Strona 151 z 214
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 18.06.2015, 09:51
autor: Wojtec
Zeszlifowanie starej powłoki i powtórne pomalowanie plastikowej osłony licznika strukturą K2. Poprzednio nałożyłem za dużo warstw i zaczęło pękać.
Ogólne pucowanie z użyciem znienawidzonego przez innych Plaka
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 19.06.2015, 00:02
autor: grad74
Adampio pisze:gradzie74: dobry pomysł. Gmole Henrego? I czy rozginales je przed montażem poprzeczki?
HerkulesWPR pisze: Fajna sprawa, zastanawiam się tylko czy przy upadku jakby ta poprzeczka się wygięła czy nie uszkodzi gaźnika, bo chyba blisko do niego ma.
Tak, Henrego, ale jak kierownik
, to i gmole Henrego to czasem złomu kupa
(Henry, z całym szacunkiem to tylko żarcik ) . A na poważnie to po kilku glebach wszystko ma prawo się poodginać. A co do uszkodzenia gaźników to przy zwykłej glebie raczej nie ma mowy bo rurka ma do nich około 1,5 cm. A przy poważniejszej glebie i tak każdy ma w dupie moto, byle gnaty całe były. A poza tym to wspornik się tylko opiera o gmole i jest lekko dociągnięty jarzmami. podejrzewam że po oparciu o gaźniki mocowanie rozpieło by się. A Gmole lekko rozgiąłem na zewnątrz, tak by o około 1 cm odstawały od plastików.
A druga sprawa to mój sposób na przeklejanie samego szkła od lusterka w razie gleby. Już kiedyś o tym pisałem. Wycinam szkło z lusterka jakiegoś zamiennika, i do odpowiednio przyciętej oryginalnej obudowy wklejam to szkło pierwszy raz na klej na gorąco żeby zrobić podstawę pod szkło a potem dookoła czarną taśmą izolacyjną. W razie konieczności wymiany w warunkach bojowych można samo szkło lustra szybko zmienić na zamiennik który wozi się w qferku
Poniżej zdjęcia "pacjenta"
Jak widać to, że lusterko jest naprawiane jest prawie nie do zauważenia na pierwszy rzut oka. Taśma nie rozkleja się na słońcu (Tesa).
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 19.06.2015, 19:18
autor: Adampio
grad74 pisze:A Gmole lekko rozgiąłem na zewnątrz, tak by o około 1 cm odstawały od plastików.
To się polecam o know-how takiego rozginania.
Bo po moim ostatnim szlifie prawy gmol (ze skrzydełkami) mocno zbliżył się do owiewki
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 19.06.2015, 19:26
autor: Adampio
grad74 pisze: A druga sprawa to mój sposób na przeklejanie samego szkła od lusterka w razie gleby. Już kiedyś o tym pisałem. Wycinam szkło z lusterka jakiegoś zamiennika, i do odpowiednio przyciętej oryginalnej obudowy wklejam to szkło pierwszy raz na klej na gorąco żeby zrobić podstawę pod szkło a potem dookoła czarną taśmą izolacyjną. W razie konieczności wymiany w warunkach bojowych można samo szkło lustra szybko zmienić na zamiennik który wozi się w qferku
Ile kosztuje samo szkiełko i gdzie się takowe kupuje? Bo jak korzystam z beztłumikowych zamienników całego lusterka dostepnych za ok. 20 peelenów w Larssonie
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 19.06.2015, 23:37
autor: grad74
A więc tak, co do odginania gmoli to sprawa jest prosta. Postawiłem moto prostopadle z tyłu za moim kombiakiem w odległości około 2 metrów. Kombiak na biegi i na ręcznym. Potem wziąłem łańcuch (taki jak od krowy) jeden koniec zawiązałem za hak w aucie a drugi przez grubą szmatę owinąłem wokół gmola w górnym zgięciu (koło kolana) . Parę szarpnięć motocyklem do tyłu (uwierzcie mi 200 kilowy trampek bez problemu szarpie półtoratonowym autem) i odginamy każdy z gmoli o żądaną wartość. I to tyle
. Co do zamiennika lusterka to zgadza się, zamiennik całego bez tłumika drgań kosztuje około 20 zł. Ale właśnie chodzi o tłumik a po drugie wycięcie samego szkła w domu przy piwku nożem do tapet trwa 2 minuty. Łatwiej i bezpieczniej się je wozi w kopercie z bombelfolią niż całe lusterko. No a potem ewentualnie wymiana zbitego i wklejenie nowego na czarną taśmę izolacyjną trwa też 2 minuty - bez użycia narzędzi
. Ale to oczywiście tylko moje zdanie.
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 20.06.2015, 22:26
autor: ada
No, to mój trampi doczekał się olejarki
Nie napiszę, że sama ją zrobiłam, bo kłamstwo by było pełną gębą
dzięki Gradzie za mozolną i ciężką pracę
fajnie, że się udało
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 21.06.2015, 12:34
autor: andrzejj
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 26.06.2015, 16:06
autor: eMeM
Dziś wsadzone nowe aku. Motobatt MBTX9U, zobaczymy co to warte. Jak na razie odpala jak dziki
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 29.06.2015, 14:35
autor: mario1225
W sobotę pełny serwis układu zasilania, mycie w myjce ultradźwiękowej gaźników,regulacja i synchronizacja,a na koniec
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 30.06.2015, 14:51
autor: przemo77390
eMeM pisze:Dziś wsadzone nowe aku. Motobatt MBTX9U, zobaczymy co to warte. Jak na razie odpala jak dziki
Ja mam wsadzonego motobata w jednym z motocykli. W tym roku moto odstawiłem go garażu gdzieś w październiku a odpaliłem w kwietniu bodajże. Moto miało cały czas wsadzony akumulator właśnie motobata bo nie chciało mi się wyjąć - odpaliło bez problemu.
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 01.07.2015, 22:47
autor: azure
Parę dni temu:
1. założyłem nowe moduły po awarii w Bieszczadach i powrocie na jednym
2. umyłem cyklopa po kilku tygodniach
już nie wygląda tak rasowo
Dzisiaj:
1. Wymieniłem świece
2. Wymieniłem filtr powietrza
3. naprawiłem mocowania zbiornika
Zostaje przerobić zasilanie gniazda zapalniczki, wrzucić zdawczą 16z i w weekend lecimy biwakować
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 09.07.2015, 13:05
autor: bartekk
Po prawie trzech tygodniach "wiszenia" szkieletu na ramie, trampek stanął na kołach. Łożyska kół, ślimak prędkościomierza, tylny zawias wyczyszczony przejrzany - przesmarowany.
Ośka wahacza stawiała zacięty opór, więc kilka razy oberwała - lekko przetoczona i sfazowana od strony gwintu. Gwinty na ośce i nakrętce poprawione. Ku pamięci 14x1.5.
Przy okazji zauważyłem kilka różnic pomiędzy 600 z 88 i całą resztą. W '88 kość kiwaczki jest masywniejsza i ma fabryczne smarowniczki. Od 89 w górę aby przesmarować łożyska trzeba wszystko rozbierać
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 09.07.2015, 18:38
autor: Pawel1980
bartekk pisze:Przy okazji zauważyłem kilka różnic pomiędzy 600 z 88 i całą resztą. W '88 kość kiwaczki jest masywniejsza i ma fabryczne smarowniczki. Od 89 w górę aby przesmarować łożyska trzeba wszystko rozbierać
...mocowania silnika ("motylki") mają inne wymiary oraz rama w tym miejscu też...
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 15.07.2015, 22:06
autor: Pawel1980
Nowa tylna guma - w końcu mam komplet K60 Scout, nowa tarcza, klocki, płyn hamulcowy i wszystkie gumki w zacisku, czekam na przewód w oplocie i przedni hebel będzie kompletny...
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 16.07.2015, 00:53
autor: seaseacker
W sumie w zeszłym tygodniu moto dostało nowe świece, filtr powietrza, spawanie owiewki (taki zakup), nowe lusterko prawe, sprężynki z andorii do lag ;) podwyższenie kiery..
W sobotę dostał nowy filtr oleju i nowy olej, oraz nowy napęd (bez zębatki biorczej narazie)...
w oczekiwaniu jest mocowanie klamki sprzęgła (ma duży luz i pęknięcie..), nówki sztuki oponki TKC 80 przód i tył, zębatka biorcza, klocki z przodu...
w nagrodę za nowy filtr i świece, sprawnie przejechaliśmy jakieś 400 km w niedzielę paląc średnio niecał 5 litrów na setkę ;)
jestem mega zadowolony :P
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 17.07.2015, 21:51
autor: Krzych BBI
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 19.07.2015, 14:26
autor: zimny
Krzychu, a co ty masz za fajną szybę?
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 19.07.2015, 21:55
autor: Krzych BBI
zimny pisze:Krzychu, a co ty masz za fajną szybę?
zimny - odpowiem szczerze: nie wiem
kupiłem razem z motocyklem
szyba nie ma żadnych oznaczeń... niemniej jednak wraz z deflektorem bardzo dobrze spełnia swoje zadanie
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 21.07.2015, 12:20
autor: Driverd2
Nie pamiętam jak się robiło okienko z youtube więc daję link
nie trampek ale zlokalizowałem przyczynę nieodpalania komarka i niebawem będę jeździł (mam nadzieję)
https://www.youtube.com/watch?v=e_tz56hppeI
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 21.07.2015, 21:21
autor: Pawel1980
Zamontowany z przodu oplot Hel'a. Trochę dziwne, ale miałem problem z odpowietrzeniem układupo zamontowaniu orzewodu...