Tylny amortyzator
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 493
- Rejestracja: 25.10.2015, 22:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl
Tylny amortyzator
Witam.
Ma ktoś może wiedzę na temat napięcia wstępnego sprężyny?
Jaki ma być luz na swobodnym zwisie
Ma ktoś może wiedzę na temat napięcia wstępnego sprężyny?
Jaki ma być luz na swobodnym zwisie
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Tylny amortyzator
ma nie być luzu
Skręcasz robisz próbę po odcinku testowym skręcasz dalej znów próba itd . Osobiście lubie mieć dość znacznie sciśniętą
Wydaje mi się że motorek jedzie stabilniej
Skręcasz robisz próbę po odcinku testowym skręcasz dalej znów próba itd . Osobiście lubie mieć dość znacznie sciśniętą
Wydaje mi się że motorek jedzie stabilniej
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Tylny amortyzator
Luz w swobodnym zwisie jest u każdego inny bo zależy od wielkości sprężyny.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 493
- Rejestracja: 25.10.2015, 22:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Tylny amortyzator
Wyczytałem w pewnym artykule, że cyt "Wynik (zwis negatywny, określany też jako SAG statyczny) powinien wynosić 30-35 mm dla maszyn offroadowych i 5-10 mm dla motocykli drogowych." Może ktoś ma parametry dla trampka 600?
a to artykuł:
http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawiesz ... ,9267.html
a to artykuł:
http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawiesz ... ,9267.html
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 360
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Tylny amortyzator
Ja mierzyłem u siebie i mam 35mm.
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 493
- Rejestracja: 25.10.2015, 22:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Tylny amortyzator
A ile ma być?Piter!!! pisze:Ja mierzyłem u siebie i mam 35mm.
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Tylny amortyzator
Powinien być w granicach 35 mm (SAG statyczny czyli ugięcie amortyzatora pod ciężarem motocykla), z jeźdźcem maks 70 mm.
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 493
- Rejestracja: 25.10.2015, 22:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Tylny amortyzator
Ok. Jutro sprawdzam.mirkoslawski pisze:Powinien być w granicach 35 mm (SAG statyczny czyli ugięcie amortyzatora pod ciężarem motocykla), z jeźdźcem maks 70 mm.
Re: Tylny amortyzator
ok 35mm z jeźdzcem nie powinno przekraczać 75mm, chociaż jak ktoś woli mocniej skręcić to już sprawa indywidualna
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 493
- Rejestracja: 25.10.2015, 22:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Tylny amortyzator
A czym to się kręci?
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 493
- Rejestracja: 25.10.2015, 22:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Tylny amortyzator
Po długiej ciszy dotarło do mnie, że ktoś mógł mnie nieopatrznie zrozumieć...NIKITA pisze:A czym to się kręci?
Chodzi mi o ewentualny klucz, albo jakieś narzędzie i jak mocno trzeba kontrować?
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Tylny amortyzator
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Tylny amortyzator
Zamiast śrubokrętów polecam zaopatrzyć się w różne rozmiary wybijaków. Przydaje się do wybijania/wbijania tulejek, łożysk, panewek, uszczelniaczy itd. itp.Next22 pisze:https://www.google.pl/search?q=klucz+do ... k4E8dgM%3A
a tak serio to młotek i śróbokręt
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: Tylny amortyzator
Tak naprawdę nie bardzo wyobrażam sobie skręcenia tej sprężyny samym kluczem hakowym czy wybijakiem. Nie wiem jak twarda jest sprężyna w trampku, ale ja w DRZ-cie musiałem wykręcić amor, skręcić sprężynę hakami samochodowymi do sprężyn i dopiero pobijakiem nakrętkę i kątre. Ta sprężyna generuje ogromną siłę na te nakrętki i do tego dochodzi ograniczony dostęp przy zamontowanym amorze, a chciałem sporo skręcić. Wydaje mi się, że prędzej bym gwint zerwał niż popchnął nakrętki, ale w trampku lub innych może da się łatwiej
xl650v, drz 400
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Tylny amortyzator
A w tym przypadku to przepraszam. Myślami bylem przy nakrętce główki ramytramp_xlv pisze:Tak naprawdę nie bardzo wyobrażam sobie skręcenia tej sprężyny samym kluczem hakowym czy wybijakiem. Nie wiem jak twarda jest sprężyna w trampku, ale ja w DRZ-cie musiałem wykręcić amor, skręcić sprężynę hakami samochodowymi do sprężyn i dopiero pobijakiem nakrętkę i kątre. Ta sprężyna generuje ogromną siłę na te nakrętki i do tego dochodzi ograniczony dostęp przy zamontowanym amorze, a chciałem sporo skręcić. Wydaje mi się, że prędzej bym gwint zerwał niż popchnął nakrętki, ale w trampku lub innych może da się łatwiej
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Dalti
- czyściciel nagaru
- Posty: 512
- Rejestracja: 12.05.2013, 18:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Tylny amortyzator
Nikita kup sobie klucz hakowy yato z regulacja nastawu.
można użyć małego francuza do złapania nakrętki pomiędzy zębami i wtedy walisz młotkiem w klucz,(najbezpieczniejszy sposób odkręcania /mało inwazyjny)
unikaj młotka i przecinaka !!!! bo te nakrętki sa zrobione z gównolitu i syfu narobisz . kontrujesz nakrętką jakies 15-20 Nm,nie wiecej wystarczy.
przy podniesionej dupie używając klucza hakowego lekko idzie ale jak ktoś tego nie robił od 198....r to się nie dziwie ze trudno. wd 40 na noc lub demontaż.
można użyć małego francuza do złapania nakrętki pomiędzy zębami i wtedy walisz młotkiem w klucz,(najbezpieczniejszy sposób odkręcania /mało inwazyjny)
unikaj młotka i przecinaka !!!! bo te nakrętki sa zrobione z gównolitu i syfu narobisz . kontrujesz nakrętką jakies 15-20 Nm,nie wiecej wystarczy.
przy podniesionej dupie używając klucza hakowego lekko idzie ale jak ktoś tego nie robił od 198....r to się nie dziwie ze trudno. wd 40 na noc lub demontaż.
Jak trzeba to oddam 0RhD+
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 493
- Rejestracja: 25.10.2015, 22:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Tylny amortyzator
Dzisiaj kręciłem amortyzatorem. Za diabła nie chciał ruszyć. Musiałem zdemontować. Złapałem w imadło i poszło.
Kilka obrotów montaż i próba. Ugięcie amortyzatora 4,5 cm. Powtarzam zabieg, ale tym razem wkręciłem śrubę do końca.
Podczas pomiaru bez akumulatora, siedzenia i boczków wyszło 3 cm. Myślę, że jak poskręcam wszystko to wyjdzie jakieś 3,5 cm.
Co myślicie o mojej sprężynie? Wkręcona do końca i wynik 3,5 cm jest sklepana...?
Kilka obrotów montaż i próba. Ugięcie amortyzatora 4,5 cm. Powtarzam zabieg, ale tym razem wkręciłem śrubę do końca.
Podczas pomiaru bez akumulatora, siedzenia i boczków wyszło 3 cm. Myślę, że jak poskręcam wszystko to wyjdzie jakieś 3,5 cm.
Co myślicie o mojej sprężynie? Wkręcona do końca i wynik 3,5 cm jest sklepana...?
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 47
- Rejestracja: 19.06.2008, 17:49
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tylny amortyzator
Witam
Może mi ktoś podpowiedzieć jaki rozmiar ma klucz hakowy do transalpa xl650 bo oczywiście w zakupionym ostatnio motocyklu nie było żadnych kluczy.
Z góry dziękuję.
Może mi ktoś podpowiedzieć jaki rozmiar ma klucz hakowy do transalpa xl650 bo oczywiście w zakupionym ostatnio motocyklu nie było żadnych kluczy.
Z góry dziękuję.
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Tylny amortyzator
Jeżeli w 650 jest podobnie jak w 600 to są dwa rozmiary. Kontra jest mniejsza. Najlepiej zainwestuj w klucz nastawny. Koszt kolo 140zl ale wszystko nim odkrecisz w kazdym nastepnym motocyklu:) tak samo z główka ramy:)
Tapnięte
Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości