Problem z regulacją gażników
-
- Czytacz
- Posty: 6
- Rejestracja: 12.06.2014, 22:33
- Mój motocykl: XL600V
Problem z regulacją gażników
Siema.Mam problem z regulacją powietrza w gażnikach bo w jednym gażniku śruba jest wykręcona na 2,5 obrotu tak jak w książce i jest ok ale jak zacząłem regulować prawy gażnik to obroty wzrosły już po wykręceniu na 1,5 obrotu i jak dalej wykręcam to obroty tylko maleją i nie ma przy regulacji tago gażnika takiej reakcji jak przy lewym gażniku. Obroty silnika nie falują ale jak gasze i zapalam to nie zawsze są takie same obroty jakie ustawiłem wcześniej i jak zapalam zimny na ssaniu lub ciepły to musze zapalać z lekkim gazem bo inaczej nie zapali.Pomocy
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 265
- Rejestracja: 13.04.2009, 22:07
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: śrem
Re: Problem z regulacją gażników
Sprawdź ssanie czy nie masz podwieszonego zaworku albo linki , u mnie jak linka była podwieszona to nie odpalał na ciepło bez gazu , gdy wyczyściłem zaworek z linką to zaczął odpalać na ciepłym bez gazu , na ssaniu dalej muszę dać trochę gazu .
- Neverluk
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 47
- Rejestracja: 10.11.2010, 08:15
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Toruń
Re: Problem z regulacją gażników
Podłącze się do tematu, ponieważ u mnie jest problem z synchornizacją i chciałbym zajrzeć do linki ssania lecz nie do końca mam pomysł jak ją zdemontować(szczególnie odłaczyć od gaźników).
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 16.06.2014, 10:56
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skwierzyna
Re: Problem z regulacją gażników
Cześć.Neverluk pisze:Podłącze się do tematu, ponieważ u mnie jest problem z synchornizacją i chciałbym zajrzeć do linki ssania lecz nie do końca mam pomysł jak ją zdemontować(szczególnie odłaczyć od gaźników).
Widzę, że masz nowszy model 650, jak jest tak samo jak w 600V to doradzę.
Przy gaźnikach są takie plastikowe czarne kolanka czy jak to tam nazwać, odkręcasz je palcami jak dasz radę, jak nie to młotek i coś tępego typu przebijak i delikatnie odkręcasz opłukując tą nakrętkę bo kluczem nie ma jak tam dojść.
Od razu mówię, że wkręcenie tego jest 10 razy trudniejsze.
Od strony klamki normalnie odłączasz linki.
Z tym odpalaniem to dla mnie też dziwne jest. Ja dopiero co wymieniłem linkę na nową, dalej odpala jakoś dziwnie jak by na jeden cylinder ale odpala od razu z lekkim gazem. Jak jest ciepły też trzeba lekko gazu dać, dziwne to wszystko.
Kolego maniek58140 odnośnie regulacji to w sumie w TA mało co się reguluje, jedna śruba wykręcasz to wzbogacasz mieszankę.
Podstawowe pytanie jaki masz kolor świecy ? tym się głównie sugeruj.
U mnie po regulacji świece zaczynają mieć kolor kawy z mlekiem, a więc ok. Dalej jednak odpalać muszę z gazem czy to zimny czy to ciepły, a na zimnym to najlepiej trzymać minimalnie gaz bo te ssanie coś dziwnie działa.
Śruby od regulacji mieszanki na lewym i prawym gaźniku mam całkiem inaczej, na prawym coś około 2,5 obr., ale na lewym dużo więcej już nie pamiętaj ile.
- Neverluk
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 47
- Rejestracja: 10.11.2010, 08:15
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Toruń
Re: Problem z regulacją gażników
Dzieki za pomoc, wczoraj zeby wyciagnać ta linke musiałem sciągnać boczek, airbox`a i poluzowac chłodnice aby wepchnąć paluchy i całą wyciągnąć.deadamf pisze:Od razu mówię, że wkręcenie tego jest 10 razy trudniejsze.Neverluk pisze:
Od strony klamki normalnie odłączasz linki.
Jednakże mam mega problem z wkręceniem tego z powrotem od prawej strony (czujnika). czy u Ciebie też te nakrętki z gwintem są plastikowe. Zdeczka się zdziwiłem jak to ujrzałem. U mnie ta linka działa prawidłowo lecz gdy przekrecalem kierownica w prawo to zwiekszaly mi sie obroty i to nie byl problem na przepustnicy gazu więc przypuszczam ze również dlatego nie moge wyregulować gaźników. OBY to pomogło.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 16.06.2014, 10:56
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skwierzyna
Re: Problem z regulacją gażników
Cześć.
Nie wiem dokładnie jak to wygląda w 650 ale nakrętki też są plastikowe wkręcane w aluminiowe gaźniki i jest mega duży problem żeby złapać gwint, dodatkowo zawsze linka pręży w którąś stronę. Polecam spokój i delikatność aby nie uszkodzić tego plastikowego gwintu bo nie ma ich w zestawie z kompletem nowych linek.
Nie wiem dokładnie jak to wygląda w 650 ale nakrętki też są plastikowe wkręcane w aluminiowe gaźniki i jest mega duży problem żeby złapać gwint, dodatkowo zawsze linka pręży w którąś stronę. Polecam spokój i delikatność aby nie uszkodzić tego plastikowego gwintu bo nie ma ich w zestawie z kompletem nowych linek.
- Neverluk
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 47
- Rejestracja: 10.11.2010, 08:15
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Toruń
Re: Problem z regulacją gażników
Cierpliwość kluczem do sukcesu.. udało się.
Lecz problem z falującymi obrotami i problemem z synchro pozostał :/ juz mi rece opadają bo nie moge namierzyć problemu. Lewe powietrze wyeliminowane, ssanie tez, zawory wyregulowane, mieszanka tez i zostalo tylko gazniki rozebrac ale to chyba nie rozwiaze tez problemu.
Lecz problem z falującymi obrotami i problemem z synchro pozostał :/ juz mi rece opadają bo nie moge namierzyć problemu. Lewe powietrze wyeliminowane, ssanie tez, zawory wyregulowane, mieszanka tez i zostalo tylko gazniki rozebrac ale to chyba nie rozwiaze tez problemu.
- maciek650
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 44
- Rejestracja: 13.04.2014, 14:06
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Środa Śląska
Re: Problem z regulacją gażników
mam podobny problem w swoim 650, wymienione króćce gaźniki po wnikliwym czyszczeniu i sprawdzeniu czy kanały drożne, membrany w stanie idealnym, linki od ssania na 100% sie nie wieszają. Na ssaniu odpali tylko jak zimny a po nagrzaniu obroty falują między 1200 a 1400. Najlepiej chodzi na pilotach wykręconych o 4 obroty lecz wtedy maksymalne obroty jakie osiąga na ssaniu to okolo 2000 i potem zamiast wzrastac to maleją. Pali mi w granicach 6 l (przebieg 60000) Nie mam pomyslów
- maciek650
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 44
- Rejestracja: 13.04.2014, 14:06
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Środa Śląska
Re: Problem z regulacją gażników
a co do tej nakrętki od ssania w prawym gazniku (XL650 oczywiscie) to najwygodniej jest odkręcic czujnik polozenia przepustnicy i ten metalowy wspornik od niego wtedy latwo dojdziesz kluczem 10 do tej nakręteczki
- maciek650
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 44
- Rejestracja: 13.04.2014, 14:06
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Środa Śląska
Re: Problem z regulacją gażników
Po niezliczonych demontażach i czyszczeniach gaźników oraz regulacjach, które nie przynosiły żadnych pozytywnych efektów z dumą informuję że problem został rozwiązany :D (huraaaaa :P) Problem tkwił w uszczelnieniach osi przepustnic. Mimo że nie posiadają wyczuwalnego luzu promieniowego jak i osiowego to podczas pracy silnika na jałowym kiedy przez przypadek docisnąłem rolkę z linkami przy gaźniku obroty ustabilizowały się. Ośki przepustnic uszczelnione są małymi filcowymi krążkami, zamiast tego wstawię oringi fluorowe (takie zielone :D ) i poskładam jutro do kupy. Postaram się jakoś wrzucić zdjęcia z całej tej operacji. Robota dość precyzyjna bo trzeba delikatnie rozwiercić zaklepane śrubki na przepustnicach a nowe zaklepać. Śrubki M4 ciężko dostępne pozyskałem z kostki do skręcania przewodów elektrycznych.
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 03.04.2014, 11:53
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Włodawa
Re: Problem z regulacją gażników
maciek650 czy po założeniu oringów nie miałeś problemów z ciężko chodzącymi ośkami przepustnic ? Mam podobny problem , uszczelniłem oringami lecz po złożeniu za ciężko pracują przepustnice .
Daj znać jak było u ciebie i jakich użyłeś uszczelniaczy ?
Daj znać jak było u ciebie i jakich użyłeś uszczelniaczy ?
- maciek650
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 44
- Rejestracja: 13.04.2014, 14:06
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Środa Śląska
Re: Problem z regulacją gażników
Siema. To byly oringi fluorowe (zielony kolor) do układu klimatyzacji samochodowej. Rozmiaru niestety nie pamiętam ale całość spasowalem w taki sposób że wszystko chodzi swobodnie. Oring na ośke nie może być mocno naciągnięty ale i zbyt szeroki tez nie bo podczas dokręcania nakrętki zacznie sie zgniatać i całość będzie chodzić ciężko. Po dopasowaniu warto tam nałożyć smaru do przegubów na bazie grafitu. Samą blaszkę przepustnicy trzeba dokręcic dopiero po skręceniu osi i całkowitym wykręceniu śruby regulacji pozycji przepustnicy tak żeby przepustnica calkowicie oparla sie o gardziel gaznika mam nadzieje ze pomoglem
"motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny..."
- maciek650
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 44
- Rejestracja: 13.04.2014, 14:06
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Środa Śląska
Re: Problem z regulacją gażników
Aaa i jeszcze jedno. Sprężyna zahaczona jest przy korpusie gaznika o taki wystający kolek. Nie wiem jak jest w gaznikach xl600v ale w 650 są obok siebie 2 takie kolki. Można zaczepić o ten dłuższy i sprezyna będzie troche mocniej naciagnieta. Czynność powtórzyć w obu gaznikach
"motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny..."
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3404
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Problem z regulacją gażników
A po polsku łopatologicznie ze zdjęciami można?maciek650 pisze:Siema. To byly oringi fluorowe (zielony kolor) do układu klimatyzacji samochodowej. Rozmiaru niestety nie pamiętam ale całość spasowalem w taki sposób że wszystko chodzi swobodnie. Oring na ośke nie może być mocno naciągnięty ale i zbyt szeroki tez nie bo podczas dokręcania nakrętki zacznie sie zgniatać i całość będzie chodzić ciężko. Po dopasowaniu warto tam nałożyć smaru do przegubów na bazie grafitu. Samą blaszkę przepustnicy trzeba dokręcic dopiero po skręceniu osi i całkowitym wykręceniu śruby regulacji pozycji przepustnicy tak żeby przepustnica calkowicie oparla sie o gardziel gaznika mam nadzieje ze pomoglem
może się jeszcze przyda
u mnie pływające obroty zniknęły po zrobieniu synchro...
PZDR
Qter
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
- maciek650
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 44
- Rejestracja: 13.04.2014, 14:06
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Środa Śląska
Re: Problem z regulacją gażników
No u mnie niestety nie pomagala, kombinacje, cuda i w końcu uszczelnienie ośki dało rezultaty. O tak podstawowych czynnościach jak regulacja to nie wspominam
"motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny..."
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 03.04.2014, 11:53
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Włodawa
Re: Problem z regulacją gażników
tak dzięki , już chyba wiem jakich uszczelniaczy użyłeś ( rozmiar ) jednak i tak wymieniłem gaźniki założyłem z ntv trochę kombinowania i problemów ale warto było bo nabyłem gaźniczki w fajnym stanie i moto zapitala jak nigdymam nadzieje ze pomoglem
Re: Problem z regulacją gażników
Witam, czy robił jeszcze ktoś ten montaż o-ringów na osi przepustnicy? Bo walczę z gaźnikami już pół roku i dalej to samo.
Traci moc przy bocznym wietrze, już uszczelniłem wszystko co można było uszczelnić, zostały mi tylko o-ringi na osi
Traci moc przy bocznym wietrze, już uszczelniłem wszystko co można było uszczelnić, zostały mi tylko o-ringi na osi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości