Jeśli nie Trampek, to co...

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: mirekm71 »

zimny pisze:
mirekm71 pisze:W 700ce trakcja nie sprawia problemow przy 140-150 km/h ale wibracje powyzej 120km/h zaczynaja dobijac wiec jezdze max 110.
Jak dla mnie to 600ka lepiej sie zachowuje nawet przy tych 140km/h.
O, a to ciekawe. Możesz coś więcej napisać? Od jakich prędkości, obrotów? W 600-tce do 140km/h tudzież 7 tys obr temat wibracji które byłyby uciążliwe de facto nie istnieje.. w 650-tce też. Afryka nieźle masowała powyżej 6 tys obr. ale to był jednak trochę inny, większy piec.

Caly czas. Nawet ktos juz pisal, ze 700ka wibruje, caly zadupek, siedzenie i podnozki. Kierownica mniej i nie jest to dokuczliwe. Dodatkowo twardy tyl daje w kosc na malych i czestych nierownosciach. Jazda 600ka jest o wiele wygodniejsza. Tylko, ze wtrysk w 700ce czyni ja bezawaryjna i bezobslugowa. Zreszta sama kultura pracy. Wystarczy odpalic 600ke i wkrecic ja na 6000obr a 700ke to widac, ze w 700ce wszystko drży.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: zimny »

mirekm71 pisze:
zimny pisze:
mirekm71 pisze:W 700ce trakcja nie sprawia problemow przy 140-150 km/h ale wibracje powyzej 120km/h zaczynaja dobijac wiec jezdze max 110.
Jak dla mnie to 600ka lepiej sie zachowuje nawet przy tych 140km/h.
O, a to ciekawe. Możesz coś więcej napisać? Od jakich prędkości, obrotów? W 600-tce do 140km/h tudzież 7 tys obr temat wibracji które byłyby uciążliwe de facto nie istnieje.. w 650-tce też. Afryka nieźle masowała powyżej 6 tys obr. ale to był jednak trochę inny, większy piec.

Caly czas. Nawet ktos juz pisal, ze 700ka wibruje, caly zadupek, siedzenie i podnozki. Kierownica mniej i nie jest to dokuczliwe. Dodatkowo twardy tyl daje w kosc na malych i czestych nierownosciach. Jazda 600ka jest o wiele wygodniejsza. Tylko, ze wtrysk w 700ce czyni ja bezawaryjna i bezobslugowa. Zreszta sama kultura pracy. Wystarczy odpalic 600ke i wkrecic ja na 6000obr a 700ke to widac, ze w 700ce wszystko drży.
Mirek, dzięki za info. Nie wiedziałem o tym - myslę że wynika to z przekonstruowania silnika, lżejszych tłoków i wiekszej mocy wyciśniętej z podobnej konstrukcji. Coś za coś. Ale pewnie te wibracje niejak się mają do jakiegoś wyczynowego singla :wink:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Kristobal »

Mufta co hceta ale moim typem zamiast trampka na jednoosobowy szutrowo-szosowy turystyk jest Kawasaki Versys 650. Da się dwie tylne TKC wcisnąć https://www.youtube.com/watch?v=ORfidSBF8H4 a i koło zmienić na 19c https://www.youtube.com/watch?v=Ovjj7rcRtRo
Skoro GSami bez dętek jeżdżą po wertepach... Wyglą imho świetny, pracuje jak Vka, spalanie małe, niejedno porównanie wygrał. Wygodniejsza wersja ER6. Już patrząc na jego geometrię chce mi się nim jeździć:
Obrazek
:wink:
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
tdm900
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 194
Rejestracja: 12.02.2011, 21:43
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: tdm900 »

Jako że w mojej stajni po przesiadce z Transalpa 650 zagościł niedawno najnowszy model V-stroma 650 przedstawiam obszerniejszy test tego motocykla - wydaje się ciekawą alternatywą dla trampka. Jeździłem nim już 2 lata temu w trakcie jazdy testowej, ale jak to zwykle bywa dopiero po przejechaniu dużego dystansu w różnych warunkach terenowo-pogodowych wychodzą wszystkie szczegóły, których nie zauważa się na krótkiej przejażdżce.

Skupiłem się na omówieniu zmian odczuwalnych z perspektywy kierowcy motocykla i ocenie przydatności nowej konstrukcji do jazdy codziennej, turystycznej i terenowej: http://www.globtroter.pila.pl/index.php ... &Itemid=11

Trampkiem jeździłem wcześniej 3 sezony pokonując ok. 40 tys.km, sporo moich uwag o nowym motocyklu siłą rzeczy będzie pisanych z perspektywy kogoś kto właśnie zsiadł z trampka. Mam nadzieję, że komuś pomoże w wyborze.
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Kristobal »

Powiem Ci że DL był mym pierwszym wyborem SUVa i długo się na niego napalałem... jednak rozum wygrał. Tubeless opony, niski prześwit i jeszcze to miękkie podbrzusze w postaci chłodnicy i fitra oleju szorującego po ziemi. To nie współgra z wyobrażeniem o przekraczaniu kamienistych strumieni z bagażem. Silnik z SVki był ekonomicznym zabiegiem, ale mogli go przekonstruować odrobinkę. Dałem sobie spokój i dobrze .Ten nowy się mi podoba wyglądowo, bo nie sprawia już wrażenia ciężkiej krowy tylko takiego GSa650 czy Versysa, ale to jednak to samo nadal. Już SUVa dwustukilowego nie kupię. :tongue: Z uniwersała najlepiej się przesiadać na specjały. :grin: :crossy:
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
tdm900
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 194
Rejestracja: 12.02.2011, 21:43
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: tdm900 »

nowy model nie ma już tej chłodnicy, w ogóle tam pozmieniali więcej niż na to wygląda. Nazwa też się zmieniła DL już się nie nazywa DL, zostało tylko samo V-strom :). Oczywiście suv od Suzuki nie stał się drugą AT, ale aktualny prześwit 175mm to tak jak w transalpie 700, poza bardzo ciężkim terenem daje radę. No a jednak różnica w mocy na szosie jest mocno odczuwalna, czy tego chcemy czy nie i tak jeżdżąc turystycznie większość kilometrów jest po drogach. Jakby tak chciał samym offem np. do Grecji to chyba z 2 miesiące by droga w jedną stronę trwała...

Aczkolwiek nie mam nikogo zamiaru przekonywać o wyższości jednego nad drugim, miałem oba i każdy ma swoje zalety, za kilka lat pewnie zmienię znowu :)
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Kristobal »

Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
martes
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 227
Rejestracja: 07.07.2012, 12:49
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: martes »

Chodzi mi po głowie Triumph Tiger 800 XC...

Kristobal: świetnie wygląda ta maszyna :cool:
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 211
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Ustroń

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: davcio2 »

A ja chyba wymyśliłem co bym zrobił jakby mi się zbudził seryjny Trampek i miałbym nadmiar wolnego czasu. :ok:
kto czytał ostatni numer Swoimi Drogami ten widział... źródło http://redhotchilicustoms.com/
Podoba mi się minimalizm tego projektu

Obrazek
Obrazek
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Awatar użytkownika
girgi
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ujazd - OP

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: girgi »

davcio2 pisze:kto czytał ostatni numer Swoimi Drogami ten widział... źródło http://redhotchilicustoms.com/Podoba mi się minimalizm tego projektu
ta chłodnica to chyba za długo nie przeżyje :)
Awatar użytkownika
Pawel1980
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 312
Rejestracja: 28.04.2014, 18:37
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Giżycko

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Pawel1980 »

...było to bmw f 650 gs i, chyba, robiła go "ekipa" ze Szczecina.
Jeżeli mogę... http://f650gs.pl/topic/6285-stworzylem- ... duroberii/
Awatar użytkownika
Bugi
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3271
Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Bugi »

Przesiadł sie ktos z was z TA na Tigera 800 ? Jak wrażenia, czy w T800 te skoki zawieszenie nie za male na jazde po np szutrach ? mowie o zwyklym nie wersji XC..
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: ArturS »

Skok większy niż w trampku 700, czy XT660Z ABS, więc styknie ;)
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
darius
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 164
Rejestracja: 09.07.2008, 23:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Odp: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: darius »

Suzuki tej jesieni zaprezentuje DL650X na bezdetkowych szprychowanych kolach.

Mysle ze to moze byc ciekawa alternatywa dla TransAlpa.

Pozdrowienia,
D
Awatar użytkownika
Scyzoryk
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: okolice Piaseczna

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Scyzoryk »

Pozdrawiam
Scyzoryk


AT CRF1000
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: ArturS »

Cholera, waga na sucho 215kg :( Do tego sporo paliwa, gmole, stelaże i zrobi się z 245-250 :thumbsdown: Ale na szuterki będzie już bardzo fajne moto :thumbsup:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Kristobal »

A czemu bezdętkowe ? :sad:
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: ArturS »

Taki trend. Ale wrzucić dętkę to nie problem ;) Tylko nieco trudniej taką gumę zdejmować w trasie (dodatkowy rant na feldze) :thumbsup:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
bogdan79
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 436
Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: bogdan79 »

Bugi pisze:Przesiadł sie ktos z was z TA na Tigera 800 ? Jak wrażenia, czy w T800 te skoki zawieszenie nie za male na jazde po np szutrach ? mowie o zwyklym nie wersji XC..
Bugi, widziałem Cię na forum orange, daj se spokój z tym anglikiem i bierz kata, nic lepszego nie znajdziesz ;)
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
Awatar użytkownika
Pingwin
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 561
Rejestracja: 06.12.2008, 00:10
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Nysa/Reykjavik

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Pingwin »

Bogdan ,masz jakies zle doswiadczenia z Tigerem 800?
Dawniej gdziala
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości