Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
Kosz sprzęgłowy w szczelinach na wypustki tarcz sprzęgłowych ma widoczne zagłębienia, fale od każdej z tarcz. Czy konieczne jest kupno nowego? W haynesie o tym piszą że można pilnikiem lekko wyrównać? Czy to dobry pomysł? Zwiększy mi się przecież luz...
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1525
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
Jak duże są te zagłębienia i czy jednakowe?
Czy sprzęgło przy przy zwalnianiu dźwigni zgrzyta, szarpie, wydaje dziwne dźwięki, załącza z opóźnieniem?
Możesz wyrównać nawet pilnikiem, jeśli tylko zachowasz wymiary. Czyli mierzysz w kilku miejscach szerokość zęba kosza, mierzysz szerokość największego wgłębienia-miejsca wyrobienia od tarczy sprzęgła i do tego wymiaru cierpliwie piłujesz szerokim drobnym pilnikiem. Jeśli zanadto zaostrzysz krawędź któregoś boku zęba osłabisz je. W praktyce: wymagana jest duża dokładność przy takich manewrach, a najlepiej zakumplować się z dobrym frezerem/tokarzem z odpowiednią podzielnicą. Albo kupić kosz mniej wylatany.
Poprzez dokładną obróbkę zębów zwiększysz nieco luz, ale uzyskasz lepszą precyzję działania sprzęgła i odsuniesz w czasie wymianę kosza.
Czy sprzęgło przy przy zwalnianiu dźwigni zgrzyta, szarpie, wydaje dziwne dźwięki, załącza z opóźnieniem?
Możesz wyrównać nawet pilnikiem, jeśli tylko zachowasz wymiary. Czyli mierzysz w kilku miejscach szerokość zęba kosza, mierzysz szerokość największego wgłębienia-miejsca wyrobienia od tarczy sprzęgła i do tego wymiaru cierpliwie piłujesz szerokim drobnym pilnikiem. Jeśli zanadto zaostrzysz krawędź któregoś boku zęba osłabisz je. W praktyce: wymagana jest duża dokładność przy takich manewrach, a najlepiej zakumplować się z dobrym frezerem/tokarzem z odpowiednią podzielnicą. Albo kupić kosz mniej wylatany.
Poprzez dokładną obróbkę zębów zwiększysz nieco luz, ale uzyskasz lepszą precyzję działania sprzęgła i odsuniesz w czasie wymianę kosza.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
Robiłem, ale nieprecyzyjnie jak zawsze.
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p ... stcount=83
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p ... stcount=93
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p ... tcount=205
Piłuj i klep. Melduj o postępach.
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p ... stcount=83
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p ... stcount=93
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p ... tcount=205
Piłuj i klep. Melduj o postępach.
Dominator.
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
Dzięki panowie za rady.
Na sprzęgło i jego kulturę pracy generalnie w ogóle nie narzekałem, żadnych nietypowych dźwięków ani zachowań nie odnotowałem.
Po prostu ślizgało się na piątce sprzęgło to chciałem wymienić tarcze a tu wyskoczyło, że zużycie jest w takim miejscu
Wgłębienia nie są wg. mnie bardzo głębokie, czuć takie "fale" jak się np. śrubokrętem przejedzie tam.
Artek - rozumiem ze te ostatnie zdjęcia to na nowo wyrobione po czasie?
No precyzję pewnie ciężko uzyskać...
Na sprzęgło i jego kulturę pracy generalnie w ogóle nie narzekałem, żadnych nietypowych dźwięków ani zachowań nie odnotowałem.
Po prostu ślizgało się na piątce sprzęgło to chciałem wymienić tarcze a tu wyskoczyło, że zużycie jest w takim miejscu
Wgłębienia nie są wg. mnie bardzo głębokie, czuć takie "fale" jak się np. śrubokrętem przejedzie tam.
Artek - rozumiem ze te ostatnie zdjęcia to na nowo wyrobione po czasie?
No precyzję pewnie ciężko uzyskać...
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
Girgi-tak.
Po ok. 30 000 km w raczej trudnym terenie.
Rowki były pierwotnie mocno wytarte. Nie równałem tylko rowka pod ostatnią tarczę i na fotach można zobaczyć, jak bardzo był kosz zużyty.
Generalnie jestem zadowolony z tej "rzeźby".
Po ok. 30 000 km w raczej trudnym terenie.
Rowki były pierwotnie mocno wytarte. Nie równałem tylko rowka pod ostatnią tarczę i na fotach można zobaczyć, jak bardzo był kosz zużyty.
Generalnie jestem zadowolony z tej "rzeźby".
Dominator.
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 12.12.2014, 09:37
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
Cześć wszystkim, mam szybkie pytanie. Czy sprzęgło w motocyklu z 93 i z 97 będzie takie samo? Dzisiaj podczas wymiany pękła mi tarcza dociskowa sprzęgła i znalazłem używkę ale z 97 i nie wiem czy kupować czy nie. Proszę o pomoc
Pozdrawiam, Jakub
TA XL600V PD06 1988 -> TA XL600V PD06 1993
TA XL600V PD06 1988 -> TA XL600V PD06 1993
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 12.12.2014, 09:37
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
Dzięki, dam znać jak złoże czy wszystko działa
Pozdrawiam, Jakub
TA XL600V PD06 1988 -> TA XL600V PD06 1993
TA XL600V PD06 1988 -> TA XL600V PD06 1993
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
Chciałem dopowiedzieć.
Z braku podzielnicy u wszystkich znanych mi tokarzy/frezerów, wygładziłem drobnym pilnikiem, starając się jechać po równo. Wsadziłem potem tarczę i poprawiałem te najbardziej wystające powierzchnie, aby w każdej dolegały wypustki idealnie (na ile to możliwe na oko i na czuja).
Całość poskładałem, zamontowałem i jest spoko!
Sprzęgło się nie ślizga, pracuje równo, płynnie itd.
Można ząbki wyrównać ręcznie, choć jak macie dostęp do podzielnicy to lepiej zaufać jej.
Z braku podzielnicy u wszystkich znanych mi tokarzy/frezerów, wygładziłem drobnym pilnikiem, starając się jechać po równo. Wsadziłem potem tarczę i poprawiałem te najbardziej wystające powierzchnie, aby w każdej dolegały wypustki idealnie (na ile to możliwe na oko i na czuja).
Całość poskładałem, zamontowałem i jest spoko!
Sprzęgło się nie ślizga, pracuje równo, płynnie itd.
Można ząbki wyrównać ręcznie, choć jak macie dostęp do podzielnicy to lepiej zaufać jej.
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 12.12.2014, 09:37
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
Udało się. Zamontowane do '93 z '97 i wszystko pięknie działa
Pozdrawiam, Jakub
TA XL600V PD06 1988 -> TA XL600V PD06 1993
TA XL600V PD06 1988 -> TA XL600V PD06 1993
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości