Temat bumerang - OLEJ...?
- peter8700
- romeciarz
- Posty: 34
- Rejestracja: 16.03.2011, 19:50
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Witam Panowie!
Przepraszam, że pytam o coś, co na bank już było, ale nie mogę nigdzie tego znaleźć.
Ile oleju wchodzi do trampka przy wymianie oleju z filtrem? Mój transalp to 600 z 96r.
Po dwóch latach już zapomniałem ile to było. Nie wiem czy kupować 3, czy 4 litry.
Przepraszam, że pytam o coś, co na bank już było, ale nie mogę nigdzie tego znaleźć.
Ile oleju wchodzi do trampka przy wymianie oleju z filtrem? Mój transalp to 600 z 96r.
Po dwóch latach już zapomniałem ile to było. Nie wiem czy kupować 3, czy 4 litry.
- evoluzione
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 913
- Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurów
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Jak dobrze pamiętam to 2,0-2,5l - w zależności czy z filtrem, czy bez, czy silnik suchy np. po kapitalce.peter8700 pisze:Witam Panowie!
Przepraszam, że pytam o coś, co na bank już było, ale nie mogę nigdzie tego znaleźć.
Ile oleju wchodzi do trampka przy wymianie oleju z filtrem? Mój transalp to 600 z 96r.
Po dwóch latach już zapomniałem ile to było. Nie wiem czy kupować 3, czy 4 litry.
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1451
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
2,8l przy suchym silniku ( dokładna wymiana oleju z wymianą filtra).
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 47#p206147
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 47#p206147
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
3L powinny wystarczyć, choć ja kupowałem 4 i akurat było na dolewki.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Ja kupuje 4-ke i poltorej litra lezy w garazu. Teraz znowu kupilem 4-ke i znowu zostanie poltorej litra tylko, ze mam motula a kupilem belray'a. Na nastepna wymiane bede musial wlac pol na pol motula z belraye'embo szkoda wyrzucic olej.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
- przeszczep
- pałujący w lesie
- Posty: 1616
- Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Bardzo proszę o info i odpowiedź na pytanie co to znaczy "mam wrażenie, że skrzynia lepiej chodzi"??
Bo nie kumam tego stwierdzenia - co to znaczy lepiej chodzi?
Bo nie kumam tego stwierdzenia - co to znaczy lepiej chodzi?
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Przeszczep wyrwałeś z kontekstu.Qter pisze:...Wygląda na to, że ten poprzedni przepracował wiecej niż wynika z serwisówki i po wymiania mam wrażanie że lepiej działa skrzynia oraz jakoś ciszej - ale moze mi się to wydawać.
Qter wyraźnie pisze, że ma takie wrażenie (odczucie), ale zastrzega, że może mu się wydawać.
Nowe, zawsze jest lepsze. Wymieniasz olej: ciszej chodzi skrzynia, silnik tak jakoś aksamitnie.
Smarujesz łańcuch, wymieniasz filtr powietrza: też jest inaczej.
Jednym słowem subiektywne odczucia każdego z nas.
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
- przeszczep
- pałujący w lesie
- Posty: 1616
- Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Ale te odczucia występuję niezależnie od tego na jaki olej wymieniamy, tylko gdy w ogóle wymieniamy.
A wrzucanie subiektywnego odczucia w wątku bądź co bądź technicznym jest mocno mylące.
Bo jak zalejesz minerał to też na początku będzie "lepiej pracować" i ciszej chodzić...
A z kontekstu nic nie wyrwałem - nie tylko Qter się tak wypowiada
Chociaż w innym wątku też podobną sentencję wypowiedziałem, to teraz się zacząłem zastanawiać nad sensem takiego zdania i stwierdzam, że jest bez sensu
A wrzucanie subiektywnego odczucia w wątku bądź co bądź technicznym jest mocno mylące.
Bo jak zalejesz minerał to też na początku będzie "lepiej pracować" i ciszej chodzić...
A z kontekstu nic nie wyrwałem - nie tylko Qter się tak wypowiada
Chociaż w innym wątku też podobną sentencję wypowiedziałem, to teraz się zacząłem zastanawiać nad sensem takiego zdania i stwierdzam, że jest bez sensu
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Skala odczuć jest współmierna do ceny oleju.przeszczep pisze:Ale te odczucia występuję niezależnie od tego na jaki olej wymieniamy, tylko gdy w ogóle wymieniamy.
Im droższy olej tym większe odczucie - wrażenie poprawy.
To jest właśnie typowy przykład OT z mojej strony.
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
- evoluzione
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 913
- Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurów
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Zajrzałem do Haynesa i podaję dla potomnych:
XL600:
olej - 2.2l
olej+filtr - 2.4l
suchy silnik - 2.8l
XL650:
olej - 2.4l
olej+filtr - 2.6l
suchy silnik - 3.2l
Afryka XRV750:
Olej - 2.4l
olej+filtr - 2.6l
suchy silnik - 3.2l
XL600:
olej - 2.2l
olej+filtr - 2.4l
suchy silnik - 2.8l
XL650:
olej - 2.4l
olej+filtr - 2.6l
suchy silnik - 3.2l
Afryka XRV750:
Olej - 2.4l
olej+filtr - 2.6l
suchy silnik - 3.2l
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
- peter8700
- romeciarz
- Posty: 34
- Rejestracja: 16.03.2011, 19:50
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Dzięki za info!
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post. Kupiłem miesiąc temu trampka XL700VA 2008r. przebieg 24000 i w instrukcji wyczytałem ,że rekomendowany olej do tego moto jest 10w30 Hondy (repsol?) ja wlałem motula 7100 4T 10W40, czy tak może być?
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Witamy, zapraszamy do POWITALNIkmito pisze:Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post.
Będzie OK, jak najbardziej.kmito pisze: ja wlałem motula 7100 4T 10W40, czy tak może być?
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- evoluzione
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 913
- Rejestracja: 23.08.2012, 22:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurów
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Kto pyta nie błądzi - czy Motul z nowej serii Ester to ten sam olej co bez technologii estrowej (nie licząc tych dodatków)? - tzn. czy mogę bez obaw dolać Ester do nieEstra? - oczywiście zachowując tą samą lepkość.
Są:
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
PD10 98 - w najszybszym kolorze :-), PD06 95 - żonki
Była:
XL 125 2001
Masz problem z CB Radiem? - pisz/dzwoń - spróbuję pomóc - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=68&t=13016
SQ8MXQ
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Możesz dolać estra do nieestra o tej samej lepkości. Estry poprawiają odporność oleju na ścinanie.
- Dalti
- czyściciel nagaru
- Posty: 512
- Rejestracja: 12.05.2013, 18:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Po zalaniu Agip 10w-40 stwierdziłem ze motul 5100 ester10w-40 to g#wno
praca sprzęgła
motul
-uślizgi na tar.sprz po dolaniu świeżego
-problemy zmiana/wysprzeglanie do N ,lub zatrzymaniu na wyższym B do N.(wachlowanie sprze)
Agip ( z beczki)
żadne ,jak na razie.
Płynna praca tar. sprzęgłowych
Praca silnika. cokolwiek tam wlejecie bedze jezdził:)
opinia :dotyczy podanych olei!
pozdrawiam
praca sprzęgła
motul
-uślizgi na tar.sprz po dolaniu świeżego
-problemy zmiana/wysprzeglanie do N ,lub zatrzymaniu na wyższym B do N.(wachlowanie sprze)
Agip ( z beczki)
żadne ,jak na razie.
Płynna praca tar. sprzęgłowych
Praca silnika. cokolwiek tam wlejecie bedze jezdził:)
opinia :dotyczy podanych olei!
pozdrawiam
Jak trzeba to oddam 0RhD+
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Agip to bardzo, bardzo dobre oleje. Motul także, szczególnie 300V ale inne też jak są niepodrobione..
Przerobiłem tyle (agipy pół i syntetyki, Bel Ray, motule włącznie z 300V) że na razie zalewam Motula 5100 tylko z pewnego źródła bo akurat Agipa nie miałem ostatnio gdzie kupić.. Sprzęgło mam nowe i chodzi wszystko spoko.
Najlepszy olej to nowy Acz jak jest odczucie że lepiej chodzi (skrzynia, sprzęgło) na Agipie to lać agipa Mój skuterek na agipie 5w40 syntetyku przelatał prawie 30 kkm i ani grama nie brał między wymianami.
Pozdrawiam
zimny
Przerobiłem tyle (agipy pół i syntetyki, Bel Ray, motule włącznie z 300V) że na razie zalewam Motula 5100 tylko z pewnego źródła bo akurat Agipa nie miałem ostatnio gdzie kupić.. Sprzęgło mam nowe i chodzi wszystko spoko.
Najlepszy olej to nowy Acz jak jest odczucie że lepiej chodzi (skrzynia, sprzęgło) na Agipie to lać agipa Mój skuterek na agipie 5w40 syntetyku przelatał prawie 30 kkm i ani grama nie brał między wymianami.
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Ja będę dziś zalewał syntetyk Orlena, obaczym. Za dużo podrób Motula na rynku a jak inny mam lać to chcę polski, tym bardziej że na CPNach są czyli w 'firmowych sklepach' musi być oryginał...
Do drugiego zalałem litr Motula MA i litr MA2, chyba nie będzie problemu?
Do drugiego zalałem litr Motula MA i litr MA2, chyba nie będzie problemu?
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Na rynku niema podrób motula, przynajmniej nie popularnych 5100, czy 7100, a 300V jest pod stałą lubą polskiej dystrybucji motula. Tanie allegrowe 5100 to nic innego jak import prywatny, z którego również korzystamy, bo przez polską dystrybucję trzeba za niego w hurcie płacić więcej niż jest w sprzedaży detalicznej. Kto idzie na łatwiznę ma popularnego 10W40 za 130-150zł, o dziwo i tak się takie sprzedają właśnie przez "panie, te tanie to podróby".
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Temat bumerang - OLEJ...?
Artur, z pewnością jest wiele racji w tym co piszesz - ale też po coś jednak skupują na giełdach puste bańki najchętniej po motulu. Olej do skutera sam w sklepie allegro zawsze kupowałem - i nic w tym złego bo wiele dobrych sklepów prowadzi działalność na allegroArturS pisze:Na rynku niema podrób motula, przynajmniej nie popularnych 5100, czy 7100, a 300V jest pod stałą lubą polskiej dystrybucji motula. Tanie allegrowe 5100 to nic innego jak import prywatny, z którego również korzystamy, bo przez polską dystrybucję trzeba za niego w hurcie płacić więcej niż jest w sprzedaży detalicznej. Kto idzie na łatwiznę ma popularnego 10W40 za 130-150zł, o dziwo i tak się takie sprzedają właśnie przez "panie, te tanie to podróby".
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość