Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95 roku
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Żeby nie było że porzuciłem temat
mam trochę innych zajęć a jeszcze ślub itp. pierdoły.
Wstępnie wycięty adapter do przymiarki już jest !
Zobaczymy jak to spasi
mam trochę innych zajęć a jeszcze ślub itp. pierdoły.
Wstępnie wycięty adapter do przymiarki już jest !
Zobaczymy jak to spasi
- przeszczep
- pałujący w lesie
- Posty: 1616
- Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
zwymiarowałbyś ten adapter? czy jednak będzie dostępny komercyjnie?
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Adapter do tych starszych roczników został zeskanowany 3d. Mamy swoje skanery 3D. http://evixscan3d.pl/
Ja pomierzyłem rozstawy i obliczyłem jak powinien być odsunięty zacisk w stosunku do oryginału.
Poprosiłem kolegów żeby mi to zamodelowali w inventorze i odpowiednio zmieniliśmy parametry.
Na razie został wycięty z dobrej stali kształt. Jak będzie wszystko pasowało to albo dorobię dystanse albo dam do wykonania na CNC.
Jak się uda wszystko dobrze zrobić to pomyślę o wersji komercyjnej.
Ja pomierzyłem rozstawy i obliczyłem jak powinien być odsunięty zacisk w stosunku do oryginału.
Poprosiłem kolegów żeby mi to zamodelowali w inventorze i odpowiednio zmieniliśmy parametry.
Na razie został wycięty z dobrej stali kształt. Jak będzie wszystko pasowało to albo dorobię dystanse albo dam do wykonania na CNC.
Jak się uda wszystko dobrze zrobić to pomyślę o wersji komercyjnej.
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Pierwsze przymiarki
Jeszcze muszę odsunąć troszkę zacisk na zewnątrz i będzie ok.
Jutro pewnie zlecenie na CNC pójdzie
Jeszcze muszę odsunąć troszkę zacisk na zewnątrz i będzie ok.
Jutro pewnie zlecenie na CNC pójdzie
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Adapter wykonany nareszcie.
Trwało to wieki...
Różnica w wielkości tarczy.
Adapter zamontowany. Jazda testowa się odbyła. Z wrażenia zapomniałem zrobić zdjęcia przy świetle dziennym i rzeźbiłem telefonem w ciemnościach żeby coś złapać.
Będą lepsze.
Na dziś dzień przejechałem z adapterem może z 5 km. Jak tylko będzie okazja to nakręcę więcej.
Hamulce już teraz są lepsze a gdy się dotrą klocki będzie dużo lepiej.
Trwało to wieki...
Różnica w wielkości tarczy.
Adapter zamontowany. Jazda testowa się odbyła. Z wrażenia zapomniałem zrobić zdjęcia przy świetle dziennym i rzeźbiłem telefonem w ciemnościach żeby coś złapać.
Będą lepsze.
Na dziś dzień przejechałem z adapterem może z 5 km. Jak tylko będzie okazja to nakręcę więcej.
Hamulce już teraz są lepsze a gdy się dotrą klocki będzie dużo lepiej.
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
odgrzewam kotleta!
potrzebuje taki adapter lub jego rysunki, zaplace za jedno i drugie. adapter ktory kupilem na forum okazal sie za ktotki o okolo 20mm i z przeszczepu tarczy nici.
temat raczej pilny wiec prosze o odpowiedz.
pozdrawiam michal.
potrzebuje taki adapter lub jego rysunki, zaplace za jedno i drugie. adapter ktory kupilem na forum okazal sie za ktotki o okolo 20mm i z przeszczepu tarczy nici.
temat raczej pilny wiec prosze o odpowiedz.
pozdrawiam michal.
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Pisałem w tym topiku że nie pasuje a Ty nie pytałeś
Sprawdź PW.
Temat trochę ucichł bo nie przetestowałem dobrze adaptera !
Jak wszystko będzie ok to pomyśle o wersji komercyjnej.
Sprawdź PW.
Temat trochę ucichł bo nie przetestowałem dobrze adaptera !
Jak wszystko będzie ok to pomyśle o wersji komercyjnej.
- gerard
- łamacz szprych
- Posty: 695
- Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Mój TA 92r. I musze uważać przy trenowaniu hamowania awar. by nie zablokować koła. Opona , co prawda shinko, ale dobrze się klei do czarnego. Wgryza się w asfalt. Używam 4ech czasem 3 palców. i troche siły. I tak jest ok. Nie mam stalowego przewodu. Ważne żeby umieć wyczuć moment przed blokowaniem. U mnie ten moment jest klarowny I na prawdę cieszę się że nie mam za wrażliwych hamulców na jednego palca. Jak chce skrócić drogę ham. to pomagam delikatnie tylnym.
Ciekawy ten adapter. Jestem ciekaw efektów.
Ciekawy ten adapter. Jestem ciekaw efektów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 07.06.2011, 19:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Głogów MŁP.
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Z jakiego modelu ta większa tarcza ?
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Honda NTV
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Jestem zainteresowany adapterem. Im szybciej tym lepiej
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Pierwsze poważniejsze testy wykonane. Heble działają coraz lepiej bo się klocki docierają
Myślę że będę zadowolony ze swojej roboty
Myślę że będę zadowolony ze swojej roboty
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Klocki już względnie dotarte.
Hamulec jest w końcu akceptowalny.
Hamulec jest w końcu akceptowalny.
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
sorki że odświeżam.Ma ktoś namiar na posiadacza takiego adaptera zacisku na tarczę 318mm.
wykonywał to niejaki arek_dkw , ale nie mogę go namierzyć . Pilny temat.Zakupiłem nówkę tarcze od NTV i nie mogę sprawdzic jak działa.takie było ogłoszenie-ADAPTER ZACISKU HAMULC. DO TARCZY 318mm TRANSALP (numer 878459285)
Cena: 249,00 zł
Data wystawienia: 2010-01-07
Treść aukcji:
Większość użytkowników Hondy Transalp narzeka na słaby przedni hamulec z jedna malutką tarczą o średnicy 276mm, jaki był montowany w tym motocyklu w latach 1987-1996. Szczególnie przy jeździe z pasażerem i/lub bagażem oraz w terenie górzystym skuteczność przedniego hamulca pozostawia wiele do życzenia.
Dzięki stosunkowo niewielkiemu nakładowi pracy i funduszy możemy poprawić bezpieczeństwo użytkowania motocykla. Niezawodny i skuteczny hamulec może ustrzec NAS i MOTOCYKL przed poważnymi kłopotami w awaryjnych sytuacjach, a takie jak wiemy zdarzają się, co najmniej parę razy w sezonie…
Na aukcji chcę zaproponować adapter służący do odsunięcia zacisku hamulcowego w motocyklach Honda Transalp z jedną tarczą hamulcową z przodu w przypadku zastosowania tarczy hamulcowej o średnicy 318 mm (np. NTV 650 Revere).
Stosując tarczę o większej średnicy zwiększamy ramię, na jakim działa siła tarcia pochodząca od klocków hamulcowych a tym samym zwiększamy moment hamujący (to tak jak przedłużka założona na klucz) i w ten sposób uzyskujemy znaczną poprawę skuteczności przedniego hamulca.
Adapter jest wykonany ze stali gatunkowej 40HM, w celu zmniejszenia masy posiada otwory „odchudzające”, które również poprawiają jego estetykę.
W celu zabezpieczenia przed korozją adapter został ocynkowany, odwodorowany i polakierowany proszkowo.
Razem z adapterem dostaniesz potrzebne śruby (wykonane w klasie 12.9, a wiec najmocniejsze, jakie mogą być) służące do mocowania zacisku hamulcowego do adaptera, instrukcję/wskazówki montażu adaptera oraz spis - listę motocykli, od jakich pasuje tarcza hamulcowa. Spis ten ułatwi zakup używanej lub nowej tarczy hamulcowej pasującej do naszego motocykla (jest to sześć motocykli, nie tylko NTV 650 Revere).
Adapter waży poniżej 400 gram, wiec znacznie mniej niż druga tarcza hamulcowa i drugi zacisk (które są w Transalpach po 97 roku) - to dla osób obawiających się negatywnego wpływu zwiększenia masy nieresorowanej.
Na aukcji kupujesz:
Adapter zacisku hamulcowego, wykonany ze stali 40HM, ocynkowany, odwodorowany i polakierowany proszkowo
Kit montażowy tzn. potrzebne śruby, podkładki
Instrukcję/wskazówki montażu tarczy hamulcowej i adaptera – wysyłam na maila lub na załączonej płytce CD.
Listę – spis motocykli, od których pasują tarcze hamulcowe o średnicy 318mm do Hondy Transalp PD06 – wysyłam na maila lub na załączonej płytce CD.
Zapraszam również do zapoznania się z inną moja aukcją:
OSŁONA MODUŁÓW ZAPŁONOWYCH (MODUŁ), TRANSALP
Powyższy cytat pochodzi ze strony: http://allegro.pl/item878459285.html
wykonywał to niejaki arek_dkw , ale nie mogę go namierzyć . Pilny temat.Zakupiłem nówkę tarcze od NTV i nie mogę sprawdzic jak działa.takie było ogłoszenie-ADAPTER ZACISKU HAMULC. DO TARCZY 318mm TRANSALP (numer 878459285)
Cena: 249,00 zł
Data wystawienia: 2010-01-07
Treść aukcji:
Większość użytkowników Hondy Transalp narzeka na słaby przedni hamulec z jedna malutką tarczą o średnicy 276mm, jaki był montowany w tym motocyklu w latach 1987-1996. Szczególnie przy jeździe z pasażerem i/lub bagażem oraz w terenie górzystym skuteczność przedniego hamulca pozostawia wiele do życzenia.
Dzięki stosunkowo niewielkiemu nakładowi pracy i funduszy możemy poprawić bezpieczeństwo użytkowania motocykla. Niezawodny i skuteczny hamulec może ustrzec NAS i MOTOCYKL przed poważnymi kłopotami w awaryjnych sytuacjach, a takie jak wiemy zdarzają się, co najmniej parę razy w sezonie…
Na aukcji chcę zaproponować adapter służący do odsunięcia zacisku hamulcowego w motocyklach Honda Transalp z jedną tarczą hamulcową z przodu w przypadku zastosowania tarczy hamulcowej o średnicy 318 mm (np. NTV 650 Revere).
Stosując tarczę o większej średnicy zwiększamy ramię, na jakim działa siła tarcia pochodząca od klocków hamulcowych a tym samym zwiększamy moment hamujący (to tak jak przedłużka założona na klucz) i w ten sposób uzyskujemy znaczną poprawę skuteczności przedniego hamulca.
Adapter jest wykonany ze stali gatunkowej 40HM, w celu zmniejszenia masy posiada otwory „odchudzające”, które również poprawiają jego estetykę.
W celu zabezpieczenia przed korozją adapter został ocynkowany, odwodorowany i polakierowany proszkowo.
Razem z adapterem dostaniesz potrzebne śruby (wykonane w klasie 12.9, a wiec najmocniejsze, jakie mogą być) służące do mocowania zacisku hamulcowego do adaptera, instrukcję/wskazówki montażu adaptera oraz spis - listę motocykli, od jakich pasuje tarcza hamulcowa. Spis ten ułatwi zakup używanej lub nowej tarczy hamulcowej pasującej do naszego motocykla (jest to sześć motocykli, nie tylko NTV 650 Revere).
Adapter waży poniżej 400 gram, wiec znacznie mniej niż druga tarcza hamulcowa i drugi zacisk (które są w Transalpach po 97 roku) - to dla osób obawiających się negatywnego wpływu zwiększenia masy nieresorowanej.
Na aukcji kupujesz:
Adapter zacisku hamulcowego, wykonany ze stali 40HM, ocynkowany, odwodorowany i polakierowany proszkowo
Kit montażowy tzn. potrzebne śruby, podkładki
Instrukcję/wskazówki montażu tarczy hamulcowej i adaptera – wysyłam na maila lub na załączonej płytce CD.
Listę – spis motocykli, od których pasują tarcze hamulcowe o średnicy 318mm do Hondy Transalp PD06 – wysyłam na maila lub na załączonej płytce CD.
Zapraszam również do zapoznania się z inną moja aukcją:
OSŁONA MODUŁÓW ZAPŁONOWYCH (MODUŁ), TRANSALP
Powyższy cytat pochodzi ze strony: http://allegro.pl/item878459285.html
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
może S3R odstąpi odpłatnie jakąś dokumentację.
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
d.o s3R .podaję nr. tel.609113181.proszę o kontakt.oddzwonię i obgadamy szczegóły.
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
Poszło na maila.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
A ja ponownie zapytam, czy nie lepiej byłoby wyrzeźbić jarzmo z gwintowanymi otworami pod bolce prowadzące zacisk i mieć jeden element wymienny w bardzo prosty sposób? Po co kombinować z asymetrycznymi adapterami skoro można po prostu przekonstruować jarzmo?
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95
A no można by
Dlaczego nie pisałeś tego jak zaczynałem zabawę ?
Dlaczego nie pisałeś tego jak zaczynałem zabawę ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości