Ponadto wymagany dla danej kategorii wiek wynosi:a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym
0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy
przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,
b) motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,
c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;
Wychodzi na to że teraz 18-20 latek/tka a nawet 23 latkowie (oglądający sie za TA) w związku z tym ograniczeniem mają problem gdyż tylko wersje dławione TA XL600V będą spełniały te wymagania14 lat – dla kategorii AM
16 lat – dla kategorii A1, B1 lub T[6]
18 lat – dla kategorii A2, B, B+E.
20 lat – dla kategorii A w przypadku posiadania wcześniej przez 2 lata prawa jazdy kategorii A2.
21 lat – dla kategorii C, C+E, C1 i C1+E
24 lata – dla kategorii A (w przypadku nieposiadania wcześniej prawa jazdy kategorii A2), D, D+E, D1 i D1+E.
Aby nie było wątpliwości, popieram idee ograniczeń jeśli chodzi o bezpieczeństwo przede wszystkim z myślą o młodych niedoświadczonych kierownikach, ale fakt że w przypadku TA 600V jest to zaledwie 2 kW i biorąc pod uwagę wcześniejsze przemyślenia kolegów na forum co do znikomych różnic wersji dławionych i oryginalnych, to naprawdę wielka szkoda bo Transalp przecież jest idealny na pierwsze 2oo.
Warto zerknąć też do tego artykułu tu podano kilka przykładów które motongi spełniają obecne wymagania na kategorie A2, żal że nie ma wśród nich TA
http://www.motogen.pl/Motocykle-na-praw ... ,5269.html
Panowie, a może kilka rozsądnych podpowiedzi zainteresowanym młodym ludziom jak spowodować zmiany wpisu w dowodzie na niższą moc?
ps. chyba że Szwajcarzy wyciągną swoje pociechy z szop i zasypia polski rynek