Przywrócenie do życia Trampka
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Przywrócenie do życia Trampka
W maju kupiłem transalpa PD10 w promocji i jak to z promocjami bywa, wymaga pewnych czynności "serwisowych"
Plan akcji:
- wymiana ramy na taką z kwitami (motor ściągnięty z ubezpieczalni z Anglii)
- smarowanie/ wymiana wszystkich napotkanych łożysk
- wymiana akumulatora
- odnowienie metalowych elementów (blaszki, osłonki, podnóżki i inne tego typu duperele)
- wymiana wszystkich płynów
- montaż zegarka oxford
- zrobienie "przejściówki" pod kufer monokey
- jak starczy czasu, dopasowanie stelaży bocznych kufrów hepco becker
- odnowienie tłumika
- wymiana kierownicy
- usunięcie innych drobnych usterek
- szybka rejestracja i wycieczka w ciepłe miejsce:) :
Plan na zimę:
- remoncik silnika- bierze olej
- wymiana cylindrów i tłoków (zakupione)
- remont głowic (szlif, spasowanie zaworów, uszczelniacze)
- może rozrząd
- wymiana szyby na turystyczną
- manetki grzane by się też zdały, muszę dobrze poszukać po regałach...
- i jak bardzo będzie mi się nudziło , może kiedyś odnowie plastiki...
pacjent
nowa rama
cdn...
Plan akcji:
- wymiana ramy na taką z kwitami (motor ściągnięty z ubezpieczalni z Anglii)
- smarowanie/ wymiana wszystkich napotkanych łożysk
- wymiana akumulatora
- odnowienie metalowych elementów (blaszki, osłonki, podnóżki i inne tego typu duperele)
- wymiana wszystkich płynów
- montaż zegarka oxford
- zrobienie "przejściówki" pod kufer monokey
- jak starczy czasu, dopasowanie stelaży bocznych kufrów hepco becker
- odnowienie tłumika
- wymiana kierownicy
- usunięcie innych drobnych usterek
- szybka rejestracja i wycieczka w ciepłe miejsce:) :
Plan na zimę:
- remoncik silnika- bierze olej
- wymiana cylindrów i tłoków (zakupione)
- remont głowic (szlif, spasowanie zaworów, uszczelniacze)
- może rozrząd
- wymiana szyby na turystyczną
- manetki grzane by się też zdały, muszę dobrze poszukać po regałach...
- i jak bardzo będzie mi się nudziło , może kiedyś odnowie plastiki...
pacjent
nowa rama
cdn...
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Przywrócenie do życia Trampka
będziesz robił białą ramę czy to tylko podkład?
XJ600N 94'->TA600V 96'
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
To tylko podkład. Kolor standart, czyli srebrny, będzie trochę mniej czarnego niż w oryginale, podpórka, podnóżki itd będą ocynkowane, tylko osłony tłumika będą czarne.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Duży zakres prac, zawsze podziwiałem takich ludzi
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Trochę rzeczy jest do zrobienia, teraz czas na rodzinne wakacje a za tydzień powrót do remontów motoru.
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Żeby nie było że się obijam:)
Jednak są drobne różnice między PD06 a PD10 np. brak uchwytu na pompkę hamulcową tylną, krótsze śruby w ramie pod regulator, tym samym brak miejsca pod zbiorniczek na płyn ham.
Jednak są drobne różnice między PD06 a PD10 np. brak uchwytu na pompkę hamulcową tylną, krótsze śruby w ramie pod regulator, tym samym brak miejsca pod zbiorniczek na płyn ham.
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
w weekend udało się parę rzeczy ogarnąć:
- silnik w ramie
- luzy zaworowe ustawione
- podnóżki (z lewej) ogarnięte
- napęd na miejscu (wałek zdawczy OK)
- mocowanie pod kufer prawie na miejscu
Teraz czas na gaźniki: czyszczenie i synchronizacja, ale to raczej bliżej weekendu.
Może w tygodniu uda się inne drobne detale ogarnąć:)
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Propsy za pracę włożoną w remont! ale widzę, że w garażu jeszcze jeden projekt stoi, W124 w coupe? dobrze widzę?
XJ600N 94'->TA600V 96'
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Dokładniej w124 320ce coupe, pełna opcja. Chwile temu żona miał delikatną stłuczkę (wybaczone- nie z jej winy;)) wiec zapadłą decyzja o remoncie auta. Niestety pojawił się problem, rozładował się akumulator i immobilaizer się zablokował (dokładany), został usunięty lecz jest jeszcze jakieś obejście zrobione i nie ma iskry... Cała nadzieja w koledze który w tym tygodniu ma prześwietlać auto. Blacharz starej daty już dogadany, lecz warunek: auto musi być mobile i brak ograniczeń czasowych. Tak więc może za rok uda się wyjechać z garażu:)
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Wychodzi na to, że ramę masz z PD06 1988-1989. Mocowania srebrnego silnika z przodu silnika pasują? PD06 ma inny rozstaw śrub.
Dominator.
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
dolna przednia pasuje, górna nie wiem bo jeszcze do tego nie doszedłem. Rama jest z tego co pamiętam 1989r.
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
albo źle składam, bo puki co większość rzeczy pasuje:)
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Wspomniałeś, że tłoki i cylindry będziesz robić. Kupiłeś nowe tłoki i dałeś cylindry do szlifu? Przymierzam się do takiej akcji i może doradzisz mi gdzie kupić tłoki?
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Tłoki i cylindry kupiłem używki i raczej na takich będę składał bez szlifu cylindrów (o ile pomiary zamków na pierścieniach wyjdą w normie), do szlifu oddam jedynie głowice.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
a co i dlaczego chcesz szlifować w głowicach?
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Może chodzi o planowanie.grad74 pisze:a co i dlaczego chcesz szlifować w głowicach?
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Ale przy 1 cylindrze? Po co? Prędzej bym szlifa cylindra zrobił, albo choć honowanie. Ale, dajmy się wypowiedzieć wątkotwórcySolidworks pisze:Może chodzi o planowanie.grad74 pisze:a co i dlaczego chcesz szlifować w głowicach?
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Szlifować chcę powierzchnię styku z cylindrem oraz dotrzeć zawory. I owszem chodzi o planowanie czyli... szlifowanie lub frezowanie. Po co, bo moim zdaniem wymaga tego sztuka. Pewnie pomazianie starej uszczelki sylikonem też by wystarczyło, no ale każdy robi wedle uznania:) Wymienię pewnie też łańcuszek rozrządu, bo był już na wierzchu.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Szlifowanie gniazd zaworowych jak najbardziej.Ale planowanie głowicy ze wzgledu na to ze to 1 cylinder (znaczy dwa ale po jednym) nie potrzebne, bo nie ulegaja takim skreceniom jak w rzędówkach. Za to jednak stanowczo zrobil bym choć honowanie cylindrów przed zalozeniem nowych pierścieni. A z silokonem bym nie przesadzal, choć w niektórych maluchach głowicę nontuje sie na silokon zamiast uszczelki (NX125).
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości