Prąd ładowania na poziomie 15,3 V !? - przyczyna
Prąd ładowania na poziomie 15,3 V !? - przyczyna
Witam. Kilka dni temu zakończyłem sezon. Wyciągnąłem z mojego trampka akumulator i mocno się zdziwiłem jak zobaczyłem, że we wszystkich celach brakowało elektrolitu. Płyty i separatory aku. były odkryte na ponad 1 cm ( suche ). Byłem zaskoczony, że tyle odparowało wody z akumulatora. W sezonie zrobiłem tylko 3 tys km. Zdziwiłem się, że trzymał jeszcze napięcie i dawał radę kręcić rozrusznikiem. Nie dawało mi to spokoju i postanowiłem włożyć aku do moto i po uruchomieniu sprawdzić parametry ładowania. Po uruchomieniu silnika zmierzyłem napięcie ładowania. Bez włączonych jakichkolwiek odbiorników miernik wskazał, że ładowanie akumulatora jest na poziomie 15,3 volt !!!.( obojętnie czy obr. były na poziomie 1500 czy 5000 ). Po włączeniu świateł mijania, zestawu świateł do jazdy dziennej dużo się nie zmieniło i ładowanie nadal było na poziomie 14,9-15,1 volt. Wydaje mi się, że jest za wysoko i powinno oscylować na poziomie max 14 volt. Wydaje mi się, że ubytek poziomy elektrolitu w aku może być związany z tak mocnym ładowaniem. Mam pytanie do Kolegów, czy ktoś z Was miał w swoim moto podobny problem i z czym to jest związane. Czy ten typ tak ma? Wydaje mi się, że może to regulator napięcia podaje zbyt wysoki prąd, czy też alternator. Za pomocne wskazówki z góry dziękuję.
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1451
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Prąd ładowania na poziomie 15,3 V !? - przyczyna
Regulator napięcia. To "coś" z radiatorem obok głównego bezpiecznika. Użyj szukajki.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości