Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Pet-g nie jest dobrym materiałem. Wszyscy uparli się na twardość danego materiału, a tu jest potrzebna elastyczność - żeby pojeździć trochę, a nie 5 tys. i znowu wymienić. Testowałem poliwęglany, pet-g, wzmocnione pla - z efektem miernym. Działać, będzie ale jeżeli chcemy żeby działało wiecznie - tak jak trampek - zapraszam:)
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
To jakiego materiału używasz ? Pytam z czystej ciekawości
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Wezmę jeden ślimak do PD06 na testy. priv.stożunio pisze:
Gdyby ktoś reflektował to tych do PD06 mam więcej.
Dominator.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Więc tak...
Przyjaciel mój z racji zaniedbania całkowitego i wiecznego topienia sprzęta we wszystkich kałużach zmielił zęby ślimaka oryginalnego.
Oczywista ma dwie lewe ręce do mechaniki ogólnej.
Sam oczyścił stary ślimak, przesmarował linkę ( tak twierdzi) i zamontował nowy ślimak od hakju. Ujechał ok. 350km. Ścięło czarne zęby.
Dół oryginał, góra hakju
Następnie dostałem w dobrej cenie 2 ślimaki od stołżunio.
Sam rozbrałem ślimak, wyciągnąłem i nasmarowałem 2 podkładki pod ślimakiem i zmniejszyłem luz osiowy samej zębatki poprzez podłożenie dwóch podkładek. Dziurę od dołu zakleiłem poxipolem. Został założony nowy simering i linka licznika firmy LINMOT LHCB6H. Trochę trzeba było ją rzeźbić, żeby pasowała Nie wiem, dlaczego
Licznik chodzi i zrobił już kilkaset kilometrów
Przy okazji pomagałem innemu trampkarzowi w przeglądzie ślimaka (xl 600) i luz osiowy jego zębatki jest ponad 4 mm. Ślimak chodzi bez problemów.
Przyjaciel mój z racji zaniedbania całkowitego i wiecznego topienia sprzęta we wszystkich kałużach zmielił zęby ślimaka oryginalnego.
Oczywista ma dwie lewe ręce do mechaniki ogólnej.
Sam oczyścił stary ślimak, przesmarował linkę ( tak twierdzi) i zamontował nowy ślimak od hakju. Ujechał ok. 350km. Ścięło czarne zęby.
Dół oryginał, góra hakju
Następnie dostałem w dobrej cenie 2 ślimaki od stołżunio.
Sam rozbrałem ślimak, wyciągnąłem i nasmarowałem 2 podkładki pod ślimakiem i zmniejszyłem luz osiowy samej zębatki poprzez podłożenie dwóch podkładek. Dziurę od dołu zakleiłem poxipolem. Został założony nowy simering i linka licznika firmy LINMOT LHCB6H. Trochę trzeba było ją rzeźbić, żeby pasowała Nie wiem, dlaczego
Licznik chodzi i zrobił już kilkaset kilometrów
Przy okazji pomagałem innemu trampkarzowi w przeglądzie ślimaka (xl 600) i luz osiowy jego zębatki jest ponad 4 mm. Ślimak chodzi bez problemów.
Dominator.
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Jeżeli pojawia się jakikolwiek problem to należy się kontaktować. Tu nie dostałem żadnej informacji... Z resztą brzmi to jak kryptoreklama kto brał ode mnie a było to kilkanaście osób, jeździ zadowolonych. Jeżeli ktoś miał problem, a były takie przypadki z niedopasowaniem właściwego zawsze reagowałem. Ale co ja tam wiem
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Nie było sensu z Tobą się kontaktowač bo osoba, którą zakładała Twój wyrób nie do końca ogarnia majsterkowanie. Prawdopodobnie dlatego uległ tak szybko uszkodzeniu Twój ślimak.hakju pisze:Jeżeli pojawia się jakikolwiek problem to należy się kontaktować. Tu nie dostałem żadnej informacji... Z resztą brzmi to jak kryptoreklama kto brał ode mnie a było to kilkanaście osób, jeździ zadowolonych. Jeżeli ktoś miał problem, a były takie przypadki z niedopasowaniem właściwego zawsze reagowałem. Ale co ja tam wiem
Moim skromnym zdaniem uważam, że Twój wyrób nie jest zły, ALE na pewno jest słabszy wytrzymałościowo i jakościowo niż oryginał.
Nikogo nie mam na celu reklamować ani promować. Kolega stołżunio sprzedał (dał na testy) mi dwa ślimaki za cenę Twojego jednego. Dwa razy taniej 2 ślimaki co daje wynik 1:4.
To fakty.
Dominator.
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Fakt jest taki, że żeby zmierzyć wytrzymałość trzeba produkt poddać badaniu odporności na ściskanie i rozrywanie - co ja uczyniłem. Twój fakt to stwierdzenie, nie oparta na badaniu opinia. Druga kwestia, że sens kontaktowania jest zawsze - robię to dla ludzi - trampkowiczów i zależy mi na tym, aby to sprawnie działało. Co do ceny nie mam zamiaru poruszać tematu, PETG jest tańszy, efekty wkrótce zobaczysz. Pozdrawiam
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Warto dać szansę (przetestować) chińską, tanią alternatywę.
Np. coś takiego: https://www.aliexpress.com/item/32878172565.html
Tego typu ślimaków jest dużo. Są też całe zestawy. Trzeba tylko pomierzyć i podpytać sprzedawców.
Np. coś takiego: https://www.aliexpress.com/item/32878172565.html
Tego typu ślimaków jest dużo. Są też całe zestawy. Trzeba tylko pomierzyć i podpytać sprzedawców.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Badanie robiłem, najlepsze jakie znam: testy. Na górze wynik.
Oryginał ma małe zęby ( mała powierzchnia) i projektant obliczył, i też pewnie przetestował, że większych nie potrzeba ( wytrzymałość i spójność materiału przy tej metodzie-wtryskiwanie?). Bez żadnego problemu zęby w podróbce mogą mieć dwa razy większą powierzchnie.
Ślimak hakju ma tą powierzchnię przylegania zębów do ślimaka mniejsze niż w oryginale i w efekcie ślimak zniszczył się w osłabionym punkcie.
Nadal twierdzę, że nie jest to zły wyrób, ale mógłby być lepszy, jeśli chodzi o powierzchnię przylegania zębów po to, aby wykluczyć tzw. "najsłabsze ogniwo".
Oryginalny ślimak w moim byłym moto właściwie nie wykazywał żadnego zużycia przy przebiegu 45.000 km. Padł krótko po moim serwisie (ok. 1000km) Ziarnko piasku zablokowało sam metalowy ślimak. Zawsze myłem to benzyną i wydmuchiwałem kilkakrotnie sprężonym powietrzem. Sam ślimak smaruję zawsze smarem hilti do wiertarek (dość drogi w zakupie), linkę smarem stałym/olejem (w proporcji takiej aby smar był jak najrzadszy ale nie płynął swobodnie).
Dominator.
-
- romeciarz
- Posty: 31
- Rejestracja: 04.06.2017, 23:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Oberschlesien
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Możesz nas oświecić opisem metody i wynikami tych badań? Jak otrzymane wartości prezentują się na tle oryginału i innych materiałów?hakju pisze:Fakt jest taki, że żeby zmierzyć wytrzymałość trzeba produkt poddać badaniu odporności na ściskanie i rozrywanie - co ja uczyniłem. Twój fakt to stwierdzenie, nie oparta na badaniu opinia. Druga kwestia, że sens kontaktowania jest zawsze - robię to dla ludzi - trampkowiczów i zależy mi na tym, aby to sprawnie działało. Co do ceny nie mam zamiaru poruszać tematu, PETG jest tańszy, efekty wkrótce zobaczysz. Pozdrawiam
Strasznie spinasz się tym całym tematem. Sam dobrze wiesz, że 90% uszkodzeń ślimaka spowodowanych jest przez problemy z linką lub brud/piach który dostaje się między zęby i wtedy nawet twój najwytrzymalszy materiał nie daje rady - żaden by nie dał.
Nikt nie zarzuca ci, że twój produkt jest zły. Artek jasno napisał, że za montaż twojej zębatki wziął się amator i to pewnie jest główną przyczyną uszkodzenia.
Ja sprzedałem swojego Trampka, zostało mi jeszcze kilka zębatek ale dodruku nie planuję. Gdyby ktoś był zainteresowany sprzedam za 20zł/szt.
Był: XL600V 1992
Jest: TT600R 2001 & XL600V 1993
Jest: TT600R 2001 & XL600V 1993
- ReMiX
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 37
- Rejestracja: 29.01.2019, 20:49
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wrocław/DLK
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Panowie, myślę że mój post powinien zamknąć temat wytrzymałości itp itd i inne takie..
Przypomnę jeszcze raz że moje ślimaki były zrobione z chęci pomocy a nie zarobku, także w tym co teraz napiszę nie doszukujcie się mojej reklamy czy czyjejś antyreklamy.
Dziś musiałem zdjąć koło (ratowałem jajo od stania i udało się ) przy okazji sprawdziłem stan klocków no i sprawdziłem swój ślimak z PLA ... z tego PLA z którego nie ma to to prawa bytu wedle niektórych. W załączniku zdjęcia jak to mój ślimaczek wygląda po sezonie , Co prawda nie zrobiłem jakiegoś super wyniku ale trochę sie jeździło i jak wspominałem często jeździłem obwodnica więc trampek nie miał lekko i miał przeloty vmax także temperatury na ślimaku tez swoje osiągały ale jak widać nie jest tam więcej jak 90'C
Także słowem zakończenia , i moje osobiste przemyślenia.
PLA - Tani materiał (i bez problemu można osiągnąć bardzo fajną jakość wydruku ) I mimo że twardy i kruchy To Zdecydowanie wystarczy! (moje doświadczenia wskazywały na to że jest tak samo wytrzymały jak ori bo w moim wypadku były urwane uszy z powodu zaciętej linki i w obu przypadkach bardzo podobnie te zerwanie uszu wyglądało).
PET-G - Droższy , trochę trudniejszy w druku nie mniej jednak również można bardzo ładnie to to duknąć (mam jak byłby ktoś w potrzebie to zapraszam szczególnie ta 600 bo chciałbym zobaczyć i ocenić czy aby na pewno wszystko jest ok). Sam materiał jest trochę bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne (o ile się wie jak drukować PETG bo 10'C różnicy w druku sprawia że materiał kruszy się od patrzenia także trzeba to to wypraktykować )
Nylon - Najdroższy czy najlepszy ... nie wiem nie testowałem może sobie wydrukuje na testy ale moim skromnym zdaniem nie jest to to warte zachodu (drukowanie powinno odbywać się w komorze ponieważ materiał jest bardziej wymagający od ABS przy druku bez komory jak wyjdzie to istnieje prawdopodobieństwo że miejsce łączenia warstw nie będzie na tyle mocne na ile powinno, sprawa wygląda podobnie jak z abs ) czy jest wytrzymalszy od pozostałych... być może, czas pokaże nie mniej jednak PLA Robi robotę.
Link do fotek
https://photos.app.goo.gl/oCfCnKyyVisUPisy9
A ja słowem zakończenia,
Uważam że warto się przyjrzeć tym ślimakom z ali które podesłał "nadol" wygląda na to że powinno pasować do TA 650.
A całe rozterki na temat który to materiał jest Bee A który Cacy uważam za bezpodstawne i nie potwierdzone żadnymi badaniami , każdy może obstawać przy swoim , niemniej jednak ja w tym biznesu nie mam a jedynie stwierdzam to co zaobserwowałem na sobie. Według mojej opinii, jeśli ślimak wygląda w miarę estetycznie (te z allegro niestety wyglądają jakby były drukowane w pośpiechu) to jest tak samo wytrzymały jak każdy inny i o ile Mechanika jest ok (linka ,luzy , smarowanie itd... ) to nie ma siły Musi działać
Przypomnę jeszcze raz że moje ślimaki były zrobione z chęci pomocy a nie zarobku, także w tym co teraz napiszę nie doszukujcie się mojej reklamy czy czyjejś antyreklamy.
Dziś musiałem zdjąć koło (ratowałem jajo od stania i udało się ) przy okazji sprawdziłem stan klocków no i sprawdziłem swój ślimak z PLA ... z tego PLA z którego nie ma to to prawa bytu wedle niektórych. W załączniku zdjęcia jak to mój ślimaczek wygląda po sezonie , Co prawda nie zrobiłem jakiegoś super wyniku ale trochę sie jeździło i jak wspominałem często jeździłem obwodnica więc trampek nie miał lekko i miał przeloty vmax także temperatury na ślimaku tez swoje osiągały ale jak widać nie jest tam więcej jak 90'C
Także słowem zakończenia , i moje osobiste przemyślenia.
PLA - Tani materiał (i bez problemu można osiągnąć bardzo fajną jakość wydruku ) I mimo że twardy i kruchy To Zdecydowanie wystarczy! (moje doświadczenia wskazywały na to że jest tak samo wytrzymały jak ori bo w moim wypadku były urwane uszy z powodu zaciętej linki i w obu przypadkach bardzo podobnie te zerwanie uszu wyglądało).
PET-G - Droższy , trochę trudniejszy w druku nie mniej jednak również można bardzo ładnie to to duknąć (mam jak byłby ktoś w potrzebie to zapraszam szczególnie ta 600 bo chciałbym zobaczyć i ocenić czy aby na pewno wszystko jest ok). Sam materiał jest trochę bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne (o ile się wie jak drukować PETG bo 10'C różnicy w druku sprawia że materiał kruszy się od patrzenia także trzeba to to wypraktykować )
Nylon - Najdroższy czy najlepszy ... nie wiem nie testowałem może sobie wydrukuje na testy ale moim skromnym zdaniem nie jest to to warte zachodu (drukowanie powinno odbywać się w komorze ponieważ materiał jest bardziej wymagający od ABS przy druku bez komory jak wyjdzie to istnieje prawdopodobieństwo że miejsce łączenia warstw nie będzie na tyle mocne na ile powinno, sprawa wygląda podobnie jak z abs ) czy jest wytrzymalszy od pozostałych... być może, czas pokaże nie mniej jednak PLA Robi robotę.
Link do fotek
https://photos.app.goo.gl/oCfCnKyyVisUPisy9
A ja słowem zakończenia,
Uważam że warto się przyjrzeć tym ślimakom z ali które podesłał "nadol" wygląda na to że powinno pasować do TA 650.
A całe rozterki na temat który to materiał jest Bee A który Cacy uważam za bezpodstawne i nie potwierdzone żadnymi badaniami , każdy może obstawać przy swoim , niemniej jednak ja w tym biznesu nie mam a jedynie stwierdzam to co zaobserwowałem na sobie. Według mojej opinii, jeśli ślimak wygląda w miarę estetycznie (te z allegro niestety wyglądają jakby były drukowane w pośpiechu) to jest tak samo wytrzymały jak każdy inny i o ile Mechanika jest ok (linka ,luzy , smarowanie itd... ) to nie ma siły Musi działać
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 53
- Rejestracja: 10.04.2016, 22:07
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Z chęcią odkupie dwie sztuki (do 600 pasują?) podeślij dane na priv i kwote tu puszcze ci przelew i podam adres. Pozdrostożunio pisze:hakju pisze: Ja sprzedałem swojego Trampka, zostało mi jeszcze kilka zębatek ale dodruku nie planuję. Gdyby ktoś był zainteresowany sprzedam za 20zł/szt.
-
- romeciarz
- Posty: 31
- Rejestracja: 04.06.2017, 23:28
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Oberschlesien
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Poszło PW.leman57 pisze:Z chęcią odkupie dwie sztuki (do 600 pasują?) podeślij dane na priv i kwote tu puszcze ci przelew i podam adres. Pozdrostożunio pisze:hakju pisze: Ja sprzedałem swojego Trampka, zostało mi jeszcze kilka zębatek ale dodruku nie planuję. Gdyby ktoś był zainteresowany sprzedam za 20zł/szt.
Był: XL600V 1992
Jest: TT600R 2001 & XL600V 1993
Jest: TT600R 2001 & XL600V 1993
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 459
- Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
- Mój motocykl: mam inne moto...
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Nie wniose dużo do tematu, ale i mówię tu za siebie, japońce są dobrzy w tym co robią i dlatego zawsze i wyłącznie kupuje ori, to jest jedno,
A drugie to forum ma jakąś przypadłość hejtowania i wymądrzania się, chłop chciał dobrze pomóc sobie i innym z tą zębatką, a co po nie którzy jadą po nim jak po ....
Nie chcesz nie kupuj, idź do salonu hondy kup ori i gitary nie zawracaj....
A drugie to forum ma jakąś przypadłość hejtowania i wymądrzania się, chłop chciał dobrze pomóc sobie i innym z tą zębatką, a co po nie którzy jadą po nim jak po ....
Nie chcesz nie kupuj, idź do salonu hondy kup ori i gitary nie zawracaj....
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Czy te ślimaki można kupić jeszcze?
- bialy
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 224
- Rejestracja: 19.05.2018, 21:49
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Tak, da się kupić. Kolega wydrukował mi wg. tej instrukcji i wyszły za duże. Coś zabawa z przeskalowaniem nie pykła
Kupiłem wersję drukowaną z allegro. W sumie dwie i nie założyłem żadnej bo okazało się że mój oryginalny się wcale nie popsuł.
Jakby co mam w zapasie
https://allegro.pl/oferta/honda-transal ... 9952194768
Kupiłem wersję drukowaną z allegro. W sumie dwie i nie założyłem żadnej bo okazało się że mój oryginalny się wcale nie popsuł.
Jakby co mam w zapasie
https://allegro.pl/oferta/honda-transal ... 9952194768
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Kupiłem u Nich. Jak coś to Twój link jest do PD06
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Taka tam sobie zakręcona jak ślimak ciekawostka...
Oto mój ślimak (jeszcze fabryczny) po przejechaniu 106.000km. Poza kilkoma mikro ryskami tu i ówdzie wygląda jak dopiero co kupiony nowy u Pana Hondy. Faktem jest, że tego Trampka mam od... no od dawna i zdecydowana większość tego przebiegu to moja sprawka i w tym czasie nigdy nie topiłem go w rzekach, ale niegroźnego terenu i brudu nigdy się nie bał. Regularnie co 1-2 lata napęd prędkościomierza jest dokładnie czyszczony i porządnie smarowany na nowo. Smar to zwykły smar litowy ŁT 43 z Lotosa. Czyli da się nie zbankrutować... .
Oto mój ślimak (jeszcze fabryczny) po przejechaniu 106.000km. Poza kilkoma mikro ryskami tu i ówdzie wygląda jak dopiero co kupiony nowy u Pana Hondy. Faktem jest, że tego Trampka mam od... no od dawna i zdecydowana większość tego przebiegu to moja sprawka i w tym czasie nigdy nie topiłem go w rzekach, ale niegroźnego terenu i brudu nigdy się nie bał. Regularnie co 1-2 lata napęd prędkościomierza jest dokładnie czyszczony i porządnie smarowany na nowo. Smar to zwykły smar litowy ŁT 43 z Lotosa. Czyli da się nie zbankrutować... .
Re: Ślimak predkosciomierza czyli jak nie zbankrutować :)
Wczoraj mój ślimak padł. Oryginalny. Prawdopodobnie przy ostatnim smarowaniu dałem ciała z zabezpieczeniem przed zabrudzeniem. Jak Wasze doświadczenia co do tych drukowanych? Znalazłem taką aukcję na shopee
https://shopee.pl/NYLONowy-%C5%9Alimak- ... 0b5abf79ae
, a przeglądając forum znalazłem link powyższy tj. https://allegro.pl/oferta/honda-transal ... 9952194768 - sprawdzał ktoś? Użytkujecie? Czy jednak inwestować w oryginał?
https://shopee.pl/NYLONowy-%C5%9Alimak- ... 0b5abf79ae
, a przeglądając forum znalazłem link powyższy tj. https://allegro.pl/oferta/honda-transal ... 9952194768 - sprawdzał ktoś? Użytkujecie? Czy jednak inwestować w oryginał?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości