Szyba turystyczna
- Terrorr
- łamacz szprych
- Posty: 690
- Rejestracja: 10.07.2011, 14:13
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Turystyczna szyba z allegro
A tak przy okazji się zapytam ... jaką ta MGG ma wysokość w stosunku do szyby wysokiej givi ? jest wyższa czy niższa i o ile tak "pi razy drzwi" ?
Stajnia gościła: XL600V + DRZ400E + NX250
Stajnia gości: KTM 640 ADV
Stajnia gości: KTM 640 ADV
Re: Turystyczna szyba z allegro
Rowniez korzystalem z tej szybki. Jest OK. Przy zakupie sprzedawca pionformowal, ze w przypadku, gdy bedzie zbyt niska dostepne sa do nich od reki deflektory.
Mam wzrost 175- przy tej wysokosci strumien powietrza uderzal w czubek kasku. Wiec dla mnie akuracik.
Jedyne co moglem sobie zarzucit to to, ze zamowilem grafitowa zamiast przezroczystej. Przy pomykaniu w puszczy i noca grafit jednak zbytnio zaciemnial swiatopoglad.
i jeszcze jedno- na zdjeciach aukcji tego nie widac, ale szybka w dolnej czesci posiada napis TRANSALP, czcionka identyczna jak w napisie bocznym. Fachowo to wyglada.
Mam wzrost 175- przy tej wysokosci strumien powietrza uderzal w czubek kasku. Wiec dla mnie akuracik.
Jedyne co moglem sobie zarzucit to to, ze zamowilem grafitowa zamiast przezroczystej. Przy pomykaniu w puszczy i noca grafit jednak zbytnio zaciemnial swiatopoglad.
i jeszcze jedno- na zdjeciach aukcji tego nie widac, ale szybka w dolnej czesci posiada napis TRANSALP, czcionka identyczna jak w napisie bocznym. Fachowo to wyglada.
- radzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 428
- Rejestracja: 06.06.2012, 10:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław, DW
Re: Turystyczna szyba z allegro
No ja na szczęście pomyślałem o tym i zamówiłem przezroczystą
A deflektor w razie czego mam to dołożę
A deflektor w razie czego mam to dołożę
Re: Szyba turystyczna
Też poszukuję jakiejś szybki do mojego trampka. Zauważyłem, ze piszecie tutaj o szybach do starszych modeli ta, a ja mam model z 2010r i się zastanawiam aktualnie nad szybami MRA albo Givi.
http://www.defender.net.pl/product-pol- ... 8-11-.html
http://www.defender.net.pl/product-pol- ... 8-11-.html
Zastanawiałem się nad tymi dwoma. Wysokość jest niby taka sama, ale w MRA ten deflektor może chyba więcej dać.
Mam 174cm wzrostu jak coś. Jeśli ktoś ma nowszego trampka z jakąś fajną szybą, to proszę o porady, co lepsze.
http://www.defender.net.pl/product-pol- ... 8-11-.html
http://www.defender.net.pl/product-pol- ... 8-11-.html
Zastanawiałem się nad tymi dwoma. Wysokość jest niby taka sama, ale w MRA ten deflektor może chyba więcej dać.
Mam 174cm wzrostu jak coś. Jeśli ktoś ma nowszego trampka z jakąś fajną szybą, to proszę o porady, co lepsze.
-
- Czytacz
- Posty: 4
- Rejestracja: 24.07.2012, 20:51
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Zaklików
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Turystyczna szyba z allegro
Nie mam miarki w oku ale na MGG teraz mi wieje, wydaje mi się że poprzednia - Givi była ciut wyższa i bardziej pionowa. Przy MGG trzeba o deflektorze pomyśleć a ja mam tylko 176cm.Terrorr pisze:A tak przy okazji się zapytam ... jaką ta MGG ma wysokość w stosunku do szyby wysokiej givi ? jest wyższa czy niższa i o ile tak "pi razy drzwi" ?
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
-
- naciągacz linek
- Posty: 63
- Rejestracja: 10.01.2011, 21:21
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: wisła
Szyba mra czy dobry wybór
Znalazłem taką szybę
http://moto.allegro.pl/motobagaz-szyba- ... 79295.html
Mam trampka z 2001r i mam nadzieje, że będzie pasować.
Czy to dobra propozycja? Może ktoś mi doradzi?
http://moto.allegro.pl/motobagaz-szyba- ... 79295.html
Mam trampka z 2001r i mam nadzieje, że będzie pasować.
Czy to dobra propozycja? Może ktoś mi doradzi?
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Szyba mra czy dobry wybór
Wyprofilowana jest właściwie, ale trochę niska. Na oko to z 10 cm wyższa od oryginalnej, bez deflektora się nie obejdzie. Podejrzewam że mnie przy 170-ciu cm wzrostu robale waliły by prosto w szybkę kasku, i może nieco niżej.
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Szyba mra czy dobry wybór
Siema,
MRA Germany - sam używam w 600 i złego słowa powiedzieć nie mogę, jest stabilna i nie gnie się na wszystkie strony przy większych prędkościach.
Co do wysokości, to mogę się mylić, ale 45cm, biorąc pod uwagę szyby w 600 to normalna, wysoka (turystyczna) szyba, na pewno duuużo wyższa od seryjnej, niskiej. Czy Tobie wystarczy czy nie, to już Sam ocenisz, bo to zależy przede wszystkim od pozycji kierowcy - wzrostu, wysokości kanapy.
Zawsze będziesz mógł dołożyć niski lub średni deflektor, ale jeśli chodzi o producenta, to dobry wybór, co do ceny, to nie wiem, ale możesz porównać w sieci.
MRA Germany - sam używam w 600 i złego słowa powiedzieć nie mogę, jest stabilna i nie gnie się na wszystkie strony przy większych prędkościach.
Co do wysokości, to mogę się mylić, ale 45cm, biorąc pod uwagę szyby w 600 to normalna, wysoka (turystyczna) szyba, na pewno duuużo wyższa od seryjnej, niskiej. Czy Tobie wystarczy czy nie, to już Sam ocenisz, bo to zależy przede wszystkim od pozycji kierowcy - wzrostu, wysokości kanapy.
Zawsze będziesz mógł dołożyć niski lub średni deflektor, ale jeśli chodzi o producenta, to dobry wybór, co do ceny, to nie wiem, ale możesz porównać w sieci.
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Szyba mra czy dobry wybór
Jak chcesz MRA to może warto dozbierać i kupić Vario Touring, będziesz miał od razu dedykowany deflekotor. MRA czy też Givi na pewną są sztywniejsze od MGG (polski producent) ale też kosztują. W każdym razie tak jak chłopaki wcześniej napisali - dla komfortu pomyśl o deflektorze - zupełnie inna jazda.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
-
- naciągacz linek
- Posty: 63
- Rejestracja: 10.01.2011, 21:21
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: wisła
Re: Szyba mra czy dobry wybór
Koledzy, a może ktoś miał polską szybę i przeszedł na MRA
Pytam, czy warto wykładać tyle kasy?
Mam 180 cm wzrostu nie jeżdżę dużo ko 5-10tyś na sezon, raz w roku jakiś dalszy wypad i to wszystko,ale plany są na więcej
Tej zimy chcę doposażyć rumaka w gmole OSTREGO, wysoka szyba, podgrzewane manetki no i chyba przerobić siodło
Pytam, czy warto wykładać tyle kasy?
Mam 180 cm wzrostu nie jeżdżę dużo ko 5-10tyś na sezon, raz w roku jakiś dalszy wypad i to wszystko,ale plany są na więcej
Tej zimy chcę doposażyć rumaka w gmole OSTREGO, wysoka szyba, podgrzewane manetki no i chyba przerobić siodło
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Szyba mra czy dobry wybór
Miałem okazję przejechać się bliźniaczym Trampkiem Żeberka z wysoką szybą MGG (polska). Co prawda odcinek był krótki, ale chroniła tak jak moja MRA (niemiecka), jednak jest bez porównania miększa, przez co mocniej się wygina. Ponieważ mam średni deflektor jeżdżę też szybciej po czarnym, to miałbym obawy czy w końcu nie strzeli.
Nie jestem w stanie jednoznacznie powiedzieć czy tak może się stać, ale na pewno o wiele bardziej się wygina, zwłaszcza przy mocniejszym wietrze.
Nie jestem w stanie jednoznacznie powiedzieć czy tak może się stać, ale na pewno o wiele bardziej się wygina, zwłaszcza przy mocniejszym wietrze.
-
- naciągacz linek
- Posty: 63
- Rejestracja: 10.01.2011, 21:21
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: wisła
Re: Szyba mra czy dobry wybór
Deflektor masz orginał ile cm, czy od DARKOJAKA
może masz rację bezpieczeństwo to podstawa
może masz rację bezpieczeństwo to podstawa
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Szyba mra czy dobry wybór
Deflektor mam od Darkojaka wys. 14cm, czyli średni, który zaczął produkować... na moją prośbę Poza tym robi 12 i 17.
Szyba MGG jest bardziej pionowa od MRA przez co chyba ciut lepiej chroni, możliwe, że dla niższych osób wystarczy bez deflektora?
Ja mam 181cm wzrostu, więc podobnie jak Ty, dlatego proponuję Ci poszukać kogoś kto może pożyczyć wysoką szybę, bo to najlepszy test.
P.S. Pamiętaj, że ja mówię o szybach do 600, które są inne niż 650, ale założenia są podobne. Nie zniechęcam też do MGG, jedynie zwracam uwagę na różne materiały.
Szyba MGG jest bardziej pionowa od MRA przez co chyba ciut lepiej chroni, możliwe, że dla niższych osób wystarczy bez deflektora?
Ja mam 181cm wzrostu, więc podobnie jak Ty, dlatego proponuję Ci poszukać kogoś kto może pożyczyć wysoką szybę, bo to najlepszy test.
P.S. Pamiętaj, że ja mówię o szybach do 600, które są inne niż 650, ale założenia są podobne. Nie zniechęcam też do MGG, jedynie zwracam uwagę na różne materiały.
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Szyba mra czy dobry wybór
Mam MGG, ostatnio testowałem prędkość autostradową jadąc do Prahy. Wyszło prawie 180, szyba wytrzymała. Faktycznie jest jednak bardziej miękka od Givi czy MRA ale poza tym działa I jeszcze jedno - mam założony deflektor z którym jeżdżę non-stop co jeszcze bardziej ciśnie szybę. Widać jak całość pracuje ale nic złego się nie dzieje.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21.03.2012, 10:06
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Szyba turystyczna
Ludzie!Szyby wyższe (turystyczne) są wytwarzane jako produkt akcesoryjny docelowy.Kiedy kupujecie najwyższą z możliwych szybę turystyczną to nic dziwnego że z deflektorem pływa i trzęsie się pod naporem prędkości wiatru bo nie jest do tego przystosowana.Producent przewidział jej przystosowanie i pracę bez dodatkowych akcesoriów takich jak deflektor.Oczywiście dla wyższych osób jazda z taką szybą powyżej pewnych prędkości nie będzie super wygodna ,ale dokładając coraz wyższe deflektory narażamy się tylko bardziej na pęknięcie szyby ,a co za tym idzie na wypadek.Oczywiście to zdarza się niezmiernie rzadko.Niemniej jednak należy brać pod uwagę to że coraz wyższe deflektory to tylko rozwiązania pośrednie i akcesoryjne .Nie wyeliminują niewygodnego działania wiatru podczas jazdy gdy jesteśmy wysocy.Mogą pomoc ,ale też narazić nas na pęknięcia szyby podczas jazdy kiedy narazimy ja na wyjątkowo duży napór powietrza.Kiedy szukamy maximum komfortu trafiamy na całkiem inne jeśli chodzi o charakterystykę modele motocykli jak np.honda goldwing.Nie zapominajmy że jeździmy na Transalpach.Teoretycznie pierwszych motocyklach adventure.To samo przez się zakłada zrezygnowanie z części wygód.To nie jest motocykl sportowy wiec przy większych prędkościach będzie nam towarzyszył dyskomfort związany z naporem mas powietrza.Tak jak i nasz Transalp przy prędkościach 150-160km/h wydaje siódme poty tak i my nie oczekujmy jakiegoś większego komfortu prowadzenia bo w takim przypadku już wszystko jest wyżyłowane.Zarówno silnik jak i aerodynamika.O tym mowi też linia nowoczesnych enduraków.KTM Adventure to inna bajka ,ale zarówno bmw jaki tiber triumpha i nowasuper tenere mają (co charakterystyczne w linii) bak przechodzący w przedni wysoki wręcz offowy błotnik (nawet jeśli oprócz tego funkcjonuje tradycyjny tuż przy kole) i dopiero na nim osadzona jest lampa plus wysoko wyprowadzony stelarz pod szybę.Nawet do połowy wysokości.Jeśli chcemy osiągnąć taki efekt musimy się liczyć z przeróbką stelarza który w oryginale podtrzymuje tylko lampę i zegary.A i tak za efekt nie jesteśmy w stanie ręczyć gdyż oryginał powstaje przy współpracy grupy japońskich naukowców i tunelu aerodynamicznego a my mamy tylko metodę prób i błędów i własny garaż.Absolutnie nie chcę tu zniechęcić projektantów i konstruktorów z po znaku "zrób to sam".Wręcz przeciwnie.Nie należy tylko zapominać że producent nie przewidział takiego obciążenia dla naporu powietrza jaki stawia deflektor na turystycznej szybie i że do 100% komfortu nie da się dojść przy wysokiej szybie.Jeśli ktoś jest inżynierem ,zastosuje coś lepszego niż plexi czy poliwęglan i opracuje idealny kształt Transalp stanie się najbardziej komfortowym modelem motocykla pod kontem aerodynamiki a póki co pozostają nam akcesoryjne (nie idealne) szyby akcesoryjne i deflektory lub pogodzenie sie z pozycją enduro przy dużym wzroście.
- radzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 428
- Rejestracja: 06.06.2012, 10:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław, DW
Re: Szyba turystyczna
GABORBIKE pisze:Ludzie!Szyby wyższe (turystyczne) są wytwarzane jako produkt akcesoryjny docelowy.Kiedy kupujecie najwyższą z możliwych szybę turystyczną to nic dziwnego że z deflektorem pływa i trzęsie się pod naporem prędkości wiatru bo nie jest do tego przystosowana.Producent przewidział jej przystosowanie i pracę bez dodatkowych akcesoriów takich jak deflektor.Oczywiście dla wyższych osób jazda z taką szybą powyżej pewnych prędkości nie będzie super wygodna ,ale dokładając coraz wyższe deflektory narażamy się tylko bardziej na pęknięcie szyby ,a co za tym idzie na wypadek.Oczywiście to zdarza się niezmiernie rzadko.Niemniej jednak należy brać pod uwagę to że coraz wyższe deflektory to tylko rozwiązania pośrednie i akcesoryjne .Nie wyeliminują niewygodnego działania wiatru podczas jazdy gdy jesteśmy wysocy.Mogą pomoc ,ale też narazić nas na pęknięcia szyby podczas jazdy kiedy narazimy ja na wyjątkowo duży napór powietrza.Kiedy szukamy maximum komfortu trafiamy na całkiem inne jeśli chodzi o charakterystykę modele motocykli jak np.honda goldwing.Nie zapominajmy że jeździmy na Transalpach.Teoretycznie pierwszych motocyklach adventure.To samo przez się zakłada zrezygnowanie z części wygód.To nie jest motocykl sportowy wiec przy większych prędkościach będzie nam towarzyszył dyskomfort związany z naporem mas powietrza.Tak jak i nasz Transalp przy prędkościach 150-160km/h wydaje siódme poty tak i my nie oczekujmy jakiegoś większego komfortu prowadzenia bo w takim przypadku już wszystko jest wyżyłowane.Zarówno silnik jak i aerodynamika.O tym mowi też linia nowoczesnych enduraków.KTM Adventure to inna bajka ,ale zarówno bmw jaki tiber triumpha i nowasuper tenere mają (co charakterystyczne w linii) bak przechodzący w przedni wysoki wręcz offowy błotnik (nawet jeśli oprócz tego funkcjonuje tradycyjny tuż przy kole) i dopiero na nim osadzona jest lampa plus wysoko wyprowadzony stelarz pod szybę.Nawet do połowy wysokości.Jeśli chcemy osiągnąć taki efekt musimy się liczyć z przeróbką stelarza który w oryginale podtrzymuje tylko lampę i zegary.A i tak za efekt nie jesteśmy w stanie ręczyć gdyż oryginał powstaje przy współpracy grupy japońskich naukowców i tunelu aerodynamicznego a my mamy tylko metodę prób i błędów i własny garaż.Absolutnie nie chcę tu zniechęcić projektantów i konstruktorów z po znaku "zrób to sam".Wręcz przeciwnie.Nie należy tylko zapominać że producent nie przewidział takiego obciążenia dla naporu powietrza jaki stawia deflektor na turystycznej szybie i że do 100% komfortu nie da się dojść przy wysokiej szybie.Jeśli ktoś jest inżynierem ,zastosuje coś lepszego niż plexi czy poliwęglan i opracuje idealny kształt Transalp stanie się najbardziej komfortowym modelem motocykla pod kontem aerodynamiki a póki co pozostają nam akcesoryjne (nie idealne) szyby akcesoryjne i deflektory lub pogodzenie sie z pozycją enduro przy dużym wzroście.
*stelaż
Jeździłeś z szybą od MGG wysoką?
Pęd powietrza wali prosto w oczy. Nie da się jechać z otwartą szybką/szczęką, a hałas w kasku jest niepomierny. Jest dużo gorzej niż bez niej w ogóle.
Zaś z deflektorem jest cud, miód, malina. Trochę się gnie, to prawda, ale nie dlatego, że stosujemy do niej deflektory, tylko dlatego, że to najtańsza na rynku szyba polskiego producenta. Bez nich też się gnie wcale nie gorzej. Więc nie masz racji kolego do końca.
Czyli niepotrzebnie zakładamy wyższe szyby, przerabiamy kanapy, dokładamy inne handbary, mufki, gmole, stelaże, przerabiamy światła, dokładamy dodatkowe oświetlenie, grzane manetki i inne dodatkowe wyposażenie? Bo takiego nam dali to z takim się mamy męczyć? Bez sensu.GABORBIKE pisze:Teoretycznie pierwszych motocyklach adventure.To samo przez się zakłada zrezygnowanie z części wygód.
Liberum veto
Re: Szyba turystyczna
Sam sobie zaprzeczasz. To że ktoś ma tunel i 10 inżynierów nie oznacza że lepiej wie co mnie pasuje. Zaprojektowanie urządzenia to wynik pewnych kompromisów. Zawsze można coś poprawić.GABORBIKE pisze:A i tak za efekt nie jesteśmy w stanie ręczyć gdyż oryginał powstaje przy współpracy grupy japońskich naukowców i tunelu aerodynamicznego a my mamy tylko metodę prób i błędów i własny garaż.Absolutnie nie chcę tu zniechęcić projektantów i konstruktorów z po znaku "zrób to sam".Wręcz przeciwnie.Nie należy tylko zapominać że producent nie przewidział takiego obciążenia dla naporu powietrza jaki stawia deflektor na turystycznej szybie i że do 100% komfortu nie da się dojść przy wysokiej szybie.
Latalem Shadow z wysoką szyba, trampkiem z oryginalną i turystyczną MGG oraz Afrą z wysoką Givi + deflektor.
Wysoka szyba przydaje się. Teraz podczas deszczu woda nie leci mi na klatę i szyję. Niestety pęd powietrza bije troche po czole kasku - marzę o deflektorze.
Wstawienie ciut wyższej szyby nie powoduje w ogóle w ingerencje konstrukcji. Ot delikatna zmiana. Jak zmiana opon. A ile daje.
Niska szyba jest wygodniejsza w trybie miejskim - gdzie defakto lata zdecydowana wiekszość trampków. I dużo zalezy od osobistych preferencji. Jedni wybieraja opcje bardziej zabudowana jak goldwing jeśli chodzi o przeloty, a ci co w trybie wiejskim (błoto, łaki itp), czasem wolą coś w stylu dominatora - bardziej odporneog na upadki.
Nie wiem skad to przeświadczenie że wszystko jest zaprojektowane do konkretnego celu i jakiekolwiek zastosowanie w innym da efekt wyłącznie negatywny. Dla mnie to wynik prania mózgów marketingowców. Jak widać całkiem skutecznie. W rowerach ponoc nie wolno stosowac innych widelców bo "zmeinia się kąt główki ramy, którzy inżynierowie z wysiłkiem projektowali" a równoczesnie jesteśmy ślepi że co model roweru to ma inny kąt - a dosiadamy to co dla nas jest wygodne.
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Szyba turystyczna
Mnie się zdaje że GABORBIKE usiłuje wytłumaczyć że wysoka szyba pod naporem powietrza przenosi spore naprężenie na stelaż czaszy. I nawet jeżeli szyba jest na tyle mocna że nie pęknie to może uszkodzić stelaż, którego wytrzymałość nie jest przewidziana na przenoszenie takich naprężeń. W końcu to całkiem spora dźwignia
Ja jednak zaryzykuję
Ja jednak zaryzykuję
Re: Szyba turystyczna
tyle że szkielet nie moze być tak delikatny. Wówczas lekkie stukniece ptaszka w locie mogłoby ją uszkodzić. Ponadto nie słychać by stelaż nie wytrzymywał. A niezwykle sporadyczne przypadki - jeśli już są wykluczyłbym jako główną przyczynę podwyższoną szybę. Zbyt dużo zmiennych i zbyt mała liczba awarii by winna była szyba.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości