Strona 4 z 4

Re: Łożyska kół

: 05.08.2018, 21:37
autor: mr bulwa
Dzięki.
Kilka odpowiedzi wcześniej był już poruszany temat, że tcpedia podaje błedne info w/s łożysk koła tylnego. Kolega Domel wydłubał łożyska osobiście i podaje, że siedzą tam 6203 i 6303 (różnią się szerokością) + 6204 przy zębatce, a tcpedia podaje, że są dwa 6203 + 6204. I kto ma rację? Do tego nigdzie nie znalazłem danych do mojego rocznika PD06 1991.
Czy ktoś mógłby potwierdzić, że w tym roczniku jest jak poniżej:

przód:
łożysko 6203NSE 17x40x12
łożysko 6303DU 17x47x14
simmering 45x55x5
simmering 28x42x8

tył:
łożysko 6203NSE 17x40x12
łożysko 6303NSE 17x47x14
łożysko 6304NSE 20x52x15
simmering 30x47x8
simmering 30x52x7

Może ktoś to robił w podobnym rocznikui ma gdzieś zapisane co tam siedziało...
---
Edyta: te dane powyżej są dla PD10 (97-04). Nadal jednak nie mam 100% pewności czy tcpedia podaje poprawne info dla PD06...

Re: Łożyska kół

: 24.07.2019, 22:03
autor: Krop
herni74 pisze:
mr bulwa pisze:Cześć.
Czy mógłby mi ktoś podać symbole wszystkich uszczelniaczy i łożysk kół dla trampka PD06 1991 r (przód i tył[z tarczą])? Potrzebuję kupić komplet na zapas przed dłuższą wyprawą.
Przeszukałem forum i dla tego rocznika nie znalazłem informacji, ponadto w tym wątku jest trochę nieścisłości i nie chciałbym popełnić jakiejś wtopy.
THANX from the mountain.
Piotr
PRZÓD
Do 650
od prędkościomierza 6303, 17x47x14
po lewej stronie 6203, 17x40x12

TYŁ
od tarczy hamulcowej 6303, 17x47x14
po lewej stronie 6203, 17x40x12
łożysko zębatki 6304, 20x52x15

SIMERING
PRZÓD
45x55x5
28x42x8

TYŁ
30x47x7
30x52x7
Dokładnie tak.... koszty na przód na łożyskach SKF i zimeringach(zapomniałem nazwy) to jakieś 5 dych....

Re: Łożyska kół

: 24.07.2019, 22:11
autor: jacek79
C3 czy zwykłe?

Wysłane Transalpa

Re: Łożyska kół

: 25.07.2019, 17:14
autor: ArturS
Gdzieś ktoś mądry na jutubach mówił C3, ale póki co w gotowych zestawach spotkałem się z tym tylko w tych do szybkich motocykli. Jednak ze względu na to, że ośka może sie lekko skrzywić, że można nie dobić łożysk do końca, że tuleja dystansowa też może być z jakiegoś powodu "zgnieciona", na pewno C3 nie zaszkodzi. Tak czy siak prędzej łożyska siądą z powodu wytartych simeringów i wdarcia się wilgoci niż z ich zużycia. Wyjątek stanowi łożysko w zabieraku tylnego koła. Tak myślę :niewiem:
Ja montowałem zawsze łożyska bez C3, opony zmieniam dość często (4-8tys.km), przy okazji zmieniam też simery. Więc jak już dochodzi do wymiany łożyska w piaście, to tylko "na zapas, bo ma już te 40tys.km, to może lepiej nie ryzykować przed podróżą?"
Jakiś czas temu kupiłem huskę 610, poprzedni właściciel bardzo sumienny, wymieniał łożyska dość często, ale z uszczelnieniami w tym rozmiarze był problem. Efekt - pierwszy wyjazd za granicę i szukałem po sklepach w Rumunii nietypowych drogich łożysk, bo padły po niespełna 10tys.km. Simering praktycznie nie istniał, sprężynka dawno zmieniła pierwotne położenie :ysz:

Re: Łożyska kół

: 08.02.2024, 18:48
autor: Leonardo
Odkop stulecia- chcę wymienić łożyska w kołach trampka 650. Są różne rodzaje simeringów- prawo i lewoskrętne. Jest to jakaś różnica w kołach ?

Re: Łożyska kół

: 16.05.2024, 11:11
autor: Daro43
Jeżeli byście potrzebowali części, akcesoriów i fachowego doradztwa w kontekście części motoryzacyjnych to polecam iParts.pl. Jest do bardzo fajny sklep motoryzacyjny z bogatą ofertą i profesjonalną obsługą. Myślę, że warto mieć takie miejsca na swojej liście.