Dlugi1 pisze: ↑30.12.2023, 19:11
Podziwiam za chęć dłubania, tym bardziej - że jak widać - materiał/produkt niewdzięczny. Pewnie sporo kasy kosztowało a grzebania koło tego widzę, że sporo. Mam nadzieję, że efekt końcowy będzie zadowalający, ciekawy licznik, od razu z GPS i mapami? Zdaje się, że też temperaturę pokazuje (choć może być zakłamana - krótka czujka).
Czy wygodnie będzie się jeździć z taką nieprzezroczystą owiewką? W dodatku ostrą w razie W? Weź choć na krawędź załóż jakiegoś przeciętego igielita.
Widziałem na jednym z filmów, że mieszałeś w dłoni 3-4 przekaźniki - serio tyle będziesz zakładał? Mam 2, (bo do tej pory nie założyłem rozdzielacza od zimnego), jeden przekaźnik dawał prąd po stacyjce a drugi był do załączania halogenów - miałem tam wtedy 2x55W, teraz mam ledowe więc niepotrzebny).
U siebie jeszcze na początku instalowania elektrycznych dodatków podciągnąłem z akku pod kierownicę gruby kabel, tam go rozdzieliłem, mam tylko po 1 dodatkowym oczku przy biegunach aku, u Ciebie było więcej.
I ponownie cierpiałem widząc jak obchodzisz się z plastikami
Ale moim zrzędzeniem się nie przejmuj, czekam na ciąg dalszy i efekt końcowy
Pzdr.
Plastiki mam nadzieję, że to już będzie wspomnienie. Nie mam cierpliwości do tej fabrycznej konstrukcji systemu zatrzasków i klipsów.
Odnośnie elektryki to chyba zostawię dwa dodatkowe przekaźniki do światła jeden drogowe drugi mijania. Zakładam główne obciążenie pod żarówki H4 i H7. Trzeci przekaźnik za stacyjką najwyraźniej odpadnie bo będę eliminował fabryczna stacyjkę. Tak dam grubszy przewód zasilania i osobny główny bezpiecznik. Jeżeli zostanę przy świetle żarowym to nie będę obciążał starej instalacji a głównie przełączników. Dodatkowe obciążenie jak grzane manetki, gniazdo ładowania itp również będzie wtedy bez spadków napięcia.
Licznik od TrailTech jest z GPS ale nie jest to nawigacja. Można zapisać ślad GPX lub wgrać ślad i za nim podążać. Mam wskazania napięcia i temperatury otoczenia jak i silnika. Szybkie wskazanie i wykres zarówno temperatury silnika jak i wysokości n.p.m. Możliwość wyświetlania prędkości z koła lub GPS. Pamięć maksymalnych wskazań. Fajnie, że są dwa niezależne liczniki dzienne gdzie można też wpisać wartość początkowa. O tym wynalazku pewnie później coś powiem.
Myślę, że jeszcze sporo godzin będę spędzał przy tym projekcie.
Tak jest to i kosztowne jak i czasochłonne.
Pozdrawiam
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
: 31.12.2023, 13:13
autor: Dlugi1
Szymon.zim pisze: ↑30.12.2023, 22:07
Plastiki mam nadzieję, że to już będzie wspomnienie. Nie mam cierpliwości do tej fabrycznej konstrukcji systemu zatrzasków i klipsów.
Szymon.zim pisze: ↑30.12.2023, 22:07
Odnośnie elektryki to chyba zostawię dwa dodatkowe przekaźniki do światła jeden drogowe drugi mijania. Zakładam główne obciążenie pod żarówki H4 i H7...
Właśnie - zapomniałem, że będziesz przerabiał instalację, więc stąd te przekaźniki
I jeszcze pytanie - nowe plastiki nie będą wymagać czy wręcz czy nie wymuszą usunięcia tej zaślepki/płytki kręconej od spodu do półek?
Czy nie zmieni się wtedy przepływ powietrza/nie będzie więcej dmuchać pod kask?
Szymon.zim pisze: ↑30.12.2023, 22:07
Plastiki mam nadzieję, że to już będzie wspomnienie. Nie mam cierpliwości do tej fabrycznej konstrukcji systemu zatrzasków i klipsów.
Szymon.zim pisze: ↑30.12.2023, 22:07
Odnośnie elektryki to chyba zostawię dwa dodatkowe przekaźniki do światła jeden drogowe drugi mijania. Zakładam główne obciążenie pod żarówki H4 i H7...
Właśnie - zapomniałem, że będziesz przerabiał instalację, więc stąd te przekaźniki
I jeszcze pytanie - nowe plastiki nie będą wymagać czy wręcz czy nie wymuszą usunięcia tej zaślepki/płytki kręconej od spodu do półek?
Czy nie zmieni się wtedy przepływ powietrza/nie będzie więcej dmuchać pod kask?
.
Przepływ powietrza na pewno się zmieni. Dopiero jak się przejadę będę w stanie powiedzieć. Na pewno pod względem komfortu lepiej nie będzie. Jednak jako replika stylu Rally zmiany są podyktowane czym innym.
Wracam z delegacji i nadrabiam zaległości.
Wrzucam zaległe materiały.
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
: 28.02.2024, 18:05
autor: Szymon.zim
Spędzam czas poza domem i garażem. Gdzieś nacdrugim końcu wyspy w delegacji. Z tego powodu prace nad projektem poruszają się w żółwim tempie. Myślę że jeszcze mi zostało około 3-4 roboczogodzin aby zakończyć temat elektryki. Później czujnik temperatury i prędkości z koła. Oraz dużo jeszcze innych prac mechanicznych
Nie wstawiam zdjęć i opisów jak to na forum przystało. Nie mam na to czasu.
Dawno nikt tu nic nie pisał. Szukam podobnych projektów aby coś podpatrzeć z rozwiązań technicznych itp. Trochę inspiracji. Może ktoś coś wie i może coś doradzie.
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
: 11.03.2024, 07:25
autor: Szymon.zim
Kolejny epizod 15
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
: 17.03.2024, 17:33
autor: Szymon.zim
Epizode 16
Epizode 17
Czujnik temperatury Transalp 650 trailtech Voyager (Vapor) Uruchamiam pomału już licznik TrailTech Voyager. Podpinam czujnik temperatury.
Podsyłajcie jak macie jakieś ciekawe materiały na temat takich przeróbek Honda Transalp 650. Wciąż szukam inspiracji i różnych ciekawostek praktycznych. Malowanie, wyposażenie i odchudzanie w minimalistyczny i praktyczny sposób.
Obecnie wychodzę już z tematu przeróbek i niebawem zacznie się temat lakierniczy o którym nie mam pojęcia. Więc ciągle będę miał wyzwanie.
Zachęcam również do pisania komentarzy pod filmem.
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
: 21.03.2024, 20:15
autor: Szymon.zim
Kolejny epizod
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
: 28.03.2024, 20:32
autor: Szymon.zim
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
: 01.04.2024, 15:18
autor: Szymon.zim
Już wyjechałem motocyklem z garażu. Jednak nie skończyłem obrabiać kolejnych materiałów video.
Jest parę ciekawostek jak zawsze.
Oczywiście to nie koniec bo dopiero teraz będzie powstawała opinia z codziennego użytkowania.
Jeszcze jest myślę, że kilka tematów do omówienia.
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
: 02.04.2024, 08:49
autor: wojtekk
Gratulacje za pietyzm i że Ci się chce!
Po co Ci strzelanie z wydechu?
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
: 02.04.2024, 22:00
autor: Huzar
Zamiast żarówki H7 zamontuj H18, trwalsza i lepiej świeci
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
: 03.04.2024, 06:59
autor: Szymon.zim
Nawet nie studiowałem tematu, że są takie żarówki jak H18. Nic już przy tych lampach nie będę kombinował obecnie. Teraz czekam na wyrocznie czyli nowa wprowadzona kontrol techniczna dla motocykli we Francji od 15 Kwietnia 2024. Jest czego się obawiać bo jeszcze nikt nie wie jak to będzie przebiegać. Diagności wciąż się szkolą…
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
: 03.04.2024, 07:00
autor: Szymon.zim
wojtekk pisze: ↑02.04.2024, 08:49
Gratulacje za pietyzm i że Ci się chce!