Witam wszystkich
W wyniku konieczności zmiany tylnej opony wyjmowałem koło. Po jego zamontowaniu tylny hamulec okazuje się być kompletnie nieskuteczny-hamuje ledwo, ledwo. Kombinowałem z ustawianiem tylnego koła i nic to nie zmieniło, hamulec nadal łapie bardzo słabo. Być może źle ustawiłem koło, tak na marginesie to sugerując się znakami wyszło mi, że łańcuch ma dobry naciąg, a druga strona (od strony tarczy hamulcowej) ma totalny luz na blasze o którą opierają się śruby regulujące, gdy zaś je podciągnę, luz na łańcuchu wyraźnie się kasuje. Sam już nie wiem jak to ustawić. Korzystałem z licznych stron gdzie podejmowano tę kwestię, ale nikt nie pokazuje jak zrobić to od "zera" tj. po wyjęciu koła i jego ponownym montażu. Fakt słabego hamulca wiążę jednak z owym ustawieniem, chyba, że co innego jest przyczyną słabego hamulca. Dodam, że przed wyjęciem koła hamulec trzymał bardzo dobrze. Z góry dziękuję Wszystkim za sugestie.
słaby hamulec po zdjęciu koła tylnego
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5561
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: słaby hamulec po zdjęciu koła tylnego
Czy odkrecales zacisk ? Czy klocki mogły być zabrudzone (np płynem dot )? Czy okładzina jeszcze jest ?czy tarcza nie złapała po długim postoju rdzy ? Pakiet pytań , jakie by mi przyszły do głowy (i jak widać przyszły ).
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: słaby hamulec po zdjęciu koła tylnego
Nie powinieneś zmieniać ustawiania koła w ogólejez04 pisze:Witam wszystkich
W wyniku konieczności zmiany tylnej opony wyjmowałem koło. Po jego zamontowaniu tylny hamulec okazuje się być kompletnie nieskuteczny-hamuje ledwo, ledwo. Kombinowałem z ustawianiem tylnego koła i nic to nie zmieniło, hamulec nadal łapie bardzo słabo. Być może źle ustawiłem koło, tak na marginesie to sugerując się znakami wyszło mi, że łańcuch ma dobry naciąg, a druga strona (od strony tarczy hamulcowej) ma totalny luz na blasze o którą opierają się śruby regulujące, gdy zaś je podciągnę, luz na łańcuchu wyraźnie się kasuje. Sam już nie wiem jak to ustawić. Korzystałem z licznych stron gdzie podejmowano tę kwestię, ale nikt nie pokazuje jak zrobić to od "zera" tj. po wyjęciu koła i jego ponownym montażu. Fakt słabego hamulca wiążę jednak z owym ustawieniem, chyba, że co innego jest przyczyną słabego hamulca. Dodam, że przed wyjęciem koła hamulec trzymał bardzo dobrze. Z góry dziękuję Wszystkim za sugestie.
Z tego co piszesz to ruszałeś już nakrętki przy naciągu, że ale po co?
Jeśli już ruszałeś nakrętki to musisz ustawić osowość koła od nowa. Ja robiłem to w ten sposób, że luzowałem i wkładając ośkę od zera tzn. od początku naciągu z dwóch stron żeby równo było liczyłem ilość obrotów. Z każdej strony tyle samo oczywiście, aż dojdziesz do odpowiedniego naciągu. Można też mierzyć suwmiarką i kręcić nakrętki aż będzie ta sama wartość. Co do słabego hamulca - powodów może być wiele. Odtłuść tarczę i klocki. Spróbuj odpowietrzyć. Możliwe, że że jak ruszałeś to jakiś bąbelek powietza podszedł, gdy nie było całkiem odpowietrzone. PS. Dociśnij kolanem koło i trzymaj mocno żeby "dekielki" na wahaczu nie miały luzu aż wahacz złapie ośkę. Dokrecaj tylko i wyłącznie na bocznej stopce. Moment 88-90. Tak jest wg niemieckiej serwisowki. Wystarczy 88 Nm.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Re: słaby hamulec po zdjęciu koła tylnego
Dziękuję Kolegom za sugestie. Odpowietrzę hamulec bo faktycznie zdejmowałem go z mocowania, ale nie ruszałem niczego co dotyczyłoby płynu hamulcowego tzn. nie odkręcałem przewodu ani odpowietrznika, ale faktycznie może jakiś bąbel w układzie jest i stąd problem. Sprawdziłem klocki hamulcowe, które okazały się nie zabrudzone. Jutro zajmę się osiowością. Faktycznie teraz wpadłem na to, że zapędziłem się przy odkręcaniu i niepotrzebnie luzowałem śruby naciągu. Gdy pokonam trudności o których pisałem dam znać, zastosuje metodę "osiowania", która zasugerowałeś Solidworks.
Re: słaby hamulec po zdjęciu koła tylnego
Problem slabego halca rozwiazany. Odpowietrzylem uklad i przy okazji zmienilem plyn hamulcowy. Osiowosc kola ustawilem wg instrukcji powyzej i wyglada na to, ze jest ok. Dziekuje Forumowiczom za pomoc. Mysle, ze temat do zamkniecia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość