dętkowe - bezdętkowe; TT - TL
dętkowe - bezdętkowe; TT - TL
Pytanie do tych, co wiedzą i mogliby douczyć, jak w temacie:
Przymierzam się do zmiany opon na nowsze i właśnie widzę, że w kupionym cudzie z przodu mam TL, z tyłu TT - chyba chciałbym się na coś zdecydować ;)
1. Czy obręcz ma tu znaczenie, tudzież rocznik (a konkretnie czego się spodziewać po 600, '96) - w sensie: czy inna obręcz pod TT, inna pod TL - czy to np. tylko kwestia wmontowania wentyla w felgę (??? nie znam się)?
2. Jak jest z praktyką w podróży, jeśli miałbym TL -
W przypadku złapania gumy - bez dętki - czy to się da samemu naprawić (mówię o przekłuciu, nie rozcięciu na 5cm), czy tylko wulkanizacja? Czy awaryjnie da się wstawić w środek dętkę?
Czy w ogóle dętka w TL ma jakikolwiek sens (lub czy to jest możliwe? - bo dziwi mnie ten mój "zastany układ", choć nie sprawdzałem co w środku siedzi)
3. Na ile TL jest trudniejsza do ściągnięcia z felgi - czy to się da w ogóle zrobić "na poboczu" w pojedynkę bez mega narzędzi? No i założenie z powrotem..
3a. Przy okazji - jeśli się da takie porównanie zrobić - na ile zmiana dętki w motocyklu jest trudniejsza (siłowo) od rowerowej (nawet wchodząc w niuans, że "zwykła od górala" jest o niebo łatwiejsza niż "drutowa od kolarki")
4. Wreszcie: Czy jest jakaś różnica w użytkowaniu TT a TL (oczywiście do momentu złapania gumy :) ) - w sensie: odporność na przebicia, wytrzymałość, nie wiem jakie inne?
Przymierzam się do zmiany opon na nowsze i właśnie widzę, że w kupionym cudzie z przodu mam TL, z tyłu TT - chyba chciałbym się na coś zdecydować ;)
1. Czy obręcz ma tu znaczenie, tudzież rocznik (a konkretnie czego się spodziewać po 600, '96) - w sensie: czy inna obręcz pod TT, inna pod TL - czy to np. tylko kwestia wmontowania wentyla w felgę (??? nie znam się)?
2. Jak jest z praktyką w podróży, jeśli miałbym TL -
W przypadku złapania gumy - bez dętki - czy to się da samemu naprawić (mówię o przekłuciu, nie rozcięciu na 5cm), czy tylko wulkanizacja? Czy awaryjnie da się wstawić w środek dętkę?
Czy w ogóle dętka w TL ma jakikolwiek sens (lub czy to jest możliwe? - bo dziwi mnie ten mój "zastany układ", choć nie sprawdzałem co w środku siedzi)
3. Na ile TL jest trudniejsza do ściągnięcia z felgi - czy to się da w ogóle zrobić "na poboczu" w pojedynkę bez mega narzędzi? No i założenie z powrotem..
3a. Przy okazji - jeśli się da takie porównanie zrobić - na ile zmiana dętki w motocyklu jest trudniejsza (siłowo) od rowerowej (nawet wchodząc w niuans, że "zwykła od górala" jest o niebo łatwiejsza niż "drutowa od kolarki")
4. Wreszcie: Czy jest jakaś różnica w użytkowaniu TT a TL (oczywiście do momentu złapania gumy :) ) - w sensie: odporność na przebicia, wytrzymałość, nie wiem jakie inne?
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: dętkowe - bezdętkowe; TT - TL
Ad. 1. Obręcz ma znaczenie. We wszystkich modelach Transalpa jest konieczność montażu dętki, niezależnie od rodzaju założonej opony.
Ad. 2. Patrz Ad. 1., w każdym TA musi być założona dętka. Kapeć = wymiana/klejenie dętki.
Ad. 3. Tego nie wiem, też próbowałem się dowiedzieć jaka jest istotna różnica w oponie typu TT i TL (poza konstrukcją), ale niczego w sumie się nie dowiedziałem. Mogę jedynie stwierdzić pewną oczywistość, że niektórzy producenci produkują niektóre konkretne modele opon w dwóch wersjach TT i TL.
Ad. 3a. Wymiana w moto jest duuużo trudniejsza. Potrzebne są porządne łyżki, siła no i umiejętności. Najlepiej popróbować "na sucho' w domu. Na początek można na jakimś starym kole, np. z WSK itp., później dopiero na kole od TA.
Ad. 4. Tego nie wiem. Miałem już opony TT oraz TL i nie widzę żadnej różnicy w użytkowaniu.
Ad. 2. Patrz Ad. 1., w każdym TA musi być założona dętka. Kapeć = wymiana/klejenie dętki.
Ad. 3. Tego nie wiem, też próbowałem się dowiedzieć jaka jest istotna różnica w oponie typu TT i TL (poza konstrukcją), ale niczego w sumie się nie dowiedziałem. Mogę jedynie stwierdzić pewną oczywistość, że niektórzy producenci produkują niektóre konkretne modele opon w dwóch wersjach TT i TL.
Ad. 3a. Wymiana w moto jest duuużo trudniejsza. Potrzebne są porządne łyżki, siła no i umiejętności. Najlepiej popróbować "na sucho' w domu. Na początek można na jakimś starym kole, np. z WSK itp., później dopiero na kole od TA.
Ad. 4. Tego nie wiem. Miałem już opony TT oraz TL i nie widzę żadnej różnicy w użytkowaniu.
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: dętkowe - bezdętkowe; TT - TL
Podsumowując - dętka jest zawsze. Myśli o konwersji na wersję bezdętkową radzę porzucić.
A opony kup sobie takie, jak sobie zamarzysz TT, TL, nie ma to dużego znaczenia (być może TL będzie ciut twardsza?). Jeśli porozmawiasz z Hubertem z motogumy.pl to być może powie Ci coś więcej nt. różnic pomiędzy TT i TL.
A opony kup sobie takie, jak sobie zamarzysz TT, TL, nie ma to dużego znaczenia (być może TL będzie ciut twardsza?). Jeśli porozmawiasz z Hubertem z motogumy.pl to być może powie Ci coś więcej nt. różnic pomiędzy TT i TL.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
Re: dętkowe - bezdętkowe; TT - TL
no więc tak, cytując nie autoryzując:tomekpe pisze:Podsumowując - dętka jest zawsze. Myśli o konwersji na wersję bezdętkową radzę porzucić.
A opony kup sobie takie, jak sobie zamarzysz :) TT, TL, nie ma to dużego znaczenia (być może TL będzie ciut twardsza?). Jeśli porozmawiasz z Hubertem z motogumy.pl to być może powie Ci coś więcej nt. różnic pomiędzy TT i TL.
"w zasadzie nie ma zalet opon bezdętkowych nad dętkowymi jeśli mówimy o montowaniu ich z dętkami. Jeśli jest dostępna wersja TT to lepiej zakładać TT bo zazwyczaj jest tańsza. "
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: dętkowe - bezdętkowe; TT - TL
Większa cena opon TL może wynikać z tego że np producent dołozył tam warstwę uszczelniającą się na złapanym paciaku. podobnie jak w samochodowych oponach byle paciak nie jest w stanie spuścić nagle powietrza z koła.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: dętkowe - bezdętkowe; TT - TL
Jeśli bardzo chcesz mieć bezdętki, to montuj system Tubliss. Masz wtedy uszczelnione nyple systemem opony i dętki wewnętrznej (wysokie ciśnienie). Przy przebiciu opony kołkujesz ją jak bezdętkową.
Jak dla mnie to bez sensu w przypadku enduro-turystyka To rozwiązanie do hardenduro, gdzie w niektórym terenie jeździ się ze skrajnie niskim ciśnieniem.
Jak dla mnie to bez sensu w przypadku enduro-turystyka To rozwiązanie do hardenduro, gdzie w niektórym terenie jeździ się ze skrajnie niskim ciśnieniem.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Re: dętkowe - bezdętkowe; TT - TL
Chłopaki, dzięki za uwagi - ja generalnie prosty człowiek jestem - chodzi mi głównie jak z tym TT i TL - i już się sporo dzięki Wam dowiedziałem. Nie planuję żadnych rewolt ani udziwnień.
Po prostu chciałbym, żeby było dobrze i działało - a jak przyjdzie do zmiany w terenie - żeby się dało :)
Po prostu chciałbym, żeby było dobrze i działało - a jak przyjdzie do zmiany w terenie - żeby się dało :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości