Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Motocykl nie pracuje prawidłowo i nie masz zielonego pojęcia, jaki układ może być niesprawny? Napisz tutaj. ( po zdiagnozowaniu usterki temat zostanie bądź usunięty, bądź przeniesiony do właściwego działu).
Awatar użytkownika
Orc
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 03.09.2015, 19:42
Mój motocykl: XL650V

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: Orc »

Niestety nie mam takiej możliwości podpięcia modułu od innej :/

Ale teraz jak miałem podłączą baterie od quada to podczas pracy obrotomierz pracował wzorowo.
mirkoslawski
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2269
Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kielce

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: mirkoslawski »

Moduł sprawdzaj przekładając swój do innego moto a nie odwrotnie, bo w przypadku uszkodzenia np. w instalacji spalisz komuś moduł :wink: Objawy, które opisałeś w pierwszym poście, jak dla mnie właśnie na moduł kierują. Sprawdź połączenia (może jakaś kostka Ci się poluzowała) a jak nie, to jeździj i obserwuj :thumbsup:
Awatar użytkownika
Orc
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 03.09.2015, 19:42
Mój motocykl: XL650V

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: Orc »

A to i tak nie mam jak :]
A Trampek 650 potrzebuje baterii do pracy prawda ? Myślę że, te moje problemy były związane z tym iż własnie aku nie trzymało napięcia a wręcz je dławiło, wszystkie kostki przejrzałem, są ok )


Tak zrobię, załączę ten tester który pokazuje stan ładowania baterii i napięcia alternatora, dzięki wielkie za wsparcie :thanks:
Fizolof
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 358
Rejestracja: 25.06.2013, 22:39
Mój motocykl: XL600V

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: Fizolof »

Jeżeli aku był niesprawny i nie odbierał "prundu" to moduł miał prawo wariować :smile:
Awatar użytkownika
Biedron
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 815
Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Pruszków

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: Biedron »

mirkoslawski pisze:Moduł sprawdzaj przekładając swój do innego moto a nie odwrotnie, bo w przypadku uszkodzenia np. w instalacji spalisz komuś moduł :wink: Objawy, które opisałeś w pierwszym poście, jak dla mnie właśnie na moduł kierują. Sprawdź połączenia (może jakaś kostka Ci się poluzowała) a jak nie, to jeździj i obserwuj :thumbsup:
Może trochę ostudzę ...
Z tego co widzę to kolega ma 650.
Tam nie da się podmieć samego modułu, bez immobilizera, czyli stacyjki.
Jeśli chodzi o aku, to oczywiście polecam żelowe, jako bardziej odporne na trampkowanie. W końcu fabrycznie montowane Yuasy wytrzymują po 10 lat.
Biedron
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2515
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: Artek »

Biedron pisze:
mirkoslawski pisze:Moduł sprawdzaj przekładając swój do innego moto a nie odwrotnie, bo w przypadku uszkodzenia np. w instalacji spalisz komuś moduł :wink: Objawy, które opisałeś w pierwszym poście, jak dla mnie właśnie na moduł kierują. Sprawdź połączenia (może jakaś kostka Ci się poluzowała) a jak nie, to jeździj i obserwuj :thumbsup:
Może trochę ostudzę ...
Z tego co widzę to kolega ma 650.
Tam nie da się podmieć samego modułu, bez immobilizera, czyli stacyjki.
Jeśli chodzi o aku, to oczywiście polecam żelowe, jako bardziej odporne na trampkowanie. W końcu fabrycznie montowane Yuasy wytrzymują po 10 lat.
Może trochę podleję oliwy: można zamienić moduły pod warunkiem zamiany również kluczyka, czyli zamieniamy moduł i kluczyk.
Przychylam się do sugestii Reindeer.
Dominator.
Awatar użytkownika
Biedron
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 815
Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Pruszków

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: Biedron »

A jak to jest, gdy przy stacyjce z HISSem są 2 różne kluczyki, "sparowany" z modułem i inny, który pasuje do stacyjki. Odpali w takiej konfiguracji?
Biedron
mirkoslawski
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2269
Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kielce

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: mirkoslawski »

Biedron - fabrycznie montowane Yuasy w TA 650 nie były żelowe (tzw. bezobsługowe ale nie żelowe - jeśli mówimy o TA600/650) - czy się mylę?. Żelowe aku w motocyklach generacji TA/AT są notorycznie niedoładowywane, przez co skraca się ich żywotność (miałem i żelowe i kwasowe bezobsługowe) - te drugie wytrzymują kilka lat nawet w wersji ekonomicznej JMT.
Miałem 650 i wiem, że się da (patrz post Artka).
Co do "studzenia" - nie musisz studzić, bo się nie zgrzałem. Piszę tylko wtedy, gdy mam coś do powiedzenia (sam sprawdziłem/doświadczyłem/przeczytałem).

Zdrowia
Awatar użytkownika
Biedron
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 815
Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Pruszków

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: Biedron »

mirkoslawski pisze:Biedron - fabrycznie montowane Yuasy w TA 650 nie były żelowe (tzw. bezobsługowe ale nie żelowe - jeśli mówimy o TA600/650) - czy się mylę?. Żelowe aku w motocyklach generacji TA/AT są notorycznie niedoładowywane, przez co skraca się ich żywotność (miałem i żelowe i kwasowe bezobsługowe) - te drugie wytrzymują kilka lat nawet w wersji ekonomicznej JMT.
Miałem 650 i wiem, że się da (patrz post Artka).
Co do "studzenia" - nie musisz studzić, bo się nie zgrzałem. Piszę tylko wtedy, gdy mam coś do powiedzenia (sam sprawdziłem/doświadczyłem/przeczytałem).

Zdrowia
Poczytałem trochę i faktycznie, skrót AGM nie oznacza akumulatorów, więc Mirko masz całkowitą rację :thumbsup:
Zacytuję info o różnicach obu typów:
Oba są akumulatorami rekombinacyjnymi ( tzn. w normalnych warunkach pracy zachodzi w nich rekombinacja gazów wydzielanych podczas ładowania tworząc wodę ) i oba rodzaje są zaliczane do akumulatorów szczelnych. Główną różnicą jest to, że w akumulatorach AGM elektrolit jest całkowicie wchłonięty i unieruchomiony prze specjalną mate szklaną separatorów, podczas gdy w akumulatorach żelowych kwas zmieszany jest z dwutlenkiem krzemy tworząc żel, który unieruchamia elektrolit. Zaletą akumulatorów AGM w stosunku do żelowych jest to, że zastosowane maty szklane umożliwiają pracę akumulatora pod zwiększonym ciśnieniem , co zwiększa trwałość przy pracy cyklicznej. Przypadku akumulatorów żelowych nie można stosować takiego ciśnienia,więc trwałość jest zazwyczaj zwiększana przez zwiększoną gęstość pasty, co wydłuża okres życia akumulatora, ale nie zapewnia wydajności prądu rozruchowego, jaka jest wymagana do zastosowań np. w samochodach.


Informacja o możliwości zamiany modułów również cenna.
Dzięki, że mnie ostudziłeś :thumbsup: :haha:
Biedron
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2515
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: Artek »

Biedron pisze:A jak to jest, gdy przy stacyjce z HISSem są 2 różne kluczyki, "sparowany" z modułem i inny, który pasuje do stacyjki. Odpali w takiej konfiguracji?
650-ka( i 700-ka) ma 2 zabezpieczenia przed obcym użytkownikiem: kluczyk (jako grot-zabezpieczenie mechaniczne do przekręcenia stacyjki) i immobilizer ( jako pestka wewnątrz kluczyka-zabezpieczenie elektroniczne).
Antena wokół stacyjki ( ta pętla z napisem HISS) jest zamienna między innymi motocyklami Honda.
Odp. na pytanie: tak. Wkładamy surowy kluczyk do stacyjki a obok anteny umieszczamy samą pestkę i hula.
Dominator.
Awatar użytkownika
Biedron
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 815
Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Pruszków

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: Biedron »

Artek pisze:
Biedron pisze:A jak to jest, gdy przy stacyjce z HISSem są 2 różne kluczyki, "sparowany" z modułem i inny, który pasuje do stacyjki. Odpali w takiej konfiguracji?
650-ka( i 700-ka) ma 2 zabezpieczenia przed obcym użytkownikiem: kluczyk (jako grot-zabezpieczenie mechaniczne do przekręcenia stacyjki) i immobilizer ( jako pestka wewnątrz kluczyka-zabezpieczenie elektroniczne).
Antena wokół stacyjki ( ta pętla z napisem HISS) jest zamienna między innymi motocyklami Honda.
Odp. na pytanie: tak. Wkładamy surowy kluczyk do stacyjki a obok anteny umieszczamy samą pestkę i hula.
A zahula jak będą 2 różne pestki?
Bo jedna będzie ta, która mechanicznie pasuje do stacyjki a druga musi pasować do modułu. Tak to będzie wyglądało w przypadku podmiany modułu.
Biedron
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2515
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: Artek »

Biedron pisze:
Artek pisze:
Biedron pisze:A jak to jest, gdy przy stacyjce z HISSem są 2 różne kluczyki, "sparowany" z modułem i inny, który pasuje do stacyjki. Odpali w takiej konfiguracji?
650-ka( i 700-ka) ma 2 zabezpieczenia przed obcym użytkownikiem: kluczyk (jako grot-zabezpieczenie mechaniczne do przekręcenia stacyjki) i immobilizer ( jako pestka wewnątrz kluczyka-zabezpieczenie elektroniczne).
Antena wokół stacyjki ( ta pętla z napisem HISS) jest zamienna między innymi motocyklami Honda.
Odp. na pytanie: tak. Wkładamy surowy kluczyk do stacyjki a obok anteny umieszczamy samą pestkę i hula.
A zahula jak będą 2 różne pestki?
Bo jedna będzie ta, która mechanicznie pasuje do stacyjki a druga musi pasować do modułu. Tak to będzie wyglądało w przypadku podmiany modułu.
Będzie, pestki się nie gryzo :sex: (teoretyzuję!. W razie kłopotów, pestkę z kluczyka się wyciąga).
Dominator.
Awatar użytkownika
Orc
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 03.09.2015, 19:42
Mój motocykl: XL650V

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: Orc »

no zakupiłem dzisiaj akumulator kwasowy, dopiero dzisiaj zauważyłem że ten żelowy jest napuchnięty na jednej przegrodzie :omg:
Ja trampkiem tylko asfalt i leśne drogi zwiedzam bez żadnych wyczynowych przepraw ;)

Więc stawiam na kwasówke teraz :)
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: makumba »

Jest jeszcze coś pomiędzy kwasówką a żelówką czyli akumulator w technologi AGM - hmm między płytkami są takie jakby "podpaski" które wsiąkają i wiążą wlany kwas. Ja kiedyś myślałem, że kwas wyparował :omg: ale tak ma być, wsiąka, nic nie wycieka i dobrze działa, bynajmniej u mnie :thumbsup: A cena niewielka, porównywalna do zwykłej kwasówki - oczywiście zależy od firmy u mnie jest to chyba EXIDE.
xl650v, drz 400
Awatar użytkownika
Orc
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 03.09.2015, 19:42
Mój motocykl: XL650V

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: Orc »

NO ja chyba przez przypadek takie coś kupiłem, po czytam instrukcje obsługi a tu pisze akumulator bezobsługowy (NIE DOLEWAĆ WODY !). YTZ12S-BS
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika

Post autor: makumba »

Byłby to dobry przypadek :thumbsup:
xl650v, drz 400
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości