Wymiana łożyska główki ramy.
: 18.11.2008, 00:49
Aby sprawnie przeprowadzic operację potrzebujemy:
- zestaw kluczy do demontazu koła i zacisku hamulcowego.
- klucz 12 do demontazu lag
- klucz 30 do odkrecenia główki ramy.
- łożysko ( do mojego Xl600V z 95 zastosowalem REA-RSSH902R z ofery inter-motors)
Demontujemy lagi (sciągamy blotnik, odkrecamy kolo, sciagamy zacisk hamulcowy, odkrecamy 8 srub z półek zawieszenia).
Nie pozwólmy "dyndać" zaciskowi hamulcowemu na przewodzie !!
Odkrecamy 4 sruby mocujące kierownicę, tak by mieć dostęp do śruby główki ramy. Odkręcamy śrubę kluczem nr30.
Ściagamy górną półkę zawieszenia, pod nią znajduje się nakrętka trzymająca stery (widoczna na foto powyżej). Odkręcamy kluczem hakowym lub partyzancka metodą mlotek/wkrętak.
Prawda jest taka, ze cala zabawa przed nami. Musimy sciagnac stare i zalozyc nowe łożyska. Do tego niezbędny jest zestaw "rosyjski":
Trzeba troszkę popracowac mlotkiem ,przecinakiem, starym wkretakiem by zdemontowac stare lozysko z trzpienia. Po udanej operacji nie wyrzucajmy go od razu, przyda sie do równego nabicia nowego lozyska na trzpien. Jesli ktos posiada prase zapewne pojdzie mu to sprawniej. Niestety w warunkach garazowych trzeba sobie radzic za pomoca mloteczkow. Nowe dolne lozysko (bez bieżni) na miejscu:
Skoro mówimy o biezni łożyska to musimy wybic stare bieżnie (góra i dół) z ramy. Uzylem do tego starych wkrętaków i impulsownika kinetycznego(młotek). Pomocna przy tym jest dodatkowa dłoń. Obrazek poglądowy zasady wybijania bieżni, przy użyciu młotka uderzanego w czerwony wkrętak :
oraz fotka z operacji wybijania górnej bieżni:
Składamy w komplet dolne łozysko, wsadzamy w rame, zatykamy górnym łozyskiem pamietajac o odpowiednim przesmarowaniu choćby smarem ŁT43:
Składamy przednie zawieszenie w i dokręcamy nakrętkę sterów tak by krecenie kierownicą nie sprawiało problemu. Dokrecamy srubę gł. ramy.
Po pewnym czasie (w zaleznosci od stopnia uzycia motocykla, czy to wyjazd do kosciola czy na tor crossowy) sprawdzamy dokrecenie, czy nie ma luzów w sterach.
- zestaw kluczy do demontazu koła i zacisku hamulcowego.
- klucz 12 do demontazu lag
- klucz 30 do odkrecenia główki ramy.
- łożysko ( do mojego Xl600V z 95 zastosowalem REA-RSSH902R z ofery inter-motors)
Demontujemy lagi (sciągamy blotnik, odkrecamy kolo, sciagamy zacisk hamulcowy, odkrecamy 8 srub z półek zawieszenia).
Nie pozwólmy "dyndać" zaciskowi hamulcowemu na przewodzie !!
Odkrecamy 4 sruby mocujące kierownicę, tak by mieć dostęp do śruby główki ramy. Odkręcamy śrubę kluczem nr30.
Ściagamy górną półkę zawieszenia, pod nią znajduje się nakrętka trzymająca stery (widoczna na foto powyżej). Odkręcamy kluczem hakowym lub partyzancka metodą mlotek/wkrętak.
Prawda jest taka, ze cala zabawa przed nami. Musimy sciagnac stare i zalozyc nowe łożyska. Do tego niezbędny jest zestaw "rosyjski":
Trzeba troszkę popracowac mlotkiem ,przecinakiem, starym wkretakiem by zdemontowac stare lozysko z trzpienia. Po udanej operacji nie wyrzucajmy go od razu, przyda sie do równego nabicia nowego lozyska na trzpien. Jesli ktos posiada prase zapewne pojdzie mu to sprawniej. Niestety w warunkach garazowych trzeba sobie radzic za pomoca mloteczkow. Nowe dolne lozysko (bez bieżni) na miejscu:
Skoro mówimy o biezni łożyska to musimy wybic stare bieżnie (góra i dół) z ramy. Uzylem do tego starych wkrętaków i impulsownika kinetycznego(młotek). Pomocna przy tym jest dodatkowa dłoń. Obrazek poglądowy zasady wybijania bieżni, przy użyciu młotka uderzanego w czerwony wkrętak :
oraz fotka z operacji wybijania górnej bieżni:
Składamy w komplet dolne łozysko, wsadzamy w rame, zatykamy górnym łozyskiem pamietajac o odpowiednim przesmarowaniu choćby smarem ŁT43:
Składamy przednie zawieszenie w i dokręcamy nakrętkę sterów tak by krecenie kierownicą nie sprawiało problemu. Dokrecamy srubę gł. ramy.
Po pewnym czasie (w zaleznosci od stopnia uzycia motocykla, czy to wyjazd do kosciola czy na tor crossowy) sprawdzamy dokrecenie, czy nie ma luzów w sterach.