Interphone MT Treecon BT-500 i BT-1000.
Sprzęt starej generacji. Niestety na wykończeniu , bo baterie padają i muszę po 4-5 godzinach jazdy wymieniać na inną naładowaną jednostkę. Mam 3 z dawnych 4 sztuk. Pozostały mi po off roadowych rajdach. Teraz przymierzam się do zakupu SENY.
W sumie wolę mojtać przy kasku niż przy środkowej części kierownicy. Co do jakiejś wcześniejszej uwagi, któregoś z kolegów, to chciałem zauważyć,że ustawienie nawigacji powinno być bliżej pionu , bo słońce odbija się w ekranie, ale moje spostrzeżenie jest takie ,że od czasu jak jeżdżę w offie kierując się nawigacją coraz częściej jest mi potrzebna możliwość odchylenia do tyłu , czyli zpoziomowania ekranu nawigacji,a to dlatego ,że coraz częściej jeżdżę na stojąco. Mimo mojego średniego wzrostu jest mi to potrzebne by bez problemu kontrolować mapę na nawigacji. Osoby wyższe będą miały ten problem jeszcze większy. Przynajmniej te na Trampkach. Zauważyłem na zlotach ,że osoby mające np. BMW GS lub KTM z wysoką szybą i stelażem przed szybą nad zegarami mając dość wysoko, prawie na wysokości wzroku, swoje ekrany nawigacji mogą nie mieć tego problemu.
Ponadto jeśli mam nawigację , to i tak staram się mieć mapę, do tego mam mapnik na baku, stąd nie wyobrażam sobie mieć mocowanie GPS'a na wlewie paliwa.
Moje mocowanie jest wykonane z:
1. czterech uchwytów na kierownicę do lusterek o śrubie np. M8, ja mam plastikowe , ale dostępne są także metalowe.koszt jakieś 10 zeta za szt.
2. dwóch podwyższonych nakrętek M8,
3. pręta M8 długości wedle życzenie(zależy o ile ktoś chce podwyższyć swoje mocowanie ponad kierownicę)
4. podkładek 4 szt M8 (w tym 2 zwykłe i 2 sprężynujące)
5. nakrętek 2 szt. M8
6. rurki aluminiowej średnicy ok 20-25 mm , długość wg uznania , przewierconej w dwóch miejscach (średnicę dobrać tak by znaleźć do nich zatyczki na końce)
7. dwóch zatyczek do rurki aluminiowej dostępne w marketach budowlanych dział meblowy
M8 można wszędzie zamienić na M10, zależy co kto dostanie.
Rurkę należy dobrać średnicą do mocowań uchwytów telefonu i nawigacji. Wówczas zyskujemy dodatkową poprzeczkę do której łatwo dopniemy łatwo dostępne mocowania rowerowo -motocyklowe.Poniżej zamieszczam fotki jak wygląda po zdemontowaniu futerału na telefon.U mnie jest tam jeszcze zamontowane gniazdo podwójne USB do ładowania. Rurkę dobraną mam lekko za cienką stąd poszerzyłem ją nieco taśmą izolacyjną dobierając średnicę pod odpowiednie mocowania. Jedyny minus jaki u mnie zauważyłem, to utrudnione dojście do stacyjki, ale tak czy tak dojdę do niej bez schodzenia z kanapy, a to najważniejsze.
TUTAJ WIDOK OD STRONY ZEGARÓW