Termostat i układ chłodzenia
- NaczelnyFilozof
- czyściciel nagaru
- Posty: 585
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
- Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
- Kontakt:
Termostat i układ chłodzenia
Jako że mina rozkręcona. To oblukałem termostat.
Od zawsze silnikowi było zimno. Znaczy wskazówka była w zimnych polach w czasie spokojnych jazd. Dopiero w korkach dochodziło do połowy skali i czasem sie włanczał wiatrak. Nawet kiedyś pisałem na forum i były sugestie aby wymienic termostat.
Byłem przekonany że termostat sie za wcześnie otwiera. Dziś wyjąłem i utopiłem w garnku z termometrem.
Wg serwisowek ma sie otwierać 80-84st.
Gotowanie powolne:
U mnie otwiera się przy 91st. Przy 96st ma jakies 2mm. Wode zagotowałem przy 103st i był otwarty chyba na maxa.
Chłodzenie garnka:
94st 3mm.
90st 2mm
88st 1mm
85st zamkniecie
Dziwne. Bo z takim termostatem to taczej silnik powinien sie przegrzewac a nie przechładzać.
Dla pewnosci jeszcze skołuje inny termometr. Ale w temp 39st sprawdzalem go z termmetrem go mierzenia gorączki i różnica wychodziła może 1 st.
Swoją drogą to mnie zdziwił brak "małego obiegu" w układzie TA. Pompa pompuje ciecz w blok. Z bloku dwie rurki do termostatu. I termostat trzyma prawie wszystko (tylko malą dziurką idzie płyn w góre). Dopiero jak sie termostat otworzy to idzie płyn na dwie chłodnice jednocześnie.
Od zawsze silnikowi było zimno. Znaczy wskazówka była w zimnych polach w czasie spokojnych jazd. Dopiero w korkach dochodziło do połowy skali i czasem sie włanczał wiatrak. Nawet kiedyś pisałem na forum i były sugestie aby wymienic termostat.
Byłem przekonany że termostat sie za wcześnie otwiera. Dziś wyjąłem i utopiłem w garnku z termometrem.
Wg serwisowek ma sie otwierać 80-84st.
Gotowanie powolne:
U mnie otwiera się przy 91st. Przy 96st ma jakies 2mm. Wode zagotowałem przy 103st i był otwarty chyba na maxa.
Chłodzenie garnka:
94st 3mm.
90st 2mm
88st 1mm
85st zamkniecie
Dziwne. Bo z takim termostatem to taczej silnik powinien sie przegrzewac a nie przechładzać.
Dla pewnosci jeszcze skołuje inny termometr. Ale w temp 39st sprawdzalem go z termmetrem go mierzenia gorączki i różnica wychodziła może 1 st.
Swoją drogą to mnie zdziwił brak "małego obiegu" w układzie TA. Pompa pompuje ciecz w blok. Z bloku dwie rurki do termostatu. I termostat trzyma prawie wszystko (tylko malą dziurką idzie płyn w góre). Dopiero jak sie termostat otworzy to idzie płyn na dwie chłodnice jednocześnie.
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: termostat i układ chłodzenia
Może, żeby Trampek w końcu pracował w normalnej temperaturze trzeba urypać te żeberka
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- torak
- pałujący w lesie
- Posty: 1417
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Szczecin
Re: termostat i układ chłodzenia
ja tam się nie znam ale zawsze była mowa o tym że jedna chłodnica jest w obiegu krótkim, czyli pracuje zawsze.NaczelnyFilozof pisze:Dopiero jak sie termostat otworzy to idzie płyn na dwie chłodnice jednocześnie.
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
http://www.artmebel.szczecin.pl
- NaczelnyFilozof
- czyściciel nagaru
- Posty: 585
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
- Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
- Kontakt:
Re: termostat i układ chłodzenia
Też tak czytałem.torak pisze: ja tam się nie znam ale zawsze była mowa o tym że jedna chłodnica jest w obiegu krótkim, czyli pracuje zawsze.
Ale aby tak było z obudowy termostatu musiałby wychodzić trzy węże na dole i jeden na górze. A jak wiemy są dwa wlotowe z bloków i dwa wylotowe do chłodnic.
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
- grzesiek_ts
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 242
- Rejestracja: 18.12.2008, 00:51
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: termostat i układ chłodzenia
Naczelny, prawidłowo powinno być tak, że lewa chłodnica nagrzewa się od samego początku (stanowi mały obieg-stąd jej czasem nadmierne chłodzenie przy niskich temp.), więc powinna jej temp. rosnąć wraz z temp. silnika. Dopiero po osiągnięciu określonego poziomu temp., termostat puszcza chłodziwo na drugą chłodnice (wspomaganą w razie konieczności przez wiatrak).
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale.
- NaczelnyFilozof
- czyściciel nagaru
- Posty: 585
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
- Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
- Kontakt:
Re: termostat i układ chłodzenia
Sprawdzałem fiszki sześsetki. Tak nie ma. Jest na obrazkach tak jak u mnie. Nie istnieje mały obieg.grzesiek_ts pisze:Naczelny, prawidłowo powinno być tak, że lewa chłodnica nagrzewa się od samego początku (stanowi mały obieg-stąd jej czasem nadmierne chłodzenie przy niskich temp.), więc powinna jej temp. rosnąć wraz z temp. silnika. Dopiero po osiągnięciu określonego poziomu temp., termostat puszcza chłodziwo na drugą chłodnice (wspomaganą w razie konieczności przez wiatrak).
Aby chłodnica bezwiatrakowa nagrzewała się pierwsza to dwa węże z bloku by musiały isc najpierw w chłodnice a później w termostat. Albo rozgałęziać sie przed termostatem. Rozgałezienie jest na (czyli za) termostatem.
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 789
- Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: termostat i układ chłodzenia
Wg mnie problemu nie ma. Jest ok, a co z błędem odczytu np. temp. z termometru?
uchylenie temrostatu nawet o 1mm już powoduje otwarcie obiegu, nie maksymalnie ale już jest wymiana cieczy.
Optymalna temp. pracy silnika to coś lekko ponad 90 stopni Celsjusza.
Czy silnikowi jest zimno? Nie, temp. na użebrowaniu chłodzi płaszcz zewnętrzny ale wewnątrz, wokół cylindrów temp. jest już inna.
Z pewnością wszystko zostało zaprojektowane zgodnie z regułami w tym temacie, w końcu to HONDA, która na projektowaniu silników się zna .
Ważne, że termostat otwiera się = działa.
Dodatkowo zazwyczaj w każdym pojeździe masz wskaźnik temp. wyskalowany nie liniowo, bo czy zaczyna się od np. 20 stopni Celcjusza?
Np. jest to do 70 stopnii (1/5 skali lub nawet mniej), potem już 70-90 (1/3 z tego co pozostało) i 90-120 (reszta)
W TA np. 1/2 skali to może być 92 stopnie, 3/4 skali to może być 103? Można dojść do tego, po czujniku wentylatora, przy jakiej temp. go włącza.
Wg mnie koniec tematu temperatury bo już o tym napisano wiele postów, za wiele
uchylenie temrostatu nawet o 1mm już powoduje otwarcie obiegu, nie maksymalnie ale już jest wymiana cieczy.
Optymalna temp. pracy silnika to coś lekko ponad 90 stopni Celsjusza.
Czy silnikowi jest zimno? Nie, temp. na użebrowaniu chłodzi płaszcz zewnętrzny ale wewnątrz, wokół cylindrów temp. jest już inna.
Z pewnością wszystko zostało zaprojektowane zgodnie z regułami w tym temacie, w końcu to HONDA, która na projektowaniu silników się zna .
Ważne, że termostat otwiera się = działa.
Dodatkowo zazwyczaj w każdym pojeździe masz wskaźnik temp. wyskalowany nie liniowo, bo czy zaczyna się od np. 20 stopni Celcjusza?
Np. jest to do 70 stopnii (1/5 skali lub nawet mniej), potem już 70-90 (1/3 z tego co pozostało) i 90-120 (reszta)
W TA np. 1/2 skali to może być 92 stopnie, 3/4 skali to może być 103? Można dojść do tego, po czujniku wentylatora, przy jakiej temp. go włącza.
Wg mnie koniec tematu temperatury bo już o tym napisano wiele postów, za wiele
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
-
- łamacz szprych
- Posty: 657
- Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa/Gdansk
Re: termostat i układ chłodzenia
Fryzjer pisze: Wg mnie koniec tematu temperatury bo już o tym napisano wiele postów, za wiele
No prawie ... czy komus udalo sie sprawdzic jaka jest temp gdy strzaleczka zacznie sie poruszac po skali wskaznika temp ?
--
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
- Daniel 87
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 874
- Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: termostat i układ chłodzenia
kiedys byly opisywane slynne patenty na niedogrzany silnik, jak sa nizkie temperatury zaslon jedna chlodnice tekturka i juz masz z glowy
Dla przyjaciół Buli
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Re: termostat i układ chłodzenia
Przerabiałem ten temat jeszcze na starym forum i na 90% jeżeli termostat jest dobry to przyczyny szzukałbym w czujniku wskaźnika temp. (ten wkręcony w obudowę termostatu ) lub samym wskaźniku . Ja dałem sobie spokój i pogodziłem się z błędnym wskazaniem (niby niedogrzany silnik ).
Większość pytanych przezemnie posiadaczy 600 twierdziło że wskazówka w czasie normalnej jazdy ma w położeniu min. a tylko nieliczni że jest ok.
Większość pytanych przezemnie posiadaczy 600 twierdziło że wskazówka w czasie normalnej jazdy ma w położeniu min. a tylko nieliczni że jest ok.
- NaczelnyFilozof
- czyściciel nagaru
- Posty: 585
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
- Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
- Kontakt:
Re: termostat i układ chłodzenia
Jako że miałem wszystko pod ręką to wsadziłem obudowe termostatu z czujnikiem w garnek z wodą. Kilka kabli i sprawdziłem jak to u mnie:wojs pisze:czy komus udalo sie sprawdzic jaka jest temp gdy strzaleczka zacznie sie poruszac po skali wskaznika temp ?
Kto to wie jak jest naprawdę. Bo tam dochodzi jeszcze ciśnienie
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: termostat i układ chłodzenia
Dobra robota naczelny
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- torak
- pałujący w lesie
- Posty: 1417
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Szczecin
Re: termostat i układ chłodzenia
Ciśnienie jest niewielkie bo i wentyl na to nie pozwoli. Jeśli jest jakaś różnica to b. nieznaczna i dotyczy raczej temp. wrzenia.
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
http://www.artmebel.szczecin.pl
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: termostat i układ chłodzenia
Naczelny dzięki! Ta rozpiska dużo wyjaśnia - teraz widać, że nasze Trampki w większości dobrze się nagrzewają tylko wskaźnik jakoś tak dziwnie wyskalowany. Czerwone pole to będzie ze 150 st C...
A ciśnienie w układzie chłodzenia to najczęściej 1,2-1,5 bara (czyli nie za duże) i głównie służy temu żeby podnieść temp wrzenia (do 110-120 st C). Twoje pomiary są wiarygodne Dobra robota!!!
A ciśnienie w układzie chłodzenia to najczęściej 1,2-1,5 bara (czyli nie za duże) i głównie służy temu żeby podnieść temp wrzenia (do 110-120 st C). Twoje pomiary są wiarygodne Dobra robota!!!
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 789
- Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: termostat i układ chłodzenia
jak pisałem wskaźniki nie są wyskalowane liniowo, czerwona kreska może to być np. 110 stopni Celsjuszamr bulwa pisze:Naczelny dzięki! Ta rozpiska dużo wyjaśnia - teraz widać, że nasze Trampki w większości dobrze się nagrzewają tylko wskaźnik jakoś tak dziwnie wyskalowany. Czerwone pole to będzie ze 150 st C...
(...)
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
Termostat
Witam mam pytanie, czy można dopasować jakis termostat do 600 z 98 roku ?? Gdzieś na forach przeczytałem że pasuje z Tico różnica w cenie kosmiczna, tylko czy to prawda. Z góry dzięki za pomoc
- dandan
- miejski lanser
- Posty: 398
- Rejestracja: 13.06.2008, 07:47
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Siedlce
Re: termostat
Pasuje od Tico, trzeba mu tylko zeszlifować wystający na górze cycek.
Transafricalp beta
T7
T7
Re: termostat
Dzięki wielkie, oszczedność kasy spora )
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: termostat
A co Ci się stało z termostatem?
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Re: termostat
jeśli kupisz orginalny Daewoo to bez przerubek pasuje zakładałem taki zamienniki nie orginalny się trochę różni
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość