Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
Niestety nie mam takiej możliwości podpięcia modułu od innej :/
Ale teraz jak miałem podłączą baterie od quada to podczas pracy obrotomierz pracował wzorowo.
Ale teraz jak miałem podłączą baterie od quada to podczas pracy obrotomierz pracował wzorowo.
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
Moduł sprawdzaj przekładając swój do innego moto a nie odwrotnie, bo w przypadku uszkodzenia np. w instalacji spalisz komuś moduł Objawy, które opisałeś w pierwszym poście, jak dla mnie właśnie na moduł kierują. Sprawdź połączenia (może jakaś kostka Ci się poluzowała) a jak nie, to jeździj i obserwuj
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
A to i tak nie mam jak :]
A Trampek 650 potrzebuje baterii do pracy prawda ? Myślę że, te moje problemy były związane z tym iż własnie aku nie trzymało napięcia a wręcz je dławiło, wszystkie kostki przejrzałem, są ok )
Tak zrobię, załączę ten tester który pokazuje stan ładowania baterii i napięcia alternatora, dzięki wielkie za wsparcie
A Trampek 650 potrzebuje baterii do pracy prawda ? Myślę że, te moje problemy były związane z tym iż własnie aku nie trzymało napięcia a wręcz je dławiło, wszystkie kostki przejrzałem, są ok )
Tak zrobię, załączę ten tester który pokazuje stan ładowania baterii i napięcia alternatora, dzięki wielkie za wsparcie
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
Jeżeli aku był niesprawny i nie odbierał "prundu" to moduł miał prawo wariować
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
Może trochę ostudzę ...mirkoslawski pisze:Moduł sprawdzaj przekładając swój do innego moto a nie odwrotnie, bo w przypadku uszkodzenia np. w instalacji spalisz komuś moduł Objawy, które opisałeś w pierwszym poście, jak dla mnie właśnie na moduł kierują. Sprawdź połączenia (może jakaś kostka Ci się poluzowała) a jak nie, to jeździj i obserwuj
Z tego co widzę to kolega ma 650.
Tam nie da się podmieć samego modułu, bez immobilizera, czyli stacyjki.
Jeśli chodzi o aku, to oczywiście polecam żelowe, jako bardziej odporne na trampkowanie. W końcu fabrycznie montowane Yuasy wytrzymują po 10 lat.
Biedron
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
Może trochę podleję oliwy: można zamienić moduły pod warunkiem zamiany również kluczyka, czyli zamieniamy moduł i kluczyk.Biedron pisze:Może trochę ostudzę ...mirkoslawski pisze:Moduł sprawdzaj przekładając swój do innego moto a nie odwrotnie, bo w przypadku uszkodzenia np. w instalacji spalisz komuś moduł Objawy, które opisałeś w pierwszym poście, jak dla mnie właśnie na moduł kierują. Sprawdź połączenia (może jakaś kostka Ci się poluzowała) a jak nie, to jeździj i obserwuj
Z tego co widzę to kolega ma 650.
Tam nie da się podmieć samego modułu, bez immobilizera, czyli stacyjki.
Jeśli chodzi o aku, to oczywiście polecam żelowe, jako bardziej odporne na trampkowanie. W końcu fabrycznie montowane Yuasy wytrzymują po 10 lat.
Przychylam się do sugestii Reindeer.
Dominator.
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
A jak to jest, gdy przy stacyjce z HISSem są 2 różne kluczyki, "sparowany" z modułem i inny, który pasuje do stacyjki. Odpali w takiej konfiguracji?
Biedron
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
Biedron - fabrycznie montowane Yuasy w TA 650 nie były żelowe (tzw. bezobsługowe ale nie żelowe - jeśli mówimy o TA600/650) - czy się mylę?. Żelowe aku w motocyklach generacji TA/AT są notorycznie niedoładowywane, przez co skraca się ich żywotność (miałem i żelowe i kwasowe bezobsługowe) - te drugie wytrzymują kilka lat nawet w wersji ekonomicznej JMT.
Miałem 650 i wiem, że się da (patrz post Artka).
Co do "studzenia" - nie musisz studzić, bo się nie zgrzałem. Piszę tylko wtedy, gdy mam coś do powiedzenia (sam sprawdziłem/doświadczyłem/przeczytałem).
Zdrowia
Miałem 650 i wiem, że się da (patrz post Artka).
Co do "studzenia" - nie musisz studzić, bo się nie zgrzałem. Piszę tylko wtedy, gdy mam coś do powiedzenia (sam sprawdziłem/doświadczyłem/przeczytałem).
Zdrowia
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
Poczytałem trochę i faktycznie, skrót AGM nie oznacza akumulatorów, więc Mirko masz całkowitą racjęmirkoslawski pisze:Biedron - fabrycznie montowane Yuasy w TA 650 nie były żelowe (tzw. bezobsługowe ale nie żelowe - jeśli mówimy o TA600/650) - czy się mylę?. Żelowe aku w motocyklach generacji TA/AT są notorycznie niedoładowywane, przez co skraca się ich żywotność (miałem i żelowe i kwasowe bezobsługowe) - te drugie wytrzymują kilka lat nawet w wersji ekonomicznej JMT.
Miałem 650 i wiem, że się da (patrz post Artka).
Co do "studzenia" - nie musisz studzić, bo się nie zgrzałem. Piszę tylko wtedy, gdy mam coś do powiedzenia (sam sprawdziłem/doświadczyłem/przeczytałem).
Zdrowia
Zacytuję info o różnicach obu typów:
Oba są akumulatorami rekombinacyjnymi ( tzn. w normalnych warunkach pracy zachodzi w nich rekombinacja gazów wydzielanych podczas ładowania tworząc wodę ) i oba rodzaje są zaliczane do akumulatorów szczelnych. Główną różnicą jest to, że w akumulatorach AGM elektrolit jest całkowicie wchłonięty i unieruchomiony prze specjalną mate szklaną separatorów, podczas gdy w akumulatorach żelowych kwas zmieszany jest z dwutlenkiem krzemy tworząc żel, który unieruchamia elektrolit. Zaletą akumulatorów AGM w stosunku do żelowych jest to, że zastosowane maty szklane umożliwiają pracę akumulatora pod zwiększonym ciśnieniem , co zwiększa trwałość przy pracy cyklicznej. Przypadku akumulatorów żelowych nie można stosować takiego ciśnienia,więc trwałość jest zazwyczaj zwiększana przez zwiększoną gęstość pasty, co wydłuża okres życia akumulatora, ale nie zapewnia wydajności prądu rozruchowego, jaka jest wymagana do zastosowań np. w samochodach.
Informacja o możliwości zamiany modułów również cenna.
Dzięki, że mnie ostudziłeś
Biedron
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
650-ka( i 700-ka) ma 2 zabezpieczenia przed obcym użytkownikiem: kluczyk (jako grot-zabezpieczenie mechaniczne do przekręcenia stacyjki) i immobilizer ( jako pestka wewnątrz kluczyka-zabezpieczenie elektroniczne).Biedron pisze:A jak to jest, gdy przy stacyjce z HISSem są 2 różne kluczyki, "sparowany" z modułem i inny, który pasuje do stacyjki. Odpali w takiej konfiguracji?
Antena wokół stacyjki ( ta pętla z napisem HISS) jest zamienna między innymi motocyklami Honda.
Odp. na pytanie: tak. Wkładamy surowy kluczyk do stacyjki a obok anteny umieszczamy samą pestkę i hula.
Dominator.
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
A zahula jak będą 2 różne pestki?Artek pisze:650-ka( i 700-ka) ma 2 zabezpieczenia przed obcym użytkownikiem: kluczyk (jako grot-zabezpieczenie mechaniczne do przekręcenia stacyjki) i immobilizer ( jako pestka wewnątrz kluczyka-zabezpieczenie elektroniczne).Biedron pisze:A jak to jest, gdy przy stacyjce z HISSem są 2 różne kluczyki, "sparowany" z modułem i inny, który pasuje do stacyjki. Odpali w takiej konfiguracji?
Antena wokół stacyjki ( ta pętla z napisem HISS) jest zamienna między innymi motocyklami Honda.
Odp. na pytanie: tak. Wkładamy surowy kluczyk do stacyjki a obok anteny umieszczamy samą pestkę i hula.
Bo jedna będzie ta, która mechanicznie pasuje do stacyjki a druga musi pasować do modułu. Tak to będzie wyglądało w przypadku podmiany modułu.
Biedron
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
Będzie, pestki się nie gryzo (teoretyzuję!. W razie kłopotów, pestkę z kluczyka się wyciąga).Biedron pisze:A zahula jak będą 2 różne pestki?Artek pisze:650-ka( i 700-ka) ma 2 zabezpieczenia przed obcym użytkownikiem: kluczyk (jako grot-zabezpieczenie mechaniczne do przekręcenia stacyjki) i immobilizer ( jako pestka wewnątrz kluczyka-zabezpieczenie elektroniczne).Biedron pisze:A jak to jest, gdy przy stacyjce z HISSem są 2 różne kluczyki, "sparowany" z modułem i inny, który pasuje do stacyjki. Odpali w takiej konfiguracji?
Antena wokół stacyjki ( ta pętla z napisem HISS) jest zamienna między innymi motocyklami Honda.
Odp. na pytanie: tak. Wkładamy surowy kluczyk do stacyjki a obok anteny umieszczamy samą pestkę i hula.
Bo jedna będzie ta, która mechanicznie pasuje do stacyjki a druga musi pasować do modułu. Tak to będzie wyglądało w przypadku podmiany modułu.
Dominator.
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
no zakupiłem dzisiaj akumulator kwasowy, dopiero dzisiaj zauważyłem że ten żelowy jest napuchnięty na jednej przegrodzie
Ja trampkiem tylko asfalt i leśne drogi zwiedzam bez żadnych wyczynowych przepraw
Więc stawiam na kwasówke teraz
Ja trampkiem tylko asfalt i leśne drogi zwiedzam bez żadnych wyczynowych przepraw
Więc stawiam na kwasówke teraz
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
Jest jeszcze coś pomiędzy kwasówką a żelówką czyli akumulator w technologi AGM - hmm między płytkami są takie jakby "podpaski" które wsiąkają i wiążą wlany kwas. Ja kiedyś myślałem, że kwas wyparował ale tak ma być, wsiąka, nic nie wycieka i dobrze działa, bynajmniej u mnie A cena niewielka, porównywalna do zwykłej kwasówki - oczywiście zależy od firmy u mnie jest to chyba EXIDE.
xl650v, drz 400
Re: Pilna pomoc! brak moc i strzela z tłumika
NO ja chyba przez przypadek takie coś kupiłem, po czytam instrukcje obsługi a tu pisze akumulator bezobsługowy (NIE DOLEWAĆ WODY !). YTZ12S-BS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości