Jeśli nie Trampek, to co...
-
- łamacz szprych
- Posty: 657
- Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa/Gdansk
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Mam Tigera 955i ... przejezdzilem nim kilkadziesiat tysiecy km ...mialem tez okazle przejechac sie Tigerem 1200 i 800XC.
Z kolega przejechalem sie (kawalek 1200 i kawalek 800XC) po autostradzie, drodze krajowej, drogach lokalnych i szutrach - jakies 500km.
Po kolei :
800XC - maszyna dosc lekka (w sumie 1200 rowniez), latwo i lekko sie go prowadzi. Hamulce hamuja ... silnik (rzedowka 3 cylindrowa) swietnie sie zbiera ... generalnie prawie wszystko na plus.
Na minus ... ja chyba jestem do niego za duzy (185cm).
1200 - maszyna rowniez lekka, tak samo latwo (jak nie lepiej) sie go prowadzi. Silnik lepiej przyspiesza ... pozycja ..dla mnie wygodniejsza.
To co mi sie baaaaaaaardzo podobalo (ale rowniez niepokoi - pod katem potencjalnych awarii) - to reagowanie motocykla na gaz.
Z tego co kojrzae jest tam potencjometr (kolo manetki) .. zastosowanie go ..powoduje ze motocykl po ruszeniu manetki natychmiast przyspiesza.
Oczywiscie 1200 lepiej przyspiesza niz 800 ..ale nie ma duzej roznicy.
Roznice pomiedzy nimi sa w :
- komforcie jazdy - 1200 wygrywa - mimo malutkiej szybki, calosc jest jakos lepiej obudowana niz 800 ...
- spalanie - zarowno przy duzych jak i mniejszych predkosciach - 1200 spala mniej. Na naszym testowym odcinku (jakies 500km) roznica pomiedzy nimi to okolo 1-1,5 litra na 100km. Sporo !
Reasumujac.
Dla osob przesiadajacych sie z Trampka na Tiger 800XC ..bedzie duuuza roznica w sposobie oddawania mocy przez motocykl.
Dla osob chcacych nadal jezdzic predkosciami (srednio 100-140) ...800 da rade ....
Jezeli ktos z Was sporadycznie bedzie zjezdzal z asfaltu (a oprocz tego lubi czasami pojechac szybciej) - polecam 1200.
I teraz tak naprawde na koniec
Po przejechaniu sie 1200 i 800-tka ... wsiadlem na swoja stara 955i (2003 rok). Chcialem zobaczy jak bardzo roznia sie te motocykle miedzy soba.
Powiem tak ..technologia mocno poszla do przodu .... ale nie tak duzo ..aby powiedziec "ze doope urywa". 1200 i 800 wyraznie lepiej sie zbieraja po odkreceniu manetki niz moj 955i.
Jednakze cala reszta jest porownywalna (oprocz masy i porecznosci - 1200 i 800 sprawiaja wrazenie lzejszych, poreczniejszych, latwiej nimi operowac przy malych predkosciach, czy manewrach parkingowych).
Gdybym mial wybierac :
- majac kase - wzialbym 1200
- gdybym nie mial kasy na 1200 ...bralbym 800.
- ale ..gdyby nie zalezalo mi na nowym motocyklu - bralbym 955i z ostatnich lat produkcji - kolor niebieski - przepiekny !
Z kolega przejechalem sie (kawalek 1200 i kawalek 800XC) po autostradzie, drodze krajowej, drogach lokalnych i szutrach - jakies 500km.
Po kolei :
800XC - maszyna dosc lekka (w sumie 1200 rowniez), latwo i lekko sie go prowadzi. Hamulce hamuja ... silnik (rzedowka 3 cylindrowa) swietnie sie zbiera ... generalnie prawie wszystko na plus.
Na minus ... ja chyba jestem do niego za duzy (185cm).
1200 - maszyna rowniez lekka, tak samo latwo (jak nie lepiej) sie go prowadzi. Silnik lepiej przyspiesza ... pozycja ..dla mnie wygodniejsza.
To co mi sie baaaaaaaardzo podobalo (ale rowniez niepokoi - pod katem potencjalnych awarii) - to reagowanie motocykla na gaz.
Z tego co kojrzae jest tam potencjometr (kolo manetki) .. zastosowanie go ..powoduje ze motocykl po ruszeniu manetki natychmiast przyspiesza.
Oczywiscie 1200 lepiej przyspiesza niz 800 ..ale nie ma duzej roznicy.
Roznice pomiedzy nimi sa w :
- komforcie jazdy - 1200 wygrywa - mimo malutkiej szybki, calosc jest jakos lepiej obudowana niz 800 ...
- spalanie - zarowno przy duzych jak i mniejszych predkosciach - 1200 spala mniej. Na naszym testowym odcinku (jakies 500km) roznica pomiedzy nimi to okolo 1-1,5 litra na 100km. Sporo !
Reasumujac.
Dla osob przesiadajacych sie z Trampka na Tiger 800XC ..bedzie duuuza roznica w sposobie oddawania mocy przez motocykl.
Dla osob chcacych nadal jezdzic predkosciami (srednio 100-140) ...800 da rade ....
Jezeli ktos z Was sporadycznie bedzie zjezdzal z asfaltu (a oprocz tego lubi czasami pojechac szybciej) - polecam 1200.
I teraz tak naprawde na koniec
Po przejechaniu sie 1200 i 800-tka ... wsiadlem na swoja stara 955i (2003 rok). Chcialem zobaczy jak bardzo roznia sie te motocykle miedzy soba.
Powiem tak ..technologia mocno poszla do przodu .... ale nie tak duzo ..aby powiedziec "ze doope urywa". 1200 i 800 wyraznie lepiej sie zbieraja po odkreceniu manetki niz moj 955i.
Jednakze cala reszta jest porownywalna (oprocz masy i porecznosci - 1200 i 800 sprawiaja wrazenie lzejszych, poreczniejszych, latwiej nimi operowac przy malych predkosciach, czy manewrach parkingowych).
Gdybym mial wybierac :
- majac kase - wzialbym 1200
- gdybym nie mial kasy na 1200 ...bralbym 800.
- ale ..gdyby nie zalezalo mi na nowym motocyklu - bralbym 955i z ostatnich lat produkcji - kolor niebieski - przepiekny !
--
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Dodam tylko, że w 800tce jak silnik dobrze złapie temperaturę, to bardzo mocno rozgrzewa się rama, która niezbyt przyjemnie grzeje kolana i uda w gorące dni.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Szperając w necie znalazłem coś motocykl: CCM GP450. Dane: moc- 40KM, wysokośc siodła 890-940mm lub 790-840mm, waga na sucho 130kg, zbiornik- 18l, spalanie 4,5l/100km, zasięg-ok400km. Na razie jest mało informacji na temat tego motocykla ale jego dane mówią same za siebie - moim zdaniem uniwersalne moto!!!
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
CCM od pewnego czasu szuka w PL dystrybutora z odpowiednim zapleczem serwisowym. Motocykl faktycznie ciekawy, ale dla dość wąskiej grupy motocyklistów, świadomych przeznaczenia tego modelu. Dla mnie byłby całkiem ok
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- miroslaw123
- oktany w żyłach
- Posty: 3622
- Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
z taką ceną nie wróżę sukcesu...Cena CCM GP-450 to około 8 000 funtów (40 200 zł).
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Jeśli nie Trampek, to co...
Ano właśnie Za ułamek tej kwoty można zrobić zlepę adv z DRZ400S lub TT600E
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- Bugi
- swobodny rider
- Posty: 3271
- Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: Stary trampek czy owszy Freewind
wilq.bb pisze: BMW - tak, Aprilka - nie.
Oglądałem dla grada74 BMW i faktycznie muszę przyznać, że w porównaniu do TA moto lżejsze i poręczniejsze - choć ma jeden gar, to całkiem kulturalnie pracuje.
Sąsiadka ma Aprilkię pegaso na gaźniku - pali to więcej, a jest tańsze i lżejsze od TA, ale pracuje mniej kulturalnie niż BMW.....żeby za łatwo nie było, to popatrz jeszcze za
Beemka i Aprilia maja te same silniki rotaxa, wiec to może jakis egz. był coś nie teges ze kultura pracy była inna.
Ja bym jeszcze pomyslał nad KLE 500 dużo części i tanich na rynku, a silnik stosowany w kilku innych moto.
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Stary trampek czy owszy Freewind
Wilq pisał o wersji gaźnikowej, znana mi Aprilia na wtrysku chodzi na prawdę kulturalnie. Różnica w silniku względem BMW polega na dodaniu dodatkowego zaworu. Aprilia ma 5 zaworów a nie 4 jak BMW.Bugi pisze:wilq.bb pisze: BMW - tak, Aprilka - nie.
Oglądałem dla grada74 BMW i faktycznie muszę przyznać, że w porównaniu do TA moto lżejsze i poręczniejsze - choć ma jeden gar, to całkiem kulturalnie pracuje.
Sąsiadka ma Aprilkię pegaso na gaźniku - pali to więcej, a jest tańsze i lżejsze od TA, ale pracuje mniej kulturalnie niż BMW.....żeby za łatwo nie było, to popatrz jeszcze za
Beemka i Aprilia maja te same silniki rotaxa, wiec to może jakis egz. był coś nie teges ze kultura pracy była inna.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
Bugi te dwa motory zewnętrznie mają taki sam silnik wewnętrznie się różnią, BMW ma większe sprężanie, wtrysk Bosch a nie Magneti Mirelli , wyższy moment obrotowy (60 przy5000 a nie 53 jak Pegaz) , BMW ma 4 zawory a Pegaz ma 5, BMW ma katalizator zamiast jednej rury wydechowej w Pegazie "dymią" oba kominki Ale silnik BM-ki pono chodzi duuużo "kurturarniej" . No i w Pegazie nadal jest dźwidnia ssania a w BMce już nie ma . A tak się cwaniaczę bo właśnie znalazłem w jakimś starym "ŚM" artykuł porównania. Nie mam skanera a bym mógł wrzuciś skan artykułu.
A co do kolegi KrzyśGa, to może faktycznie obejrzał byś sobie moto od "zaczekaj"? Moto znane i wiadomo że nie mina. A z drugiej strony jest do kupienia były Trampek Asi, bo się komuś po 2 tyg od zakupu nie spodobał. Może ten Ci podpasuje? Z tego co wiem to z nim też było wsszystko ok.
A co do kolegi KrzyśGa, to może faktycznie obejrzał byś sobie moto od "zaczekaj"? Moto znane i wiadomo że nie mina. A z drugiej strony jest do kupienia były Trampek Asi, bo się komuś po 2 tyg od zakupu nie spodobał. Może ten Ci podpasuje? Z tego co wiem to z nim też było wsszystko ok.
Ostatnio zmieniony 21.11.2014, 11:42 przez grad74, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Bugi
- swobodny rider
- Posty: 3271
- Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
oki doki rozumiem
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
Potwierdzam wszystko, silnik pegaza mniej wysilony. Ssanie nigdy nie było użyte bo moto pali bez niego. Kiedyś dzwoniła do mnie kumpela bo był problem z odpaleniem moto, to był zeszły rok późna jesień, jak powiedziałem żeby użyła dźwigienki ssania to się zapytała "a gdzie to jest?". Finalnie i tak okazało się, że aku za słabe. Podładowanie i moto odpaliło bez problemu i bez ssania.grad74 pisze:Bugi te dwa motory zewnętrznie mają taki sam silnik wewnętrznie się różnią, BMW ma większe sprężanie, wtrysk Bosch a nie Magneti Mirelli , wyższy moment obrotowy (60 przy5000 a nie 53 jak Pegaz) , BMW ma 4 zawory a Pegaz ma 5, BMW ma katalizator zamiast jednej rury wydechowej w Pegazie "dymią" oba kominki Ale silnik BM-ki pono chodzi duuużo "kurturarniej" . No i w Pegazie nadal jest dźwidnia ssania a w BMce już nie ma . A tak się cwaniaczę bo właśnie znalazłem w jakimś starym "ŚM" artykuł porównania. Nie mam skanera a bym mógł wrzuciś skan artykułu.
Jeszcze tak w kwestii BMW vs Aprilia. Przed zakupem jeździliśmy oglądać BMW i w tej samej cenie były strasznie zmęczone te bawarskie kucyki. Co ciekawe, wszystkie oglądane 4 sztuki cierpiały na tą samą przypadłość - odpadający lakier z lewego dekla i rdzę przy pompie wody.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- Terrorr
- łamacz szprych
- Posty: 690
- Rejestracja: 10.07.2011, 14:13
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
możesz jeszcze pomyśleć o DR650 wersja RSE (to taka bardziej asfaltowo-turystyczna wersja SE)
P.S. Ciężkiego terenu może jeszcze nie masz na myśli, ale wiedz że duża częśc trampkarzy tak ma - najpierw trampek, później nieśmiałe zjazdy z asfaltu w leśne dukty, szukanie uniwersalnych "kostek", śmiałe zjazdy głębiej w las, zastanawianie się nad zmianą lub kupno drugiego lżejszego motorka
P.S. Ciężkiego terenu może jeszcze nie masz na myśli, ale wiedz że duża częśc trampkarzy tak ma - najpierw trampek, później nieśmiałe zjazdy z asfaltu w leśne dukty, szukanie uniwersalnych "kostek", śmiałe zjazdy głębiej w las, zastanawianie się nad zmianą lub kupno drugiego lżejszego motorka
Stajnia gościła: XL600V + DRZ400E + NX250
Stajnia gości: KTM 640 ADV
Stajnia gości: KTM 640 ADV
- zaczekaj
- przycierający rafki
- Posty: 1198
- Rejestracja: 28.03.2011, 20:40
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Złotoryja
- Kontakt:
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
Sprzedany ponowniegrad74 pisze:A z drugiej strony jest do kupienia były Trampek Asi, bo się komuś po 2 tyg od zakupu nie spodobał. Może ten Ci podpasuje? Z tego co wiem to z nim też było wsszystko ok.
Dziś rozmawiałam z drugim nowym właścicielem.
bartekk pisze:oj pierniczysz... bierz XTka od zaczekaj - jest na forumowej giełdzie. Drobna dziewoja ogarnia tego sprzęta, więc Ty tym bardziejKrzysieG pisze:Ja piernicze !!!! prze gość. Marudze, marudze. Ile doradzających, tyle opinii. Przez zimę się poprzymierzam do: XTZ, i BMW. Beemek faktycznie jest sporo, z Yamaszką gorzej.
pali mniej od trampiszona, skacze szybciej i dalej....
Dzięki chłopaki za polecenie. Xtek rzeczywiście wciąż u mnie a to dlatego, że sezon trwamirekm71 pisze:Dokladnie mialem napisac. Bierz XTeka od kolezanki i lataj a jak Ci sie znudzi to zmienisz. Swietny motocykl.
falco pisze:bartekk pisze:...bierz (...) zaczekaj. Drobna dziewoja ogarnia... sprzęta, pali mniej od trampiszona, skacze szybciej i dalej...
Ja bym nie czekał ANI CHWILI dłużej tylko BRAŁ!!!!!!!!!!!
Falco miał się coś kiedyś oświadczać czy cóś, ja biedna czekałam i czekałam i wyszło jak Neno mówiNeno pisze:Falco, nie wiem czy wiesz ale Zaczekaj ma już facetafalco pisze:Ja bym nie czekał ANI CHWILI dłużej tylko BRAŁ!!!!!!!!!!!bartekk pisze:...bierz (...) zaczekaj. Drobna dziewoja ogarnia... sprzęta, pali mniej od trampiszona, skacze szybciej i dalej...
Zboczuchu Ty
falco, kojarzysz mi się zawsze z tą emotkąfalco pisze:Ale, to słowa bartkka, ja tylko zadziałałem gumką-myszką, nawet nie przestawiając literek...
Pewno Jestem i tam.KrzysieG pisze:Nie wiem, czy złe forum ( http://www.xtzclub.pl/search.php?searchid=940969) czy ja nie umiem szukać, ale na forum Yamaha xtz nie ma nikogo o ksywce "Zaczekaj"
Mój xtek do sprzedania wciąż ale jeśli Ty kolego szukasz raczej na asfalt to jednak xt się nada mniej. Nie oznacza to, że się nie da. Bo się da i świetnym przykładem jest kolegę yeop który nawet z plecaczkiem podróżuje xtekiem i robi xt mega wyprawy.
Freewinda nie miałam, nie jeździłam ale i tak nie polecam.
Tylko Trampek
Szukaj a znajdziesz. Budżet nie duży ale cierpliwości troszkę i znajdziesz swoją maszynę.
Wyklikano z Tapatalk
Z życiem jest jak z motocyklem. Jak masz mało oleju to daleko nie zajedziesz...
https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze
Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze
Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
Falco, ja mam nadzieje , że Ty o motocyklu piszesz . Ojjjj bo będę zmuszony przywołać Cię do porządku, aaa...lbo porządek do Ciebie . ojjj, dobra już się zamykam, przypomło mi się co ktoś powiedział do Mirko , jak ten napisał że sprzedaje Afri: "piłeś - nie pisz"falco pisze:Ja bym nie czekał ANI CHWILI dłużej tylko BRAŁ!!!!!!!!!!!bartekk pisze:...bierz (...) zaczekaj. Drobna dziewoja ogarnia... sprzęta, pali mniej od trampiszona, skacze szybciej i dalej...
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
A ja g(Ł)upi myślałem, że "oświadczyny" nie zostały przyjęte i cały ten czas cichutko chlipałem w kąciku...zaczekaj pisze: Falco miał się coś kiedyś oświadczać czy cóś, ja biedna czekałam i czekałam i wyszło jak Neno mówi
Lubię na luzaku.zaczekaj pisze: falco, kojarzysz mi się zawsze z tą emotką
Ej dzieciaki, dzieciaki, a słyszał jeden z drugim, co to są cytaty (nie mylić z cycata)?grad74 pisze: Falco, ja mam nadzieje , że Ty o motocyklu piszesz
Zresztą, to zaczekaj pierwsza wyszeptała - "Brałabym" - gdy ja miałem okazję wystawić... swojego... hmm... sprzęta...
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 97#p245171
A pij, co tam chcesz, ja (nie)stety od kilku tygodni mogę spożywać jedynie syropki, choć jak stwierdził Neno "On też takie chce".grad74 pisze:...przypomło mi się co ktoś powiedział do Mirko , jak ten napisał że sprzedaje Afri: "piłeś - nie pisz"
Koledze już całkiem zamieszaliśmy, ale myślę, że się nie pogniewa.
- zaczekaj
- przycierający rafki
- Posty: 1198
- Rejestracja: 28.03.2011, 20:40
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Złotoryja
- Kontakt:
Re: Odp: Stary trampek czy nowszy Freewind
Miałam emeryta. Rok 1987. Zero problemów, kupiony za mały pieniądz w ciemno w sumie.delfin697 pisze:Pogadaj z Zaczekaj ona m staruszka i nim szaleje.
Wizualnie tragedia ale serce biło mocniej jak u niejednego młodszego.
Po zakupie skok na głęboką wodę. 5 tyś km po Bałkanach. Mówią, że szalone. A ja mówię dlaczego? Przecież Trampki się nie psują
Obecnie mam Trampka z 1991.
Dlaczego zmieniłam? Lubię niebieskie
Telewizorki są rulez(mówi ktoś tak jeszcze?)
Nie skreślałabym staruszków bo nie jeden staruszek przegoni młodzieniaszka.
Na forum przykładów jest bez liku.
Ja, ada, delfin i wiele innych osób ma starsze Trampki.
Ale tak my ludzie już mamy. Kupujemy oczami.
Stary, podrapany to już bee.
Jak już pisałam wcześniej za te 5 koła znajdziesz Trampka.
Ale cierpliwości trza.
Ideału nie oczekuj. Patrz na serce
Wyklikano z Tapatalk
Z życiem jest jak z motocyklem. Jak masz mało oleju to daleko nie zajedziesz...
https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze
Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze
Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
- Zygmunt
- naciągacz linek
- Posty: 64
- Rejestracja: 04.11.2011, 20:59
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
Dla porządku: silnik ten sam ( Rotax ) ale głowica inna ( w BMW 4 zawory w aprili 5 zaworów ), po drugie od roku 94 do 2000 BMW występuje jako F650 ( czasami zwane Fanduro ) i występuje z ww. Rotaxem w wersji gaźnik. Po 2000 roku to f650gs i od tego też roku można tez szukac f650Gs w wersji Dakar, ale cena sensownego dakara to zdecydowanie powyżej 10 tyś wiec nie o tym w tym wątku.Bugi pisze:wilq.bb pisze: BMW - tak, Aprilka - nie.
Oglądałem dla grada74 BMW i faktycznie muszę przyznać, że w porównaniu do TA moto lżejsze i poręczniejsze - choć ma jeden gar, to całkiem kulturalnie pracuje.
Sąsiadka ma Aprilkię pegaso na gaźniku - pali to więcej, a jest tańsze i lżejsze od TA, ale pracuje mniej kulturalnie niż BMW.....żeby za łatwo nie było, to popatrz jeszcze za
Beemka i Aprilia maja te same silniki rotaxa, wiec to może jakis egz. był coś nie teges ze kultura pracy była inna.
Co do spalania to moje f650 paliło w granicach 5 ( byc może to kwestia regulacji gaźników która robiłem sam ) mój obecny Dakar 2004 pali od 3,2 przy tasianiu, do 4 jak już bardzo sie starm, ale to znów nie na ten wątek ...
Co do aprili która tez rozważałem, pali więcej, jet jej Zdexydownanie mniej, mało czesci, co równa sie kłopoty w przypadku awarii, ( podobnie jak i Fredek ) .
Mój głos na BMW F 650 ( można znaleść za 5-6 tys) i cieszyć sie z jazdy tym lub każdym innym.
Ps. Moja F -ka rok 94 kupiona za 6 tys na pierwsze moto ( po całkiem podobnych dylematach ) miała 84 tys na liczniku, sprzedałem po dwu latach z przebiegiem 92 za 5,7.
Życzę trafnych decyzji i do zobaczenia na trasie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- KrzysieG
- łamacz szprych
- Posty: 679
- Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
Falko, nie pogniewam się, wręcz przeciwnie, uśmiałem się do łez z tegoKoledze już całkiem zamieszaliśmy, ale myślę, że się nie pogniewa.
Myślę, że większość z nas ma takie skojarzenia. Ja na przykład jak wchodzę do jakiegoś sklepu, a na drzwiach widzę napis "ciągnąć" lub "pchać" to od razu banan na twarzy. To samo mam gdy przechodzę koło sklepu z lodami, a tam na ścianie wielki podświetlany napis "LODZIARNIA" i dłuuuga kolejafalco napisał(a):
bartekk napisał(a):...bierz (...) zaczekaj. Drobna dziewoja ogarnia... sprzęta
Już się boję tutaj pisać, a nuż ktoś będzie miał jakiegoś jubileuszowego posta....
Bardzo sobie cenię takie Wasze rady i spostrzeżenia. Cieszy mnie fakt, że stare trampki potrafią być bezawaryjne i nie "dokuczają" użytkownikom.
Taki tekst to miód na moje serce:
Zygmunt, dzięki:Miałam emeryta. Rok 1987. Zero problemów, kupiony za mały pieniądz w ciemno w sumie.
Wizualnie tragedia ale serce biło mocniej jak u niejednego młodszego
Wilq.bb dzięki.Mój głos na BMW F 650 ( można znaleść za 5-6 tys) i cieszyć sie z jazdy tym lub każdym innym.
Ps. Moja F -ka rok 94 kupiona za 6 tys na pierwsze moto ( po całkiem podobnych dylematach ) miała 84 tys na liczniku, sprzedałem po dwu latach z przebiegiem 92 za 5,7.
Andrzejj napisał, i być może zaoszczędził mi dużo czasu i nerwów:Gdybym stał przed takim dylematem jak Ty wybrałbym świadomie starszego trampka - kultura pracy V-ki i ogólna prostota, są
No i na koniec wstawiam trafny cytat kolegi Falko:To może i ja się wypowiem...Niedawno też stałem przed takim wyborem(może miałem więcej gotówki) - oglądałem i jeździłem...i tak przez 3 miesiące.
Jeździłem DR, BMW 650gs, pegazem,tereską i na koniec trampkiem i powiem szczerze że żadnym z wymienionych motków nie jeździło mi się tak dobrze ja TA(kwestia obiektywna).
Podoba mi się i jest w rozsądnej cenie XTZ okular, nawet są 2szt na olx, jeden troszkę droższy, ale fajnie wygląda. Gdyby ktoś z was miał doświadczenie z tym moto, to chętnię poczytam. Pozdrawiam.Koledze już całkiem zamieszaliśmy
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
Ponieważ mi się nudzi a rozmowa robi się statystyczno-teoretyczna, to jedziemy(tam) dalej...
1. http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... kiego+masz z czego staruszki stanowią ledwie 7% ogółu (oddanych głosów), najmniej ze wszystkich modeli... Chociaż może dane statystyczne i wyliczenia nie są obecnie "na czasie".
2. Nikt nie mówi, że to zły wybór, ale obarczony o wieeele większym ryzykiem oraz trudnością w znalezieniu nie zmęczonego egzemplarza. Wygląd to osobna kwestia, dla jednego b. ważny, dla drugiego kompletnie bez znaczenia.
3. Nie bije głową pokłonów dla wszystkich Trampków tylko dlatego, że sam mam Trampka. Choć wciąż uczę się jeździć, to nakulałem blisko 60tys. i "troszkę" poznałem jego zalety i wady. Nikt mi nie powie, że hamulce czy światła w starszych modelach są równie skuteczne co w nowszych. Czemu o tym nie wspominacie...? Przy chwaleniu zalet, których Trampkowi nie brakuje, nie można zapominać o jego wadach, zwłaszcza w starszych konstrukcjach, które z czasem fabryka nie od czapy poprawiała.
Na koniec znów powtórzę, co już mówiłem, nikt nie zdecyduje za KrzyśkaG, dlatego warto, aby się poprzymierzał do różnych modeli, motocykli i potem zawęził poszukiwania w swoim budżecie, który przypominam ma się ostatecznie zamknąć kwotą 5 tysiaków.
Pokażcie ogłoszenia ze sprawdzonymi sprzętami za "piątkę", do których nie trzeba dołożyć kolejnych stów (a wystarczy parę rzeczy) i pęka kolejny tysiak.
Wzrost również ma ogromne znaczenie a to że są niscy (bez żadnej obrazy!!), którzy super "ogarniają sprzęta" NIE MOŻE być regułą, jest tylko potwierdzeniem, że jeden "wsiądzie i pojedzie" a drugi będzie musiał się sporo napocić aby nie zrobić sobie krzywdy...
Reasumując - chwaląc nie zapominajcie o ewidentnych wadach, które dla Poszukującego mogą uwalić radość i możliwość z jazdy źle wybranego motocykla.
Pewnie, że zawsze jest lepiej kupić coś zdrowszego, ale przez to droższego, jednak jak się nie ma z czego, to trzeba szukać kompromisu.
Ja wiedząc, że nie wysupłam więcej kasy na ewentualne dofinansowanie Trampka za "5" bym nie kupił, ale są tacy, co mają i sobie chwalą.
P.S. Dla ortodoksów - nie odbierajcie mojego wpisu jako atak na staruszki, jak sporo osób wie, sam jestem spaczony w kierunku zabytkowej motoryzacji, ale może właśnie przez to łatwiej mi przyznać, że... nie wszystkie rozwiązania warte są każdej ceny. Choć... dziadki na drogach rządzą!
Zamieszania cd.
1. http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... kiego+masz z czego staruszki stanowią ledwie 7% ogółu (oddanych głosów), najmniej ze wszystkich modeli... Chociaż może dane statystyczne i wyliczenia nie są obecnie "na czasie".
2. Nikt nie mówi, że to zły wybór, ale obarczony o wieeele większym ryzykiem oraz trudnością w znalezieniu nie zmęczonego egzemplarza. Wygląd to osobna kwestia, dla jednego b. ważny, dla drugiego kompletnie bez znaczenia.
3. Nie bije głową pokłonów dla wszystkich Trampków tylko dlatego, że sam mam Trampka. Choć wciąż uczę się jeździć, to nakulałem blisko 60tys. i "troszkę" poznałem jego zalety i wady. Nikt mi nie powie, że hamulce czy światła w starszych modelach są równie skuteczne co w nowszych. Czemu o tym nie wspominacie...? Przy chwaleniu zalet, których Trampkowi nie brakuje, nie można zapominać o jego wadach, zwłaszcza w starszych konstrukcjach, które z czasem fabryka nie od czapy poprawiała.
Na koniec znów powtórzę, co już mówiłem, nikt nie zdecyduje za KrzyśkaG, dlatego warto, aby się poprzymierzał do różnych modeli, motocykli i potem zawęził poszukiwania w swoim budżecie, który przypominam ma się ostatecznie zamknąć kwotą 5 tysiaków.
Pokażcie ogłoszenia ze sprawdzonymi sprzętami za "piątkę", do których nie trzeba dołożyć kolejnych stów (a wystarczy parę rzeczy) i pęka kolejny tysiak.
Wzrost również ma ogromne znaczenie a to że są niscy (bez żadnej obrazy!!), którzy super "ogarniają sprzęta" NIE MOŻE być regułą, jest tylko potwierdzeniem, że jeden "wsiądzie i pojedzie" a drugi będzie musiał się sporo napocić aby nie zrobić sobie krzywdy...
Reasumując - chwaląc nie zapominajcie o ewidentnych wadach, które dla Poszukującego mogą uwalić radość i możliwość z jazdy źle wybranego motocykla.
Pewnie, że zawsze jest lepiej kupić coś zdrowszego, ale przez to droższego, jednak jak się nie ma z czego, to trzeba szukać kompromisu.
Ja wiedząc, że nie wysupłam więcej kasy na ewentualne dofinansowanie Trampka za "5" bym nie kupił, ale są tacy, co mają i sobie chwalą.
P.S. Dla ortodoksów - nie odbierajcie mojego wpisu jako atak na staruszki, jak sporo osób wie, sam jestem spaczony w kierunku zabytkowej motoryzacji, ale może właśnie przez to łatwiej mi przyznać, że... nie wszystkie rozwiązania warte są każdej ceny. Choć... dziadki na drogach rządzą!
Zamieszania cd.
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Stary trampek czy nowszy Freewind
Masz 173 cm wzrostu, zrozumialem, ze nie wielkie doswiadczenie na moto i wolisz ponad 200kg motocykl od niespelna 160kg xt'ka kolezanki Nie wspomne, ze xt'ek ladniejszy bo to kwestia gustu, moze chodzi o te 5kM? Przy roznicy masy 40kg! prawie jakbys jechal z pasazerem roznice w mocach silnikow bym sobie odpuscil. Xt nie nadaje sie na autostrady... jest gorszy od xtz? Moze? XTZ jest gorsza od trampka? Moze, trampek od afryki, afryka od triumpha, triumph od gsa, gs od cbf, cbf od paneuropeana itd itd.KrzysieG pisze:Podoba mi się i jest w rozsądnej cenie XTZ okular, nawet są 2szt na olx, jeden troszkę droższy, ale fajnie wygląda. Gdyby ktoś z was miał doświadczenie z tym moto, to chętnię poczytam. Pozdrawiam.
Nieladnie kogos namawiac ale masz sprawdzony, fajny, niestary sprzet z forum a ogladasz jakies najnizsze oferty z tablicy? Zastanow sie dobrze zanim przekreslisz jakis motocykl. Transalp jest wygodniejszy od xt. Jesli pojedziesz nim do Rumunii chociaz, przy wiekszym przelocie ale na trasach w ok 200km przepasci nie bedzie. Zalet xt' ka jest mnostwo. Lzejszy, wiekszy skok zawieszenia, wezszy w korkach, ze wzgledu na mase poreczny. Jechalem xtkiem raz kawalek i kiedys bede posiadal takiego. Chyba, ze kupie drz'te ale to trzeba polozyc z 10k za egzemplarz do jazdy. Zlomu nie skupuje. Na razie jezdze trampkiem ale cos lzejszego bede chcial kiedys kupic. Ludzie, ktorzy jezdza na wyprawy powoli zmierzaja w strone niespelna 40kM i niskiej masy wiec nie mow mi, ze jestes taki globetroter, ze yamaha nie spelni Twoich oczkiwan. Na miasto i w teren pewnie jest lepsza od xl'a.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości