Jako że filmu już nie ma na youtubie, podaje inne źródło http://player.pl/programy-online/mechan ... 1.html#vodArtek pisze:Trzy filmy wystarczą?darass pisze:Witam, z racji zbliżającego się serwisu i dla innych potomnych z powodu bardzo rozwleczonego tego tematu i niestety słabej mojej znajomości języka angielskiego proszę dla mnie i dla potomnych o utworzenie nowego tematu w którym będzie krótko i na temat opisana regulacja, inspekcja zaworów tzn przy jakich znakach na kole zamachowym należy sprawdzać zawory dla konkretnego cylindra, procedura krok po kroku najlepiej graficzna.
Dwie pozostałe części trzeba sobie znależć
regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
- Paskud
- wiejski tuningowiec
- Posty: 96
- Rejestracja: 30.04.2012, 15:57
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice, Wrocław
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
NApotkalem nieścisłości co do wymiaru luzu, mianowicie manual mówi, że luz wydech i ssący powinien wynosić odpowiednio:
-DO 1987 0,1 ssący i wydech
-PO 1987 0,17 ssący i 0,20 wydech
Z kolei na jakimś forum znalazłem wypowiedź że silnik malowany na czarno też wartość 0,1 dla ssącego i wydechu. I tu następuje sprzeczność mój motocykl jest z 1989 i ma Czarny silnik...jaką wartość ustawiać???
Ktoś może rozwiać moje wątpliwości???
-DO 1987 0,1 ssący i wydech
-PO 1987 0,17 ssący i 0,20 wydech
Z kolei na jakimś forum znalazłem wypowiedź że silnik malowany na czarno też wartość 0,1 dla ssącego i wydechu. I tu następuje sprzeczność mój motocykl jest z 1989 i ma Czarny silnik...jaką wartość ustawiać???
Ktoś może rozwiać moje wątpliwości???
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
A ja czytałem, że 600-tka V-H oba luzy 0,1 natomiast pozostałe to 0,15 i 0,2 oczywiście +-0,02. Tak podaje Haynes.Pers68 pisze:NApotkalem nieścisłości co do wymiaru luzu, mianowicie manual mówi, że luz wydech i ssący powinien wynosić odpowiednio:
-DO 1987 0,1 ssący i wydech
-PO 1987 0,17 ssący i 0,20 wydech
Z kolei na jakimś forum znalazłem wypowiedź że silnik malowany na czarno też wartość 0,1 dla ssącego i wydechu. I tu następuje sprzeczność mój motocykl jest z 1989 i ma Czarny silnik...jaką wartość ustawiać???
Ktoś może rozwiać moje wątpliwości???
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Czyli pozostaje zczytać numer z silnika i ramy porównać z tabelą Haynes odnośnie numerów a wersji i ewentualnie skorygować (już raz ustawiałem te większe wartości). I życie stało sie prostsze...dzięki za odpowiedź.Solidworks pisze:A ja czytałem, że 600-tka V-H oba luzy 0,1 natomiast pozostałe to 0,15 i 0,2 oczywiście +-0,02. Tak podaje Haynes.Pers68 pisze:NApotkalem nieścisłości co do wymiaru luzu, mianowicie manual mówi, że luz wydech i ssący powinien wynosić odpowiednio:
-DO 1987 0,1 ssący i wydech
-PO 1987 0,17 ssący i 0,20 wydech
Z kolei na jakimś forum znalazłem wypowiedź że silnik malowany na czarno też wartość 0,1 dla ssącego i wydechu. I tu następuje sprzeczność mój motocykl jest z 1989 i ma Czarny silnik...jaką wartość ustawiać???
Ktoś może rozwiać moje wątpliwości???
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Więc pozwolę sobie rozwinąć jeszcze temat synchronizacji przepustnic w xl700, tak dla jasności wszystkich właścicieli. Mechanik, który wyregulował mi zawory twierdzi, że powinno się przeprowadzić synchronizację po regulacji zaworów więc i to uczynił ( próbował raczej) w moim moto. Skutek taki, że wskazania wakuometrów w ogóle się nie zmieniły przez czas synchronizacji ( lekko rozbieżne wskazania) a obroty wolne przy 90 st C wynoszą 1500, a na zimnym niemal 3000obr/min- stwierdził że jest dobrze. Nie pewny zabrałem moto do domu.
Ciekawski zadzwoniłem do serwisu aby dopytać szczegółów. Na zapytanie, czy się synchronizuje przepustnice, powiedzieli, że normalnie się tego nie robi nawet po regulacji zaworów tylko w szczególnych przypadkach, gdy są ku temu powody.
Nie chcę wracać do tego mechanika z motocyklem, bo widzę, że nie bardzo wie o co chodzi ( spędziłem u niego cały dzień na regulacji) w tym motocyklu. Chcę poprawić obroty i przeprowadzić synchronizację sam. Mam zestaw wakuometrów i tylko została mi kwestia upewnienia się, którymi śrubami się to robi.
Więc poprawcie mnie jeśli się mylę. Śruba do synchronizacji zlokalizowana jest pomiędzy przepustnicami i wychyla się po przekręceniu do końca manetki gazu ( widzę że to najlepsza pozycja do kręcenia jej - oczywiście przy wyłączonym silniku:))
Druga śruba za nią w stronę tylnego cylindra zakontrowana nakrętką jest od obrotów (?)
Jak ustawić poprawne 1250 obr/min na biegu jałowym przy temp 90 stC?
Ciekawski zadzwoniłem do serwisu aby dopytać szczegółów. Na zapytanie, czy się synchronizuje przepustnice, powiedzieli, że normalnie się tego nie robi nawet po regulacji zaworów tylko w szczególnych przypadkach, gdy są ku temu powody.
Nie chcę wracać do tego mechanika z motocyklem, bo widzę, że nie bardzo wie o co chodzi ( spędziłem u niego cały dzień na regulacji) w tym motocyklu. Chcę poprawić obroty i przeprowadzić synchronizację sam. Mam zestaw wakuometrów i tylko została mi kwestia upewnienia się, którymi śrubami się to robi.
Więc poprawcie mnie jeśli się mylę. Śruba do synchronizacji zlokalizowana jest pomiędzy przepustnicami i wychyla się po przekręceniu do końca manetki gazu ( widzę że to najlepsza pozycja do kręcenia jej - oczywiście przy wyłączonym silniku:))
Druga śruba za nią w stronę tylnego cylindra zakontrowana nakrętką jest od obrotów (?)
Jak ustawić poprawne 1250 obr/min na biegu jałowym przy temp 90 stC?
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 189
- Rejestracja: 03.06.2010, 02:09
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
A w innym wątku napisałeś, że zawory regulowaleś sam .
Ale do rzeczy - zgodnie z dostępnym w sieci manualem najwyraźniej nie robi się synchro przepustnic w 700, nie ma tam o tym ani słowa.
Obawiam sie, że teraz masz już rozjechane nastawy fabryczne. Manual donosi by nie otwierać przepustnic gdy linki gazu są zdemontowane i nie ruszać śrub, nakrętek, wkrętów korpusu przepustnic gdyż skutkuje to złymi obrotami właśnie.
Oby chłopy w Hondzie potrafili to ogarnąć, a ten mechanik chciał za ich robotę zapłacić. Najlepiej jednak niech okaże się, że coś się gdzieś przycięło/podparło lub zasyfił Ci się IACV albo masz lewe powietrze.
Manual Twoim przyjacielem .
Ale do rzeczy - zgodnie z dostępnym w sieci manualem najwyraźniej nie robi się synchro przepustnic w 700, nie ma tam o tym ani słowa.
Obawiam sie, że teraz masz już rozjechane nastawy fabryczne. Manual donosi by nie otwierać przepustnic gdy linki gazu są zdemontowane i nie ruszać śrub, nakrętek, wkrętów korpusu przepustnic gdyż skutkuje to złymi obrotami właśnie.
Oby chłopy w Hondzie potrafili to ogarnąć, a ten mechanik chciał za ich robotę zapłacić. Najlepiej jednak niech okaże się, że coś się gdzieś przycięło/podparło lub zasyfił Ci się IACV albo masz lewe powietrze.
Manual Twoim przyjacielem .
pozdrawiam,
Arturo
Arturo
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Dobre spostrzeżenie:) Dodam, że moto kupiłem nie dawno, ale z powodu braku jego znajomości zaprowadziłem do mechanika, który miał to zrobić razem ze mną, a ja ufając mu że wie co robi byłem przy nim i mu nawet pomagałem - stąd pozwoliłem sobie napisać w pierwszym poście, że regulowałem. Oczywiście mechanik chce pieniądze za to a ja mu jeszcze nie zapłaciłem.
Nie wiem co z fantem zrobić. Zaprowadzając mechanikowi moto spowrotem to wiem, że nie wiele tam poprawi, bo jak by miał to dobrze zrobić zrobił by od razu. Spróbowałbym swoimi siłami, ale muszę pozbierać wskazówki od Was co i jak żeby się nie błąkać. Może ktoś wie na ile obrotów te śruby są ustawione fabrycznie? Zaczął bym od tego.
Nie wiem co z fantem zrobić. Zaprowadzając mechanikowi moto spowrotem to wiem, że nie wiele tam poprawi, bo jak by miał to dobrze zrobić zrobił by od razu. Spróbowałbym swoimi siłami, ale muszę pozbierać wskazówki od Was co i jak żeby się nie błąkać. Może ktoś wie na ile obrotów te śruby są ustawione fabrycznie? Zaczął bym od tego.
Arturo pisze:A w innym wątku napisałeś, że zawory regulowaleś sam :).
Ale do rzeczy - zgodnie z dostępnym w sieci manualem najwyraźniej nie robi się synchro przepustnic w 700, nie ma tam o tym ani słowa.
Obawiam sie, że teraz masz już rozjechane nastawy fabryczne. Manual donosi by nie otwierać przepustnic gdy linki gazu są zdemontowane i nie ruszać śrub, nakrętek, wkrętów korpusu przepustnic gdyż skutkuje to złymi obrotami właśnie.
Oby chłopy w Hondzie potrafili to ogarnąć, a ten mechanik chciał za ich robotę zapłacić. Najlepiej jednak niech okaże się, że coś się gdzieś przycięło/podparło lub zasyfił Ci się IACV albo masz lewe powietrze.
Manual Twoim przyjacielem :).
-
- romeciarz
- Posty: 25
- Rejestracja: 16.08.2012, 14:39
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Regulacja zaworów - co może pójść źle?
Transalp wrong valve clearance: http://youtu.be/nXxGvChMY2A
To moje drugie podejście, myślicie że coś uszkodziłem?
Regulowane przez otwory serwisowe w pokrywie, teraz noszę się z zamiarem zdjęcia całej pokrywy. Niemniej jednak wszystko wyglądało cacy przed złożeniem...
Transalp wrong valve clearance: http://youtu.be/nXxGvChMY2A
To moje drugie podejście, myślicie że coś uszkodziłem?
Regulowane przez otwory serwisowe w pokrywie, teraz noszę się z zamiarem zdjęcia całej pokrywy. Niemniej jednak wszystko wyglądało cacy przed złożeniem...
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Ewidentnie słychać że za duży luz ustawiłeś, nic złego się nie stało. Musisz tylko jeszcze raz prawidłowo ustawić.
-
- romeciarz
- Posty: 25
- Rejestracja: 16.08.2012, 14:39
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Dzięki. W przyszłym tygodniu powtórka z rozywki
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Pamiętaj jeszcze o prawidłowym ustawieniu wału korbowego na znaki, oba zawory powinny być zamknięte podczas regulacji.
-
- romeciarz
- Posty: 25
- Rejestracja: 16.08.2012, 14:39
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Tak też ustawiłem, rozumiem że przy ustawieniu, przykładowo, przedniego cylinda (znak FT), raz jest otwarty zawór wydechowy, wówczas aby ustawić zawór dolotowy należy wykonać pełen obrót wałem, zgadza się?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
- browar
- miejski lanser
- Posty: 371
- Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Pruszków
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Nie,nie zgadza się.
Przy znaku FT w okienku na przednim cylindrze masz koniec suwu sprężania,wszystkie zawory zamknięte i w tej pozycji sprawdzaj luzy.
Przy znaku FT w okienku na przednim cylindrze masz koniec suwu sprężania,wszystkie zawory zamknięte i w tej pozycji sprawdzaj luzy.
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Kolego na znaku FT masz GMP i raz będzie sprężanie oba zamknięte, a przy obróceniu wałem o pełen obrót będziesz miał współotwarcie zaworów czyli oba zawory są minimalnie otwarte i pewnie w tym momencie ustawiałeś zawory, stąd wziął się za duży luz zaworowy.
-
- romeciarz
- Posty: 25
- Rejestracja: 16.08.2012, 14:39
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Ok, to by wyjaśniło dlaczego pomimo prawidłowego ustawienia luzów, zawory ciągle klepią. A jak mam w takim razie rozpoznać kiedy należy ustawiać zawory (czy to jest ten właściwy FT czy powinienem obrócić wałem jeszcze raz)?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Najłatwiej ustawić, ustawiasz na znak FT, przedni tłok musi być w GMP i jeśli kręcąc wałem do przodu zaczyna się otwierać zawór ssący znaczy się że jeszcze musisz wykonać jeden obrót wałem. Zawory nie mogą być podparte krzywkami (krzywki na wałku skierowane do dołu podczas regulacji) chociaż przez te okienka nie za bardzo je widać. Analogicznie z tylnym cylindrem tłok w GMP i obserwuj pracę zaworów, tłok dochodzi do GMP zamyka się zawór wydechowy otwiera ssący czyli jeszcze jeden obrót trzeba wykonać.
-
- romeciarz
- Posty: 25
- Rejestracja: 16.08.2012, 14:39
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Działa, działa!
Honda Transalp correct valve clearance: http://youtu.be/aRqSOyFLABY
Wysłane z mojego iPhone 9S Plus Pro Platinum Limited Gangsta Edition
Honda Transalp correct valve clearance: http://youtu.be/aRqSOyFLABY
Wysłane z mojego iPhone 9S Plus Pro Platinum Limited Gangsta Edition
-
- romeciarz
- Posty: 25
- Rejestracja: 16.08.2012, 14:39
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Karolek1 wielkie dzięki, było tak jak pisałeś
Wysłane z mojego iPhone 9S Plus Pro Platinum Limited Gangsta Edition
Wysłane z mojego iPhone 9S Plus Pro Platinum Limited Gangsta Edition
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Teraz już nie będziesz miał z tym problemów, w innych sprzętach też.
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow
Obejrzałem, bo chciałem porównać czy mój silniczek mocno cyka czy nie (na zimnym słysze lekkie cykanie - nie wiem skąd) ale to Tobie chodziło jak mój 1,8TD w mondeo zaraz po odpaleniu więc dalej nie wiem nic...mrJaros pisze:Regulacja zaworów - co może pójść źle?
Transalp wrong valve clearance: http://youtu.be/nXxGvChMY2A
To moje drugie podejście, myślicie że coś uszkodziłem?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość