Kristobal pisze:
off: Nie znajduję tematu: czy ktoś wymieniał śrubę mocującą stopkę? Moja się mocno wyrobiła i powoduje luz stopy a nie chce się odkręcić. Jest w niej wkręcony czujnik stopki od czoła, więc zwykłą śrubę trzeba wiercić i gwintować. Robił to kto?
U mnie w XL 600 demontaż stopki wygląda tak:
Odkręcasz set, ostrożnie żebyś nie urwał kabli od czujnika stopki. Kluczem nasadowym 8 odkręcasz czujnik położenia, zabierasz stopkę na imadło, odkręcasz nakrętkę śruby głównej stopki i na koniec odkręcasz tę śrubę i stopka zdjęta.
UWAGA! Achtung! Pozor! Wnimanie! Stopka ma gwint, więc nakrętka głównej śruby jest tylko kontrą. U mnie poszło łatwo, i wydaje mi się, że tak powinno iść, bo jest tam zawsze sporo oleju z łańcucha, więc śruby nie zamarzają :-)
Ta blaszka wyglada raczej nie estetycznie, ja zrobiłem tak że wymontowałem nóżke, uciąłem na dole ten ochłap powywjany, przyspawałem elipse ze stali 4mm, pomalowałem wszystko podkładem czarnym błyszczącym. Wygląda jak oryginał. Wrzuce fote za godzinke.
Efekt, w lesie stawiasz i nie boisz sie odejść od motocykla. Zrezygnowałem z pomysłu robienia centralki, zrobiłem centralkę stacjonarną, wsuwaną od boków w tulejki, tylko do serwisu.
Ładnie, tylko poszerzenia brak . Powinno być 2x większe.
Mam tak: http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... rzenie.jpg Śruby się poluzowały to wymieniłem i skontrowałem. Blaszka podgięła się lekko sama do góry. Zapada się tylko w luźnym piachu.
kasztanak pisze:Hej
A próbowałeś wpisać w allegro
OXFORD magnetyczna podstawka pod nózkę boczną
Podobno daje rade
Pozdrawiam
A na jakiej zasadzie miałoby to działać? Bo jeździć z tym na nóżce to bym się raczej bał, a wozić w kieszeni, wyciągać, męczyć się z podkładaniem pod nóżkę stojąc w błocie to średnio zachęcająca opcja... I równie dobrze sprawdzi się w takim wypadku cokolwiek, więc po co płacić?
Przykręcana stopka stopki odpadła w Rumunii więc pospawałem sę na fest kawał zbrojonej blachy. https://dl.dropboxusercontent.com/u/186 ... 20867m.jpg https://dl.dropboxusercontent.com/u/186 ... 20868m.jpg https://dl.dropboxusercontent.com/u/186 ... 20871m.jpg
Jednocześnie się ugięła bom w koleinie postawił. Odprostować się nie dało nawet rurką w imadle. Więc usztywniłem chwyt stopki szlifując U-uchwyt i wkładając tam zeszlifowaną podkładkę fi 12.
Nie kumam jednego - wadziła mi stopka, a konkretnie cybant dolny do trzymania sprężyny bocznej o drucianą otwierajkę centralki widoczną na 1ej focie. Tera po uszytwnieniu wadzi na tyle, że muszę najpierw złożyć centralkę i potem boczną, na odwrót przy rozkładaniu. Inaczej nie ma współpracy. O co kaman ?
Ja wykombinowałem sobie takie poszerzenie, jakby miało się odkręcać pomyślę o przyspawaniu.
Ktoś napisał że złamała się mu stopka i podejrzewał że przez ślizganie po podłożu, postanowiłem się zabezpieczyć dlatego od spodu dospawałem kilka śrub.
Andy a teraz zrób jeszcze kilka i nam sprzedaj . W Touratech bardzo podobne poszerzenie kosztuje 110zł http://shop.touratechpolska.pl/kick-sta ... n-750.html
Jak Byś był"atrakcyjny cenowo" to na pewno trochę by się sprzedało -ja bym kupił
I dziwię się ,że nikt z forumowych "złotych rączek" jeszcze tego nie robi bo ludzie mają sprzęt,materiał i możliwości a chyba takie poszerzenie nie wymaga kosmicznych technologi
Dzięki za słowa uznania
Ja wzorowałem się na tym http://shop2ride.istore.pl/pl/poszerzenie-stopki.html.
I prawdę mówiąc nie bardzo jestem nastawiony na działalność zarobkową. A to dlatego że nie mam warunków i odpowiednich narzędzi, jedynie zdolności manualne i zacięcie no i kuchnia jako warsztat
Właściwie to cena touratecha jest całkiem do rzeczy, pod warunkiem że mają do transalpów.
Za taki kawałek blaszki i kilka srubek tyle kasy? Toż to złodziejstwo . Tu kolega fajnie zrobił (mam podobnie) :
Kristobal pisze:Przykręcana stopka stopki odpadła w Rumunii więc pospawałem sę na fest kawał zbrojonej blachy. https://dl.dropboxusercontent.com/u/186 ... 20867m.jpg https://dl.dropboxusercontent.com/u/186 ... 20868m.jpg https://dl.dropboxusercontent.com/u/186 ... 20871m.jpg
Jednocześnie się ugięła bom w koleinie postawił. Odprostować się nie dało nawet rurką w imadle. Więc usztywniłem chwyt stopki szlifując U-uchwyt i wkładając tam zeszlifowaną podkładkę fi 12.
Nie kumam jednego - wadziła mi stopka, a konkretnie cybant dolny do trzymania sprężyny bocznej o drucianą otwierajkę centralki widoczną na 1ej focie. Tera po uszytwnieniu wadzi na tyle, że muszę najpierw złożyć centralkę i potem boczną, na odwrót przy rozkładaniu. Inaczej nie ma współpracy. O co kaman ?
, tylko że ze starego klocka hamulcowego od jakiegoś auta i jeszcze z naciętą gumówką w 3-4 rowki okładziną hamulcową od spodu. Efekt jest taki że stopka nie slizga się na gładkie kostce granitowej . A mi się Kristo tak samo kolejność składania układa , inaczej się nie da, zawsze centralka pierwsza bo inacej jak złoże pierwszą boczną to się o nią centralka "opiera" i można się "zawiesić" na byle krawężniku i wyp... .
przejrzałem cały temat, na motochallenge w zakładce poszerzenia stopek widnieje: "Aktualnie brak produktów" - chyba zaprzestali dystrybucji. Czyżby wychodziło na to, że z gotowych poszerzeń na stopki to albo przepłacony Touratech albo nic.... ?
Nie chce mi się wierzyć żeby na tylu krajowych producentów różnych dodatków nikt tego nie robił..
Ja też czekam na jakiś lokalny produkt bo ten z TT nie dość ,że drogi to podobno szybko się deformuje i rozwala -takie info otrzymałem od kolegi który kupił i używał. Zabronił mi tego kupować
Dla mnie to co zrobił Andy237 to rewelka. Pomysły i wygląd super, nie wiem jak się sprawuje po dłuższym czasie. Ponieważ Andy nie ma warunków oraz mocy przerobowych to fajnie byłoby aby po prostu ktoś skopiował to rozwiązanie (o ile Andy się zgodzi) i zrobił parę sztuk. Ja też chętnie bym zakupił w rozsądnej cenie (1/2 TT) a myślę, że więcej osób byłoby zainteresowanych.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH.... Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
nadol pisze:Dla mnie to co zrobił Andy237 to rewelka. Pomysły i wygląd super, nie wiem jak się sprawuje po dłuższym czasie. Ponieważ Andy nie ma warunków oraz mocy przerobowych to fajnie byłoby aby po prostu ktoś skopiował to rozwiązanie (o ile Andy się zgodzi) i zrobił parę sztuk. Ja też chętnie bym zakupił w rozsądnej cenie (1/2 TT) a myślę, że więcej osób byłoby zainteresowanych.
Nie mam czasu iść do biura patentowego . Więc brać, kopiować i niczym się nie przejmować. Będzie mi miło że w jakiś sposób przyczynię się do zmniejszenia ilości wywróconych maszyn .