Wymiana oleju w lagach

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Awatar użytkownika
spider
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 02.08.2010, 10:04

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: spider »

Przedstawiam swój problem z prośbą o wskazanie przeoczenia.

Wymieniłem olej w lagach:
- odkręciłem śruby na górze i wyjąłem sprężyny,
- wyssałem wszystek olej (w zasadzie czarną zupę) przy użyciu cienkiej rurki i pompki, nastepnie wielokrotnie wytarłem czystymi, szmatkami nadzianymi na patyk do sucha, aż dno było widać,
- sprężyny też dokładnie wytarłem,
- wlałem po 550ml nowego oleju 10w i zmierzyłem czy jest równo przy użyciu bagnetu do sprawdzania poziomu oleju w samochodzie,
- włożyłem sprężyny cienkim do dołu i się okazało, że tego oleju mam po sam gwint,
- idąc za literą instrukcji uznałem że tak ma być i zakręciłem lagi,
- myślałem że mi łapy powyrywa na byle nierówności :omg:
- kierując się logiką, natychmiast odessałem po 10 cm słupa oleju z każej lagi - pomogło ale i tak jest zbyt twardy,

A teraz pytanie: czy mój trampek 600V z 1998r to jakiś inny trampek, czy może tylko lagi ma od komarka albo emzetki?
Zamiast ustalać ile wlać oleju, zapytam ile powinno być przestrzeni powietrznej w lagach [w cmb]?

I dlaczego ja zawsze mam inaczej niż ogół? :swieczki:
Traktuj kask jak czapkę niewidkę.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Jaro-Ino »

Jeśli miałeś 5W a teraz masz 10W to ma prawo być twardszy.Wybiłeś lagi z uszczelniaczami? Odkręciłeś tłoczysko i rozebrałeś to na części pierwsze? Jeśli tak to wystarczy poskładać to w odwrotnej kolejności. Przed włożeniem sprężyn wlewasz olej, żeby było go 12,5cm poniżej krawędzi lagi przy wciśniętej ladze w goleń. Suwmiarka się przydaje. Po wlaniu oleju trzeba powysuwać i powsuwać lage, żeby olej dotarł na dół. Uzupełniamy olej i sprawdzamy czy jest go odpowiednia ilość. Wtedy wyciągamy lage na maxa, wkładamy sprężyne i zakręcamy górny korek.
rk.rk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 11.05.2011, 22:04
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: rk.rk »

przy próbie wymiany uszczelniaczy utknąłem,laga nie chce wyjść z uszczelniaczem.Tłumik drgań od spodu odkręcony,zabezpieczenie z drutu ściągnięte i nie chce wyjść.Jak silniej energicznie rozciągam to coś się blokuje.Godzinę już stukałem i ani mm się nie ruszył ,może jest na to jakiś sposób.
Ostatnio zmieniony 12.10.2011, 22:14 przez Wolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: orty, polskie znaki...
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Jaro-Ino »

Uszczelniacze są dwa. Zdejmujemy ten na krawędzi goleni. Pod nim jest sprężyna-drut, który siedzi w rowku i zabezpiecza przed wybiciem lag. Pod nim jest drugi uszczelniacz, już ten właściwy. Teraz powinno się udać ;)
rk.rk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 11.05.2011, 22:04
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: rk.rk »

ten pierwszy wyciągnąłem bez problemu zabezpieczenie ściągnąłem ale nie mogę wybić tego właściwego.Jak silnie napierdzielać tą lagą? Czy wystarczy trzymając w rekach energicznie rozciągać czy w imadło zakręcić?
Ostatnio zmieniony 12.10.2011, 22:16 przez Wolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: nie wyciągłem i nie ściągłem. WYCIĄGNĄŁEM, ŚCIĄGNĄŁEM
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Jaro-Ino »

Lage do końca na dół i mocno w góre. Musisz wybić panewki. Żadne imadło, bo się pożegnasz z okrągłymi kształtami. Po prostu uderzaj energicznie od max ścisku do max wysunięcia aż wybijesz :)
rk.rk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 11.05.2011, 22:04
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: rk.rk »

Dzięki.Jutro będę walczył i napisze o efektach.
Ostatnio zmieniony 12.10.2011, 22:17 przez Wolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: polskie znaki
rk.rk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 11.05.2011, 22:04
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: rk.rk »

Po wielkich mękach wybiłem lagami simmeringi.Chyba słaby jestem,bo mi to ledwo wyszło.Mam następne pytanie : Jak poznać czy te tuleje co są na lagach (takie przecięte miedziowane pierścienie szerokie na jakieś 2 cm)są zużyte?
U mnie nie ma śladu na nich teflonu (nie wiem czy ma być)tylko są całe pomiedziowane.
Ostatnio zmieniony 12.10.2011, 22:18 przez Wolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: orty, polskie znaki...
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Jaro-Ino »

Jak nie było luzów to powinno być dobrze. Jak są zużyte to czasem wybijesz mniejsza panewke przez większą i ta większa zostaje w goleni. A ocena to pewnie sprawdzenie wymiarów z tymi serwisowymi :) Jeśli wszystko śmigało i nie było jakichś luzów lub stuków to poskładałbym to spowrotem na starych :) Tylko pamiętaj najpierw wsunąć lage z założoną mniejszą panewką i odpowiednimi elementami, a dopiero potem nabijasz większa panewkę w goleń. Warto jakąś szmatką wyczyścić ten szlam w goleni na dnie. Po czyszczeniu i zmianie oleju nie poznasz przedniego zawieszenia :)
rk.rk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 11.05.2011, 22:04
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: rk.rk »

Dzisiaj zamówione "panewki" do lag .Cztery sztuki.Te na lagi po 50 zl za sztukę te w aluminiowy korpus po 35zł u pana Hondy.Zużycie można poznać po wytarciu teflonu,jak są rude jak u mnie były to do wymiany.
Ostatnio zmieniony 12.10.2011, 22:19 przez Wolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ech...
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Wolo »

Kolego rk.rk- uprasza się o stosowanie na tym forum języka polskiego, a nie jakichś zlepków liter, neologizmów i innych językowych karykatur.

Pamiętaj również o polskich znakach, interpunkcji i logicznym budowaniu zdać, a z pewnością wyjdzie to i Tobie i czytającym na plus.

Kolejne "obcojęzyczne" posty będą usuwane.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
rk.rk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 11.05.2011, 22:04
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: rk.rk »

Jest to temat typowo techniczny,a nie wypracowanie z polskiego.Posty moje możesz usunąć nie pogniewam się.Nie wiele wnoszą do tematu w przeciwienstwie do twoich kolego WOLO.
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Wolo »

Mam rozumieć, że Twoja łamana polszczyzna to język techniczny?

Rejestrujesz się na forum, korzystasz za darmo z jego zasobów, prosisz o porady, które otrzymujesz- za darmo.
Myślę, że wypada dostosować się do zasad tu panujących, a także wykazać się choćby odrobiną kultury w stosunku do czytających te bełkoty i postarać się pisać w sposób zrozumiały, przejrzysty i wolny od rażących błędów.

Jeśli to dla Ciebie za wiele- szukaj wsparcia technicznego gdzie indziej.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
yuchyo
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1011
Rejestracja: 12.03.2011, 01:47
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: yuchyo »

Jaro - wielkie dzięki - już za chwilę wezmę się za moje lagi - bo dyszą jak stary gruźlik :omg: (w porównaniu do Twoich hehh)

a Ty rk.rk - jak wchodzisz do dziewuchy do domu i jej ojciec każe Ci zdjąć buty - to zdejmujesz, kłaniasz się i nie psioczysz pod nosem,
także - Wolo ma tu cokolwiek - cóśik racji

ale luzz - wszyscy tu jesteśmy, powinniśmy być nastawieni - życzliwie
a pedagogiczne zacięcie można cenić :grin:
rk.rk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 11.05.2011, 22:04
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: rk.rk »

Ja juz jestem po wymianie oleju ,simeringow i panewek w lagach.Znaczna poprawa.Dzięki za pomoc.
krynek
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 533
Rejestracja: 22.08.2011, 20:39
Mój motocykl: nie mam już TA
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: krynek »

Operacja dla większości banalnie prosta, więc pewnie i ja dam radę ale nurtuje mnie kilka kwestii:
Nie chcę demontować lag (przynajmniej na razie gdy nie ma takiej potrzeby); wiec popuściłem śruby półki górnej, popuściłem korki (żeby było którędy wlać jak wyleci :) ) ; odkręciłem te malutkie śrubki fi6mm i zonk - wyleciało może 5 ml oleju a może nie. Śrubkę dokręciłem i na górę , pobujałem zawiechą i znowu po odkręceniu śrubek może 5 ml.
Czy powinienem podnieść przednie koło (rozciągnięte na max lagi),czy ew odkręcić górne korki dodatkowo żeby sobie ładnie spłynęło ???
Czy bez demontażu lag i wylania przez "górę " się nie obejdzie?
pozdr
Transalp PD06 EVO II 650 -był, są kamertony....,teraz LC8
maciej117
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 275
Rejestracja: 09.01.2011, 11:02
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Szamocin

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: maciej117 »

Jeżeli masz w lagach korki spustowe to nie ma opcji, musi pójść bez wyciągania z półek. Odkręć górne korki do spuszczania, jakoś musi powietrze zassać na miejsce oleju :). Ja korków nie mam i wyciągałem całe lagi, bez problemu sobie poradzisz bo ja to robiłem 1 raz w życiu i nie było problemów.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: Jaro-Ino »

Jak wykręcisz korek górny to radze po jednym, bo inaczej moto CI spadnie na przednie koło i kłopot to wtedy podnieść, a olej może Ci się wylać górą. Skręć lagi, poluzuj korek, wyciągnij jedną sprężyne i pompuj. Ale jeśli słabo leci to może masz tam syf nieprzeciętny i warto byloby to rozłożyć i poczyścić wszystko?
krynek
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 533
Rejestracja: 22.08.2011, 20:39
Mój motocykl: nie mam już TA
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: krynek »

Dzisiaj spróbuję jeszcze raz, podniosę go do góry na podnośniku i odkręcę górne korki, bo tak na zdrowy rozum by było najrozsądniej.
pozdr
...się pomyśli to się da :grin: po dokręceniu korków górnych spłynęło aż miło, więc wymiana oleju w lagach za mną. :ok:
pozdr
Transalp PD06 EVO II 650 -był, są kamertony....,teraz LC8
Awatar użytkownika
kamilzak
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 485
Rejestracja: 30.08.2010, 20:20
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Białystok

Re: Wymiana oleju w lagach

Post autor: kamilzak »

Gdzie można kupić część zwaną SPACER nr 7 na rysunku?
Dzięki Krzysiek już zamówiłem 36 zł.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość