Panie inżynierze, a napisali że po włączeniu zapłonu uruchamia się i po wyłączeniu wyłącza?Dlugi1 pisze:Inżyniery instrukcji nie czytają
Ale się zmusiłem, długa nie jest. Nie ma słowa o sposobie podłączania zasilania
Lark FreeBird 4.3 AT
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Nie, nie napisali.capri pisze:Panie inżynierze, a napisali że po włączeniu zapłonu uruchamia się i po wyłączeniu wyłącza?
Napisali, że po włączeniu/wyłączeniu zasilania, a dla mnie to co innego niż zapłon
Ostatnie pytanie - czy da się tak zrobić, aby przekaźnik mógł zasilać więcej niż jeden odbiornik? Teraz mam halogeny na przekaźniku, gniazdo USB ciągle zasilane (to akurat tak wolę) i zastanawiam się, czy nie przerobić instalscji, by halogeny i GPS były na jednym przekaźniku - elektrotechnika to nie moja działka ale coś tam ogarniam...
Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Da się, ja mam grzane manety, halogeny, GPS, gniazdo usb i zapalniczki.
Podpinasz przekaźnik on/of (najlepiej bistabilny) do + tego kabelka od akumulatora, dopinasz do tego sterowanie po kluczyki (choćby od kontrolki zapłonu) i na wyjście przekaźnika wpinasz co chcesz. Masę dajesz stałą od aku.
Podpinasz przekaźnik on/of (najlepiej bistabilny) do + tego kabelka od akumulatora, dopinasz do tego sterowanie po kluczyki (choćby od kontrolki zapłonu) i na wyjście przekaźnika wpinasz co chcesz. Masę dajesz stałą od aku.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Bistabilny?capri pisze:Podpinasz przekaźnik on/of (najlepiej bistabilny) do + tego kabelka od akumulatora, dopinasz do tego sterowanie po kluczyki (choćby od kontrolki zapłonu) i na wyjście przekaźnika wpinasz co chcesz.
Zaczynam się obawiać, że nie ogarnę tego tematu albo wydłubię to na tym przekaźniku, który mam. Tylko włącznik halogenów przesunę po przekaźniku (mam nadzieję, że jego styki wytrzymają).
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1451
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Do wyboru i nie do koloru bo wszystkie czarne.
https://www.google.com/search?q=przeka% ... 80&bih=923
I taki - fajny bo od razu z solidnym zabezpieczeniem, a każdy obwód przyłączony za przekaźnikiem również warto zabezpieczyć odpowiednio mniejszym bezpiecznikiem - tzw stopniowanie zabezpieczeń (?).
https://allegro.pl/przekaznik-samochodo ... ml#thumb/1
https://www.google.com/search?q=przeka% ... 80&bih=923
I taki - fajny bo od razu z solidnym zabezpieczeniem, a każdy obwód przyłączony za przekaźnikiem również warto zabezpieczyć odpowiednio mniejszym bezpiecznikiem - tzw stopniowanie zabezpieczeń (?).
https://allegro.pl/przekaznik-samochodo ... ml#thumb/1
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
To taki, który załącza on (lub off) w momencie podania napięcia, a po jego odcięciu wraca do pierwotnego położenia.Dlugi1 pisze: Bistabilny?
Nie wiem jaki tam masz przekaźnik i do czego wcześniej służył, ale przekaźniki samochodowe zazwyczaj wytrzymują prąd min. 15A. Sprawdź co tam na nim jest napisane ledowe halogeny i Lark raczej więcej niż 1A nie pociągnąDlugi1 pisze: Zaczynam się obawiać, że nie ogarnę tego tematu albo wydłubię to na tym przekaźniku, który mam. Tylko włącznik halogenów przesunę po przekaźniku (mam nadzieję, że jego styki wytrzymają).
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Właśnie taki z bezpiecznikiem mam do załączania halogenów. Dałem tam 10A, przy akku 15A.
Z tego co widze, musze przerobić moją dołożoną instalację przenosząc przekaźnik na koniec linii zasilania pod kierownicą i dopiero po nim będzie napięcie na halogeny i GPS. Napięcie po stacyjce na przekaźnik mam wzięte z postojówki.
Edit:
Capri - google mi wypluło, że bistabilny to taki, który się przełącza po podaniu zasilenia a po jego zaniku zostaje w tym stanie. Przekaźnik okazuje się, że mam nadający się, tyle że ja nie obawiam się o niego a o przełącznik halogenów - teraz przez niego szedł tylko mały prąd na przekaźnik, który podawał napięcie na halogeny. Teraz, jak przerobię tak by przekaźnik nie załączał halogenów tylko zasilał te dodatkowe urządzenia to przez przełącznik pójdzie cały prąd na halogeny - ok. 10A. Halogeny mam na H3, nie diodowe, bo kupowałem z homologacją - nie będę się naciągał z Policją czy diagnostami
Z tego co widze, musze przerobić moją dołożoną instalację przenosząc przekaźnik na koniec linii zasilania pod kierownicą i dopiero po nim będzie napięcie na halogeny i GPS. Napięcie po stacyjce na przekaźnik mam wzięte z postojówki.
Edit:
Capri - google mi wypluło, że bistabilny to taki, który się przełącza po podaniu zasilenia a po jego zaniku zostaje w tym stanie. Przekaźnik okazuje się, że mam nadający się, tyle że ja nie obawiam się o niego a o przełącznik halogenów - teraz przez niego szedł tylko mały prąd na przekaźnik, który podawał napięcie na halogeny. Teraz, jak przerobię tak by przekaźnik nie załączał halogenów tylko zasilał te dodatkowe urządzenia to przez przełącznik pójdzie cały prąd na halogeny - ok. 10A. Halogeny mam na H3, nie diodowe, bo kupowałem z homologacją - nie będę się naciągał z Policją czy diagnostami
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Nie wiem co i gdzie Ci google wypluło. Tak na szybko , jak chcesz zgłębić tajniki nazewnictwa to bym polecił choćby to:
https://www.montersi.pl/wsparcie/porada ... stabilnie/
Co do sterowania po postoju, to jeżeli światła włączają Ci się automatycznie to jest ok, jak nie to ja bym szukał innego sygnału.
Zobacz jaki prąd wytrzymuje ten przekaźnik i zmień bezpiecznik lub przekaźnik. Jeżeli obawiasz się o włącznik to poszukaj przekaźnika dwukanałowego lub daj drugi przekaźnik...
Przepraszam, że wszystko tak w żołnierskich słowach, ale jestem w mocnym niedoczasie.
https://www.montersi.pl/wsparcie/porada ... stabilnie/
Co do sterowania po postoju, to jeżeli światła włączają Ci się automatycznie to jest ok, jak nie to ja bym szukał innego sygnału.
Zobacz jaki prąd wytrzymuje ten przekaźnik i zmień bezpiecznik lub przekaźnik. Jeżeli obawiasz się o włącznik to poszukaj przekaźnika dwukanałowego lub daj drugi przekaźnik...
Przepraszam, że wszystko tak w żołnierskich słowach, ale jestem w mocnym niedoczasie.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 190
- Rejestracja: 12.07.2009, 09:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Wlkp.
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Gdyby ktoś chciał to mam do sprzedania sprawnego larka z mocowaniem, zasilaczem i dodatkową baterią. Szczegóły na PW.
NTV Deauville->V-strom 1000->Transalp zmota->Bandit 1200->Transalp 600->Bandit 1200->Tdm->Africa Zmota->1100GS->1150GS->1100GS->CB1300S->CRF1000 i MT01
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Capri - tekst całkowicie zrozumiały, choć wątpliwości co do nazewnictwa są, ale nie będę drążył dalej - mi wystarcza, że przekaźnik mam odpowiedni. Sprawdziłem terz przełącznik - wytrzymuje 16A a więc teraz czas się zabrać za przeróbkę instalacji
Thx
Thx
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Po ostatniej dyskusji z diagnostą na badaniu - w zasadzie nie ma legalnego sposobu na zamontowanie halogenów do motocykla. Homologację zapewne ma sam halogen jako taki, ale już na motocyklu ich być nie powinno (to wedle diagnosty, a ja nie umiałem mu zaprzeczyć). Informacja o użyciu poza drogami publicznymi nie pomogła.Dlugi1 pisze: Halogeny mam na H3, nie diodowe, bo kupowałem z homologacją - nie będę się naciągał z Policją czy diagnostami
Masz może jakieś lepsze źródło informacji? Ja co prawda i tak ma LED, ale po prostu chciałbym wiedzieć, na czym stoję.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Ja przed wizytą odłączyłem zasilanie od halogenów i jak diagnosta pytał co to jest to powiedziałem, że ozdoba, bo nie działa. Problem może być jedynie, jak zatrzyma Cię policja w trakcie ich używania. Ja się tym nie przejmuję, bo na drogach publicznych używam halogenów wyłącznie w szczególnych przypadkach.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
No właśnie nie - nie możesz mieć zamontowanego, ale niesprawnego elementu. Taką informację otrzymałem. Po prostu całkiem je zdejmę za rok na czas badania...capri pisze:Ja przed wizytą odłączyłem zasilanie od halogenów i jak diagnosta pytał co to jest to powiedziałem, że ozdoba, bo nie działa. Problem może być jedynie, jak zatrzyma Cię policja w trakcie ich używania. Ja się tym nie przejmuję, bo na drogach publicznych używam halogenów wyłącznie w szczególnych przypadkach.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Weź zmień stację na taką, która zatrudnia normalnych ludzi
Troszkę offtopimy...
Troszkę offtopimy...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Masz rację. Ale mam jedną stację pod nosem i zainteresował mnie temat, a gość się nie czepiał na siłę, tylko miał swoje wątpliwości, które dość konkretnie uzasadniał. Nie był jakoś wrogo nastawionycapri pisze:Weź zmień stację na taką, która zatrudnia normalnych ludzi
Troszkę offtopimy...
Aby wrócić do Larka - dzięki za namiar odnośnie rejestracji Navitela. Dziś będę próbował.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Jest coś takiego jak Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. 2016 poz. 2022 tekst jednolity). Tam na końcu jest tabelka jakie światła mogą posiadać pojazdy. Jest dopuszczalne zamontowanie 2 halogenów posiadających oczywiście homologację, załączanych osobno a nie automatycznie z mijania czy drogowymi, załączenie sygnalizowane kontrolką w kolorze zielonym, załączanie jeśli są włączone pozycyjne.
Przegląd można przejść z ledowymi pod warunkiem, że będą one zasłonięte zaślepkami fizycznie uniemożliwiającymi ich użycie na drogach publicznych.
Diagnoście pokazałem tylko homologację na obudowie i uznał, że jest OK. Używając takich świateł nawet w dzień narażam się co najwyżej na mandat za nadużywanie świateł. Ci jeżdżący na ledach mogą stracić DR, choć Policja przymyka na to oko. Ale w pewnym wieku zaczyna się cenić święty spokój
Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
Przegląd można przejść z ledowymi pod warunkiem, że będą one zasłonięte zaślepkami fizycznie uniemożliwiającymi ich użycie na drogach publicznych.
Diagnoście pokazałem tylko homologację na obudowie i uznał, że jest OK. Używając takich świateł nawet w dzień narażam się co najwyżej na mandat za nadużywanie świateł. Ci jeżdżący na ledach mogą stracić DR, choć Policja przymyka na to oko. Ale w pewnym wieku zaczyna się cenić święty spokój
Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
- Pedro65
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 36
- Rejestracja: 27.06.2017, 13:15
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Dla tych co nie kupili ostatnio: Nawigacja motocyklowa LARK FreeBird 4.3AT CEU 4,3" w cenie 119,-PLN
https://www.apollo.pl/produkt/nawigacja ... 60297.html
https://www.apollo.pl/produkt/nawigacja ... 60297.html
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 844
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Dzięki, zamówiłem. Staruszek 35AT trochę już sponiewierany, za tą cenę - nawet niech podziała ze dwa lata - to warto. A i niewielki żal w razie wtopy.Pedro65 pisze:Dla tych co nie kupili ostatnio: Nawigacja motocyklowa LARK FreeBird 4.3AT CEU 4,3" w cenie 119,-PLN
https://www.apollo.pl/produkt/nawigacja ... 60297.html
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 98
- Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
To i ja się skusiłem. I nawet za przesyłkę nie doliczyli, toż to prawie darmo. Na Larkach samochodowych od ponad 10 lat śmigam po Polsce w autku aczkolwiek zawsze na automapie.Pedro65 pisze:Dla tych co nie kupili ostatnio: Nawigacja motocyklowa LARK FreeBird 4.3AT CEU 4,3" w cenie 119,-PLN
https://www.apollo.pl/produkt/nawigacja ... 60297.html
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
- mapol
- osiedlowy kaskader
- Posty: 129
- Rejestracja: 17.11.2014, 22:22
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Lublin
Re: Lark FreeBird 4.3 AT
Już mam właśnie odebrałem z paczkomatu.
Dzięki Pedro65
Dzięki Pedro65
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość