Zaległości
Śmigam już ponad tydzień moto do pracy i obserwuję.
Nowe kłopoty i przemyślenia.
Za tydzień kontrol techniczna....
Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 130
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 130
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Zrozumieć oświetlenie gdy są dwa reflektory i dwie różne żarówki. Moje założenie było czysta wyduma a nie racjonalnie sprawdzonym postępowaniem.
W efekcie podobnie jak przy składaniu mebli z IKEA sięgamy po instrukcję gdy zostanie kilka elementów po złożeniu mebla.
Więc zaglądając w lampy znalazłem oznaczenia a w internetach znalazłem informacje.
Wychodzi na to, że reflektor z oznaczeniem HR gdzie jest żarówka H4 jest tylko i wyłącznie do przystosowany do światła drogowego. Więc włókno oś światła mijania nie powinno się zapalać bo wiązka światła wtedy jest bliżej nieokreślona a w praktyce nie świeci to wcale aby prowadzić motocykl w nocy. Drugi reflektor z żarówką H7 ma oznaczenie HC co mówi, ze jest to lampa tylko i wyłącznie jako światło mijania.
Więc mądry po szkodzie i bogaty w nową wiedzę znów udałem się do garażu aby przerobić elektrykę.
W efekcie podobnie jak przy składaniu mebli z IKEA sięgamy po instrukcję gdy zostanie kilka elementów po złożeniu mebla.
Więc zaglądając w lampy znalazłem oznaczenia a w internetach znalazłem informacje.
Wychodzi na to, że reflektor z oznaczeniem HR gdzie jest żarówka H4 jest tylko i wyłącznie do przystosowany do światła drogowego. Więc włókno oś światła mijania nie powinno się zapalać bo wiązka światła wtedy jest bliżej nieokreślona a w praktyce nie świeci to wcale aby prowadzić motocykl w nocy. Drugi reflektor z żarówką H7 ma oznaczenie HC co mówi, ze jest to lampa tylko i wyłącznie jako światło mijania.
Więc mądry po szkodzie i bogaty w nową wiedzę znów udałem się do garażu aby przerobić elektrykę.
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 130
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Mam to!
Wszystkie formalności z projektem Starszej Pani zostały zakończone. Obecnie motocykl ma pierwszy wpis do rejestru wprost z nowego licznika 15tys km. Więc moto dopiero po dotarciu. Jeżeli chodzi o oświetlenie to na nowej kontroli nawet nikt tego nie sprawdzał obecnie bo nie mają teraz w FR takich wytycznych. Szkoda bo chciałbym wiedzieć czy dobrze ustawiłem. Akcesoryjny układ wydechowy i brak systemu PAIR również nikogo nie interesowało. Najważniejsze aby mieścić się w normach emisyjności spalin. Do tego musiałem podejść dwa razy. Za pierwszym razem wskazania sięgały wartości 7-10 gdzie limit normy to 4,5. Zbyt bogata mieszanka. Tak to ten zestaw 6sigma z dyszami wzbogacającymi. Przywróciłem gaźniki do ustawień książkowych i fabryczne dysze. Wynik pomiaru 0,56. Kontrola techniczna wzorowo zaliczona. Diagności byli ciekawi jak to naprawiłem. Wyjaśniłem że cały piątek przez 4 godziny czyściłem gaźnik i wymieniłem dysze… z czego prawie 2h układałem linki gazu i ssania aby się nie zacinały. Ssanie uwaliłem plastikową nakrętkę i obecnie nie działa. Na stacji kontroli pojazdów docenili moją pracę mówiąc, że widzą jak dużo pracy zrobiłem i drugie badanie w prezencie zrobili już gratis. Więc trafiłem na pasjonatów. Mam zielone światło z badaniami na kolejne 3 lata. Oczywiście w motocyklu zawsze znajdzie się coś do zrobienia. Za jakiś czas bardziej szczegółowo o tym coś opowiem.
Zaległy film z ustawiania świateł:
Wszystkie formalności z projektem Starszej Pani zostały zakończone. Obecnie motocykl ma pierwszy wpis do rejestru wprost z nowego licznika 15tys km. Więc moto dopiero po dotarciu. Jeżeli chodzi o oświetlenie to na nowej kontroli nawet nikt tego nie sprawdzał obecnie bo nie mają teraz w FR takich wytycznych. Szkoda bo chciałbym wiedzieć czy dobrze ustawiłem. Akcesoryjny układ wydechowy i brak systemu PAIR również nikogo nie interesowało. Najważniejsze aby mieścić się w normach emisyjności spalin. Do tego musiałem podejść dwa razy. Za pierwszym razem wskazania sięgały wartości 7-10 gdzie limit normy to 4,5. Zbyt bogata mieszanka. Tak to ten zestaw 6sigma z dyszami wzbogacającymi. Przywróciłem gaźniki do ustawień książkowych i fabryczne dysze. Wynik pomiaru 0,56. Kontrola techniczna wzorowo zaliczona. Diagności byli ciekawi jak to naprawiłem. Wyjaśniłem że cały piątek przez 4 godziny czyściłem gaźnik i wymieniłem dysze… z czego prawie 2h układałem linki gazu i ssania aby się nie zacinały. Ssanie uwaliłem plastikową nakrętkę i obecnie nie działa. Na stacji kontroli pojazdów docenili moją pracę mówiąc, że widzą jak dużo pracy zrobiłem i drugie badanie w prezencie zrobili już gratis. Więc trafiłem na pasjonatów. Mam zielone światło z badaniami na kolejne 3 lata. Oczywiście w motocyklu zawsze znajdzie się coś do zrobienia. Za jakiś czas bardziej szczegółowo o tym coś opowiem.
Zaległy film z ustawiania świateł:
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 130
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Wojna o motocykle nas Sekwaną.
Nowa kontrol techniczna dla motocykli we Francji wprowadza sporo kontrowersji.
Możliwe, że francuzi będą obecnie sprzedawać motocykle na części.
Co wy o tym myślicie?
Nowa kontrol techniczna dla motocykli we Francji wprowadza sporo kontrowersji.
Możliwe, że francuzi będą obecnie sprzedawać motocykle na części.
Co wy o tym myślicie?
- Szymon.zim
- osiedlowy kaskader
- Posty: 130
- Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
- Kontakt:
Re: Starsza Pani - La Vieille Dame xl650v 2000r.
Podsumowanie projektu.
Mówię o poniesionych kosztach oraz o tym co zaobserwowałem.
Owiewka Boano jest OK ale nie jest idealna pod względem ceny oraz wykonania. Sama idea wiadomo czemu miała służyć. W codziennym użytkowaniu może w pewnych momentach doskwierać.
Jeszcze się uczę komputera pokładowego Trail Tech Voyager GPS. Konstrukcja pamięta chyba jeszcze czasy Nokia 3310 ale ogólnie w tego typu motocyklu opcji wystarcza z nadmiarem.
Czy koszty projektu kogoś zaskoczyły czy to normalne przy tego typu modyfikacji?
Mówię o poniesionych kosztach oraz o tym co zaobserwowałem.
Owiewka Boano jest OK ale nie jest idealna pod względem ceny oraz wykonania. Sama idea wiadomo czemu miała służyć. W codziennym użytkowaniu może w pewnych momentach doskwierać.
Jeszcze się uczę komputera pokładowego Trail Tech Voyager GPS. Konstrukcja pamięta chyba jeszcze czasy Nokia 3310 ale ogólnie w tego typu motocyklu opcji wystarcza z nadmiarem.
Czy koszty projektu kogoś zaskoczyły czy to normalne przy tego typu modyfikacji?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości