Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 41
- Rejestracja: 05.01.2012, 23:52
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Wymieniłem zębatkę zdawczą, wyczyściłem cały syf w jej okolicach, wyczyściłem i nasmarowałem łańcuch. Nic nie szuszczy, nie stuka, a już myślałem, że to sprzęgło do wymiany się szykuje
"A z tym pocałunkiem to będzemy musieli się jeszcze trochę wstrzymać" - powiedzial piękny książe złażac ze śpiącej królewny!
- HerkulesWPR
- miejski lanser
- Posty: 390
- Rejestracja: 25.10.2013, 20:33
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Wymiana płynu hamulcowego przód i tył, odpowietrzenie. - to mi się udało.
Nie udało się wyregulować zaworów, nie odkręciłem śruby od dekla.
Nie udało się wyregulować zaworów, nie odkręciłem śruby od dekla.
- Hajduki
- naciągacz linek
- Posty: 61
- Rejestracja: 09.09.2014, 21:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Toruń
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
wczoraj kupiłęm swojego pierwszego trampa, został zakupiony wadą w działaniu kierunków o ktorej wiedziałem od samego początku, wiedziałem też ze to bzdura...
dziś po sprawdzeniu forum i zapoznaniu się obszerną fotorelacją sam rozebrał, przeczyściłem i działa jak nówka!
dziś po sprawdzeniu forum i zapoznaniu się obszerną fotorelacją sam rozebrał, przeczyściłem i działa jak nówka!
- uosiu
- miejski lanser
- Posty: 349
- Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Gratuluję pierwszych sukcesów serwisowych!Hajduki pisze:wczoraj kupiłęm swojego pierwszego trampa, został zakupiony wadą w działaniu kierunków o ktorej wiedziałem od samego początku, wiedziałem też ze to bzdura...
dziś po sprawdzeniu forum i zapoznaniu się obszerną fotorelacją sam rozebrał, przeczyściłem i działa jak nówka!
Dzisiaj po pół dnia walki udało mi się zamontować matjasową olejarkę w trampku.
Protip dot. napełniania układu:
1) Zamontować zbiornik, podpiąć wężyki.
2) Dolnym wężykiem napełnić zbiornik do pełna. Po operacji trzymać wężyk powyżej lustra oleju.
3) Ogrzać gorącym powietrzem z zapalniczki (czyli jakieś 5cm nad płomieniem) wężyk i szybko nabić na elektrozawór.
4) Pociągnąć dolną część magistrali olejowej od elektrozaworu do samego końca.
5) Połączyć dół z górą.
6) Podłączyć strzykawkę do ujścia olejarki
7) Przygotować próżnię w strzykawce. Trzy cykle próżni i cały olej został zassany od razu do ujścia, wraz z pełnym odpowietrzeniem.
Po 50km przejażdżki łańcuch prezentuje się tak:
(cofałem moto do garażu)
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Wyskoczyłem wczoraj z kumplami do Białowieży, po przyjeździe wiadomo człowiek jest spragniony więc . A dzisiaj podjechaliśmy do Rezerwatu żubrów, i mocno się zawiedliśmy.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Każdy był zapuszkowany?andy237 pisze:Wyskoczyłem wczoraj z kumplami do Białowieży, po przyjeździe wiadomo człowiek jest spragniony więc . A dzisiaj podjechaliśmy do Rezerwatu żubrów, i mocno się zawiedliśmy.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- wujas
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 478
- Rejestracja: 01.08.2011, 23:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl/Huwniki
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Zapodałem podwyższenie kiery 30 mm. Różnica jest znaczna oczywiście na +
- ada
- osiedlowy kaskader
- Posty: 135
- Rejestracja: 10.03.2014, 21:20
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Doczekałam się super świecących halogenów, jednak nie zrobiłam fotki, bo ... zapomniałam, a teraz jest za późno . Jednak jazda w ciemnościach stała się duuużo przyjemniejsza Dzisiaj wypróbowałam było super!!!
Samotność jest trudna, tak jak życie z niewłaściwą osobą. Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.
- zaczekaj
- przycierający rafki
- Posty: 1198
- Rejestracja: 28.03.2011, 20:40
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Złotoryja
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
W moim xteku zrobiło się w końcu łożysko główki ramy
Z życiem jest jak z motocyklem. Jak masz mało oleju to daleko nie zajedziesz...
https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze
Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze
Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
- Marcin 78
- osiedlowy kaskader
- Posty: 113
- Rejestracja: 08.06.2014, 23:23
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Zmieniłem pękniętą rączkę sprzegła,zatankowałem pod korek i nasmarowałem łańcuch ,
Jest pogoda więc trzeba wykorzystać na pojeżdzenie
Jest pogoda więc trzeba wykorzystać na pojeżdzenie
- Radek
- miejski lanser
- Posty: 397
- Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Na marginesie: piękne zdjęcie.zaczekaj pisze:W moim xteku zrobiło się w końcu łożysko główki ramy
- uosiu
- miejski lanser
- Posty: 349
- Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Zdjęcie piękne
Z rzeczy zrobionych (przez mechanika) w tym tygodniu:
Czyszczenie, synchro i regulacja gaźników - wstępne pomiary wskazują na spalanie rzędu ~4/100 w co nie chce mi się wierzyć Zobaczymy po weekendzie.
Nowy napęd na zębatkach JT i łańcuchu DID 525 zvmx
Regulacja zaworów
Nowy fitr powietrza
Nowy olej (JMC 10W50 syntetyk)
Żarówka H4 LED zamiast ori - wreszcie trampek jakoś świeci
Z rzeczy zrobionych (przez mechanika) w tym tygodniu:
Czyszczenie, synchro i regulacja gaźników - wstępne pomiary wskazują na spalanie rzędu ~4/100 w co nie chce mi się wierzyć Zobaczymy po weekendzie.
Nowy napęd na zębatkach JT i łańcuchu DID 525 zvmx
Regulacja zaworów
Nowy fitr powietrza
Nowy olej (JMC 10W50 syntetyk)
Żarówka H4 LED zamiast ori - wreszcie trampek jakoś świeci
- ada
- osiedlowy kaskader
- Posty: 135
- Rejestracja: 10.03.2014, 21:20
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
A to jest zdjęcie moich halogenów
Samotność jest trudna, tak jak życie z niewłaściwą osobą. Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.
- HerkulesWPR
- miejski lanser
- Posty: 390
- Rejestracja: 25.10.2013, 20:33
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
70k przelotu wskoczyło na zegary.
- Insekt
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 245
- Rejestracja: 30.01.2014, 10:39
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skwierzyna
Re: Odp: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Przy pomocy znajomego elektronika zregenerowałem padający moduł zapłonowy zostało tylko pokryć wredną płytkę kalafonią i można zamykać. A już się bałem, że prawie 3 stówki będzie trzeba wysupłać:D
Wysłane z telefonu. Sorry za błędy.
Wysłane z telefonu. Sorry za błędy.
-
- romeciarz
- Posty: 29
- Rejestracja: 05.09.2013, 09:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Wczoraj wymieniłem zębatkę zdawczą, a dzisiaj przeglądu "nowego" moto cd. i "odkryłem" że mam akumulator jak najbardziej obsługowy,
a w dwóch celach elektrolit poniżej minimum - uzupełniłem. Kolejny punkt do systematycznego przeglądu.
a w dwóch celach elektrolit poniżej minimum - uzupełniłem. Kolejny punkt do systematycznego przeglądu.
- HerkulesWPR
- miejski lanser
- Posty: 390
- Rejestracja: 25.10.2013, 20:33
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Dzisiaj pojechałem z tematem, regulacja zaworów.
Dzięki forum, i informacjom tu zawartym podjąłem wyzwanie!
Przy poprzedniej próbie, regulacja spaliła na panewce bo nie odkręciła się śruba pokrywy dekla, śrubę zamówiłem u Thorgala, przyszła w zeszłym tyg i wziąłem się do roboty
moto rozebrane, boczki, siedzenie, bak, cool box, itd.
Czas na omawianą śrubę stawiającą opory, 4 uderzenia młotkiem i poszła..
Odkręciłem 2 świece z przedniego i tylnego cylindra żeby łatwiej wałem obracać, stan świec całkiem spoko, z przedniego cylindra chyba bardziej osmolona (świeca po lewej - przedni cylinder FT, świeca po prawej tylny cylinder RT)
widok na zawory tylni cylinder
widok na zawory przedni cylinder
ten wąż gumowy upierdliwy strasznie, sztywny, bardzo przeszkadza, nawet próbowałem go odkręcić ale płyn chłodniczy zaczął spierdzielać i dokręciłem z powrotem, kłopotu sporo.
widok na tylni zawór wydechowy
i skręcanie do kupy.
Luzy zaworowe były ok, w granicach normy, na przednim cylindrze mniejsze, poprawiłem.
Jako że była to moja pierwsza regulacja nie ustrzegłem się błędu ustawiania znaków na przednim cylindrze, ostatecznie doszedłem że FT pojawia się 2 razy i koło obrócone nie tak jak trzeba i dalej poszło z płatka.
Generalnie 3h z bani, jazdy próbnej nie zrobiłem bo za późno no i było piwko , jak się okaże że lipa i coś spierdzieliłem to będzie zonk. Moto odpalił bez problemu, stoków puków nie zaobserwowawszy
ps. gdzie jest filtr paliwa? pod bakiem go nie mam, na gaźniku nie widziałem
Dzięki forum, i informacjom tu zawartym podjąłem wyzwanie!
Przy poprzedniej próbie, regulacja spaliła na panewce bo nie odkręciła się śruba pokrywy dekla, śrubę zamówiłem u Thorgala, przyszła w zeszłym tyg i wziąłem się do roboty
moto rozebrane, boczki, siedzenie, bak, cool box, itd.
Czas na omawianą śrubę stawiającą opory, 4 uderzenia młotkiem i poszła..
Odkręciłem 2 świece z przedniego i tylnego cylindra żeby łatwiej wałem obracać, stan świec całkiem spoko, z przedniego cylindra chyba bardziej osmolona (świeca po lewej - przedni cylinder FT, świeca po prawej tylny cylinder RT)
widok na zawory tylni cylinder
widok na zawory przedni cylinder
ten wąż gumowy upierdliwy strasznie, sztywny, bardzo przeszkadza, nawet próbowałem go odkręcić ale płyn chłodniczy zaczął spierdzielać i dokręciłem z powrotem, kłopotu sporo.
widok na tylni zawór wydechowy
i skręcanie do kupy.
Luzy zaworowe były ok, w granicach normy, na przednim cylindrze mniejsze, poprawiłem.
Jako że była to moja pierwsza regulacja nie ustrzegłem się błędu ustawiania znaków na przednim cylindrze, ostatecznie doszedłem że FT pojawia się 2 razy i koło obrócone nie tak jak trzeba i dalej poszło z płatka.
Generalnie 3h z bani, jazdy próbnej nie zrobiłem bo za późno no i było piwko , jak się okaże że lipa i coś spierdzieliłem to będzie zonk. Moto odpalił bez problemu, stoków puków nie zaobserwowawszy
ps. gdzie jest filtr paliwa? pod bakiem go nie mam, na gaźniku nie widziałem
- browar
- miejski lanser
- Posty: 371
- Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Jak sobie założysz to będzie
Jest tylko siatka w kraniku paliwa.
Jest tylko siatka w kraniku paliwa.
- ada
- osiedlowy kaskader
- Posty: 135
- Rejestracja: 10.03.2014, 21:20
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
Wczoraj na Festungowym lataniu wyłożyłam się na ostrym zakręcie pod górkę (ślizg po liściach i lądowanie w jeżynach, ale bez uszczerbku na zdrowiu ) i:
1) połamało się lusterko
2) urwał się kufer (zupełnie sam, nie wiem dlaczego)
3) zanim się wyłożyłam przestały mi działać kierunki (do teraz nie wiem o co chodzi i wracałam bez nich)
Niby same negatywy, ale co tam, fajnie było
1) połamało się lusterko
2) urwał się kufer (zupełnie sam, nie wiem dlaczego)
3) zanim się wyłożyłam przestały mi działać kierunki (do teraz nie wiem o co chodzi i wracałam bez nich)
Niby same negatywy, ale co tam, fajnie było
Samotność jest trudna, tak jak życie z niewłaściwą osobą. Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości