Opona 140/80 r17
Opona 140/80 r17
Czy ktośbz użytkowników trampków zakładał
Taki rozmiar ogumieniana tył? Czy da radę i czy
Nie ma z tym jakiś problemów? Znalazłem gume
Ktora mnie interesuje właśnie w takim rozmiarze. I zanim kupie wole zapytac.
Taki rozmiar ogumieniana tył? Czy da radę i czy
Nie ma z tym jakiś problemów? Znalazłem gume
Ktora mnie interesuje właśnie w takim rozmiarze. I zanim kupie wole zapytac.
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Opona 140/80 r17
Szerokość felgi ma wpływ na to jak opona ułoży się bieżnikiem po napompowaniu. W przypadku XL600V fabryka każe zakładać 120/90-17. W teorii będzie kupa straszna, bo gumiak źle się ułoży. W praktyce, felga o takiej szerokości występuje w wielu motocyklach Cross/Hard Enduro. Tyle, że tam stosuje się opony dedykowane do jazdy off, projektowane do tych sprzętów i pod taką felgę, nie mają one homologacji do jazdy po czarnym i producent ma w du..e jak to się będzie zachowywać w winklach na transalpinie, czy innej drodze 100 zakrętów Na pewno 140-tka na feldze pod 120-tkę będzie bieżnikiem zachodzić po bokach, co ma nikły sens do jazdy po asfalcie, a wręcz przeszkadza po wytarciu opony po kilku(nastu) tys. km jazdy głownie prostej, natomiast ma zapewne niezwykle duże znaczenie w motocyklach offroadowych, w których trzymanie boczne ma znaczenie, czyli bieżnik sterczący na boki jest mile widziany.
Tak myślę Nie znam się. Ale... założyłem kiedyś do XT600 oponę offroadową 140/80-18, bo była w mega promocji (stary DOT), musiałem na dzień dobry przyciąć ją nożykiem po bokach, bo się nie mieściła w wahaczu (wysokość kostki grubo powyżej homologacji drogowej), a jak już ją trochę dojechałem po asfaltowych dojazdówkach, to się blady robiłem przy każdym wchodzeniu w mocniejszy zakręt, bo nie sposób było gada "złamać" w pochył, a jak już się to udało to leciał prawie do przewrotki - opona kwadratowo starta to nic miłego do jazdy innej niż na wprost.
Inna spawa że miałem na półce 140-tki na oko i na pomiar cieńsze niż niektóre 120-tki - kiedyś wklejałem foto takowych. Ale to wszystko były kostki.
Tak myślę Nie znam się. Ale... założyłem kiedyś do XT600 oponę offroadową 140/80-18, bo była w mega promocji (stary DOT), musiałem na dzień dobry przyciąć ją nożykiem po bokach, bo się nie mieściła w wahaczu (wysokość kostki grubo powyżej homologacji drogowej), a jak już ją trochę dojechałem po asfaltowych dojazdówkach, to się blady robiłem przy każdym wchodzeniu w mocniejszy zakręt, bo nie sposób było gada "złamać" w pochył, a jak już się to udało to leciał prawie do przewrotki - opona kwadratowo starta to nic miłego do jazdy innej niż na wprost.
Inna spawa że miałem na półce 140-tki na oko i na pomiar cieńsze niż niektóre 120-tki - kiedyś wklejałem foto takowych. Ale to wszystko były kostki.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- bialy
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 224
- Rejestracja: 19.05.2018, 21:49
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Opona 140/80 r17
Próbuję odszukać jakieś info odnośnie tego rozmiaru o którym piszesz, ale wszędzie specyfikacja podaje jednak 130/80-17ArturS pisze:W przypadku XL600V fabryka każe zakładać 120/90-17.
Podrzucisz jakieś źródło?
Re: Opona 140/80 r17
Manual podaje 120
CRF1000L/CRF450X/DR650/SR500
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=29729
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=27509
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=29729
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=27509
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 360
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Opona 140/80 r17
Ja mam taką oponę, nie dość że się dziwnie jeździ, to jeszcze jest słabszy przy przyspieszaniu. Przy tej oponie powinna być felga 3, a najlepiej 3,5 cala. A jest chyba 2,5
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 360
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Opona 140/80 r17
Ale jest jeden plus. Jedynka jest długa i jak startuje spod świateł, to idzie na niej do 50km/h
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Opona 140/80 r17
Manual do 600tki podaje 130, do 650 120. Kiedyś ktoś miły wkleił mi skan (nie wiem od jakiego rocznika), bo też nie wierzyłem.emek pisze:Manual podaje 120
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- bialy
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 224
- Rejestracja: 19.05.2018, 21:49
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Opona 140/80 r17
No właśnie, aż poszukałem manuala. Ten który znalazlem, jest z 1995 roku czyli nie od początku produckji 600emek pisze:Manual podaje 120
W nim jest 120/90
manual haynesa, podaje 130/80
W sieci jest masa linków które również podają rozmiar 130/80-17
Przykład: https://bikez.com/motorcycles/honda_xl_ ... p_1989.php
https://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_Transalp
Dla odmiany ta pokazuje oba rozmiary jako zamienniki - 120/90 (130/80)-17M (64S)
https://bikeswiki.com/Honda_XL600V_Transalp
Ale nie mogę znaleźć manuala oryginalnego, hondowskiego z poczatku produkcji :/
Re: Opona 140/80 r17
Dzieki wszystkim za odpowiedz. Na co dzien jeżdżę na 130/80 Anakee Wilde 70% po szutrze ( tak myślę) i jeździło sie na niej wyśmienicie (procz hałasu) ale po 6tys km nic z tej opony nie zostało i przyszedl czas na zmianę. W zwiazku z waszymi opiniami zostane przy 130. Zakładam Haidenau e60 scout ;).
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Opona 140/80 r17
Niemiecka serwisówka podaje 120/90. Uważam, że fajniejsza niż 130. Sporty przegrywają w zakrętachbialy pisze:No właśnie, aż poszukałem manuala. Ten który znalazlem, jest z 1995 roku czyli nie od początku produckji 600emek pisze:Manual podaje 120
W nim jest 120/90
manual haynesa, podaje 130/80
W sieci jest masa linków które również podają rozmiar 130/80-17
Przykład: https://bikez.com/motorcycles/honda_xl_ ... p_1989.php
https://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_Transalp
Dla odmiany ta pokazuje oba rozmiary jako zamienniki - 120/90 (130/80)-17M (64S)
https://bikeswiki.com/Honda_XL600V_Transalp
Ale nie mogę znaleźć manuala oryginalnego, hondowskiego z poczatku produkcji :/
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- bialy
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 224
- Rejestracja: 19.05.2018, 21:49
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Opona 140/80 r17
Szkoda że tak mały wybór opon jest w rozmiarze 120/90-17
A wracając do różnic w manualach, z początku produkcji jest 130/80-17
A wracając do różnic w manualach, z początku produkcji jest 130/80-17
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 09.04.2018, 14:12
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łódź
Re: Opona 140/80 r17
TA 600 98'
120/90/17
130/80/17
jakie będą różnice w jeździe on i off ? np przy oponach K60 scout i e09
120/90/17
130/80/17
jakie będą różnice w jeździe on i off ? np przy oponach K60 scout i e09
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Opona 140/80 r17
On road:
Szersza, bardziej zużyta, mniej chętnie rozmawia z zakrętami.
Off: generalnie podobnie, zależy czego chcesz. Teoretycznie szersza ma większą powierzchnię przylegania, w praktyce, większe opory toczenia. Duże znaczenie ma masa całości oraz umiejętności kierownika. Szersza, na tej samej obręczy, powinna lepiej robić bokami. Powinna. Wg mnie, Trampek 600 jest za słaby na agresywną gumę z tyłu, szerszą niż 130, bez zmiany przełożeń. Wtedy przeniesienie napędu, tak czy owak, dostaje w kość.
Szersza, bardziej zużyta, mniej chętnie rozmawia z zakrętami.
Off: generalnie podobnie, zależy czego chcesz. Teoretycznie szersza ma większą powierzchnię przylegania, w praktyce, większe opory toczenia. Duże znaczenie ma masa całości oraz umiejętności kierownika. Szersza, na tej samej obręczy, powinna lepiej robić bokami. Powinna. Wg mnie, Trampek 600 jest za słaby na agresywną gumę z tyłu, szerszą niż 130, bez zmiany przełożeń. Wtedy przeniesienie napędu, tak czy owak, dostaje w kość.
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Opona 140/80 r17
rico pisze:TA 600 98'
120/90/17
130/80/17
jakie będą różnice w jeździe on i off ? np przy oponach K60 scout i e09
różnice będą niewielkie. Dla mnie jest subtelna różnica w łapaniu kolein na asfalcie - szersza łapie bardziej. Ale jak mowa o e09 to pewnie niewyczuwalne...
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 09.04.2018, 14:12
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łódź
Re: Opona 140/80 r17
oki,
mam teraz tkc80/k60 scout 120/90/17
k60 mysle o zmianie na coś bardziej off i powstało pytanie primo co do różnicy w danych 120 czy 130, wiec i dostępności opon i różnicy w prowadzeniu
kolejna rzecz to ciśnienia w oponach na on i off
no to mam już zarys sytuacji bede kombinował
dzieki
mam teraz tkc80/k60 scout 120/90/17
k60 mysle o zmianie na coś bardziej off i powstało pytanie primo co do różnicy w danych 120 czy 130, wiec i dostępności opon i różnicy w prowadzeniu
kolejna rzecz to ciśnienia w oponach na on i off
no to mam już zarys sytuacji bede kombinował
dzieki
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Opona 140/80 r17
odnośnie rozmiaru 120 vs 130 traktowałbym to w pełni zamiennie, tj. jak będą oba wybierz dowolną metodą, jak będzie tylko jeden z nich - bierz co jestrico pisze:oki,
mam teraz tkc80/k60 scout 120/90/17
k60 mysle o zmianie na coś bardziej off i powstało pytanie primo co do różnicy w danych 120 czy 130, wiec i dostępności opon i różnicy w prowadzeniu
kolejna rzecz to ciśnienia w oponach na on i off
no to mam już zarys sytuacji bede kombinował
dzieki
Jak masz taki zestaw jak piszesz to przod bym zostawił (ew. jakiś "zamiennik" z polecanych w wątku? np. MT 21 - nie sprawdzałem) i dał na tył e 09. Lub zamiennik
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 09.04.2018, 14:12
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łódź
Re: Opona 140/80 r17
bo np e09 w 130 występuje chyba tylko w wersji dakar
a 120 już jest zwykła
podobno dakar przy zdejmowaniu potrafi narobić
a 120 już jest zwykła
podobno dakar przy zdejmowaniu potrafi narobić
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Opona 140/80 r17
No dobra, a mam pytanie w drugą stronę. Co się może stać jak na felgę of Hondy Revere która jest pod opony 150mm założę coś węższego - lekką jodełkę np 140 lub 130?
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Opona 140/80 r17
Spłaszczy się; im węższa tym więcej. Ale przy rozmiarze o ząb, niewiele. Poza tym, zależy od profilu i producenta. Tanie 150 to często realnie 135- 140.
Pisałem kiedyś, że po założeniu Conti 3.50 i 4.00 Metzelera, na takiej samej obręczy, realna różnica w szerokości wynosiła kilka mm.
Pisałem kiedyś, że po założeniu Conti 3.50 i 4.00 Metzelera, na takiej samej obręczy, realna różnica w szerokości wynosiła kilka mm.
Dość często, bardzo wzbogaca słownictwo...rico pisze:podobno dakar przy zdejmowaniu potrafi narobić
Re: Opona 140/80 r17
Mam założony komplet Mitasa E-09 przód standard ,tył 150/70/17.Jeździ się wyśmienicie,a po ubitym szutrze ciężko zerwać przyczepność przynajmniej póki są nowe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości