Spalanie Trampka

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
czarekszo
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 47
Rejestracja: 23.07.2015, 15:09
Mój motocykl: XL650V

Re: Spalanie Trampka

Post autor: czarekszo »

Panowie a co może być z moim Trampiszonem 650 (2005 rok) ? Co prawda ja lekki nie jestem bo około 107 kg :blush: ale u mnie spalanie przy 140 na autostradzie to 9l/100 km :omg: czyli deko więcej niż tu piszecie :egh: Przy czym dodam jeszcze, że 145 to V-max co mi się udało uzyskać, czyli też jakoś nie za wiele :swieczki:
Coś jest nie tak :?: na co zwrócić uwagę :?: czy olać i jeździć :lol:
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Nadol »

Wymienić filtr powietrza.
Wyczyścić, wyregulować i zsynchronizować gaźniki.

Ja jestem lżejszy o ponad 30 kg (co ma jednak duży wpływ) ale max spalanie mojego moto jakie uzyskałem w tym roku to 6.18l. Najlepszy wynik, i to wcale nie emerycka jazda, to 4.41l.

Uwaga praktyczna - powyżej 120, TA650 zaczyna zdecydowanie więcej palić. Ja staram się max do 140 rozpędzać ale zdarzają się też odcinki po 160. W normalnych warunkach nie przekraczam 120km/h.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
czarekszo
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 47
Rejestracja: 23.07.2015, 15:09
Mój motocykl: XL650V

Re: Spalanie Trampka

Post autor: czarekszo »

Problem w tym, że u mnie 145 to v-max :sad: więcej się nie da :egh:
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Nadol »

Czarekszo, napisałem od czego trzeba zacząć.
Dodatkowo możesz sprawdzić czy masz standardowe zębatki w napędzie (ilość zębów).
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Spalanie Trampka

Post autor: uosiu »

czarekszo pisze:Problem w tym, że u mnie 145 to v-max :sad: więcej się nie da :egh:
Moja 650 na k60 scout jest w stanie wymęczyć 170 mierzone GPSem (silnik jest wtedy na granicy czerwonego pola)
Nie znam spalania w takich warunkach, ale autostradowe 140 to ~7.0/100 u mnie.
czarekszo
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 47
Rejestracja: 23.07.2015, 15:09
Mój motocykl: XL650V

Re: Spalanie Trampka

Post autor: czarekszo »

Dzięki nadol, jest zima, jest zimno, będę działał :thumbsup:
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Solidworks »

A ja ciągle narzekam na spalanie rzędu 6,5/100 km :blush:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Sinxu26
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 155
Rejestracja: 05.05.2015, 12:29
Mój motocykl: XL650V

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Sinxu26 »

Ja jeszcze dokładnie nie liczyłem , ale wychodzi mi coś pod 6l/100 z tym że ja maxymalnie jadę 110km/h , a co do rozpędzenia się spokojnie 175km/h pociągnę.

Tylko co można zrobić by spalanie osiągnęło najlepszy możliwy wynik ?
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Nadol »

Sinxu26 pisze:Tylko co można zrobić by spalanie osiągnęło najlepszy możliwy wynik ?
Generalnie trzeba utrzymywać stabilną prędkość bez gwałtownego hamowania i przyspieszania (eco-driving).
Z ciekawostek, b. dobry wynik osiągnąłem wracając z jesiennego zlotu TCP (Myczkowce-Warszawa).
Najgorszy, jeżdżąc w trybie mieszanym - miasto / lekki teren.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Spalanie Trampka

Post autor: makumba »

Wydaje mi się, że rozbieżności (poza stanem technicznym sprzętu, stylem jazdy itp.) w spalaniu będą zależeć od jakości samej benzyny jak i jakości powietrza w danym czasie i miejscu. Więcej tlenu i wodoru w powietrzu - lepsze i mniejsze spalanie. Zauważalne jest czasem, że ten sam motocykl lub auto jedzie dynamiczniej lub ospale na tym samym tankowaniu.
xl650v, drz 400
Awatar użytkownika
Sinxu26
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 155
Rejestracja: 05.05.2015, 12:29
Mój motocykl: XL650V

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Sinxu26 »

Czyli stan techniczny motocykla to:
- regularna regulacja zaworów
- czysty i wyregulowany gaźnik
- zadbany filtr paliwa i powietrza

Coś jeszcze ?

To co mamy wpływ :
-styl jazdy (eco-driving)
- gdzie tankujemy
- pogoda?
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Next22 »

- opory toczenia (łożyska , heble , ba łańcuch zatarty na ogniwkach )
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Spalanie Trampka

Post autor: mirekm71 »

Dotarty pali mniej. Moj teraz ma 90tys pali mniej niz jak mial 30tys przebiegu. A w Albanii jak jechalem za kuplem, ktory jechal jawa350 schodzilem do 4,2 l wcale nie jadac bardzo wolno ;-)
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
Hubert
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 12.11.2014, 11:57
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Jarosław

Re: Spalanie Trampka

Post autor: Hubert »

TA 650, przebieg ok. 40 000km. Sam z trzema kuframi przy prędkościach 90-110 spalił mi 4,7 l.
Jadąc tak samo załadowanym moto ze znajomymi na CB 1300 i CB 1000 wziął mi 5,6, ale tu już poniżej 110 bez potrzeby nie schodziłem co by ich nie wkur**** :D To się nazywa przyjaźń.... :D Oczywiście mogłem się pomylić setkę, lub dwie, bo bak w 650 tce ma charakterystycznego garba i po nalaniu do pełna i odczekaniu paru sekund paliwo znika w czeluściach :D Ale myślę, że już doszedłem do takiej wprawy, że mogę stwierdzić iż margines błędu jest niewielki.
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Spalanie Trampka

Post autor: mirekm71 »

jedras pisze:Wniosek taki, że nie warto dokładać do nowego trampka ponad 20000zł tylko po to żeby palił litr mniej na 100km :D Przy cenie paliwa 4zł/litr ta różnica zwróci się po 77tyś km :grin:
Warto dolozyc. Chociaz nie jezdzilem starym ale 700 troche sztywna.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość