Alu kufry
Alu kufry
No ale jak obiecałem tak piszę:
Materiał:
- blacha aluminiowa arkusz - w moim przypadku ryflowana 2 mm (z wzorem 3 mm) 1m x 2m
- profil „6133 - profil łączący 19×16 - 4.5” (http://www.paco-cases.pl/shop/index.php ... -19-16-4-5)
- klej do klejenia aluminium (w tubie jak silikon nie pamiętam nazwy, po 24 godzina nie śmierdzi) lub silikon dekarski,
- pręt fi6 z nierdzewki,
- płaskownik 2x25mm z nierdzewki
- nity aluminiowe np fi3 lub 4mm
Narzędzia:
- szlifierka kątowa (najlepiej z regulacją obrotów) z tarczą piórkową „80” (takie piórka z papieru ściernego), tarcza z rzepem + krążki z papieru ściernego 80, 100, 120, cienka tarcza do cięcia
- wyrzynarka z brzeszczotem do aluminium,
- wiertarka + wiertła fi3 lub fi4 i fi6 do nierdzewki np kobaltowe
- młotek, młotek gumowy mniejszy i większy
- pilnik do metalu
- ściski stolarskie lub inne min 2 szt.
- kątownik np. 4x50x50 l= 70cm
- miarka, kątownik, rysik lub pisak
i wiele, wiele innych w zależności co kto ma i potrzebuje
Mając już wszystko można się zabrać do roboty.
Założenia:
Będą kufry niesymetryczne (wydech) większy musi pomieścić kask. Wymiary wziąłem z Touartecha.
Założenia do spawania: spaw boków będzie na tylnej ścianie na środku od strony motocykla, górna i dolna pokrywa zostaną później dospawanie do ścian na około, spawy zostanę wyrównane i polerowane.
Na arkuszu trasujemy, najlepiej wzdłuż krawędzi wtedy mamy mniej cięcia i parę krawędzi już gotowych – ściany w rozwinięciu + parę centymetrów naddatku na zagięcia i wyrównanie krawędzi(przerywana miejsca zgięć), potem górną i dolną pokrywę.
Cięcie – cięcie wyrzynarką z brzeszczotem do aluminium, żeby wyszło idealnie równo tniemy wzdłuż prowadnicy – prowadnica np. prosta deska przykręcona ściskami odsunięta od linii cięcia o odległość od brzeszczotu do krawędzi stopki wyrzynarki, wzdłuż linii cięcia dobrze jest nakleić taśmę papierową np. tą żółtą malarską bo wiórki z cięcia aluminium wpadają pod stopkę wyrzynarki i bardzo rysują blachę można to usunąć ale jest z tym później dużo roboty, a tak mamy powierzchnię zabezpieczoną, jeszcze lepszy jest odkurzacz.
Najlepiej wyciąć najpierw tylko ściany, pogiąć i pospawać, a później pokrywy, bo po zagięciu i spawaniu mogą się trochę odkształcić i jeśli je wytniemy mogą nie pasować (szczeliny), a tak będziemy mieli dokładne wymiary i spasowanie.
Gięcie – krawędź stalowego kątownika fazujemy i zaokrąglamy szlifierką do takiego promienia jaki nam pasuje.
Zagięcie bez zaokrąglania powoduje mikro pęknięcia na krawędzi i osłabia blachę.
Potem przykręcamy do stołu, ja zakręciłem go w imadło stołu stolarskiego. Do ramienia kątownika mocujemy ściskami wycięty arkusz i zaginamy za pomocą gumowego młotka (nie zostawia śladów), najlepiej zrobić próbę na skrawkach żeby wiedzieć dokładnie ile odsunąć znak zagięcia od krawędzi kątownika, żeby zagięcie wyszło nam w miejscu którym chcemy.
I tak lecimy po kolei kolejne rogi. Spaw wyjdzie na tylnej ścianie, ponieważ mamy naddatek ściskamy blachy (na zakład) w miejscu późniejszego spawania i docinamy jedną do drugiej i tak wychodzi nam idealny na styk.
Spawanie – spawanie najlepiej żeby wykonał ktoś doświadczony, najlepiej będzie migiem lub tigiem, ale można też elektrodami. Ja mam pospawane elektrodami 2mm i trzyma zajebiście, spawy zeszlifowałem i efekt jak widać, brakuje jeszcze polerki narożników i będzie git. Najpierw spawanie ścian, potem pokrywa dolna i górna. Wychodzi nam aluminiowe pudełko.
spoina na ścianie od strony stelaża
spoina na ścianie i spoina pokrywy dolnej z ścianami po oszlifowaniu, brakuje jeszcze polerki.
Materiał:
- blacha aluminiowa arkusz - w moim przypadku ryflowana 2 mm (z wzorem 3 mm) 1m x 2m
- profil „6133 - profil łączący 19×16 - 4.5” (http://www.paco-cases.pl/shop/index.php ... -19-16-4-5)
- klej do klejenia aluminium (w tubie jak silikon nie pamiętam nazwy, po 24 godzina nie śmierdzi) lub silikon dekarski,
- pręt fi6 z nierdzewki,
- płaskownik 2x25mm z nierdzewki
- nity aluminiowe np fi3 lub 4mm
Narzędzia:
- szlifierka kątowa (najlepiej z regulacją obrotów) z tarczą piórkową „80” (takie piórka z papieru ściernego), tarcza z rzepem + krążki z papieru ściernego 80, 100, 120, cienka tarcza do cięcia
- wyrzynarka z brzeszczotem do aluminium,
- wiertarka + wiertła fi3 lub fi4 i fi6 do nierdzewki np kobaltowe
- młotek, młotek gumowy mniejszy i większy
- pilnik do metalu
- ściski stolarskie lub inne min 2 szt.
- kątownik np. 4x50x50 l= 70cm
- miarka, kątownik, rysik lub pisak
i wiele, wiele innych w zależności co kto ma i potrzebuje
Mając już wszystko można się zabrać do roboty.
Założenia:
Będą kufry niesymetryczne (wydech) większy musi pomieścić kask. Wymiary wziąłem z Touartecha.
Założenia do spawania: spaw boków będzie na tylnej ścianie na środku od strony motocykla, górna i dolna pokrywa zostaną później dospawanie do ścian na około, spawy zostanę wyrównane i polerowane.
Na arkuszu trasujemy, najlepiej wzdłuż krawędzi wtedy mamy mniej cięcia i parę krawędzi już gotowych – ściany w rozwinięciu + parę centymetrów naddatku na zagięcia i wyrównanie krawędzi(przerywana miejsca zgięć), potem górną i dolną pokrywę.
Cięcie – cięcie wyrzynarką z brzeszczotem do aluminium, żeby wyszło idealnie równo tniemy wzdłuż prowadnicy – prowadnica np. prosta deska przykręcona ściskami odsunięta od linii cięcia o odległość od brzeszczotu do krawędzi stopki wyrzynarki, wzdłuż linii cięcia dobrze jest nakleić taśmę papierową np. tą żółtą malarską bo wiórki z cięcia aluminium wpadają pod stopkę wyrzynarki i bardzo rysują blachę można to usunąć ale jest z tym później dużo roboty, a tak mamy powierzchnię zabezpieczoną, jeszcze lepszy jest odkurzacz.
Najlepiej wyciąć najpierw tylko ściany, pogiąć i pospawać, a później pokrywy, bo po zagięciu i spawaniu mogą się trochę odkształcić i jeśli je wytniemy mogą nie pasować (szczeliny), a tak będziemy mieli dokładne wymiary i spasowanie.
Gięcie – krawędź stalowego kątownika fazujemy i zaokrąglamy szlifierką do takiego promienia jaki nam pasuje.
Zagięcie bez zaokrąglania powoduje mikro pęknięcia na krawędzi i osłabia blachę.
Potem przykręcamy do stołu, ja zakręciłem go w imadło stołu stolarskiego. Do ramienia kątownika mocujemy ściskami wycięty arkusz i zaginamy za pomocą gumowego młotka (nie zostawia śladów), najlepiej zrobić próbę na skrawkach żeby wiedzieć dokładnie ile odsunąć znak zagięcia od krawędzi kątownika, żeby zagięcie wyszło nam w miejscu którym chcemy.
I tak lecimy po kolei kolejne rogi. Spaw wyjdzie na tylnej ścianie, ponieważ mamy naddatek ściskamy blachy (na zakład) w miejscu późniejszego spawania i docinamy jedną do drugiej i tak wychodzi nam idealny na styk.
Spawanie – spawanie najlepiej żeby wykonał ktoś doświadczony, najlepiej będzie migiem lub tigiem, ale można też elektrodami. Ja mam pospawane elektrodami 2mm i trzyma zajebiście, spawy zeszlifowałem i efekt jak widać, brakuje jeszcze polerki narożników i będzie git. Najpierw spawanie ścian, potem pokrywa dolna i górna. Wychodzi nam aluminiowe pudełko.
spoina na ścianie od strony stelaża
spoina na ścianie i spoina pokrywy dolnej z ścianami po oszlifowaniu, brakuje jeszcze polerki.
Re: Alu kufry
Okucia:
Profil łączący wieko - znaczymy na pudełku wokoło linie np. 3 cm od górnej krawędzi, nacinamy na rogu szlifierką i jak tylko wejdzie brzeszczot wyrzynarki, później wyrzynarką. W ten sposób otrzymamy kufer z pokrywą - pasującą idealnie.
Krawędzie zabezpieczamy profilem: połączenie profilu założyłem że będzie na tylnej ścianie, a mijankę górny styk z dolnym. Zakładamy profil na krawędź, dochodząc do narożnika zaznaczamy środek zagięcia, nacinamy profil od wewnątrz w kształcie litery V. Dzięki temu bez problemu go zegniemy i nie popęka. Najlepiej zrobić próbę.
I tak po kolei i na koniec docinamy na styk. Tak wygięty profil wypełniamy klejem lub silikonem (elementy trzeba odtłuścić) i zakładamy na krawędź, nadmiar usuwamy, po wyschnięciu można resztę ładnie odciąć.
Dolny profil oczyszczony z kleju, górny jeszcze nie.
Dodatkowo profil mocujemy aluminiowymi nitami z łbem kulistym. Do mocowania nitów można użyć pręta, śruby zamocowanej do imadła, koniec nawiercamy wiertłem średnicy główki nita na głębokość trochę mniejszą niż wysokość główki, następnie trzeba wyprofilować ten otwór do główki, ja użyłem metalowej kulki z łożyska i młotka. Kładziemy w wywierconym dołku kulkę uderzamy kilka razy i dołek wyprofilowany na okrągło idealnie pod główkę nita. Wiercimy otwór wkładamy nit, opieramy na śrubie w wykonanym dołku, drugą stronę rozklepujemy.
Na tak zamocowanym profilu tak samo zaginamy jego górną część w ten sposób będzie on idealnie pasował zwłaszcza narożniki. I mocujemy do porywy klejem i nitami.
Zamki – zaczep profilujemy z płaskownika z nierdzewki pod zamek, mocujemy nitami,
następnie mocujemy zamek, pasujemy, znaczymy otwory, dobrze jest go dać min niżej niż wyjdzie nam po pasowaniu otworów, dzięki temu lepiej będzie dociągać pokrywę.
Zaczepy na pokrywie – warto zrobić próbę zagięcia pręta wtedy będzie wiadomo ile potrzeba nam długości na zagięcie. Za pierwszym razem tak wyszło
Mając już tą długość tniemy pręt na kawałki końce gwintujemy na odpowiednią długość (długość gwintu - nakrętka, podkładka, blacha, podkładka, nakrętka + 3 mm). Z tak przygotowanego pręta gniemy uszy, nakręcamy nakrętkę z nierdzewki, zakładamy podkładkę, można zrobić podkładkę prostokątną obejmującą oba końce.
W wieku wiercimy otwory pasujące pod uszy i zakręcamy z drugiej strony – podkładka nakrętka.
Dobrze jest wszytko uszczelnić klejem
EFEKT KOŃCOWY
Kufry są mocne przeżyły już nie jedną glebę,
po 5 wywrotkach stelaż mi się pogiął a kufry się nie poddały.
Mam jeszcze gdzieś małe przecieki ale to chyba na mocowaniach do stelaża, bo w jednym było wody minimalnie a w drugim ok „100” po 500km w zajebistej ulewie. Tak to nie miałem problemów z przeciekami. Można dodatkowo wypełnić minimalnie profil silikonem dzięki czemu utworzy się uszczelka.
Jak nie miałem centralnej podstawki to żeby nasmarować łańcuch podkładałem pokrywę z prawej strony pod wahacz (a moto obładowane) i już można było się brać za smarowanie.
POWODZENIA
W razie pytań piszcie, stelaż i uchwyty to już własna twórczość jak kto woli.
Profil łączący wieko - znaczymy na pudełku wokoło linie np. 3 cm od górnej krawędzi, nacinamy na rogu szlifierką i jak tylko wejdzie brzeszczot wyrzynarki, później wyrzynarką. W ten sposób otrzymamy kufer z pokrywą - pasującą idealnie.
Krawędzie zabezpieczamy profilem: połączenie profilu założyłem że będzie na tylnej ścianie, a mijankę górny styk z dolnym. Zakładamy profil na krawędź, dochodząc do narożnika zaznaczamy środek zagięcia, nacinamy profil od wewnątrz w kształcie litery V. Dzięki temu bez problemu go zegniemy i nie popęka. Najlepiej zrobić próbę.
I tak po kolei i na koniec docinamy na styk. Tak wygięty profil wypełniamy klejem lub silikonem (elementy trzeba odtłuścić) i zakładamy na krawędź, nadmiar usuwamy, po wyschnięciu można resztę ładnie odciąć.
Dolny profil oczyszczony z kleju, górny jeszcze nie.
Dodatkowo profil mocujemy aluminiowymi nitami z łbem kulistym. Do mocowania nitów można użyć pręta, śruby zamocowanej do imadła, koniec nawiercamy wiertłem średnicy główki nita na głębokość trochę mniejszą niż wysokość główki, następnie trzeba wyprofilować ten otwór do główki, ja użyłem metalowej kulki z łożyska i młotka. Kładziemy w wywierconym dołku kulkę uderzamy kilka razy i dołek wyprofilowany na okrągło idealnie pod główkę nita. Wiercimy otwór wkładamy nit, opieramy na śrubie w wykonanym dołku, drugą stronę rozklepujemy.
Na tak zamocowanym profilu tak samo zaginamy jego górną część w ten sposób będzie on idealnie pasował zwłaszcza narożniki. I mocujemy do porywy klejem i nitami.
Zamki – zaczep profilujemy z płaskownika z nierdzewki pod zamek, mocujemy nitami,
następnie mocujemy zamek, pasujemy, znaczymy otwory, dobrze jest go dać min niżej niż wyjdzie nam po pasowaniu otworów, dzięki temu lepiej będzie dociągać pokrywę.
Zaczepy na pokrywie – warto zrobić próbę zagięcia pręta wtedy będzie wiadomo ile potrzeba nam długości na zagięcie. Za pierwszym razem tak wyszło
Mając już tą długość tniemy pręt na kawałki końce gwintujemy na odpowiednią długość (długość gwintu - nakrętka, podkładka, blacha, podkładka, nakrętka + 3 mm). Z tak przygotowanego pręta gniemy uszy, nakręcamy nakrętkę z nierdzewki, zakładamy podkładkę, można zrobić podkładkę prostokątną obejmującą oba końce.
W wieku wiercimy otwory pasujące pod uszy i zakręcamy z drugiej strony – podkładka nakrętka.
Dobrze jest wszytko uszczelnić klejem
EFEKT KOŃCOWY
Kufry są mocne przeżyły już nie jedną glebę,
po 5 wywrotkach stelaż mi się pogiął a kufry się nie poddały.
Mam jeszcze gdzieś małe przecieki ale to chyba na mocowaniach do stelaża, bo w jednym było wody minimalnie a w drugim ok „100” po 500km w zajebistej ulewie. Tak to nie miałem problemów z przeciekami. Można dodatkowo wypełnić minimalnie profil silikonem dzięki czemu utworzy się uszczelka.
Jak nie miałem centralnej podstawki to żeby nasmarować łańcuch podkładałem pokrywę z prawej strony pod wahacz (a moto obładowane) i już można było się brać za smarowanie.
POWODZENIA
W razie pytań piszcie, stelaż i uchwyty to już własna twórczość jak kto woli.
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1142
- Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Leszno
Re: Alu kufry
O wiele więcej informacji można znaleźć poniżej
http://transalpclub.pl/forumOLD/index.p ... um=6&id=67
http://transalpclub.pl/forumOLD/index.p ... um=6&id=67
Re: Alu kufry
No i wreszcie spełniło sie moje odwieczne marzenie o alu-kufrach w ludzkich pieniądzach... Pozwólcie Panowie, że się pochwale cackami made by Hiszpan...
http://picasaweb.google.com/trapi650/KufryMadeByHiszpan
P.S. Prawda, że gość ma talent...?
http://picasaweb.google.com/trapi650/KufryMadeByHiszpan
P.S. Prawda, że gość ma talent...?
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1142
- Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Leszno
Re: Alu kufry
Ładnie wygląda a jak cenowo wyszło ?
Re: Alu kufry
Jako pierwszy klient miałem promocję i zmieściłem się w tysiaku za komplet (stelaże + kufry)...
-
- Czytacz
- Posty: 1
- Rejestracja: 23.06.2008, 09:18
Re: Alu kufry
Witam,
Też mam kufry od Hispana11, ale tylko kufry bez stelaży. W sierpniu wyjechaliśmy na 3 tygodnie do Francji (i na Korsykę) i spisały się wyśmienicie. Raz miałem glebe parkingową, ale nic się nie stało, nawet stelaż nie wygiął się.
Też mam kufry od Hispana11, ale tylko kufry bez stelaży. W sierpniu wyjechaliśmy na 3 tygodnie do Francji (i na Korsykę) i spisały się wyśmienicie. Raz miałem glebe parkingową, ale nic się nie stało, nawet stelaż nie wygiął się.
- Piszczałka
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 328
- Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca
Re: Alu kufry
Robie własne kufry alu, i zastanawiam sie nad wymiarami, jak ktos ma swoje kufry niech je zmierzy i mi poda długość wysokość i szerokość.
Pozdrawiam!!!
Pozdrawiam!!!
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Re: Alu kufry
Kufry " Pancernika "
440 x 380 x 250 - 41 l
440 x 380 x 200 - 33 l
Jaki sposób wybrałeś, spawasz, kleisz, nitujesz ?
Wszystko robisz sam ?
Jakie masz koszty materiałowe ?
Też o tym myślałem, ale, materiały + spawanie, wyszło mi ok. 800 - 900 zeta.
Na razie dałem spokój. Hej
440 x 380 x 250 - 41 l
440 x 380 x 200 - 33 l
Jaki sposób wybrałeś, spawasz, kleisz, nitujesz ?
Wszystko robisz sam ?
Jakie masz koszty materiałowe ?
Też o tym myślałem, ale, materiały + spawanie, wyszło mi ok. 800 - 900 zeta.
Na razie dałem spokój. Hej
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
504894578
- Piszczałka
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 328
- Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca
Re: Alu kufry
Pancerników znam wymiary, pytanie czy są bardziej długie czy wysokie. Po fotkach wychodzi ze bardziej długie.
Będę sam spawał i gioł,
Materiał to arkusz blachy alu gładki 2mm 1000x2000 130zł, migomat ma i resztę do spawania alu i kwasówki, narzedzia ma i gdzie też mam tylko nie bardzo kiedy
Będę sam spawał i gioł,
Materiał to arkusz blachy alu gładki 2mm 1000x2000 130zł, migomat ma i resztę do spawania alu i kwasówki, narzedzia ma i gdzie też mam tylko nie bardzo kiedy
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
- torak
- pałujący w lesie
- Posty: 1417
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Alu kufry
Piszczałka, a nie masz czasem na zbyciu kawałka blachy alu gr. 2-3 mm. o wym 230x120 mm? Potrzebny mi do tjuningu motonga .
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
http://www.artmebel.szczecin.pl
- Piszczałka
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 328
- Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca
Re: Alu kufry
Jak mi zostanie po wycięciu blach to zostawie dla Ciebie,
Dziś prace zakończyłem na etapie zrobienia jednego kufra znaczy ścianki> A to przebieg prac:
Wymiarowanie:
Giecie
efekt
Dziś prace zakończyłem na etapie zrobienia jednego kufra znaczy ścianki> A to przebieg prac:
Wymiarowanie:
Giecie
efekt
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Re: Alu kufry
No i całkiem ładnie, jak na razie. Wymiary Pancernika ? bo jakieś to pudełko takie duże.
A nie myślałeś o kwasówce? 1mm ma większą wytrzymałość niż 2mm alu. Na pewno trudniej z obróbką, no i nie wiem jak z wagą.
To może machniesz drugi komplecik na handel ?
Ewentualnie,może być stan surowy (pudła z deklami), osprzęt bym sobie jakoś wykombinował sam.
Pzdr. Hej
A nie myślałeś o kwasówce? 1mm ma większą wytrzymałość niż 2mm alu. Na pewno trudniej z obróbką, no i nie wiem jak z wagą.
To może machniesz drugi komplecik na handel ?
Ewentualnie,może być stan surowy (pudła z deklami), osprzęt bym sobie jakoś wykombinował sam.
Pzdr. Hej
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
504894578
- Piszczałka
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 328
- Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca
Re: Alu kufry
Wymiary sa większe z deka: 450x400x270
O kwasówce nie myślałem bo droga jest a i z jej gięciem jest trudniej.
Jak zrobię swój zestaw to zapraszam na oględziny, jak Ci sie spodoba to zrobie i dla Ciebie
O kwasówce nie myślałem bo droga jest a i z jej gięciem jest trudniej.
Jak zrobię swój zestaw to zapraszam na oględziny, jak Ci sie spodoba to zrobie i dla Ciebie
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Re: Alu kufry
A tak w kontekście tego wątku, myślał ktoś może, albo nawet próbował wykorzystać jako kufry boczne coś takiego: http://sklep.fort.send.pl/go/_info/?id=1065 ?
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Alu kufry
radi pisze:A tak w kontekście tego wątku, myślał ktoś może, albo nawet próbował wykorzystać jako kufry boczne coś takiego: http://sklep.fort.send.pl/go/_info/?id=1065 ?
Powiem ci tak - super sprawa.... sam szukalem czegos takiego na allegro - było ale mniejsze ....
Trzeba tylko sprawdzic czy wymiary nie są za duze / małe
...i czy nie są ze stali
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- Piszczałka
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 328
- Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca
Re: Alu kufry
Pomysł nie głupi ze względu na cenę.
Ale jak dla mnie 20cm szerokości to ciut mało.
One są ze stali , bo pisze że troche miejscami sa zardzewiałe, a wymiary są podane
Ale jak dla mnie 20cm szerokości to ciut mało.
One są ze stali , bo pisze że troche miejscami sa zardzewiałe, a wymiary są podane
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Re: Alu kufry
W opisach jest, że są ze jakiegoś stopu, a niektóre mniejsze z wysokoudarowego plastiku. Ta konkretna z linku ma ścianki grubości 5 mm to chyba nie jest ze stali, ta rdza to chyba raczej na klamrach. Myślałem o dwu takich skrzynkach na kufry z tyłu i dwu mniejszych do powieszenia na gmole. Ta z linku ma ponad 28 litrów pojemności, to już coś jest. Chyba zamówię je i najwyżej podziele się informacjami co i jak gdy je już dostanę.Thorgal77 pisze:...i czy nie są ze stali
Re: Alu kufry
Bardzo fajna alternatywa. Wymiary całkiem niezłe.
Panowie, rdzewnieje właściwie wszystko, aluminium i stopy również.
Radi, działaj. Czekamy na wieści. hej
Panowie, rdzewnieje właściwie wszystko, aluminium i stopy również.
Radi, działaj. Czekamy na wieści. hej
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
504894578
Re: Alu kufry
mysle,że gdyby udało sie je zaadoptowac na kufry, efekt przebije kufry plastikowe i aluminiowe orginalne zajeb...ty pomysł 5+ dla Ciebie za pomysł,pozdro.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości