Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
-
- naciągacz linek
- Posty: 65
- Rejestracja: 19.10.2014, 19:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siedlce
Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
Witam
Zainspirowany poczynaniami Sawmena (pozdr) postanowiłem podjąć rękawice i zmierzyć się z kapitalnym odświeżeniem mojego Trampka. Obiekt poddany "kosmetyce" to Transalp 600 z 1996 roku, przebieg 50 parę tysięcy km. Kupiłem od gościa który spory czas miał ten motocykl w Angli (brrr ruda).
Pierwotnym zamiarem było jedynie zdjęcie plastików, odświeżenie kilku elementów "dla oka" i tyle. Jednak dość skutecznie zmotywował mnie Sawmen (cyt.: 'albo robisz wszystko od początku do końca, dobrze i starannie, albo rób na odpierdol") więc zdecydowałem się na pierwszą część cytatu.
I tak oto poniżej przedstawię parę zdjęć przedstawiające postępy prac.
Oczywiście mile widziane cenne uwagi (mnie cenne nie bardzo ;)).
Życzę miłej lektury.
W chwili zakupu wyglądał tak
Zainspirowany poczynaniami Sawmena (pozdr) postanowiłem podjąć rękawice i zmierzyć się z kapitalnym odświeżeniem mojego Trampka. Obiekt poddany "kosmetyce" to Transalp 600 z 1996 roku, przebieg 50 parę tysięcy km. Kupiłem od gościa który spory czas miał ten motocykl w Angli (brrr ruda).
Pierwotnym zamiarem było jedynie zdjęcie plastików, odświeżenie kilku elementów "dla oka" i tyle. Jednak dość skutecznie zmotywował mnie Sawmen (cyt.: 'albo robisz wszystko od początku do końca, dobrze i starannie, albo rób na odpierdol") więc zdecydowałem się na pierwszą część cytatu.
I tak oto poniżej przedstawię parę zdjęć przedstawiające postępy prac.
Oczywiście mile widziane cenne uwagi (mnie cenne nie bardzo ;)).
Życzę miłej lektury.
W chwili zakupu wyglądał tak
Ostatnio zmieniony 07.01.2015, 16:12 przez Wolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ort
Powód: ort
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
Faktycznie, ale dużo rudej. A co z amelinium to poutleniane . Dawaj dalej, chwal się efektami .
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- sawmen
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 202
- Rejestracja: 10.11.2013, 10:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzepin
Re: Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
Jak bym swojego Trampka widział, też Anglik bo kierownica po prawej
Czekam z niecierpliwościa na dalsze prace. Silnik malujesz?
Czekam z niecierpliwościa na dalsze prace. Silnik malujesz?
ni mototsikla ni devochki bez pol litra ne razberesh :)
-
- naciągacz linek
- Posty: 65
- Rejestracja: 19.10.2014, 19:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
Nie , silnika nie lakieruje , jedynie jakieś mycie gruntowne
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Żywiec
Re: Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
Też zacząłem robić podobny "przegląd",ale ja w porównaniu do Ciebie nie mam co robić...
Powodzenia
Powodzenia
-
- naciągacz linek
- Posty: 65
- Rejestracja: 19.10.2014, 19:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
WItam po krótkiej przerwie
Elementy które wywiozłem do piaskowania niestety jeszcze czekają na swoją kolej z uwagi na czas ferii.
Natomiast aby nie tracić czasu postanowiłem pobawić się w malarza i kilka elementów polakierować. W międzyczasie zamówiłem osłony lag Progripa na allegro. Poniżej relacja.
Elementy które wywiozłem do piaskowania niestety jeszcze czekają na swoją kolej z uwagi na czas ferii.
Natomiast aby nie tracić czasu postanowiłem pobawić się w malarza i kilka elementów polakierować. W międzyczasie zamówiłem osłony lag Progripa na allegro. Poniżej relacja.
- ant6
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 849
- Rejestracja: 17.03.2013, 20:10
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
bardzo ładna dokumentacja .
mam prośbę możesz opisywać też np. czym malowałeś jaką farbą? jakich środków używałeś do odkręcenia ciężko odkręcalnych elementów, czym smarowałeś itd.... jakie elementy sprawiły Ci najwięcej problemu z demontażem, odkręceniem itp.
Masz jakiś sposób na niepogubienie się z zawrotną ilością śrubek, uszczelek itp. Jak to dokumentujesz?przechowujesz?
mam prośbę możesz opisywać też np. czym malowałeś jaką farbą? jakich środków używałeś do odkręcenia ciężko odkręcalnych elementów, czym smarowałeś itd.... jakie elementy sprawiły Ci najwięcej problemu z demontażem, odkręceniem itp.
Masz jakiś sposób na niepogubienie się z zawrotną ilością śrubek, uszczelek itp. Jak to dokumentujesz?przechowujesz?
If nobody hates you, you're doing something wrong
-
- naciągacz linek
- Posty: 65
- Rejestracja: 19.10.2014, 19:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
robi się ;)
Kolektory i tłumik malowałem farbą Motip wysokotemperaturową po uprzednim oczyszczeniu szczotką drucianą i papierem ściernym. Z pojemnika 400ml udało się prysną 3 warstwy.
Drobniejsze elementy oczyściełm papierem ściernym na sucho 320, potem poszedł podkład dwuskładnikowy, następnie przetarcie papierem wodnym 800, odtłuszczeniem i lakier czarny półmat w spraju 500mm, tez po 3 warstwy wyszło.
Co do śrubek, troche późno na to wpałdem ale pakowałem z poszczególnych elementów śróbki do woreczka forliwego z opisem. Natomiast w poczatkowej fazie rozbiórki nestey wszystko szło do jednego słoika. Także przy składaniu będzie łamigłówka.
Ogólnie problemów z odkręcaniem nie miałem, używałem standartowo WD40 i jakoś szło. urwałem chyba ze dwie śrubki w tym jedną w airboxie. Reszta ocalała.
Pozdr.
Kolektory i tłumik malowałem farbą Motip wysokotemperaturową po uprzednim oczyszczeniu szczotką drucianą i papierem ściernym. Z pojemnika 400ml udało się prysną 3 warstwy.
Drobniejsze elementy oczyściełm papierem ściernym na sucho 320, potem poszedł podkład dwuskładnikowy, następnie przetarcie papierem wodnym 800, odtłuszczeniem i lakier czarny półmat w spraju 500mm, tez po 3 warstwy wyszło.
Co do śrubek, troche późno na to wpałdem ale pakowałem z poszczególnych elementów śróbki do woreczka forliwego z opisem. Natomiast w poczatkowej fazie rozbiórki nestey wszystko szło do jednego słoika. Także przy składaniu będzie łamigłówka.
Ogólnie problemów z odkręcaniem nie miałem, używałem standartowo WD40 i jakoś szło. urwałem chyba ze dwie śrubki w tym jedną w airboxie. Reszta ocalała.
Pozdr.
- sawmen
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 202
- Rejestracja: 10.11.2013, 10:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzepin
Re: Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
Mój sposób na nie pogubienie sie - natrzaskane prawie 400 zdjęć przy składaniu i rozkładaniu. Śruby dajesz do ocynku czy malujesz farbką??
A widze ze ściągnołeś chromowane końcowki tłumika - na co zmieniasz?? Ja zafundowałem sobie końcóweczki z nierdzewki polerowanej. swieci sie lepiej niż chrom
A widze ze ściągnołeś chromowane końcowki tłumika - na co zmieniasz?? Ja zafundowałem sobie końcóweczki z nierdzewki polerowanej. swieci sie lepiej niż chrom
ni mototsikla ni devochki bez pol litra ne razberesh :)
-
- naciągacz linek
- Posty: 65
- Rejestracja: 19.10.2014, 19:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
zdjęcia obowiązkowo
Końcówki też planuje zmienić na nierdzewkę bo moje nie nadają się do ponownego założenia.
Śruby chyba pomaluje ale kto wie co czas pokaże.
Końcówki też planuje zmienić na nierdzewkę bo moje nie nadają się do ponownego założenia.
Śruby chyba pomaluje ale kto wie co czas pokaże.
- Pingwin
- czyściciel nagaru
- Posty: 561
- Rejestracja: 06.12.2008, 00:10
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Nysa/Reykjavik
Re: Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
Fajnie,ze Ci sie chce i masz czas i mozliwosci
Bede tu zagladal
Bede tu zagladal
Dawniej gdziala
- bogu
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 09.04.2014, 20:07
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bielsko-Biała - okolice
Re: Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
Eh ta ruda... Też miałem z nią problem jak zakupiłem thundercata z kierownicą po prawej stronie... Z tymi anglikami to nieporozumienie. Najbardziej cieszy efekt końcowy, powodzenia!
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
Pytanie do znawców:miszi pisze:
Co to za pudełko za wentylatorem?? W Haynesie wyczytałem że są tam jakieś filterki powietrza po obydwu stronach za chłodnicami i to niby we wszystkich 600-tkach.
Ja w mojej 600 z roku 94 nie mam niczego takiego...
W w temacie twojego moto: podziw za chęci pracy i dokumentowania ich (przeca to musi trwać dwa razy dłużej jak sie co chwila sięga po aparat )
Sporo rdzy jak pisali poprzednicy ale rozmach prac i dokładnośc cieczy!!
- Marcin-BB
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 846
- Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
Re: Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
Te filterki są w 600-kach od '96 roku właśnie. Starsze modele tego nie miały i sobie radziły
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Transalp Rally Touring 600 - REaktywacja by Miszi
W takim razie w Haynesie jest błąd a w moim moto błędu niema
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości