Transalp 600 terkotanie z okolic zębatki zdawczej
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Transalp 600 terkotanie z okolic zębatki zdawczej
Witam wszystkich.Od kilku dni jestem posiadaczem trampka z 95 r.Motocykl przy przyspieszaniu np na drugim lub trzecim biegu i szybszej jeździe zaczyna denerwująco ''terkotać''-nie wiem jak to nazwać takie jakby stukanie metaliczne bardzo szybkie.Poczytałem trochę o problemie zębatek zdawczych w transalpach i zacząłem szukać.Zdjąłem osłonę zębatki i podczas jazdy dźwięk dochodził rzeczywiście od niej.Zębatka miała spore luzy i zabezpieczenie również.Zakupiłem więc nową zębatkę JT z tłumikiem oraz nowe zabezpieczenie.Zębatka weszła na wałek dosyć ciasno,sam wałek wydaje się ok.Luz zrobił się minimalny,taki jak ma być.Zmontowałem to wszystko (nasmarowałem smarem miedzianym).Piszę post więc jak się domyślacie nic to nie dało...Dalej to samo. Następnie próbowałem zmniejszać i zwiększać luz łańcucha-to również nie dawało efektów.Potem sprawdzanie osiowości koła, łańcucha i zębatki- czy wszystko jest równo,czy gdzieś nie ścina.Obróciłem nawet zębatkę zdawczą -założyłem ją odwrotnie (przetoczeniem do wewnątrz) żeby sprawdzić co to da-dalej to samo.Łańcuch sprawdziłem patrząc na całej długości . Czy macie jakieś pomysły gdzie dalej szukać, co diagnozować? Czy rolki na łańcuchu mogą mieć bardzo delikatny,minimalny luz? Bo jedynie to jeszcze znalazłem.
Re: Transalp 600 terkotanie z okolic zębatki zdawczej
Wymien łańcuch na poczatek
Wysłane Transalpa
Wysłane Transalpa
Re: Transalp 600 terkotanie z okolic zębatki zdawczej
Tłumik gumowy musi się sformatować - guma musi się uklepać do łańcucha - zanim to nastąpi to słychać szum z okolic zębatki - ok. 100 km, szczególnie przy hamowaniu silnikiem jest to słyszalne. Wprawdzie piszesz, że przy przyspieszaniu słychać, ale to było na starej zębatce.... może na nowej jest jednak to....
Jeżeli nie to to może łańcuch, jak wyżej napisano, jest nierównomiernie wyciągnięty i wali o obudowę...
Jeżeli nie to to może łańcuch, jak wyżej napisano, jest nierównomiernie wyciągnięty i wali o obudowę...
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Re: Transalp 600 terkotanie z okolic zębatki zdawczej
Nie chciałbym kupować nowego łańcucha jeśli ten wygląda naprawdę dobrze ale tu pojawia się pewne ale...Wydaje się ,że wygląda dobrze ale mogę właśnie się mylić.Przyjrzałem się łańcuchowi i zauważyłem ,że nie posiada on spinki ani ładnego zakucia(ładnego -mam na myśli jak powinno wyglądać zakucie po wymianie łańcucha) tylko jakby takie nity na ogniwie łączącym. Na łańcuchu widnieje także napis Japan. I tu pojawia się pytanie-czy jest możliwe ,że łańcuch ten jest jeszcze oryginalny? (przebieg 5otys km)
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Transalp 600 terkotanie z okolic zębatki zdawczej
Może wyciągnięty/zużyty łańcuch nie układa się dobrze na nowej zębatce zdawczej jak należy stąd niepokojące dźwięki.
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Re: Transalp 600 terkotanie z okolic zębatki zdawczej
Pokaz tą zębatkę bo z gumowym tłumikiem to kojarzę tylko oem hondy. Złap za łańcuch przy tylnej zębatce na godzinie 3 i zobacz czy odchodzi i jeśli odchodzi od zębatki to na ile, sprawdź czy każde ogniwo w łańcuchu się luźno obraca, obracaj kołem i popatrz czy łańcuch wchodzi między zęby. Jak miałem nieoryginalną zębatkę z przodu bez tej gumy to mi nowy łańcuch „terkotał”
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Transalp 600 terkotanie z okolic zębatki zdawczej
Objawy wskazują na rozciągnięty łańcuch. Podczas przyspieszania działa na niego duża siła i nie zazębia się na zdawczej tak jak powinien. Tym bardziej na nowej zębatce z którą jeszcze się nie "ułożył".
50 tys km jest jak najbardziej do osiągnięcia na jednym łańcuchu, kwestia warunków w jakich pracuje, jakości, a przede wszystkim kierownika.
50 tys km jest jak najbardziej do osiągnięcia na jednym łańcuchu, kwestia warunków w jakich pracuje, jakości, a przede wszystkim kierownika.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Re: Transalp 600 terkotanie z okolic zębatki zdawczej
Oprócz testów, które wskazali koledzy, policz ilość ogniw - powinno być 118 jak dobrze pamiętam. Jeżeli jest mniej to znaczy, że został skrócony łańcuch w ramach "przygotowania do sprzedaży". Na to również wskazuje wygląd zakutego ogniwa.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
"Jeśli zaczynasz rozumieć pojęcie starych dobrych czasów... to znak, że minęły"
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Re: Transalp 600 terkotanie z okolic zębatki zdawczej
Zdecydowałem ,że zakupię nowy łańcuch( jazda z takim terkotaniem nie sprawia frajdy ,a jedynie drażni) i zobaczę czy to coś zmieni.Jeśli nie, trudno-będę szukał dalej ale przynajmniej będę miał nowy łańcuch na nowej zębatce. Teraz pytanie -czy trzeba zakuwać czy wystarczy spinka? Zdecydowałem na DID VX 525 118 taki:
https://allegro.pl/oferta/lancuch-did-5 ... 7708180063
Czy to dobry wybór?
https://allegro.pl/oferta/lancuch-did-5 ... 7708180063
Czy to dobry wybór?
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Transalp 600 terkotanie z okolic zębatki zdawczej
Teoretycznie lepiej zakuć. Choć z drugiej str. zjeździłem kiedyś łańcuch ze spinką i też nic się nie działo.
Najważniejsze jest to byś założył cały kpl nowy. O ile z tego co rozumiem zdawcza zębatka jest świeża i nie zdążyła się dopasować do starego łańcucha, to można by ją zostawić. Natomiast tylna jest do wymiany.
Jeżeli założysz nowy łańcuch, a zostawiasz stare zębatki, to długo Ci on nie posłuży.
DID jest ok. O tym czy lepiej wzmacniany, czy zwykł, czy złoty, czy uszczelnienia okrągłe czy inne... się nie wypowiadam. Różne miałem i nie odczułem różnicy. A od dwóch sezonów to już nawet nie smaruję, chyba że błotem .
Najważniejsze jest to byś założył cały kpl nowy. O ile z tego co rozumiem zdawcza zębatka jest świeża i nie zdążyła się dopasować do starego łańcucha, to można by ją zostawić. Natomiast tylna jest do wymiany.
Jeżeli założysz nowy łańcuch, a zostawiasz stare zębatki, to długo Ci on nie posłuży.
DID jest ok. O tym czy lepiej wzmacniany, czy zwykł, czy złoty, czy uszczelnienia okrągłe czy inne... się nie wypowiadam. Różne miałem i nie odczułem różnicy. A od dwóch sezonów to już nawet nie smaruję, chyba że błotem .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
-
- romeciarz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
- Mój motocykl: XL600V
Re: Transalp 600 terkotanie z okolic zębatki zdawczej
Wymienię również tylną zębatkę.Tylko zastanawiam się ile zębów brać -teraz mam 47 ale są też dostępne 48.Czy ten jeden ząbek robi jakąkolwiek różnicę?
- wilq.bb
- Kontroler
- Posty: 2673
- Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Transalp 600 terkotanie z okolic zębatki zdawczej
O zębatkach już było sporo napisane. Poszukaj tematu. Ten zamykamy.
Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości