Utrata mocy przy podmuchach wiatru

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
raken6
Czytacz
Czytacz
Posty: 8
Rejestracja: 06.07.2023, 17:02
Mój motocykl: XL650V

Utrata mocy przy podmuchach wiatru

Post autor: raken6 »

Cześć wszystkim,

Właściwie całe pytanie w temacie. Podczas jazdy na 5 biegu po autostradzie z prędkością ponad 100 km/h przy podmuchach wiatru/wyprzedzaniu ciężarówek itp chwilowo traci moc. Jeśli dodasz gazu, wszystko będzie git.
Od razu odpowiem na pytania: obroty podczas strary mocy nie zmieniają się, mam zwiększone spalanie (tak mi się wydaję), maksymalna prędkość to 160 (2 osoby), przyspieszenie jest w normie.
Pierwszą rzeczą, na którą chcę spojrzeć jest to kranik paliwa, bo po zdjęciu węża z kranu leje się benzyna. Drugie to nie podoba mi się zapięcie pokrywy filtra powietrza, ale filtr jest nowy
Mot to transalp 650 2002r
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5558
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Utrata mocy przy podmuchach wiatru

Post autor: wojtekk »

Hej, jeżeli lecisz 160 trampkiem w dwie osoby to ma prawo nie mieć siły szybciej. To upiorna prędkość jak dla mnie dla TA
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
raken6
Czytacz
Czytacz
Posty: 8
Rejestracja: 06.07.2023, 17:02
Mój motocykl: XL650V

Re: Utrata mocy przy podmuchach wiatru

Post autor: raken6 »

Wiem, na to nie narzekam:)
Chodzi mi bardziej o takich drganiach przy stracie mocy
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5558
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Utrata mocy przy podmuchach wiatru

Post autor: wojtekk »

To ja nie rozumiem: problem występuje (jaki? Brak mocy? Drgania?) w zależności od prędkości (jakiej) czy obrotów (jakich)?

PS. Przywitaj się w powitalni :)
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 416
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Utrata mocy przy podmuchach wiatru

Post autor: Dlugi1 »

Miałem/mam podobny efekt, raczej na poziomie odczuć niż faktycznych objawów.Oczywiście nie przy takich prędkościach, jak dla mnie za duże (dodatkowo w 2 osoby), ale miałem wrażenie, że przy bocznym wietrze było zawahanie mocy, niewidoczne na prędkości/obrotach.
Nie wiem, jak to można naprawić, ale z chęcią bym się dowiedział...
raken6
Czytacz
Czytacz
Posty: 8
Rejestracja: 06.07.2023, 17:02
Mój motocykl: XL650V

Re: Utrata mocy przy podmuchach wiatru

Post autor: raken6 »

Sorry, już przywitałem się:)
Jestem już po wymianie kranika, sprawdziłem również filtr powietrza oraz filtr box, wszystkie rury są podpięte, sprawdzone, filtr mam nowy, kranik też.
Mam wrażenie, że jest lepiej, ale problem z utratą mocy nadal jest. Przy 5k obrotach takie lekkie drgania, jeszcze zauważyłem, że po odpuszczaniu rączki gazy póżniej chcesz gazu dodać, to jak by nie łapie i nie odrazu dodaje mocy, jak muła łapie na sekundę
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Utrata mocy przy podmuchach wiatru

Post autor: zimny »

Moim zdaniem to może być lewe powietrze - nieszczelność na króćcach albo na ich łączeniu z gaźnikami albo z airboxem. W 600 to był powszechny problem, w 650 nie wiem ale też słyszałem o tym problemie.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
raken6
Czytacz
Czytacz
Posty: 8
Rejestracja: 06.07.2023, 17:02
Mój motocykl: XL650V

Re: Utrata mocy przy podmuchach wiatru

Post autor: raken6 »

Właśnie będę sprawdzał jutro ten temat. Najgorsze jest to, że w niedziele wyjeżdżam do Austrii i muszę naprawić to jutro.
Będę patrzeć króćce.
Moim zdaniem napewno to lewe powietrze, będę psikać może jakimś odświeżaczem powiterza, żeby zobaczyć gdzie podsysa
raken6
Czytacz
Czytacz
Posty: 8
Rejestracja: 06.07.2023, 17:02
Mój motocykl: XL650V

Re: Utrata mocy przy podmuchach wiatru

Post autor: raken6 »

Na temat odświeżacza - jeśli psiknąć takim w miejsce, gdzie teorytycznie może podsysać powietrze (króćce gaźnik-gar; gaźnik-airbox) to zacznie gasnąć silnik, bo nie będzie odpowiedniej mieszanki
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2515
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Utrata mocy przy podmuchach wiatru

Post autor: Artek »

Jak psikniesz plakiem, to obroty na chwilę wzrosną.
Dominator.
raken6
Czytacz
Czytacz
Posty: 8
Rejestracja: 06.07.2023, 17:02
Mój motocykl: XL650V

Re: Utrata mocy przy podmuchach wiatru

Post autor: raken6 »

No zwrosną to zwrosną, zależy mi na tym, żeby było widać gdzie podsysa powietrze.
Nie zauważyłem tego wcześniej, bo nie robiłem tras, dopiero jak przeprowadziłem się do Polski to zacząłem, no i jak widać - grzebię
Awatar użytkownika
Szymon.zim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 133
Rejestracja: 29.07.2019, 18:44
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Ajaccio - Corsica - Francja
Kontakt:

Re: Utrata mocy przy podmuchach wiatru

Post autor: Szymon.zim »

Odkopię temat bo jak to zwykle bywa brak zakończenia w formie wyjaśnienia co to była za przyczyna.

Mam tak samo już od 3 lat i nie mogę tego zlokalizować. Już miałem wymieniane membrany dwa razy w tym czasie. Czyszczenie, synchronizacja i regulacja gaźników. Wymiana kranika paliwa i sprawdzenie czy podaje paliwo. Uszczelnienie airbox. Wymienione króćce gaźników. W tym tygodniu wymienione membrany AIRCUT. Ogólnie w okresie tych 3 lat raz efekt się wzmacniał raz trochę słabo. Jednak wciąż jest to bardzo dokuczliwe.
Teraz jak założyłem ponownie fabryczne dysze i zrobiłem fabryczne ustawienie gaźników aby przejść pomiar emisji spalin to efekt wrócił bardziej wzmocniony. Wcześniej przez rok miałem zestaw dysz wzbogacający mieszankę od 6sigmajet. Silnik był przelany ale wolne obroty były bardziej stabilne i efekt utraty mocy mniej odczuwalny ale zawsze występuje.
Po wyrzuceniu zaworu PAIR również nic to nie zmieniło bo podejrzewałem, że gdzieś tam może być nieszczelność gdyż łączy się to też z AIRBOXem.

Moje obserwacje skorelowane są na okres wymiany tłumika na akcesoryjny. Tak mi się wydaje, że po tym czasie zaczęło to się pojawiać.

W każdym bądź razie chyba pozostało pożyczyć od kogoś sprawne gaźniki aby założyć i sprawdzić czy to wina samych gaźników czy coś innego.

Więc jestem ciekawy czy ktoś rozwiązał tą zagadkę.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość