TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
- markom13
- dwusuwowy rider
- Posty: 198
- Rejestracja: 04.10.2015, 00:17
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Mazury -> UK
TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
Brakuje mi na forum opini na temat navigacji motocyklowych od TomTomka. Mam w planach zakupic jakas dedykowana pod moto ,bo mam juz dosyc smartfona jako nawi. W sumie mialem kiedys starego Ridera ,wersja 1 ,ale to dawne czasy. Nie byl to dobry sprzet ,a moze nie do konca sie poznalismy.Potem mialem jakies pda ,smartfony ,nawet Zumo 220 uzywalem .Nigdy Garmin nie byl moim ulubiencem ,jakos szata graficzna map mi nie odpowiada.Choc moze juz doroslem do innych standardow. Poki co mam dylemat : Garmin 390 czy TomTom 400 ??A moze nawet cos starszego ,Rider V5 . No i oto jest temacik.
Pomozecie cos, gdzies, jakos? Dzieki z gory za kazda porade i cenna wskazowke.
p.s.
Navi ma sluzyc do pomocy przemieszczania po Europie ,mapy topo raczej mnie nie interesuja. W lesie radze sobie metoda "na mech"
Pomozecie cos, gdzies, jakos? Dzieki z gory za kazda porade i cenna wskazowke.
p.s.
Navi ma sluzyc do pomocy przemieszczania po Europie ,mapy topo raczej mnie nie interesuja. W lesie radze sobie metoda "na mech"
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
Jakbym siebie widział Tylko że ja jestem już PO decyzji
Od lat używam Garminów i funkcjonuję w tym środowisku. Nie raz je przeklinałem ale też doceniałem za wszechstronność (głównie turystyczne odbiorniki). Z uwagi że 64S na autostradach spisuje się umiarkowanie i od długiego czasu dochodziłem do wniosku że jednak do szosowego motocykla najlepsza jest navi dedykowana (żadne smartfony, etui na samochodówki itp) - zrobiłem ostatnio sobie i DeeLowi prezent:
Zumo 390. Dawne zumo nie porażały możliwościami - ale solidnością. Tu nadal jest całkiem solidnie a zasób możliwości i funkcji nawet mnie zaskoczył. Inna sprawa że chciałem mieć normalne, legalne mapy i zawsze aktualne.
Długo oczywiście zastanawiałem się między Zumo 390 i TomTom'em 400. W sumie w podobnych pieniądzach nie ma specjalnie nic więcej - zumo 210/220 można czasem wyrwać za kilkaset zł i to jest dobra opcja. Aczkolwiek taki sprzęt wolę zawsze kupować nowy.
Dlaczego Garmin - patrz początek posta. Znam dobrze ekosystem tej firmy. Czasem głupio prowadzi ale z przyzwyczajenia traktuję nawigację jako pomoc a nie podstawę więc to nie jest najważniejsze. TomTom podobno ma lepiej zoptymalizowaną kategoryzację dróg - choć Garmin cały czas to w City Navigatorze poprawia. Co jest fajne - mogę do niego przełożyć kartę z mapą PL Topo którą mam na 64S (aczkolwiek nie mam takiej potrzeby bo 64S jeździ na trampku bardziej poza typowym asfaltem i tu spisuje się genialnie).
Obsługa Garmina - są jakieś błędy i kogoś kto nie zna tego tematu może to wkurzać. Myślę że mapy TomToma mogą być porównywalne albo nawet lepsze w Europie. Garmin ma napewno większe wsparcie, więcej darmowych map itp - pytanie czy tego potrzebujesz, czy chcesz nawi która zaprowadzi Cię do wskazanego miejsca po prostu bez żadnych kombinacji.
TomTom - wiem tyle co z netu i z oględzin w sklepie. Sprzęt wydaje mi niego mniej pancerny niż Garmin, ekran jest może ładniejszy (technologia taka jak w smartfonach) ale słyszałem że obsługa w rękawicach nie zawsze jest 100% pewna. To pierdoły i opinie an podstawie internetu...ludzie bardzo chwalą TomTomy i sądzę że jest to co najmniej tak samo dobry sprzęt jak Garmin a w pewnych kwestiach na pewno lepszy.
Pomyślę i wieczorem napiszę może parę detali - zumo mam od kilku dni.. Wiem na pewno że zakup tego urządzenia to była bardzo dobra decyzja (nie zważając na cenę która jest jaka jest). Posłuży też do samochodu bo jest uchwyt i mam legalne zawsze aktualne mapy (choć w samochodzie idealnie sprawdza się Lumia z mapami Here, też darmowe i legalne).
Pozdrawiam
zimny
Od lat używam Garminów i funkcjonuję w tym środowisku. Nie raz je przeklinałem ale też doceniałem za wszechstronność (głównie turystyczne odbiorniki). Z uwagi że 64S na autostradach spisuje się umiarkowanie i od długiego czasu dochodziłem do wniosku że jednak do szosowego motocykla najlepsza jest navi dedykowana (żadne smartfony, etui na samochodówki itp) - zrobiłem ostatnio sobie i DeeLowi prezent:
Zumo 390. Dawne zumo nie porażały możliwościami - ale solidnością. Tu nadal jest całkiem solidnie a zasób możliwości i funkcji nawet mnie zaskoczył. Inna sprawa że chciałem mieć normalne, legalne mapy i zawsze aktualne.
Długo oczywiście zastanawiałem się między Zumo 390 i TomTom'em 400. W sumie w podobnych pieniądzach nie ma specjalnie nic więcej - zumo 210/220 można czasem wyrwać za kilkaset zł i to jest dobra opcja. Aczkolwiek taki sprzęt wolę zawsze kupować nowy.
Dlaczego Garmin - patrz początek posta. Znam dobrze ekosystem tej firmy. Czasem głupio prowadzi ale z przyzwyczajenia traktuję nawigację jako pomoc a nie podstawę więc to nie jest najważniejsze. TomTom podobno ma lepiej zoptymalizowaną kategoryzację dróg - choć Garmin cały czas to w City Navigatorze poprawia. Co jest fajne - mogę do niego przełożyć kartę z mapą PL Topo którą mam na 64S (aczkolwiek nie mam takiej potrzeby bo 64S jeździ na trampku bardziej poza typowym asfaltem i tu spisuje się genialnie).
Obsługa Garmina - są jakieś błędy i kogoś kto nie zna tego tematu może to wkurzać. Myślę że mapy TomToma mogą być porównywalne albo nawet lepsze w Europie. Garmin ma napewno większe wsparcie, więcej darmowych map itp - pytanie czy tego potrzebujesz, czy chcesz nawi która zaprowadzi Cię do wskazanego miejsca po prostu bez żadnych kombinacji.
TomTom - wiem tyle co z netu i z oględzin w sklepie. Sprzęt wydaje mi niego mniej pancerny niż Garmin, ekran jest może ładniejszy (technologia taka jak w smartfonach) ale słyszałem że obsługa w rękawicach nie zawsze jest 100% pewna. To pierdoły i opinie an podstawie internetu...ludzie bardzo chwalą TomTomy i sądzę że jest to co najmniej tak samo dobry sprzęt jak Garmin a w pewnych kwestiach na pewno lepszy.
Pomyślę i wieczorem napiszę może parę detali - zumo mam od kilku dni.. Wiem na pewno że zakup tego urządzenia to była bardzo dobra decyzja (nie zważając na cenę która jest jaka jest). Posłuży też do samochodu bo jest uchwyt i mam legalne zawsze aktualne mapy (choć w samochodzie idealnie sprawdza się Lumia z mapami Here, też darmowe i legalne).
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- markom13
- dwusuwowy rider
- Posty: 198
- Rejestracja: 04.10.2015, 00:17
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Mazury -> UK
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
Dzieki Zimny za odpowiedz. No wlasnie tez mam wrazenie ,ze Garmin jest nieco solidniejszy ,IMO bardziej mi sie podoba jego obudowa,konstrukcja,ale .... nie za bardzo ogarniam tematy wrzucania roznych dodatkow ,map,zmian jakis ustawien z poziomu komputera.Naczytalem sie ,ze czasem garniaki sie potrafia zwiesic ,trzeba robic restart ,czasem ktos gdzies musial robic reset komputerem.Wiem ,wiem ,to tak jak ze wszystkim,gdzies dzwonia tylko nie wiadomo gdzie .Jeszcze jedno co nie potrafie ogarnac to wyglad map Garmina .Jakies to takie bajkowe,te kolory ,te ksztalty drog nie wspomne o wygladzie kursora-motocykla ,jak on skreca ,w ogole nie uzywa przeciwskretu Idzie sie do tego przyzwyczaic ????
Naczytalem sie duzo o Garminie Dakota czy Montanie ,wyglad super ,nawet chyba sprawdza sie na autostradach ,ale .... brak BT .Odpada w przedbiegach.Nie lubie odrywac wzroku od jezdni .Kiedys tak jechalem bez sluchawek/BT do UK z PL to w Niemczech znalazlem sie na samym poludniu.Za rzadko spogladalem na ekranik no i wyladowal....
No dylemat jak cholercia. Widze ,ze trapiony nie tylko mnie.
Zimny ,poczekam jeszcze moze na jakies Twoje i nie tylko dokladniejsze sugestie ,dzieki.
BTW moj Fazerek odjechal tez w sina dal. Tyle koles dawal ,ze nie moglem sie oprzec pokusie i nie sprzedac.
Naczytalem sie duzo o Garminie Dakota czy Montanie ,wyglad super ,nawet chyba sprawdza sie na autostradach ,ale .... brak BT .Odpada w przedbiegach.Nie lubie odrywac wzroku od jezdni .Kiedys tak jechalem bez sluchawek/BT do UK z PL to w Niemczech znalazlem sie na samym poludniu.Za rzadko spogladalem na ekranik no i wyladowal....
No dylemat jak cholercia. Widze ,ze trapiony nie tylko mnie.
Zimny ,poczekam jeszcze moze na jakies Twoje i nie tylko dokladniejsze sugestie ,dzieki.
BTW moj Fazerek odjechal tez w sina dal. Tyle koles dawal ,ze nie moglem sie oprzec pokusie i nie sprzedac.
- chuck
- wiejski tuningowiec
- Posty: 88
- Rejestracja: 24.04.2016, 07:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: DTR
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
Jeśli mogę coś dorzucić to z Garminem nie ma problemów w razie "W"-załatwiają bezproblemowo reklamacje
a TomTom chyba nie ma serwisu w Polsce
a TomTom chyba nie ma serwisu w Polsce
- markom13
- dwusuwowy rider
- Posty: 198
- Rejestracja: 04.10.2015, 00:17
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Mazury -> UK
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
Dla mnie akurat nie ma problemu z serwisem .Nie tym sie martwie . Obejrzalem na YT mase filmikow z udzialem TT Rider 400 i V5 ,a takze Garmina Zumo 390 no i dylemat stal sie jeszcze wiekszy. Mnostwo ludzi narzeka na powolnosc garmina w wyznaczaniu dlugich tras,na brak niektorych funkcji ,np."Znajdz przy trasie...POI ",wyznaczanie tras inaczej jak TT i to dosyc znaczaco,na niekorzysc Garmina(z tym akurat kiedys mialem stycznosc ,ale w samochodowej navi Garmina), i takie rozne szczegoly. Czarna magia
Jak to mowia "im dalej w las...." .Znajac moje podejscie do tematu to kupie navi chyba w przyszlym roku albo wcale .Po prostu boje sie wydac taka kase i byc nieszczesliwy Ale caly czas mam ochote Garminiaka sprobowac. Choc moje serce jest caly czas z TT. Lubie ich mapy ,kolorystyke .
Jak to mowia "im dalej w las...." .Znajac moje podejscie do tematu to kupie navi chyba w przyszlym roku albo wcale .Po prostu boje sie wydac taka kase i byc nieszczesliwy Ale caly czas mam ochote Garminiaka sprobowac. Choc moje serce jest caly czas z TT. Lubie ich mapy ,kolorystyke .
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
Powiem może tak - Garmina trzeba polubić z jego licznymi wadami Choć w zumo zauważyłem że można zmienić kolory map.
Jeśli masz dobre wspomnienia z TT, podoba Ci się - to kup TT. Idę o zakład że będziesz zadowolony, nie jeździsz z tym w terenie więc owa solidność ma drugorzędne znaczenie.
Ja zaznaczam że wybrałem Garniaka głównie przez dobrą znajomość ich ekosystemu i przywiązanie wieloletnie do firmy. Bo tak racjonalnie to TT400 może jest i nawet lepszy (choć mi np w TT nie pasowała kolorystyka map )
Pozdrawiam
Marcin
ps. faktycznie, Garmin ma wyjątkowo dobry serwis! Nie korzystałem ale tak słyszałem.
Jeśli masz dobre wspomnienia z TT, podoba Ci się - to kup TT. Idę o zakład że będziesz zadowolony, nie jeździsz z tym w terenie więc owa solidność ma drugorzędne znaczenie.
Ja zaznaczam że wybrałem Garniaka głównie przez dobrą znajomość ich ekosystemu i przywiązanie wieloletnie do firmy. Bo tak racjonalnie to TT400 może jest i nawet lepszy (choć mi np w TT nie pasowała kolorystyka map )
Pozdrawiam
Marcin
ps. faktycznie, Garmin ma wyjątkowo dobry serwis! Nie korzystałem ale tak słyszałem.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- markom13
- dwusuwowy rider
- Posty: 198
- Rejestracja: 04.10.2015, 00:17
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Mazury -> UK
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
No i faktycznie TT zmienil kolorystyke , nie podoba mi sie ona rowniez .Podobaja mi sie stare TT,np.V5 i starsze .Mialy super przejzysta mape/szate graficzna . Pewnie i tak to wszystko kwestia przyzwyczajenia
Co mi sie podoba w nowych TT ,to to ,ze caly czas na ekranie mamy pasek pokazujacy za ile mamy nastepna stacje paliw. Niezly patent ,choc oczywiscie ,bez tego da sie zyc.
Co mi sie podoba w nowych TT ,to to ,ze caly czas na ekranie mamy pasek pokazujacy za ile mamy nastepna stacje paliw. Niezly patent ,choc oczywiscie ,bez tego da sie zyc.
- chuck
- wiejski tuningowiec
- Posty: 88
- Rejestracja: 24.04.2016, 07:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: DTR
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
Zgadzam się z Zimnym
Jak się jest oswojonym z pewnymi trybami i funkcjami szkoda wydawać niemałą kasę i się denerwować
Mi w garminie jeszcze przeszkadza podgląd mapy (jej przesuwanie ) jest jak pijana
ale jeżdżę na samochodowych urządzonkach od lat i nauczyłem się jej to wybaczać
Przyzwyczajenie drugą naturą
Jak się jest oswojonym z pewnymi trybami i funkcjami szkoda wydawać niemałą kasę i się denerwować
Mi w garminie jeszcze przeszkadza podgląd mapy (jej przesuwanie ) jest jak pijana
ale jeżdżę na samochodowych urządzonkach od lat i nauczyłem się jej to wybaczać
Przyzwyczajenie drugą naturą
- markom13
- dwusuwowy rider
- Posty: 198
- Rejestracja: 04.10.2015, 00:17
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Mazury -> UK
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
Marcin,dzisiaj zamowilem ZUMO 390LM ,a co tam,sprobuje
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
1. Jedna z lepszych funkcji w Garminie - przesylanie punktow i tras oraz sladow - bardzo przydatne - niestety nie jest dostepna we wszystkich modelach
2. w montanie da sie slyszec komunikaty ale trzeba sie wpiac kablem audio, bez tego navigacja wydaje glosne dzwieki, slyszalne w kasu gdy jest nastepny manewr.
3. Map do garmina jest cale mnostwo, od standardowej City Navigator az po darmowe openstreet, przerozne wydania, lacznie z mozliwoscia naniesienia warstwy ze zdjeciami satelitarnymi.
4. Tak garmin potrafi sie zawiesic ale jest to raczej domena wczesnych wersji firmware, z czasem bledy sa usuwane.
5. Mocowania garmina sa solidniejsze od tych tom toma (mocniejsze zapiecie navi)
6. Wyglad ikon pojazdu, kolory mozna w garminie zmienic. trzeba poczytac o tym troche na stronach poswieconych navigacjom garmina.
Wybor jest ciezki i uzalezniony od ceny, Bardzo polecam zakup navi ktora umozliwia przesylanie info miedzy egzemplarzami.
Ulatwia to bardzo zycie w trasie.
2. w montanie da sie slyszec komunikaty ale trzeba sie wpiac kablem audio, bez tego navigacja wydaje glosne dzwieki, slyszalne w kasu gdy jest nastepny manewr.
3. Map do garmina jest cale mnostwo, od standardowej City Navigator az po darmowe openstreet, przerozne wydania, lacznie z mozliwoscia naniesienia warstwy ze zdjeciami satelitarnymi.
4. Tak garmin potrafi sie zawiesic ale jest to raczej domena wczesnych wersji firmware, z czasem bledy sa usuwane.
5. Mocowania garmina sa solidniejsze od tych tom toma (mocniejsze zapiecie navi)
6. Wyglad ikon pojazdu, kolory mozna w garminie zmienic. trzeba poczytac o tym troche na stronach poswieconych navigacjom garmina.
Wybor jest ciezki i uzalezniony od ceny, Bardzo polecam zakup navi ktora umozliwia przesylanie info miedzy egzemplarzami.
Ulatwia to bardzo zycie w trasie.
- Neno
- młody podróżnik
- Posty: 2484
- Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zambrów
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
Popieram.MADRAFi pisze: Wybor jest ciezki i uzalezniony od ceny, Bardzo polecam zakup navi ktora umozliwia przesylanie info miedzy egzemplarzami.
Ulatwia to bardzo zycie w trasie.
Jedna z lepszych funkcji, jedna z najczęściej używanych gdy jeździ się w więcej niż jedną osobę i ta druga też chce wiedzieć gdzie jedziemy
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
Hej, pozdrawiam ze słonecznej Italii, teraz z okolic Ancony, Toskania już za nami
Zumo 390 to był najlepszy zakup jaki mogłem sobie zrobić na taki wyjazd. Sprzęt trzeba opanować ale naprawdę daje radę - szczególnie opcja kręte drogi Za nami 2800km i tylko raz gremlin lekko z dupy mnie prowadził ale też nieco z mojej winy. Porównania z tomtomem nie mam i nie będę miał bo to co mam mi pasuje
Ja uważam zakup za wyjątkowo udany - markom13, sądzę że będzie Pan zadowolony
Co do przesyłania miedzy egzemplarzami to nie wiem czy to zumo to umie ale...jeżdżę sam więc nie ma to dla mnie znaczenia.
Co mi się naprawdę podoba to junction view na autostradach - dobra sprawa i mniej stresu niż z oregonem 450 który na drodze był ok ale to jednak nie to.
Pozdrawiam
Zimny
Zumo 390 to był najlepszy zakup jaki mogłem sobie zrobić na taki wyjazd. Sprzęt trzeba opanować ale naprawdę daje radę - szczególnie opcja kręte drogi Za nami 2800km i tylko raz gremlin lekko z dupy mnie prowadził ale też nieco z mojej winy. Porównania z tomtomem nie mam i nie będę miał bo to co mam mi pasuje
Ja uważam zakup za wyjątkowo udany - markom13, sądzę że będzie Pan zadowolony
Co do przesyłania miedzy egzemplarzami to nie wiem czy to zumo to umie ale...jeżdżę sam więc nie ma to dla mnie znaczenia.
Co mi się naprawdę podoba to junction view na autostradach - dobra sprawa i mniej stresu niż z oregonem 450 który na drodze był ok ale to jednak nie to.
Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
Opcje o ktorych piszesz (junkction view) jest to kwestia mapy, trzeba wgrac odpowiednie pliki.
Kazdemu pasuje co innego. Zumo ma opcje krete drogi ale nie ma przesylania danych miedzy urzadzeniami.
Wracajac do tematu obu nawigacji, maja one bardzo zblizone funkcje jezeli mialbym wybrac jedna z tych 2 to wzialbym tansza.
Przy podobnej cenie, Garmina.
Kazdemu pasuje co innego. Zumo ma opcje krete drogi ale nie ma przesylania danych miedzy urzadzeniami.
Wracajac do tematu obu nawigacji, maja one bardzo zblizone funkcje jezeli mialbym wybrac jedna z tych 2 to wzialbym tansza.
Przy podobnej cenie, Garmina.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
Tak Madrafi - ale np 62s czy Oregon 450 opcji junction view nie obsłuży. Generalnie tak jak piszesz - kwestia przyzwyczajeń i znajomości ekosystemu.MADRAFi pisze:Opcje o ktorych piszesz (junkction view) jest to kwestia mapy, trzeba wgrac odpowiednie pliki.
Kazdemu pasuje co innego. Zumo ma opcje krete drogi ale nie ma przesylania danych miedzy urzadzeniami.
Wracajac do tematu obu nawigacji, maja one bardzo zblizone funkcje jezeli mialbym wybrac jedna z tych 2 to wzialbym tansza.
Przy podobnej cenie, Garmina.
Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- markom13
- dwusuwowy rider
- Posty: 198
- Rejestracja: 04.10.2015, 00:17
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Mazury -> UK
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
390tka juz zamontowana . Zobaczymy w akcji juz niebawem
Zimny,ja z zoneczka zyczymy Wam udanego urlopu na 2oo
Zimny,ja z zoneczka zyczymy Wam udanego urlopu na 2oo
- qbi2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 444
- Rejestracja: 17.01.2009, 18:14
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Torun
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
Ja tylko swoje dwa grosze wcisnę. W Garminie (na długie trasy) najlepiej przed wjazdem zrobić sobie trasę w BaseCamp, bo faktycznie potrafi dziiiiwnie prowadzić
był XL 700
jest BMW K 1300 S
jest BMW K 1300 S
- bogdan79
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 436
- Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
MADRAFi pisze:1. Jedna z lepszych funkcji w Garminie - przesylanie punktow i tras oraz sladow - bardzo przydatne - niestety nie jest dostepna we wszystkich modelach
2. w montanie da sie slyszec komunikaty ale trzeba sie wpiac kablem audio, bez tego navigacja wydaje glosne dzwieki, slyszalne w kasu gdy jest nastepny manewr.
3. Map do garmina jest cale mnostwo, od standardowej City Navigator az po darmowe openstreet, przerozne wydania, lacznie z mozliwoscia naniesienia warstwy ze zdjeciami satelitarnymi.
4. Tak garmin potrafi sie zawiesic ale jest to raczej domena wczesnych wersji firmware, z czasem bledy sa usuwane.
5. Mocowania garmina sa solidniejsze od tych tom toma (mocniejsze zapiecie navi)
6. Wyglad ikon pojazdu, kolory mozna w garminie zmienic. trzeba poczytac o tym troche na stronach poswieconych navigacjom garmina.
Wybor jest ciezki i uzalezniony od ceny, Bardzo polecam zakup navi ktora umozliwia przesylanie info miedzy egzemplarzami.
Ulatwia to bardzo zycie w trasie.
czy w pk 1 chodzi przesyłanie danych pomiędzy takimi samymi nawigacjami w trybie bieżącym (czyli możliwość parowania urządzeń?
Zastanawiam się naz dakupem nowej 390 i mam kilka pytań:
- jak z odtwarzaniem plików gpx - czy 390 też mogę podłączyć d kompa i wgrać ślady tras w formacie gpx?
- jeżeli tak to jak jest z odtwarzaniem śladu - czy nawi tylko wyświetla ślad czy też nawiguje po śladzie?
- czy standardowy uchwyt który jest w zestawie nadaje się do jazdy po dziurach, czy też trzeba kupić uchwyt touratecha?
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
- bogdan79
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 436
- Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
kupłem i jest git, porównując do 550 to bajka.. urządzenie ma opcje zaórwno wyświetlania śladu jak i nawigowania po nim
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
- MADRAFi
- pałujący w lesie
- Posty: 1382
- Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa (Ursus)
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
To nie jest parowanie. To jest komunikacja w celu przeslania danych ( na 1 urzadzeniu wybierasz wyslij a na drugim odbierz)bogdan79 pisze:
czy w pk 1 chodzi przesyłanie danych pomiędzy takimi samymi nawigacjami w trybie bieżącym (czyli możliwość parowania urządzeń?
W tle bardzo mozliwe ze urzadzenia sie paruja by umozliwic wyslanie. Ale po zakonczeniu przesylania danych nie ma zadnej komunikacji.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: TomTom Rider 400 vs Garmin Zumo 390
Mówiłem że Gremlin jest OK Ma swoje wady ale ja z Zumo 390 jestem wybitnie zadowolony. Na motocykl typu V-Strom jest rewelacyjny.
Na XT600Z mam ręczniaka który w terenie jest jednak lepszy
Na XT600Z mam ręczniaka który w terenie jest jednak lepszy
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości