manetka gazu
- dareckihdi
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 14.03.2021, 18:39
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wrocław
manetka gazu
Dziś założyłem gmole i nowe gumy na manetki,nie wiem czy związku z tymi pracami coś uszkodziłem czy docisnołem,bo manetka gazu wraca powoli do początku.Nie zwróciłem uwagi jak było wcześniej,czy ten typ tak ma,czy u was wraca energicznie???
Darecki
- długi
- miejski lanser
- Posty: 344
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: LUBIN (ZdolnyŚląsk)
Re: manetka gazu
Powinna wracać luźno,energicznie.
Punk,Rock,Sex i......motocykle....Było:Jawa350TSx5,YamahaXJ900,SuzukiRF900R,YamahaFzs600Fazer,Transalp600+TriumphTiger955i,CBR 1000F Dual.Jest:Transalp 600+Bandit 650SA...
- dareckihdi
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 14.03.2021, 18:39
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wrocław
Re: manetka gazu
Czy to co zrobiłem,może mieć wpływ na pracę ? jeśli nie,gdzie szukać przyczyny ?
Darecki
- długi
- miejski lanser
- Posty: 344
- Rejestracja: 14.09.2017, 15:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: LUBIN (ZdolnyŚląsk)
Re: manetka gazu
Raczej nie zauważyłeś że tak było,popuść nieco śróbki od tej osłony,która osłania rollgaz,jak nie pomoże,to raczej czeka Cię wymiana linki gazu.Miałem tak w poprzednim trampku i mi osobiście to nie przeszkadzało,nie zmieniłem linki.
Punk,Rock,Sex i......motocykle....Było:Jawa350TSx5,YamahaXJ900,SuzukiRF900R,YamahaFzs600Fazer,Transalp600+TriumphTiger955i,CBR 1000F Dual.Jest:Transalp 600+Bandit 650SA...
- bialy
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 224
- Rejestracja: 19.05.2018, 21:49
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: manetka gazu
Mogłeś coś ścisnąć. Jak u siebie poprawiałem z kolegą grzane manetki, też się nam linka gdzieś przycisnęła. Zaczęliśmy rozbierać całą manetkę i prowadzenie linki. Tam jest taki upierdliwy ślizg z którego linka potrafi się zsunąć i blokować. Bardzo dokładnie to trzeba złożyć. Może wymagać dużo przekleństw i cierpliwości. Ale u mnie od roku manetka chodzi bez oporów.
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: manetka gazu
Dokładnie jak kolega bialy pisze. Złożenie rollgazu do kupy to precyzyjna robota - linki muszą być na swoich miejscach. Poniżej wklejam moją instrukcję składania rolgazu, która sprawdziła się już kilka razy. Cały tip polega na tym, że rollgaz jest składany poza kierownicą. Oszczędza mi to masę czasu i nerwów pomimo, że na pierwszy rzut oka wydaje się skomplikowane.
Składanie rollgazu.
1. Zdjąć lewy Boczek.
2. Odkręcić mocowanie linki dolnej od gaźnika (takie jakby ucho-tulejka) (dwa klucze 10), wypiąć obie linki.
3. Na regulacjach przy kierownicy i na dole spowodować aby linki były najdłuższe (czyli poluzować je na maxa).
4. Zdemontować pompę hamulca (klucz 8.) przy kierownicy (na chwilę delikatnie odsunąć na bok). Zdjąć rollgaz z kierownicy.
5. Złożyć rollgaz poza kierownicą (przesmarować delikatnie ślizgi i miejsca mocowania linek).
6. Założyć rollgaz na kierownicę (można delikatnie przesmarować np. smarem silikonowym, albo składać na sucho)
7. Zaczepić/wpiąć górną linkę przy gaźniku. Delikatnie wyciągnąć poza pancerz dolną linkę (szczypcami lub kombinerkami) maksymalnie jak się da, skręcić pokrętło (kółko na które zaczepia się linki) zgodnie z ruchem wskazówek zegara, założyć linkę.
8. Wyregulować układ (luzy na linkach przy rolgazie na kierwonicy i przy gaźniku).
Składanie rollgazu.
1. Zdjąć lewy Boczek.
2. Odkręcić mocowanie linki dolnej od gaźnika (takie jakby ucho-tulejka) (dwa klucze 10), wypiąć obie linki.
3. Na regulacjach przy kierownicy i na dole spowodować aby linki były najdłuższe (czyli poluzować je na maxa).
4. Zdemontować pompę hamulca (klucz 8.) przy kierownicy (na chwilę delikatnie odsunąć na bok). Zdjąć rollgaz z kierownicy.
5. Złożyć rollgaz poza kierownicą (przesmarować delikatnie ślizgi i miejsca mocowania linek).
6. Założyć rollgaz na kierownicę (można delikatnie przesmarować np. smarem silikonowym, albo składać na sucho)
7. Zaczepić/wpiąć górną linkę przy gaźniku. Delikatnie wyciągnąć poza pancerz dolną linkę (szczypcami lub kombinerkami) maksymalnie jak się da, skręcić pokrętło (kółko na które zaczepia się linki) zgodnie z ruchem wskazówek zegara, założyć linkę.
8. Wyregulować układ (luzy na linkach przy rolgazie na kierwonicy i przy gaźniku).
Ostatnio zmieniony 25.03.2021, 20:38 przez mr bulwa, łącznie zmieniany 2 razy.
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
- dareckihdi
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 14.03.2021, 18:39
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości