TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
- Mazak
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Spalding/Warszawa
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
Taka ciekawostka znaleziona na fb, transalp 700 z pasem napedowym
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
Ja pierdziele! No dlaczego ja na to nie wpadłem? To jest genialne!!! Właśnie mnie kolega nachnął ! Do trampiszona wiadomo jakie to ciężkie bo jest z żelastwa i łącznie waży chyba ponad 5 kg a w BMW z amelinium. Mam BMW 650 CS i powiem Wam że kompletny zestaw napędowy waży 2 kg! Sam pas napdowy waży 300 gram ! Dobra, kardana z NTV-ki się nie założy (znaczy pewnie się da ale za dużo rzeźbienia - próbowałem) , ale z pasem to będę musiał spróbować , tym bardziej że ja do łańcucha też mam załozony napinacz i działa to swietnie . To na filmie to jest wersja próbna i przejeżdziłem z nią ponad 3 kkm, teraz to ulepszyłem . https://www.youtube.com/watch?v=FoZ3uuSgpUs .
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- ural2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 423
- Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
A jak zdawcza zębatka jest rozwiązana?
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
- Mazak
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Spalding/Warszawa
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
Nie wiem, napisalem do goscia zeby sie tym podzielil. Ogolnie duzo ciszej jest, dluzsze interwaly serwisowe ale slabo w ciezkim offie tyle wiem z dyskusji
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1526
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
Pasek offu nie lubi ze względu na kamienie, patyki i inne takie. Musi być dość dobrze napięty, ze względu na słabe trzymanie boczne. Czyli problematyczna (w terenie) rolka napinająca lub bardzo mały skok zawieszenia.
Jest bardzo szeroki, w stosunku do wysokości, odwrotnie niż łańcuch. Łańcuch może pracować nie w linii zębatek, pasek złazi na boczną krawędź.
Generalnie szosa. Plusy napędu pasem: cichy, bezobsługowy, żywotny.
Jest bardzo szeroki, w stosunku do wysokości, odwrotnie niż łańcuch. Łańcuch może pracować nie w linii zębatek, pasek złazi na boczną krawędź.
Generalnie szosa. Plusy napędu pasem: cichy, bezobsługowy, żywotny.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2518
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
Do 700-ki pasek to fajne rozwiązanie. Ona z małym kółkiem z przodu i tak średnio w ofie wypada.
Jestem ciekaw czy takie rozwiązanie nie zwiększa oporów i tym samym spalania.
Generalnie plus duży za innowację.
Jestem ciekaw czy takie rozwiązanie nie zwiększa oporów i tym samym spalania.
Generalnie plus duży za innowację.
Dominator.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
A myślisz że w Trampiszonie przy ugięciu tylnego zawiasu zwiększa się znacząco promień od osi wałka zdawczego do osi tylnego koła? bo tym samym zbyt silne napięcie nie wchodziło by w grę, bo w BMW pasek jest naszpanowany jak diabli (ugięcie na środku o około 0,5 cm!) . Jedynie można by się ratować mocnym napinaczem jakoś przymocowanym do wahacza. No i koniecznie pełna osłona antykamieniowa z dołu.Sylwek pisze: ↑11.02.2021, 22:39 Pasek offu nie lubi ze względu na kamienie, patyki i inne takie. Musi być dość dobrze napięty, ze względu na słabe trzymanie boczne. Czyli problematyczna (w terenie) rolka napinająca lub bardzo mały skok zawieszenia.
Jest bardzo szeroki, w stosunku do wysokości, odwrotnie niż łańcuch. Łańcuch może pracować nie w linii zębatek, pasek złazi na boczną krawędź.
Generalnie szosa. Plusy napędu pasem: cichy, bezobsługowy, żywotny.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1526
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
Myślę gradzie, że tak. Dlatego te cholerne rolki napinające wskazane. One z kolei, plus nieco większe opory samego napędu pasem, mogą powodować nieco większe zużycie paliwa. Na to jest rada: śmielej odkręcić taką małą rolkę po prawej stronie kierownicy . Ponadto pas ma duże opóźnienia, spowodowane materiałem do budowy- guma czyli, mówiąc po ludzku, nie daje takiego wyczucia napędu jak zdrowy, stalowy łańcuch, wyczucia przy naprzemiennym dodawaniu i ujmowaniu mocy, czarodziejskim pokrętłem na kierownicy. Słabo napięty pas potrafi przeskoczyć, źle ustawiony, szoruje bokami po pulley'u i w, skrajnych przypadkach, wywija się. Do tego dochodzi mała ilość dostępnych kół zębatych do zmiany przełożeń i tu pytanie, czy zaadaptowane z BMW dobrze zagra w TA.
Poza tematem.
Aby nie było zbyt łatwo, właśnie usiłuję dopasować zabierak Yamahy i tarczę kotwiczną Kawasaki do piasty Jawy/CZ .
Poza tematem.
Aby nie było zbyt łatwo, właśnie usiłuję dopasować zabierak Yamahy i tarczę kotwiczną Kawasaki do piasty Jawy/CZ .
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 848
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
Ładnie to wygląda
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 01.04.2018, 15:34
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Dębowiec
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
grad74 pisze: ↑11.02.2021, 16:22Ja pierdziele! No dlaczego ja na to nie wpadłem? To jest genialne!!! Właśnie mnie kolega nachnął ! Do trampiszona wiadomo jakie to ciężkie bo jest z żelastwa i łącznie waży chyba ponad 5 kg a w BMW z amelinium. Mam BMW 650 CS i powiem Wam że kompletny zestaw napędowy waży 2 kg! Sam pas napdowy waży 300 gram ! Dobra, kardana z NTV-ki się nie założy (znaczy pewnie się da ale za dużo rzeźbienia - próbowałem) , ale z pasem to będę musiał spróbować , tym bardziej że ja do łańcucha też mam załozony napinacz i działa to swietnie . To na filmie to jest wersja próbna i przejeżdziłem z nią ponad 3 kkm, teraz to ulepszyłem . https://www.youtube.com/watch?v=FoZ3uuSgpUs .
zrobiłem podgląd na YT. z tego co widzę, to jest na zasadzie trochę jak wleczonego wahacza jednostronnego? Jak można wiedzieć to jakiego kształtu i z jakiego materiału jest rolka która napina łańcuch? Ta rolka napinająca to na łożysku jakimś jest ?
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
Trochę podłubałem przy moim TA650, więc wrzucam foty z przeróbki, zanim Artek zrobi to za mnie :))))))
Zależało mi głównie na zmianie koloru i ułatwieniu dostępu do elementów schowanych pod fabrycznymi plastikami.
Jeśli kogoś zainteresują szczegóły, to historię z motocyklem opisałem na Forum AT: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=39370,
a w trakcie przeróbki wyglądało to najpierw tak:
a na końcu jakimś cudem wyszło tak:
Zależało mi głównie na zmianie koloru i ułatwieniu dostępu do elementów schowanych pod fabrycznymi plastikami.
Jeśli kogoś zainteresują szczegóły, to historię z motocyklem opisałem na Forum AT: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=39370,
a w trakcie przeróbki wyglądało to najpierw tak:
a na końcu jakimś cudem wyszło tak:
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 848
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
Łoooo Panie sza po ba
Poza owiewkami fajny patent z szybą, teraz musi dawać dobrą osłonę przed wiatrem bez rzucania całą szybą
Poza owiewkami fajny patent z szybą, teraz musi dawać dobrą osłonę przed wiatrem bez rzucania całą szybą
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
Dzięki :) Szyba jest faktycznie stabilna i przy 120kph można jechać z otwartą szybą kasku. Kombinuję jeszcze jak opuszczać szybę po zjechaniu z asfaltu, ale nic mądrego póki co nie wymyśliłem.
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 848
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
Zobacz sobie takie ustrojstwo Mad Stad, można rzeźbić w te stronę
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1526
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
Suddenie, ciekawy pomysł na indywidualizację . Trochę czasu i pracy zapewne pochłonęła.
Błotnik na dole i dobrze, bo mocowany wysoko może i wygląda kozacko, ale po paszczy sypie wszystkim z drogi. A w ciężki, gliniasty teren raczej nie będziesz się chyba pchał tą laleczką ?
Z jakiego materiału wykonałeś boczki? Obręcze doprowadzałeś do kultury czy zachowały się?
Błotnik na dole i dobrze, bo mocowany wysoko może i wygląda kozacko, ale po paszczy sypie wszystkim z drogi. A w ciężki, gliniasty teren raczej nie będziesz się chyba pchał tą laleczką ?
Z jakiego materiału wykonałeś boczki? Obręcze doprowadzałeś do kultury czy zachowały się?
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
Dzięki za pomysł z MadStad-em, wygląda podobnie do mocowań deflektorów Darkojaka tylko masywniej. Przyjrzę się temu bliżej,
Sylwek, wjechałem nim już prawie wszędzie :)))
Myślałem nad wysokim błotnikiem ale musiałbym przerabiać przewody hamulcowe, więc odpuściłem i zostawiłem na dole.
Boczki są wyklepane z ocynkowanej blachy, pomalowane lakierem okrętowym i zabezpieczone folią przezroczystą, a na krawędziach są gumowe opaski, żeby mnie nie dały rady skaleczyć w razie czego.
Jeśli pytasz o obręcze kół, to nic nie robiłem, ale motek ma 35 kkm i fabryczne tarcze hamulcowe, więc dużo nie pojeździł.
Wszystkie szczegóły powrzucałem w wątek na forum Afryki, chyba jest nawet widoczny bez logowania: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=39370
Sylwek, wjechałem nim już prawie wszędzie :)))
Myślałem nad wysokim błotnikiem ale musiałbym przerabiać przewody hamulcowe, więc odpuściłem i zostawiłem na dole.
Boczki są wyklepane z ocynkowanej blachy, pomalowane lakierem okrętowym i zabezpieczone folią przezroczystą, a na krawędziach są gumowe opaski, żeby mnie nie dały rady skaleczyć w razie czego.
Jeśli pytasz o obręcze kół, to nic nie robiłem, ale motek ma 35 kkm i fabryczne tarcze hamulcowe, więc dużo nie pojeździł.
Wszystkie szczegóły powrzucałem w wątek na forum Afryki, chyba jest nawet widoczny bez logowania: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=39370
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
No Panie, gratulacje!!!! masz Pan talent jak diabli , bo wyszło to na prawdę pięknie. Szczerze? Wcale by to źle nie wyglądało jakby nowy Transalp 2022 miał podobną stylizację nawiązującą do poprzedników ale z powiewem świeżości. Ale mam za to dwa pytania: 1 - od czego ta szyba? 2 - jeśli masz gdzieś odłożony, to podaj mi prosze Cię linka gdzie kupowałeś tą nakładkę na kanapę bo "przeszukałem już chyba całych majfrendów" i nie mogłem tego znaleźć.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
Dzięki grad. Talent się objawił dopiero w trakcie prac, więc bardzo możliwe, że każdy go cichaczem w sobie nosi :DD
Szyba jest od Yamahy MT-09, a siatkę kupowałem na Allegro. Mojej aukcji już nie ma, znalazłem podobną w tym samym rozmiarze co moja (70x36 cm), ale lepsza byłaby jeszcze większa. https://allegro.pl/oferta/nakladka-siat ... 0061305138
BTW. Czy ktoś wie dlaczego mi nie działają emotki ? Muszę jakoś zasłużyć na nie czy po prostu coś źle wyklikałem ? :)
Szyba jest od Yamahy MT-09, a siatkę kupowałem na Allegro. Mojej aukcji już nie ma, znalazłem podobną w tym samym rozmiarze co moja (70x36 cm), ale lepsza byłaby jeszcze większa. https://allegro.pl/oferta/nakladka-siat ... 0061305138
BTW. Czy ktoś wie dlaczego mi nie działają emotki ? Muszę jakoś zasłużyć na nie czy po prostu coś źle wyklikałem ? :)
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2518
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
"Zasłużyłeś" sobie tą rzeźbą na duże oklaski.
Rzadko ktoś przerabia 650-kę z tak fajnym efektem końcowym
Jeszcze kilka postów i zmienisz się z brązu w czerń a wtedy...
Rzadko ktoś przerabia 650-kę z tak fajnym efektem końcowym
Jeszcze kilka postów i zmienisz się z brązu w czerń a wtedy...
Ostatnio zmieniony 20.05.2021, 15:58 przez Artek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dominator.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość