Wymiana oleju w lagach
Re: Wymiana oleju w lagach
Przedstawiam swój problem z prośbą o wskazanie przeoczenia.
Wymieniłem olej w lagach:
- odkręciłem śruby na górze i wyjąłem sprężyny,
- wyssałem wszystek olej (w zasadzie czarną zupę) przy użyciu cienkiej rurki i pompki, nastepnie wielokrotnie wytarłem czystymi, szmatkami nadzianymi na patyk do sucha, aż dno było widać,
- sprężyny też dokładnie wytarłem,
- wlałem po 550ml nowego oleju 10w i zmierzyłem czy jest równo przy użyciu bagnetu do sprawdzania poziomu oleju w samochodzie,
- włożyłem sprężyny cienkim do dołu i się okazało, że tego oleju mam po sam gwint,
- idąc za literą instrukcji uznałem że tak ma być i zakręciłem lagi,
- myślałem że mi łapy powyrywa na byle nierówności
- kierując się logiką, natychmiast odessałem po 10 cm słupa oleju z każej lagi - pomogło ale i tak jest zbyt twardy,
A teraz pytanie: czy mój trampek 600V z 1998r to jakiś inny trampek, czy może tylko lagi ma od komarka albo emzetki?
Zamiast ustalać ile wlać oleju, zapytam ile powinno być przestrzeni powietrznej w lagach [w cmb]?
I dlaczego ja zawsze mam inaczej niż ogół?
Wymieniłem olej w lagach:
- odkręciłem śruby na górze i wyjąłem sprężyny,
- wyssałem wszystek olej (w zasadzie czarną zupę) przy użyciu cienkiej rurki i pompki, nastepnie wielokrotnie wytarłem czystymi, szmatkami nadzianymi na patyk do sucha, aż dno było widać,
- sprężyny też dokładnie wytarłem,
- wlałem po 550ml nowego oleju 10w i zmierzyłem czy jest równo przy użyciu bagnetu do sprawdzania poziomu oleju w samochodzie,
- włożyłem sprężyny cienkim do dołu i się okazało, że tego oleju mam po sam gwint,
- idąc za literą instrukcji uznałem że tak ma być i zakręciłem lagi,
- myślałem że mi łapy powyrywa na byle nierówności
- kierując się logiką, natychmiast odessałem po 10 cm słupa oleju z każej lagi - pomogło ale i tak jest zbyt twardy,
A teraz pytanie: czy mój trampek 600V z 1998r to jakiś inny trampek, czy może tylko lagi ma od komarka albo emzetki?
Zamiast ustalać ile wlać oleju, zapytam ile powinno być przestrzeni powietrznej w lagach [w cmb]?
I dlaczego ja zawsze mam inaczej niż ogół?
Traktuj kask jak czapkę niewidkę.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana oleju w lagach
Jeśli miałeś 5W a teraz masz 10W to ma prawo być twardszy.Wybiłeś lagi z uszczelniaczami? Odkręciłeś tłoczysko i rozebrałeś to na części pierwsze? Jeśli tak to wystarczy poskładać to w odwrotnej kolejności. Przed włożeniem sprężyn wlewasz olej, żeby było go 12,5cm poniżej krawędzi lagi przy wciśniętej ladze w goleń. Suwmiarka się przydaje. Po wlaniu oleju trzeba powysuwać i powsuwać lage, żeby olej dotarł na dół. Uzupełniamy olej i sprawdzamy czy jest go odpowiednia ilość. Wtedy wyciągamy lage na maxa, wkładamy sprężyne i zakręcamy górny korek.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Wymiana oleju w lagach
przy próbie wymiany uszczelniaczy utknąłem,laga nie chce wyjść z uszczelniaczem.Tłumik drgań od spodu odkręcony,zabezpieczenie z drutu ściągnięte i nie chce wyjść.Jak silniej energicznie rozciągam to coś się blokuje.Godzinę już stukałem i ani mm się nie ruszył ,może jest na to jakiś sposób.
Ostatnio zmieniony 12.10.2011, 22:14 przez Wolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: orty, polskie znaki...
Powód: orty, polskie znaki...
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana oleju w lagach
Uszczelniacze są dwa. Zdejmujemy ten na krawędzi goleni. Pod nim jest sprężyna-drut, który siedzi w rowku i zabezpiecza przed wybiciem lag. Pod nim jest drugi uszczelniacz, już ten właściwy. Teraz powinno się udać
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Wymiana oleju w lagach
ten pierwszy wyciągnąłem bez problemu zabezpieczenie ściągnąłem ale nie mogę wybić tego właściwego.Jak silnie napierdzielać tą lagą? Czy wystarczy trzymając w rekach energicznie rozciągać czy w imadło zakręcić?
Ostatnio zmieniony 12.10.2011, 22:16 przez Wolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: nie wyciągłem i nie ściągłem. WYCIĄGNĄŁEM, ŚCIĄGNĄŁEM
Powód: nie wyciągłem i nie ściągłem. WYCIĄGNĄŁEM, ŚCIĄGNĄŁEM
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana oleju w lagach
Lage do końca na dół i mocno w góre. Musisz wybić panewki. Żadne imadło, bo się pożegnasz z okrągłymi kształtami. Po prostu uderzaj energicznie od max ścisku do max wysunięcia aż wybijesz
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Wymiana oleju w lagach
Dzięki.Jutro będę walczył i napisze o efektach.
Ostatnio zmieniony 12.10.2011, 22:17 przez Wolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: polskie znaki
Powód: polskie znaki
Re: Wymiana oleju w lagach
Po wielkich mękach wybiłem lagami simmeringi.Chyba słaby jestem,bo mi to ledwo wyszło.Mam następne pytanie : Jak poznać czy te tuleje co są na lagach (takie przecięte miedziowane pierścienie szerokie na jakieś 2 cm)są zużyte?
U mnie nie ma śladu na nich teflonu (nie wiem czy ma być)tylko są całe pomiedziowane.
U mnie nie ma śladu na nich teflonu (nie wiem czy ma być)tylko są całe pomiedziowane.
Ostatnio zmieniony 12.10.2011, 22:18 przez Wolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: orty, polskie znaki...
Powód: orty, polskie znaki...
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana oleju w lagach
Jak nie było luzów to powinno być dobrze. Jak są zużyte to czasem wybijesz mniejsza panewke przez większą i ta większa zostaje w goleni. A ocena to pewnie sprawdzenie wymiarów z tymi serwisowymi Jeśli wszystko śmigało i nie było jakichś luzów lub stuków to poskładałbym to spowrotem na starych Tylko pamiętaj najpierw wsunąć lage z założoną mniejszą panewką i odpowiednimi elementami, a dopiero potem nabijasz większa panewkę w goleń. Warto jakąś szmatką wyczyścić ten szlam w goleni na dnie. Po czyszczeniu i zmianie oleju nie poznasz przedniego zawieszenia
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Wymiana oleju w lagach
Dzisiaj zamówione "panewki" do lag .Cztery sztuki.Te na lagi po 50 zl za sztukę te w aluminiowy korpus po 35zł u pana Hondy.Zużycie można poznać po wytarciu teflonu,jak są rude jak u mnie były to do wymiany.
Ostatnio zmieniony 12.10.2011, 22:19 przez Wolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ech...
Powód: ech...
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana oleju w lagach
Kolego rk.rk- uprasza się o stosowanie na tym forum języka polskiego, a nie jakichś zlepków liter, neologizmów i innych językowych karykatur.
Pamiętaj również o polskich znakach, interpunkcji i logicznym budowaniu zdać, a z pewnością wyjdzie to i Tobie i czytającym na plus.
Kolejne "obcojęzyczne" posty będą usuwane.
Pamiętaj również o polskich znakach, interpunkcji i logicznym budowaniu zdać, a z pewnością wyjdzie to i Tobie i czytającym na plus.
Kolejne "obcojęzyczne" posty będą usuwane.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Re: Wymiana oleju w lagach
Jest to temat typowo techniczny,a nie wypracowanie z polskiego.Posty moje możesz usunąć nie pogniewam się.Nie wiele wnoszą do tematu w przeciwienstwie do twoich kolego WOLO.
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana oleju w lagach
Mam rozumieć, że Twoja łamana polszczyzna to język techniczny?
Rejestrujesz się na forum, korzystasz za darmo z jego zasobów, prosisz o porady, które otrzymujesz- za darmo.
Myślę, że wypada dostosować się do zasad tu panujących, a także wykazać się choćby odrobiną kultury w stosunku do czytających te bełkoty i postarać się pisać w sposób zrozumiały, przejrzysty i wolny od rażących błędów.
Jeśli to dla Ciebie za wiele- szukaj wsparcia technicznego gdzie indziej.
Rejestrujesz się na forum, korzystasz za darmo z jego zasobów, prosisz o porady, które otrzymujesz- za darmo.
Myślę, że wypada dostosować się do zasad tu panujących, a także wykazać się choćby odrobiną kultury w stosunku do czytających te bełkoty i postarać się pisać w sposób zrozumiały, przejrzysty i wolny od rażących błędów.
Jeśli to dla Ciebie za wiele- szukaj wsparcia technicznego gdzie indziej.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1011
- Rejestracja: 12.03.2011, 01:47
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana oleju w lagach
Jaro - wielkie dzięki - już za chwilę wezmę się za moje lagi - bo dyszą jak stary gruźlik (w porównaniu do Twoich hehh)
a Ty rk.rk - jak wchodzisz do dziewuchy do domu i jej ojciec każe Ci zdjąć buty - to zdejmujesz, kłaniasz się i nie psioczysz pod nosem,
także - Wolo ma tu cokolwiek - cóśik racji
ale luzz - wszyscy tu jesteśmy, powinniśmy być nastawieni - życzliwie
a pedagogiczne zacięcie można cenić
a Ty rk.rk - jak wchodzisz do dziewuchy do domu i jej ojciec każe Ci zdjąć buty - to zdejmujesz, kłaniasz się i nie psioczysz pod nosem,
także - Wolo ma tu cokolwiek - cóśik racji
ale luzz - wszyscy tu jesteśmy, powinniśmy być nastawieni - życzliwie
a pedagogiczne zacięcie można cenić
Re: Wymiana oleju w lagach
Ja juz jestem po wymianie oleju ,simeringow i panewek w lagach.Znaczna poprawa.Dzięki za pomoc.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 533
- Rejestracja: 22.08.2011, 20:39
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Kontakt:
Re: Wymiana oleju w lagach
Operacja dla większości banalnie prosta, więc pewnie i ja dam radę ale nurtuje mnie kilka kwestii:
Nie chcę demontować lag (przynajmniej na razie gdy nie ma takiej potrzeby); wiec popuściłem śruby półki górnej, popuściłem korki (żeby było którędy wlać jak wyleci ) ; odkręciłem te malutkie śrubki fi6mm i zonk - wyleciało może 5 ml oleju a może nie. Śrubkę dokręciłem i na górę , pobujałem zawiechą i znowu po odkręceniu śrubek może 5 ml.
Czy powinienem podnieść przednie koło (rozciągnięte na max lagi),czy ew odkręcić górne korki dodatkowo żeby sobie ładnie spłynęło ???
Czy bez demontażu lag i wylania przez "górę " się nie obejdzie?
pozdr
Nie chcę demontować lag (przynajmniej na razie gdy nie ma takiej potrzeby); wiec popuściłem śruby półki górnej, popuściłem korki (żeby było którędy wlać jak wyleci ) ; odkręciłem te malutkie śrubki fi6mm i zonk - wyleciało może 5 ml oleju a może nie. Śrubkę dokręciłem i na górę , pobujałem zawiechą i znowu po odkręceniu śrubek może 5 ml.
Czy powinienem podnieść przednie koło (rozciągnięte na max lagi),czy ew odkręcić górne korki dodatkowo żeby sobie ładnie spłynęło ???
Czy bez demontażu lag i wylania przez "górę " się nie obejdzie?
pozdr
Transalp PD06 EVO II 650 -był, są kamertony....,teraz LC8
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 275
- Rejestracja: 09.01.2011, 11:02
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Szamocin
Re: Wymiana oleju w lagach
Jeżeli masz w lagach korki spustowe to nie ma opcji, musi pójść bez wyciągania z półek. Odkręć górne korki do spuszczania, jakoś musi powietrze zassać na miejsce oleju . Ja korków nie mam i wyciągałem całe lagi, bez problemu sobie poradzisz bo ja to robiłem 1 raz w życiu i nie było problemów.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana oleju w lagach
Jak wykręcisz korek górny to radze po jednym, bo inaczej moto CI spadnie na przednie koło i kłopot to wtedy podnieść, a olej może Ci się wylać górą. Skręć lagi, poluzuj korek, wyciągnij jedną sprężyne i pompuj. Ale jeśli słabo leci to może masz tam syf nieprzeciętny i warto byloby to rozłożyć i poczyścić wszystko?
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 533
- Rejestracja: 22.08.2011, 20:39
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Kontakt:
Re: Wymiana oleju w lagach
Dzisiaj spróbuję jeszcze raz, podniosę go do góry na podnośniku i odkręcę górne korki, bo tak na zdrowy rozum by było najrozsądniej.
pozdr
...się pomyśli to się da po dokręceniu korków górnych spłynęło aż miło, więc wymiana oleju w lagach za mną.
pozdr
pozdr
...się pomyśli to się da po dokręceniu korków górnych spłynęło aż miło, więc wymiana oleju w lagach za mną.
pozdr
Transalp PD06 EVO II 650 -był, są kamertony....,teraz LC8
- kamilzak
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 485
- Rejestracja: 30.08.2010, 20:20
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Białystok
Re: Wymiana oleju w lagach
Gdzie można kupić część zwaną SPACER nr 7 na rysunku?
Dzięki Krzysiek już zamówiłem 36 zł.
Pozdrawiam.
Dzięki Krzysiek już zamówiłem 36 zł.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość