: Gniazdo zapalniczki a w nim adapter USB i połączenie kabelkiem miniUSB do navi.
Problem jest chyba głębiej. Może rozwiązanie tomkape się sprawdzi, jeśli starczy mi cierpliwości. Ogólnie trochę się zraziłem i powoli rozglądam się za tanią samochodówką garmina i wodoodpornym etui...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości